Cam Tavan Problemi... O araç

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
47
Konum
Kadıköy
Re: Ynt: Re: Ynt: Cam Tavan Problemi... O araç

[quote author=rayen link=topic=1839.msg1#msg1 date=1353616533]
Can senin dediğin yapılan işlem servis kayıtlarına işlenmezse olur. Servis kaydına girerse anlamaya gerek yok, alıcı vatandaş hangi servise plakayı verirse araç üzerinde yapılan işlemlerin alayını öğreniyor.
[/quote]

Abi servis kayiti açılmıyor zaten.. ayrıca cam değişmiş olması aracın değerini düşürmez....

Sent from my HTC One X using Xparent Red Tapatalk 2
 

se7en

New member
Katılım
16 May 2011
Mesajlar
191
Tepkime puanı
5
Puanları
0
Yaş
45
[quote author=c@n link=topic=1839.msg1#msg1 date=1353616959]
Abi servis kayiti açılmıyor zaten.. ayrıca cam değişmiş olması aracın değerini düşürmez....

Sent from my HTC One X using Xparent Red Tapatalk 2
[/quote]

+1
 

ahmymn

New member
Katılım
2 Kas 2012
Mesajlar
382
Tepkime puanı
23
Puanları
0
Yaş
2024
Konum
izmir
Ynt: Cam Tavan Problemi... O araç

Can, sizin düşüncelerinizin önemi yok değil, bunu böyle düşünme bence ki, şu ana kadar bana yapılanları sanırım genel hatlarıyla paylaştım. ve Yusuf abiyle gn içerisinde de birkaç sefer konuşmak suretiyle sürekli fikir alış verişi yapıyoruz.
Benim bu tüm yaşadıklarıma rağmen, disbiritörümüz çok ilgili çok alakalı ve çok memnun edici diyorsan benim diyecek bir şeyim yok... Ben değerlendirmemi ve örneklerimi genelde iyilerden vermeyi tercih ederim, benim için iyi örnek örnek olmalı ki, kalite artsın, aksi halde kötü örnekleri örnek alan marka ve şahısların durumlarını irdelemeye bile gerek yok.
Disbritör durumu, araç tesliminde bilmesine rağmen herhangi bir şey demeyerek ve bunu bana bu sabah telefon açtıklarında konuyu biz dün biliyorduk siz aracınızı teslim alırken derlerse... Müşteri ile konuşup isterse aracı teslim almasın veya indirim uygulayın demez ise, tüm dünyaya şikayet maili attırıp daha sonrada siz neden bizi beklemeden her yere mail atıyorsunuz derse.......
Kia markası veya Çelik Motor ile herhangi bir alıp veremediğimde yok ayrıca, sadece ben yukarıdaki yaşadıklarıma göre değerlendirme yapıyorum, objektif ve yeni bir kia kullanıcısı olarak
 

ahmymn

New member
Katılım
2 Kas 2012
Mesajlar
382
Tepkime puanı
23
Puanları
0
Yaş
2024
Konum
izmir
Ynt: Cam Tavan Problemi... O araç

