Yeni Cee'd ve i30 ABS Sorunu

gorkemsin

New member
Katılım
14 Kas 2012
Mesajlar
227
Tepkime puanı
28
Puanları
0
Yaş
2024
Konum
İSTANBUL
panik frende yeni ceed rezalet . Bugün eyüpte öndeki otobüs zınk diye durdu. haliyle bende frene asıldım el freniyle anca durdu araç. hızımda 30-40 km civarı. Eşim ve bebiş arabadaydı, Şok olduk. Resmen sürüklendim. Bu ne abi 50 küsur para verdik bu mudur abs otomatik kombinasyonu . Yok canım sanki kia kaynaklı gibi geldi bana. Haftaya servisteyim bakalım ne olacak sonu ...

Bende yaşadım ve Opel Astra dan sonra füven vermerenler yeterince güven vermedi bana. Hızım yüksek değildi, en fazla 50 km ve ışık sarıya geçince önce bir geçsemmi dedim sonra frene yüklendim. Eşim dahi arabdan anlamaz araba zormu durdu dedi. Arabayı sonrasında 2 arkadaşa kullandırdım. Biri Fiat Linea, biride Opel İnsignia kullanır. Frenleri testetirdim. Servise bir baktır istersen dedi. İkiside iyi bulmadı frenleri. Valla benim Astra dan alışmışlığımda böyle değildi.

Ama madem olay budur fren mesafesini ayarlayacağız.
 

ceronimo1978

New member
Katılım
4 Ağu 2011
Mesajlar
716
Tepkime puanı
103
Puanları
0
Yaş
47
Konum
istanbul
Kardeş ben 19 senedir araç sürüyorum ayrıca tırla nakliye yapıyorum bizim senin gibi usta şöförlüğimüz yok eğer bu ceedlerin freninde abs problemi yada başka bir durum yoksa ehliyetim senindir


Çok şey bilmek önemli değil önemli olan doğruları bilmektir
,

yaş gelmiş 35'e bilmem kaç kez direksiyonun başındayız. Metin hocama katılıyorum benim araçta yanında hediyedir.
 

sid

New member
Katılım
24 Şub 2012
Mesajlar
18
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
2024
Konum
İstanbul
Viraja girmiştim ki önümdeki aracın durduğunu gördüm, rahat 50-60 metre vardı ve benim hızımda 50 civarıydı. Direkt asıldım ama öndeki kangoya dokundum, duracağına o kadar emindim ki bir anda şok oldu. Muhtemelen lastiklerin düz olmadığı için (virajdan yeni çıkmıştım) bu durum oluştu, ilk aldığım günlerde 2-3 defa çok sert frenler yapmıştım ama sonuçlar tatmin ediciydi. Olay 2-3 ay önce oldu.

Fren probemi yaşayanların lastik konumları ne şekildeydi? Fren öncesi ve sonrası 10sn'lik an içerisinde manevra yapılmışmıydı?
 

gorkemsin

New member
Katılım
14 Kas 2012
Mesajlar
227
Tepkime puanı
28
Puanları
0
Yaş
2024
Konum
İSTANBUL
Viraja girmiştim ki önümdeki aracın durduğunu gördüm, rahat 50-60 metre vardı ve benim hızımda 50 civarıydı. Direkt asıldım ama öndeki kangoya dokundum, duracağına o kadar emindim ki bir anda şok oldu. Muhtemelen lastiklerin düz olmadığı için (virajdan yeni çıkmıştım) bu durum oluştu, ilk aldığım günlerde 2-3 defa çok sert frenler yapmıştım ama sonuçlar tatmin ediciydi. Olay 2-3 ay önce oldu.

Fren probemi yaşayanların lastik konumları ne şekildeydi? Fren öncesi ve sonrası 10sn'lik an içerisinde manevra yapılmışmıydı?
hocam dediğin gibi bir şey olabilirmi bilmiyorum ama bazen bende tatmin edici sonuç alıyorum bazen ise istemediğim sonuçlar.

