Şehiriçi çok normal, şehir dışı ise hızınıza bağlı
GT-I8190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Ben de aracı almama daha var ama 2015 Model Premium Tork konvertörlü ikinci ellere bakacağım.Yeni Ceed alan arkadaşlar ağız tadı ile güle güle kullansınlar araçlarını,inşallah hiç sorun yaşanmaz ve yıllarca keyifle binerler araçlarına.Şimdilik olası arıza vs konularında kesin konuşmak için zaten çok erken.Şöyle Km'ler ilerlesin,geri dönüşler yavaş yavaş başlar ama ben yinede kimsenin sorun yaşamasını istemem umarım yanılırız.Yeni model yeni modeldir illa ki artısı olacaktır ama ben kemik gibi olan şanzımana devam edeceğim,varsın 1-2 Lt fazla yaksın,varsın biraz daha ağır olsun ama kafam rahat olsun.Babamdaki Mercedes 85 model 400.000 km'yi geçti ve hala tık yok Ceed ile aynı sistem sayılır.Gerçekten çok dayanıklı ve yumuşak geçişleri olan bir şanzıman.Bana göre en iyisi en sorunsuz olandır.
Detaylı izlenimlerinizi bekliyoruz. Özellikle eski/yeni farkı...Daha önce ceed concept plus 2013 manuel 1.6 crdi kullandım şimdi 3015 yeni motor ve dct şanzıman ceed concept plus var ancak aralarında dağlar kadar fark var bence. son kasada makyajlamayı bence teknik olarak yapmış özellikle arka süspansiyonlar çok iyi olmuş çekis ve performansta iyi araç daha yeni 3000 km olduğu için yeni yeni zorlayacağım bakalım buradan paylaşırım
1- dsg vitesi boşa atmaz(eski modellerden bahsediyorum) şuan güncel yeni fabia superbde bunu yapmaya başladılar.Dsg dct gibi şanzımanlardan mükemmel şeyler beklemek çok doğru değil tork konventörlü klasik tip otomatik şanzımanlara göre. Çift kavramalı otomatik şanzımanlar hızlı ve seri vites geçişleri ve az yakması gibi önemli avantajlara sahip. Ancak gaza yüklenmede geç tepki verme kararsızlıklar yaşaması gayet normal çünkü sizin yerinize debriyaja basan bir robotik ünite var. Bu kararsızlıklar yazılım ile iyileştirilebilir.
Dsg kullanmış olanlar bilir trafikte durduğu anda vitesi boşa atar ve siz ayağınız frende olduğu sürece devir rölantide bekler yani kavrama yapmaz bunun sebebi boş yere kavramaya zarar vermemesi. Dct kullanmadım ancak ayağınız frende iken devir rölantiye düşmüyor mu ? Servisin beklerken n ye alın demesi bundan sanırım ancak buda sürücüyü yorar diye düşünüyorum. Birde dsg 1. viteste kalkışıp 7 km ye ulaştığı anda 2. Vitese geçer. Bu sebeple İstanbul gibi sıkışık trafiği olan dur kalklı durumlarda araç sürekli 1 ve 2. vites arasında geçiş yapar buda kavramanın ömrünü tamamlamasını hızlandırır. Bu gibi durumda dsg yi manuel moda alıp vites geçişlerini kendiniz yapmanızı tavsiye ederler.
Tam tarihi bilmiyorum artık güncel dsg ler frene basılı iken boşa atıyor arkadaşımın 2013 ocakta aldığı golf 7 si boşa atıyor direk. Benim bildiğim dsgler hep 1 de kalkar 2 de kalkmaya çalışmak normal olarak kavramaya zarar vermesi çok normal. Dct nin 2 de kalkmaya çalışması bana garip geldi1- dsg vitesi boşa atmaz(eski modellerden bahsediyorum) şuan güncel yeni fabia superbde bunu yapmaya başladılar.
2- dur kalk trafikte dsg zahmet edip 1 cekmeyip kendini 2de kaldırmaya calıstığı için ve 5 - 10km ile gitmeye cebelleştiğinden için titrer haliyele. sonrada zorlandıgını anladıgı için 2-1-2 yapmaya calısır gereksizce. bu 2.de kalkma hikayeside zorladığı için zamanla kavrama mekatronik vs. asınma bozulma sıyırmalara neden olup bozuyor anlamsız tıkır tıkır sesler yapıyor altta, korumanın en net çözümü vitesi manuele çekip dur kalk süresinde 1de kalmasını saglamaktır
kırmızıda falan 1 de kalkıyorda biraz sıkısık trafik dur kalk gelince inceleyin direk 2 de kalkıyor kalktıktan sonra tekrar 1-2 yada direk büyütmeye calısıyor çok denedim hiç sektirmedi.Tam tarihi bilmiyorum artık güncel dsg ler frene basılı iken boşa atıyor arkadaşımın 2013 ocakta aldığı golf 7 si boşa atıyor direk. Benim bildiğim dsgler hep 1 de kalkar 2 de kalkmaya çalışmak normal olarak kavramaya zarar vermesi çok normal. Dct nin 2 de kalkmaya çalışması bana garip geldi