ABS li araçlarda durma mesafesi,bozuk ve gevşek çakıllı yollarda ABS i olmayan araçlara göre %22 daha uzun olabileceği ''June 1999 National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA)'' nın yazılarında belirtilmiştir.Deatay baktığınızda her halikarda ABS zınk diye durmak için değil yoldan çıkmadan kontrollu duruş için olduğunu yazıyor.
Alıntı aynen şu şekilde:
A June 1999 National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) study found that ABS increased stopping distances on loose gravel by an average of 22 percent.
ABS will never stop the car faster than a regular car. That is because it brakes, and then doesn't, and then brakes again and so on. Before ABS, a person had to "pump the brakes" in order to maintain control while stopping. You can go back to any of those car and track videos and they always did a straight line braking test from 60 or even 40. The car manufacturers of that day had to balance the car, and make the brakes stop orderly in order to have the car reasonably safe when stopping. Now, they do not have problems with cars turning while braking. That is because they do not skid, and they always stay in control. The result however is a longer stopping distance.
You have to weigh the options. Either you stop shorter, but with no control, or you make a controlled stop, in which you would not be able to stop in time, but you have the ability to swerve around the obstacle...
Kısacası derki: ABS aracı panik frenleme esnasında kontroldan çıkmadan yönlendirip öndeki araca çarpmayı kurtarmak içindir. Bu konu hakkında Kia ceed le ilgili , Almanya , İngiltere forumlarını gezdim. Bizdeki gibi problem göremedim.
Bizim amacımız takip mesafesini korumadan arka arkaya gidip şehir içinde ışık yanınca zınk diye durmak istiyorsak , ya abs siz araç kullanıp arabayı kaydırarak duracağız veya vuracağız öndekine, veya abs var diye güvenip hızla giderken basıp frene ip gibi gidip dimdik çarpacağız öndeki araca.
Güvenli duruş seviyesi iyi bir araç için 100km hızla giderken 40 metrenin altında ise bu araç iyi araçtır. Ve bizim ceed ler 37-38 metrede duruyor.(Kuru yolda , eğimsiz asfaltta, yağışsız havada, lastiklerin basıncı tam ve dişleri iyi iken.
Frene intikal süresinide hesap edersek 50m nin altında durmayı beklememek lazım.
40-50 km süratle giderkende en az 20-15 metrede duruyorsak iyidir.
25 metre demek yaklaşık 5-6 araç uzunluğu demektir.( 40-50 km süratle giderken )
ABS devreye girdiğinde 5 araç boyu kadar aracın durmadan gitmesi anormal bir şey değil.
Aracım durmuyor diyen arkadaşların ya araçlarına özgü bir problem var veya frene batııkları anda 5-10 metre mesafede durmayı bekliyorlar.
Tabiiki araçların markalarına göre minör farklar olabilecektir.
Kimseyi eleştirmek için değil, sadece araştırma sonucu bilgi vermek için yazdım.
Bu haber üzerine bende denedim aracımda 30-40 km süratle giderken panik fren yaparak, evet araç 15-20 metre içinde abs devreye girerek durdu.Ama panik fren yapmazsanız abs devreye girmiyor ve daha kısa mesafede duruyor. Buda ABS in gereği.Çünkü panik frende aracın tekerleklerini kaymaya zorluyoruz.
Son bir link daha vereyim.
NHTSA: ABS Braking Increases “Fatal Run-off-Road Crashes” by 34% | The Truth About Cars
ABS ölümcül kazaların %34 oranında yükselmesine sebep oluyor. ABS öyle düşünüldüğü gibi değil şeklinde NHTSA nın raporu bulunmakta.
ABS i araç markası ne olursa olsun dikkatli kullanacağız demektir.
Likya.