[quote author=ahmymn link=topic=1839.msg49048#msg49048 date=1353617573]
Can, sizin düşüncelerinizin önemi yok değil, bunu böyle düşünme bence ki, şu ana kadar bana yapılanları sanırım genel hatlarıyla paylaştım. ve Yusuf abiyle gün içerisinde de birkaç sefer konuşmak suretiyle sürekli fikir alış verişi yapıyoruz. ve sevgili Turgayda tecrübelerini sağolsun paylaşıyor.
Benim bu tüm yaşadıklarıma rağmen, disbiritörümüz çok ilgili çok alakalı ve çok memnun edici diyorsan benim diyecek bir şeyim yok... Ben değerlendirmemi ve örneklerimi genelde iyilerden vermeyi tercih ederim, benim için iyi örnek örnek olmalı ki, kalite artsın, aksi halde kötü örnekleri örnek alan marka ve şahısların durumlarını irdelemeye bile gerek yok.
Disbritör durumu, araç tesliminde bilmesine rağmen herhangi bir şey demeyerek ve bunu bana bu sabah telefon açtıklarında konuyu biz dün biliyorduk siz aracınızı teslim alırken derlerse... Müşteri ile konuşup isterse aracı teslim almasın veya indirim uygulayın demez ise, tüm dünyaya şikayet maili attırıp daha sonrada siz neden bizi beklemeden her yere mail atıyorsunuz derse.......
Kia markası veya Çelik Motor ile herhangi bir alıp veremediğimde yok ayrıca, sadece ben yukarıdaki yaşadıklarıma göre değerlendirme yapıyorum, objektif ve yeni bir kia kullanıcısı olarak
[/quote]
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
47
Konum
Kadıköy
O zaman şöyle söyleyeyim, burda sizin hatalarıniz var, eger onları yapmamış olsaydınız bence durumlar cok daha farklı ve belki eliniz daha güçlü olurdu...

1-) araci o halde teslim almak
2-) çelik motor dan cevap gelmesini beklemeden tüm dünyaya mesaj atmak

Zaten 1. Seçeneği yapmis olsaydınız şimdi bunları konuşmuyor olurduk...

2. Seçeneği yapmamış olsaydınız Çelik Motor size daha değişik davranabilirdi.. burda bence beklemeniz gerekiyordu..

Ayrıca sunuda söylemek istiyorum, burda uzlaşmacı olmak istemeyen sizsiniz.. cam tavan bedeli 500 tl, yani size verilen indirimin tutarı, sizin talebimiz yönünde size teklif edilen indirim tutarı... Siz talep etmediniz mi bana cam tavan bedeli kadar indirim verin diye..?? çelik motor da germiş, ekstralari ile birlikte...

Burda bence birde asıl kusurlu Bayi, Çelik Motor değil... Sizin baskı yapmanız ve kusur atmanız gereken kurum bayi, Çelik Motor değil...

Ben gerçekten anlamakta zorluk çekiyorum, aracinizin belki yarim gün sürecek bir işi var, ve bunun sonucunda aracinizdaki sorun hata giderilecek.. bunun yani sıra size bedava bakım indirim gibi jestler yapıyor Çelik Motor ve siz hala bunlar bana yetmez diyorsunuz...
Kusura bakmayın ama ben Çelik Motor un yerinde olsam bunların yarisini bile vermem, aracınızı yanıt eder güzelce temizler geri veririm...

Bu arada inanın bana bu is benim başıma gelse ben bu işi şimdiye kadar çözmüş aracını zevk ile kullanıyor olurdum...

Saygılarımla,

Sent from my HTC One X using Xparent Red Tapatalk 2
 

sid

New member
Katılım
24 Şub 2012
Mesajlar
18
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
2024
Konum
İstanbul
Ynt: Cam Tavan Problemi... O araç

Mide bulandıran bir durum.
Ben mecbur muyum aracın defosu var mı diye kontrol etmeye, eksiklerini görmeye. Fabrikada ki kalite birimi ne işe yarıyor, Türkiye'ye geldiğinde teslim alan görevli ne iş yapıyor diye sorarlar, başkasınnı hatası ben niye çekiyorum..
Bu hata gözle tespit edilebilen birşeymiş bu konuda da alıcıya "parayı verdin, almak zorundasın" tarzında şark kurnazlığı yapmışlar..

İşin ilginci durumu müşteri fark ediyor ve genel merkezinde haberi var, şaka gibi birde dağıtıcının, bayinin suçu yok denmiyor mu deli oldum..

