arkadaşlar merhaba..
daha öncede söylediğim gibi 7 ileri yeni ceed almış ve ilk izlenimlerimi paylaşmiştım.daha fazla kullanınca şanzuman ile bazı sorunlarla karşılaştım daha önceki aracımda ceed oldğundan karşılaştırma şansımda gayet güzel oludu sorunlara gelince
1.star stop devredeyken yada devre dışındayken ilk kalkışta bazen araç bağırıyor 2000-3000 devire geliyor fakat araç hareket etmiyor(sanki manuelde vitesli araçta tam geçmemiş yarı viteste kalmış gibi)daha sonra vites geçişini yapıp öyle geçiyor bu eski şanzumanda olmayan bi sorundu
2.düşük hız yüksek viteste ilerlerken bi anda gaza yüklendiğinizde nrmal olarak en uygun vitese geçip tork verme yaoıyor fakat bunu biraz geç algılıyor buda eskisinde yoktu
3.normalde afyonda ikamet ediyorum yani trafik yok fakat 3 gün önce istanbulda trafikteyken şanzuman ısısı yüksek güvenli şekilde durun uyarısı verdi 2009 modelden beri ceed kullanıyorum golf kullanıyorum hiç bir otomatik vites araçta bu uyarı ve sıkıntıları görmemiştim
bu sıkıntılarla birlikte eresine gittim sorunları paylaştım aldığım cevap;
-dct şanzumanlar ilk kalkışta yarım viteste durur vitesi her durduğunuzda n konumda kullanın
-bu şanzumanlr eskisi gibi tork patlamasını hemen yapmaz her vitesi hazır tuttuğu için uygun vitesi vermesi zaman alıyor normaldir
-yine dct şanzumanlar çift kavramalaı olğu için trafikte baskı balataları çok ısıtıyor lütfen her dur kalkta vitesi n konumunda kullanın(ısınma şikayeti çok fazla geldiğinide ifade ettiler)
ve benim bu şikayetlerimden fazlaca almışlar fakat önerdikleri hep aynı her durduğumuzda n konumuna almamız olacakmış o kadar farkı modelde otomatik araç kullandım hiç birisinde n ye almadım ve bu problemler olmamıştı yani yeni şanzumanın tek artısı sadece yakıt tasarrufu onun haricinde çok fazka eksisi var eskisine göre 136 beygir olmasına rağmen eski ceed daha seri kalkış yaptığınıda söyleyeyim onuda sorduğumda eski şanzumanın daha seri torku ilettiği için eski ceed daha seri dediler uzun lafın kısası 100km yakıt tasarrufu için bu kadar eksi hoşuma gitmedi açıkcası yeni dct şanzumanda eğer burdan arkadaşlarımda trafikte şanzuman ısısı yüksek uyarısı alan olursa yapması gereken emniyet şeridine geçip 5 dk beklemek olcak servisin dediği buydu bana 80 bin tl ye araç alıyoruz trafikte 5 dk soğumasını bekliyoruz buda çok ilgiç bi durum saygılarımla
Ben bu yüzden son iki üç senedir şiddetle tek veya çift kavrama farketmeksizin tüm robotize şanzımanlara karşı çıkıyorum.
Yüz kilometrede yarım litre az yakacak diye ve otobanda bastığım zaman yarım milisaniye hızlı vites büyütecek (dikkat düşürme değil) diye otomatik vitesin asli görevi olan trafikte rahat ettirme kriterlerinin hepsinden ferakat etmek bana mantıklı gelmiyor. keza bu yüzden Opel ve Peugeot robotize şanzımandan uzaklaştı, keza bu yüzden sorunsuzluk abidesi Mazda hiçbir zaman bulaşmadı, keza bu yüzden BMW sadece pist canavarı olacak modellerde çift kavrama kullanırken normal kullanıcılar için ZF 8 ileri tork konvertörlü kullandı... Şöyle bir liste yaparsak, robotize şanzıman aldım diyelim; ne kazandım ne kaybettim:
Kazandıklarım:
- Tam gaz otobanda gazlarken viteslerim milisaniye daha hızlı büyüdü.
- Otoban kullanımında yarım litre ile bir litre arası daha az yaktım. (Kimse şehir içinde az yakıyor demesin, kendi deneyimim dahil sıkışık İstanbul trafiğinde 7-8 litreden az yakan robotize şanzımanlı dizel görmedim, herkes büyük hayallerle alıyor, 7-8 litre tüketimi görünce sesi soluğu kesiliyor forumlarda)
Kaybettiklerim:
- Periyodik olarak debriyaj baskı balata masrafı çıktı (Hemde çift kavramalılarda çift debriyaj baskı balata masrafı).
- Tork konvertörlü otomatiklerin direkt ve anında tepki veren, sürücünün gaz oranıyla doğru orantılı aracın hızlanma tepkilerini kaybettim.
- Sıkışık trafikte 1-2 vitesler arasında kararlı değişimi kaybettim.
- Salih arkadaşımızın belirttiği gibi her bakımda kalibrasyon derdi çıktı başıma.
- Vites büyütürken kazandığım milisaniyelik hızlı değişiminin karşılığında esas önemli olan sollamalarda ara hızlanmalarda ani vites düşürme hızını kaybettim.
- Isınma sorunu diye başbelası yeni bir sorunla tanıştım.
- Sıkışık trafikte otomatiğin rahatlığı olan vitese dokunmamak yerine habire N'ye alıp hareket halinde D'ye alma işi çıktı başıma.
- Mekatronik gibi arıza riskleri yüzünden saatli bomba psikolojisine girdim.
- Herşeyi geçtim, gaz pedalı basıncını istediğim gibi ayarlayarak istediğim viteste kalmasını veya büyütmesini ayarlayabiliyorken, yani şanzımana ben hükmederken robotize şanzımanda benim adıma karar veren saçmasalak bir beyin çıktı karşıma.
Şimdi bunca eksiye rağmen robotize şanzıman alır mıyım? Aklımı peynir ekmekle yersem evet alırım... Sonra da oleeey vitesim milisaniye hızla daha hızlı büyüyor diye kendimi teselli etmeye çalışırım.
Bu arada bu bahsettiklerim Kia/Hyundai grubuna özel değil, tüm robotize şanzımanlar için geçerlidir. Örneğin google' a girip "DSG failure" yazarsanız çıkacak sevgi dolu şikayet yazılarının milyar tane olması sizleri yeteri kadar aydınlatacaktır.