Bu arada bir tecrübede şöyle yaşadım. 100 km hızla tünel çıkışı hafif virajda çokda sıkı olmayan bir frenlemede araba gerçekten azda olsa savurdu. Ne oluyor ya dedirtti. Sonra benze ikr hızla 2 denem yaptım. Daha da yapacağım. Bu iki denemeden birndede benzer bir durum yaşadım.

Arabanı tanımak çok önemli. Bu nedenle bir iki deneme sizinde yapmanızı ve tecrübe etmenizi öneririm. Ayrıca arkadaşlar buradada paylaşırsa sevinirim. 100 km hızla 5. viteste çok sayılmaz ama yinede sıkı bir frenleme. 1-2 sn de 50-60 km hıza düşmeye çalışın. Bakalım beklentinizin üstünde sağa sola gitme (küçük savrulma) yaşayacakmısınız? Lütfen aracınızı tanımak için deneyin. Burada da paylaşın.
 

yucan

New member
Katılım
27 May 2011
Mesajlar
142
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Yaş
48
Konum
İstanbul
dün benim de basima geldi eski ceed de hic boyle bir sey yasamadim yeni ceed de bu 2. arac durmuyor cok hizli olmama ragmen arac ondeki aracin tamponuna tikladi durdu cok garip takip mesafesini x2 yapmak sart oldu cozumu yoksa kia bye bye
 

gorkemsin

New member
Katılım
14 Kas 2012
Mesajlar
227
Tepkime puanı
28
Puanları
0
Yaş
2024
Konum
İSTANBUL
arkadaşlar sorun lastik kaynaklıda olabilirmi biraz? kore lastiklerinin performansıda dillerde zati...Acaba lastik değiştiren arkadaşların frenleme ile ilgili düşünceleri nasıldır paylaşırlarsa çok faydalı olur...
 

Srhn

New member
Katılım
29 Ağu 2012
Mesajlar
1,606
Tepkime puanı
241
Puanları
0
Yaş
36
Konum
İstanbul
Ynt: Yeni Cee'd ve i30 ABS Sorunu

Frenlerde gercekten bir tutarsizkik var ozelllikle kasisler icin durmaya calistigimda brz hizli isem frene bastigimda kizakliyo araba ozellikle 2 ve 3. Viteste

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
47
Konum
Kadıköy
Diyorsun işin sırrı yetenek.... :D
 

omurkadir

New member
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
2,360
Tepkime puanı
147
Puanları
0
Yaş
2024
Konum
ist.
sorun yaşayan arkadaşlar başka araçlarda durum ne?

yeni ceedi ben uzun süre kullanmadım ancak aynı yol şartlarında nissan da bu sorunu yaşamadım diyebilirim.
ben eski ceed kullanıyorum çok fazla sorun yaşamıyorum ama dediğiniz şey bunda da oluyor.az veya çok.
 

gorkemsin

New member
Katılım
14 Kas 2012
Mesajlar
227
Tepkime puanı
28
Puanları
0
Yaş
2024
Konum
İSTANBUL
Bir araştırma yaptım ve malesef yeni ceed lerde frenleme kendi sınıfındaki araçlara göre zayıf. Başlangıç ta moralim bozuldu ama sonra tekrar bir terazi yaptım. bir tarafına golf 7 bir tarafına yeni ceed i koydum. Yinede ceed dedim.

Konu frenleme iken şunu belirtmek isterimki golf 7 kendi sınıfındaki araçlara göre frenleme konusunda çok başarılı. ceed ise golf, astra, focus gibi araçların gerisinde. Araştırmamda tekerlek kalınlıkları ve araç ağırlıklarını dikkate aldım. 100 km hızdan durabilmek için golf 7 için 34,4 m yeterliyken bu astra ve focusta 35 ve 36 metreler, ceed için ise 37,8 metre yeterli olabiliyor. Şöyle bir sonuç daha çıkardım ki golf durduğunda ceed 34,4 metre boyunca hızını 35-40 km arası bir hıza düşürebiliyor. Bu hızdan 0 km/saat hıza düşmesi ise 3,4 metreyi buluyor. Aslında bu fark önemli bir fark. Çünkü 35-40 km hızla duran bir araca çarpmak ciddi bir hasar ortaya çıkarabilir.
Bu nedenle yeni ceed e yeni yeni alışan arkadaşların (benim gibi) araç takip mesafesini önceki alışkanlıklarını bırakarak 3-5 metre daha arttırmalarında bence fayda var.
Araçlarını bu şekilde kullanırkende golf 7 e göre bir çok üstün tarafının keyfini çıkarsınlar derim.
 