Önümüzde ki hafta ben de teslim alacağım ama şimdiden huylandım, renk falan söyledim ama beğendiğimi seçip numarası aldıktan sonra trafik işlemlerini başlatacağım. Vermezlerse turşusunu kursunlar.
 

optimus_prime

New member
Katılım
5 Mar 2012
Mesajlar
92
Tepkime puanı
10
Puanları
0
ahmymn disinda hepimiz haricten gazel okuyoruz burda, yine de ben de bir iki kelam etmek isterim.
Araci teslim almamak en dogru hareket olurdu,bunda hemfikiriz. Ancak kendisini, o hengamede ikinci en dogru hareket olan serhli teslim alma islemini akil ettigi icin kutluyorum. Bu acidan ben elinizin zayifladigini dusunmuyorum.
İkinci olarak, gerek celik motorun gerekse bayinin sundugu hicbir sey lutuf degil. Kanun maddesi cok acik, tercih yapma luksuna sahip olan kisi musteridir. Nokta. "Plaka takilan araci geri alamayiz" cumlesini kuran, tepeden bakan, sizi -affiniza siginiyorum- salak yerine koymak isteyen bayinin de distributorun de savunulacak tarafi yok.
Sizi cok iyi anliyorum, bu yasadiginiz dus kirikligi buyuk ihtimalle telafi edilemeyecek ama geri adim atmamaniz konusunda sizi destekliyorum.
Saygilarimla

Mustafa

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
 

akenatons

New member
Katılım
14 May 2012
Mesajlar
364
Tepkime puanı
57
Puanları
0
Yaş
44
Ynt: Cam Tavan Problemi... O araç

Arkadaşlar ben bu konuyla ilgili olarak kimseye akıl verme niyetinde değilim. Sadece bakış açımı söyleyeyim. Lütfen kimse alınmasın. Ben Tükoder (Tüketiciyi koruma derneği) üyesi birisiyim. 3 kurumla davalık oldum. Kısacası hak arama konusunda pasif birisi olduğum söylenemez. Ancak hayatta düstur edindiğim bir ilke vardır. Tüm ilişkilerimi karşılıklı iyi niyet üzerine kurarım. Bana bir malı ayıplı olarak satan veya satış sonrası tahhütlerini yerine getirmeyen birisi olursa (bu bakkal ahmette olabilir, x bankası da) işi usulünce adım adım götürür ve hakkım olanı alırım.

Burada altını çizdiğim iki nokta var. Birincisi ürünün ayıplı olduğundan haberdar olmamam, yani argo tabirle kazıklanmam, ikincisi adım adım sonuca ulaşma.

Bu olayda ürünün ayıplı olduğu iki tarafında bilgisi dahilinde. Bu ürünün mevcut ayıbı şerh düşüldüğüne göre alış sırasında gerçek değerinden bir indirim yapılıp yapılmadığını öğrenmek isterim açıkçası. Yani siz ürünün ayıplı olduğunu bilerek ayıpsız ürünle aynı ücreti ödemiş olamazsınız diye düşünmeden edemiyorum. Yine de çelik motor müşteriye ek olanaklar sağlamış gözüküyor.
İkinci sıkıntı firma nezdinde tüm yolları tüketmeden bütün adımlar baştan atılmış.

Bakın ben de bugün navigasyonumda uzun süredir yaşadığım bir sıkıntı için Kia yı bilgilendirdim. Koray bey saolsun destek oldu ve navigasyonum sıfır ürünle değiştirildi. Üstelik ben koray beyden yardımcı olmasını da istemedim. kendisine bir mail attım, siz tıpkı İngilteredeki gibi orjinal navigasyonlu cihazlar getirin, bizde mağdur olmayalım diye bir yazı yazdım. Sonuç beni memnun etti.

Burada sağlanan maddi menfaatler size yeterli gelmiyorsa adını koyun kafanızdaki nedir söyleyşn belki kabul ederler. Benim bir arkadaşım ya da akrabam Çelik Motor'da çalışmıyor. Ancak 2,5 yıllık Kia ve 10 yıllık farklı markalar tecrübeme dayanarak söylüyorum, Türkiye'de müşteri memnuniyeti açısından daha iyisini ben tanık olmadım.

Hayırlı akşamlar, inşallah gönlünüze göre bir çözüme ulaşırsınız.
 

josefsalvatini

Yasaklı Üye
Katılım
7 Eki 2012
Mesajlar
1,698
Tepkime puanı
182
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul
Ynt: Cam Tavan Problemi... O araç

Arkadaşlar konu yanlış yere gidiyor sakin olun.

Burada esas kusur ozdemirlerin çelik motor a bildirdik dedikleri olay farklı o çelik motor ile ozdemirlerin arasında zaten bir diyalog başlattı
Konu şu ahmet beni aradı bende aynı şeyi söyledim cam ne olacak 2 vida ile değişiyor seni memnun edecek birsey verirlerse ve cam değişecek ise sorun yok al dedim sonra ceik motordan yetkili birini aradım aracı teslim almayın plaka devir olur sorun yok dedi. Bu süreçte serhli olarak ahmet arabayi aldı

Fakat sonra açılmayan tarafta sorun olduğunu gelen mail de gördüm hemen aradım ama araba alınmıştı
Neyse şimdi olan oldu ve bir iletisimsizlik söz konusu fakat bugün öğrendiğim açılmayan caminda aynı şekilde basit şekilde degistiyiydi yani aslında başladığımız noktaya geri geldik

Bu olanların hiç birinin pdi kontollerinden bu kusuru n kaçması ile alakası yok tabiki fakat olabilir hersey insanlar için

Herkes olayları tam bilmediği için yanlış yorum yapıyor tekrar diyorum keşke arabayi teslim almasaydik diyorum ben

Değişim konusu kanunlar çerçevesinde imkansız bunu söyleyeyim bu oay yine kişilerin uygun şekilde anlaşması ile mümkün benim görüşüne gore

İnşallah olay ahmet i memnun edecek şekilde çözülür tek temennim bu


Birde dip not
Arabayı aldık arabada imalat hatası çıktı 300 km sonra ve serviste düzeltildi bunu kimse daha önce görmedi sizce araba değişir mi??
Ama 3 kez aynı arıza yı yaparsa değişir o ayrı
Diyeceksiniz ki alırken var ayıplı mal işte orada malesef hata ettik bayinjn musteri ile çelik motor arasında yanlış ve tutarsız davranışı sonrası ahmet şerh le arabayi aldı
Ama inşallah çözülecek
 

omurkadir

New member
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
2,360
Tepkime puanı
147
Puanları
0
Yaş
2024
Konum
ist.
yani acikcasi sadece cam degisecekse hic sorun degil ikinciel degeri dusmez dusmemeli.iyi niyet cercevesinde yapilacaksa uzlasilabilir.

ancak bence soyle olmali:
cam degisecek sikintisi giderilecek ustune de bir miktar arac fiyatindan indirim veya bakim aksesuar ceki vs. makul rakamli.

arabanin sifirla degistirilmesi olayi bence yersiz.

mantikli dusununce can abiye hak veriyorum ancak ayibi hatta terbiyesizligi yapan bayiye dersini vermeli birileri.
farkli yerlere sikayet konusu neden buyutuluyor anlamis degilim ve celik motor neden rahatsiz oluyor adeta firca atiyor?eder eder adam can havliyle gayet normal hatta sikayetvar.com ve donanimhaber e de konu acin burda suclu olan oncelikle bayi.unutmayin sesinizi cikarmasaniz iscilik almam deyip duracakti bu sahislar.