bir.mann

New member
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
227
Tepkime puanı
10
Puanları
0
Yaş
2024
Konum
İstanbul
İngilizcesi iyi olan bir arkadaş bu konuyu Kia'ya iletebilir mi?
 

ahmymn

New member
Katılım
2 Kas 2012
Mesajlar
382
Tepkime puanı
23
Puanları
0
Yaş
2024
Konum
izmir
Bu konuyu önce çelik motora sonrasında da kia ya iletilmesinin gerektiğini düşünüyorum. Bu konunun çözümü noktasında da takipçisi olarak çözüme ulaştırılmasını forumca sağlayalım. Gerek forumda bu aracı kullanılan gerekse diğer kullanıcıların acı tecrübelerle değil de, yaşanan ve ucuz atlatılan kazalarla bitmiş olmasını ve aynı sebeple başka kazaların yaşanmasının da önüne geçmiş oluruz. Sonuçta hem kendimizin hem de sevdiklerimizin ve bu aracı kullanan ceedclubtr üyelerinin de canları önemli ve fren sistemi bir araçtaki en önemli unsur. Gerekirse bununla ilgili tecrübe deneyimlerin yazıldığı bir matbuu mail düzenlemek suretiyle herkes kendi ismini yazar, gerekli mercilere ilgilenmeleri ve iyileştirme yapmaları için girişimlerde bulunabiliriz diye düşünüyorum.
 

bir.mann

New member
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
227
Tepkime puanı
10
Puanları
0
Yaş
2024
Konum
İstanbul
Arkadaşlar Kia'dan gelen cevap aşağıdadır.


Öncelikle markamızı tercih ettiğiniz için size teşekkürlerimizi sunarız. Araçlarımızda bahsetmiş olduğunuz şekilde kronik arızalar mevcut değildir. Lütfen forum sitelerinde yazılanları dikkate almayınız. Aracınızda herhangi bir durum var ise sizİ en yakın bayimize yönlendirebiliriz.


İYİ GÜNLER DİLERİZ.



ÇELIKMOTOR TICARET A.S.
Şekerpınar Mahallesi Yanyol Sokak No:5
41480 Çayırova - Kocaeli
T:(0 262) 677 88 95
F:(0 262) 658 27 26
www.celikmotor.com
 

bir.mann

New member
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
227
Tepkime puanı
10
Puanları
0
Yaş
2024
Konum
İstanbul
Ceed'de hız göstergesi 100'ü daha çok geçiyor. Diğerleri 100 kmye daha yakın hızda frene başlamış.
 

gorkemsin

New member
Katılım
14 Kas 2012
Mesajlar
227
Tepkime puanı
28
Puanları
0
Yaş
2024
Konum
İSTANBUL
Goodyear kullanıyorum eagle f1 eski lastiklere nazaran daha az yol sesi mevcut frenlemede çok abartılı hissedilecek bir fark yok
Berkay teşekkürler. Farklı yorumlarda bekliyorum. Bu arada orijinal lastikler gerçekten çok ses alıyor. Çok belirgin fark ettimi?
 

Likya

New member
Katılım
5 Nis 2012
Mesajlar
55
Tepkime puanı
26
Puanları
0
Yaş
67
Konum
İstanbul
ABS li araçlarda durma mesafesi,bozuk ve gevşek çakıllı yollarda ABS i olmayan araçlara göre %22 daha uzun olabileceği ''June 1999 National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA)'' nın yazılarında belirtilmiştir.Deatay baktığınızda her halikarda ABS zınk diye durmak için değil yoldan çıkmadan kontrollu duruş için olduğunu yazıyor.