Sent from my GT-I9300 using Xparent ICS Blue Tapatalk 2
 

ahmymn

New member
Katılım
2 Kas 2012
Mesajlar
382
Tepkime puanı
23
Puanları
0
Yaş
2024
Konum
izmir
Ynt: Cam Tavan Problemi... O araç

Herkese Günaydın.
İlk mesajlarımda da belirttiğim gibi, bayinin bana herhangi bir indirim yapması söz konusu değildi ve teklif ettiği tek şey ilk bakımda işçilik ücretinin alınmamasıydı, daha sonra çelik motorla yaptığı telefon görüşmesi neticesinde işçilik + malzeme almayacağını belirtti. Tabii bunu da ben yazılı olarak mağaza müdüründen yazılı vermesini istedim. Ancak sabah, çelik motor yetkililerinden hemen önce telefon ederek sizin için ekstradan, ki bu şikayet maillerimin sonrasında cereyan eden bir durumdur, koltuk koruma ve bir yıllık bakım daha hediye aldığını söyledi.
Çelik motor yetkililerinin beyanında ise bana, 2 yıllık bakım+ koltuk koruma hediye edildiğini öğrendim. Tabii burada bir tutarsızlık, farklı beyanlar söz konusu olduğu için ben yazılı beyanımı yetkililere bildirmek suretiyle kendi iddialarımı kanıtlamış oldum.
Bu durumu Çelik Motor yetkilileri ile paylaştığımda, iddiama istinaden bana; bayinin beyanının şimdilik verebilecekleri buymuş ama sonra çelik motorla görüşüp bana döneceklerini beyan ettikleri gibi komik, sanki çocuk kandırır gibi, ticaret etiğiyle ilgisi olmayan bir durumu bayii ağzından duyduklarını dile getirdiler.
Tabii bu durumda açıkça görüldüğü üzere; bayinin tutarsızlığı, ortada verilmiş ama bana beyan edilmemiş 1 yıl + 1 boya koruma ortaya çıktı. Bunun gereğini Çelik Motor yetkilileri ve değerli yöneticileri yapacaklardır. Bizler ise bu tür durumları paylaşmak ve mağduriyetimizi bildirmek suretiyle buralardan uzak durarak onlara gerekli ve hak ettikleri cezayı vereceğimizi düşünüyorum.
Çelik motorun buradaki kabahati, benim fikrimdir, katılanlar olur veya olmaz, durumu araç teslim edilmeden önce telefonla bilgi aldıklarında bayiiye ayıplı ürünü teslim etmemelerini, tarafıma geçici bir araç verilerek, durum için çözüm sunuluncaya kadar kullanımıma sunmalarını, tarafımı aramak suretiyle de teslim öncesi durumu açıklayarak teyit neticesinde işlem yapmaları olacaktı. Bu bahsettiğim gerçekten profesyonel bir yaklaşımın neticesi olduğunu gösterirdi ve herşey çok daha kolay ve çabuk olurdu. Eğer Çelik motor yetkilileri bu seçeneği bayiiye sundu ve bayiinin yine durumu gizleme gibi bir olayı olmuş ise bu söylediklerimin hepsini geri alıyorum...
Bir başka konu ise, çelik motor yetkililerine ben 2 seçenek sundum zaten arkadaşlar, çok net ve açıktım. İfadelerim net ve cümlelerimde rakamsal ifadeler kullanmak suretiyle herhangi bir şüphe içermiyordu. Dün bana 500 tl indirim teklif edildi 2yıllık bakım ve koltuk koruma ile birlikte, bunu bu şekilde kabul etmeceğimi kendilerine bildirdim. Bugün Yusuf abi kendileri ile bir görüşme yapacak ve onun neticesine göre durum netleşecek. Çelik motor yetkililerinin de samimiyet ve uzlaşmacı olduklarını düşünüyorum ama rakamlar ortada, benim bu rakamı kabul etmem mümkün değil zaten.
Herkese katkılarından dolayı teşekkür ediyorum...
 

josefsalvatini

Yasaklı Üye
Katılım
7 Eki 2012
Mesajlar
1,698
Tepkime puanı
182
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul
Ynt: Cam Tavan Problemi... O araç

Ahmet senin can a yazdığın cevap görünmüyor nedeni ise sen hata bildirdi ya iki kere oldu diye ben birini sildim ama ikisi silinmiş kusura bakma pc başına geçince duzeltwcegim
 

bir.mann

New member
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
227
Tepkime puanı
10
Puanları
0
Yaş
2024
Konum
İstanbul
Ynt: Cam Tavan Problemi... O araç