Alıntı aynen şu şekilde:

A June 1999 National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) study found that ABS increased stopping distances on loose gravel by an average of 22 percent.

ABS will never stop the car faster than a regular car. That is because it brakes, and then doesn't, and then brakes again and so on. Before ABS, a person had to "pump the brakes" in order to maintain control while stopping. You can go back to any of those car and track videos and they always did a straight line braking test from 60 or even 40. The car manufacturers of that day had to balance the car, and make the brakes stop orderly in order to have the car reasonably safe when stopping. Now, they do not have problems with cars turning while braking. That is because they do not skid, and they always stay in control. The result however is a longer stopping distance.
You have to weigh the options. Either you stop shorter, but with no control, or you make a controlled stop, in which you would not be able to stop in time, but you have the ability to swerve around the obstacle...

Kısacası derki: ABS aracı panik frenleme esnasında kontroldan çıkmadan yönlendirip öndeki araca çarpmayı kurtarmak içindir. Bu konu hakkında Kia ceed le ilgili , Almanya , İngiltere forumlarını gezdim. Bizdeki gibi problem göremedim.

Bizim amacımız takip mesafesini korumadan arka arkaya gidip şehir içinde ışık yanınca zınk diye durmak istiyorsak , ya abs siz araç kullanıp arabayı kaydırarak duracağız veya vuracağız öndekine, veya abs var diye güvenip hızla giderken basıp frene ip gibi gidip dimdik çarpacağız öndeki araca.

Güvenli duruş seviyesi iyi bir araç için 100km hızla giderken 40 metrenin altında ise bu araç iyi araçtır. Ve bizim ceed ler 37-38 metrede duruyor.(Kuru yolda , eğimsiz asfaltta, yağışsız havada, lastiklerin basıncı tam ve dişleri iyi iken.

Frene intikal süresinide hesap edersek 50m nin altında durmayı beklememek lazım.

40-50 km süratle giderkende en az 20-15 metrede duruyorsak iyidir.

25 metre demek yaklaşık 5-6 araç uzunluğu demektir.( 40-50 km süratle giderken )
ABS devreye girdiğinde 5 araç boyu kadar aracın durmadan gitmesi anormal bir şey değil.
Aracım durmuyor diyen arkadaşların ya araçlarına özgü bir problem var veya frene batııkları anda 5-10 metre mesafede durmayı bekliyorlar.
Tabiiki araçların markalarına göre minör farklar olabilecektir.

Kimseyi eleştirmek için değil, sadece araştırma sonucu bilgi vermek için yazdım.
Bu haber üzerine bende denedim aracımda 30-40 km süratle giderken panik fren yaparak, evet araç 15-20 metre içinde abs devreye girerek durdu.Ama panik fren yapmazsanız abs devreye girmiyor ve daha kısa mesafede duruyor. Buda ABS in gereği.Çünkü panik frende aracın tekerleklerini kaymaya zorluyoruz.

Son bir link daha vereyim.
http://www.thetruthaboutcars.com/2009/10/nhtsa-abs-braking-increases-fatal-run-off-road-crashes-by-34/
ABS ölümcül kazaların %34 oranında yükselmesine sebep oluyor. ABS öyle düşünüldüğü gibi değil şeklinde NHTSA nın raporu bulunmakta.

ABS i araç markası ne olursa olsun dikkatli kullanacağız demektir.


Likya.
 

bir.mann

New member
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
227
Tepkime puanı
10
Puanları
0
Yaş
2024
Konum
İstanbul
Kronik bir arızada bende olmadığı düşünüyorum. Ancak kendi sınıfındaki araçlara göre kıyazladığımızda alt sıralarda. Birde özellikle 30-40 km gibi yavaş bir hızda ani duruşlarda beklenmedik bir fren performansı (zayıf) görebiliyoruz. Bu bana iki defa oldu. Baska denemeler yaptım olmadı.



Lastikleride merak ediyorum arkadaşlar. Aranızda lastik değiştiren varmı. Bir farklılık görüyorlarmı?
Merhaba,

Bir önceki alıntı da isim bilgisi yer alıyor. Kia'dan telefon geldi ismin silinmesi için. Mesajı düzenleyebilir misiniz?
 

alperenkaracahan

New member
Katılım
30 Nis 2012
Mesajlar
125
Tepkime puanı
15
Puanları
0
Yaş
43
Konum
istanbul anadolu
ABS li araçlarda durma mesafesi,bozuk ve gevşek çakıllı yollarda ABS i olmayan araçlara göre %22 daha uzun olabileceği ''June 1999 National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA)'' nın yazılarında belirtilmiştir.Deatay baktığınızda her halikarda ABS zınk diye durmak için değil yoldan çıkmadan kontrollu duruş için olduğunu yazıyor.

Alıntı aynen şu şekilde:

A June 1999 National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) study found that ABS increased stopping distances on loose gravel by an average of 22 percent.

ABS will never stop the car faster than a regular car. That is because it brakes, and then doesn't, and then brakes again and so on. Before ABS, a person had to "pump the brakes" in order to maintain control while stopping. You can go back to any of those car and track videos and they always did a straight line braking test from 60 or even 40. The car manufacturers of that day had to balance the car, and make the brakes stop orderly in order to have the car reasonably safe when stopping. Now, they do not have problems with cars turning while braking. That is because they do not skid, and they always stay in control. The result however is a longer stopping distance.
You have to weigh the options. Either you stop shorter, but with no control, or you make a controlled stop, in which you would not be able to stop in time, but you have the ability to swerve around the obstacle...

Kısacası derki: ABS aracı panik frenleme esnasında kontroldan çıkmadan yönlendirip öndeki araca çarpmayı kurtarmak içindir. Bu konu hakkında Kia ceed le ilgili , Almanya , İngiltere forumlarını gezdim. Bizdeki gibi problem göremedim.

Bizim amacımız takip mesafesini korumadan arka arkaya gidip şehir içinde ışık yanınca zınk diye durmak istiyorsak , ya abs siz araç kullanıp arabayı kaydırarak duracağız veya vuracağız öndekine, veya abs var diye güvenip hızla giderken basıp frene ip gibi gidip dimdik çarpacağız öndeki araca.

Güvenli duruş seviyesi iyi bir araç için 100km hızla giderken 40 metrenin altında ise bu araç iyi araçtır. Ve bizim ceed ler 37-38 metrede duruyor.(Kuru yolda , eğimsiz asfaltta, yağışsız havada, lastiklerin basıncı tam ve dişleri iyi iken.

Frene intikal süresinide hesap edersek 50m nin altında durmayı beklememek lazım.

40-50 km süratle giderkende en az 20-15 metrede duruyorsak iyidir.

25 metre demek yaklaşık 5-6 araç uzunluğu demektir.( 40-50 km süratle giderken )
ABS devreye girdiğinde 5 araç boyu kadar aracın durmadan gitmesi anormal bir şey değil.
Aracım durmuyor diyen arkadaşların ya araçlarına özgü bir problem var veya frene batııkları anda 5-10 metre mesafede durmayı bekliyorlar.
Tabiiki araçların markalarına göre minör farklar olabilecektir.

Kimseyi eleştirmek için değil, sadece araştırma sonucu bilgi vermek için yazdım.
Bu haber üzerine bende denedim aracımda 30-40 km süratle giderken panik fren yaparak, evet araç 15-20 metre içinde abs devreye girerek durdu.Ama panik fren yapmazsanız abs devreye girmiyor ve daha kısa mesafede duruyor. Buda ABS in gereği.Çünkü panik frende aracın tekerleklerini kaymaya zorluyoruz.

Son bir link daha vereyim.
NHTSA: ABS Braking Increases “Fatal Run-off-Road Crashes” by 34% | The Truth About Cars
ABS ölümcül kazaların %34 oranında yükselmesine sebep oluyor. ABS öyle düşünüldüğü gibi değil şeklinde NHTSA nın raporu bulunmakta.

ABS i araç markası ne olursa olsun dikkatli kullanacağız demektir.


Likya.
çok güzel bir açıklama teşekkürler.
 
Üst