Kendi yorumum.
Eğer ücretsiz tavan değişimi + 500 TL ücret iadesi + 2 yıllık bakım verilecekse bu gayet makul bir tekliftir. Ancak tavan değişmeden 500 TL + bakım veriyorlarsa afedersiniz de ...... yani..
Tavan cam değil de metal olsa yeni araç istemekte haklıydınız ya da ciddi miktarda ücret iadesi. Ancak cam tavan için araç değişimi hem yasal olarak çok zor hem de gereksiz bir beklenti olur. Ben olsam ücretsiz tavan değişimi + ücretsiz bakımı kabul ederdim..
Bayi kendini çakal zanneden bir salakmış afedersiniz. Başka bayi olsa , "Abi araç tescili ile ilgili sorun olmuş, son kontrolü yaparken farkettik, ruhsata yanlış bilgi yazmışlar" deyip, cam tavanı değiştirip o şekilde de verebilirdi. Ellerinde cam tavan olmasa bile başka araçtan alıp takarlar, yeni gelecek camı da çıkardıkları araca takarlardı.
Çelik Motor'un "Neden Kore'ye mail attınız?" demesi belki "Biz halledecektik olayı, gerek yoktu" gibi bir düşünceden kaynaklanabilir. Ancak bayinin tavrı affedilemez. Hem kusurlu mal sat, hem umrunda bile olmasın, hem de dalga geçer gibi davran.. Umarım ciddi bir uyarı gelmiştir Çelik Motor'dan..
 

GOGO

New member
Katılım
9 Kas 2012
Mesajlar
117
Tepkime puanı
19
Puanları
0
Ynt: Cam Tavan Problemi... O araç

Merhaba,

Konuyu baştan sona okudum ve gerçekten başınıza gelen tatsız olaya üzüldüm. Öncelikle geçmiş olsun diyeyim.
Karşılaştığınız özellikle bayi tarafındaki tavır gerçekten de insanı çileden çıkartıcı cinsten ve bazı arkadaşların da yazdığı gibi çok beyefendi bir tavırla karşılık vermişsiniz ama maalesef bazı insanlar bunun kıymetini bilemiyorlar. Yani bazı kurumlarda ortalığı ayağa kaldırmadan derdinize çare bulamıyorsunuz işte.
Size yapılan teklifle ilgili ben de kusurlu parçanın değişimi + onların önerdikleri indirim ve hizmetler + ilave ne koparırsanız şeklinde bir anlaşma yapmanın sizi en az yıpratacak seçenek olduğunu düşünüyorum. Mahkeme vs gibi süreçler garanti çözüm (araç değişimini kastediyorum) olmamakla beraber konuyla ilgili sinir bozukluğunuzun süreç boyunca devam etmesi anlamına geliyor.
Şahsen hukukçu değilim ama değişimi çok kolay olan ve aracın ikinci el değerini etkilemeyecek olan bir parçanın aracın tamamen yenisiyle değiştirilmesine hükmedilmesini çok ihtimal dahilinde görmüyorum.
Ben otomotiv yan sanayi sektöründe üretim yapan bir iş yerinde çalışıyorum ve birçok OEM araç üreticisi müşterimiz var. Şunu söyleyebilirim ki hatalı ürün her zaman çıkabilir; evet banttan, kalite kontrolden vs bu kadar kontrol mekanizması varken çıkmaması gerekir ama çıkıyor işte. Burada önemli olan bu olayı farkedip de size tabirimi yanlış anlamayın ama yutturmaya çalışan her kimse onun hesap vermesidir ki sanırım bu birim bayi oluyor. Emin olun siz bu hatayı farketmeseydiniz ve ertesi gün bayiye gidip durumu bildirseydiniz bundan 1000 kat fazla yokuşla karşılaşacaktınız.
Lafı çok uzattım ama sonuç olarak nacizane tavsiyem olayı maksimum (koltuk koruma gibi para etmeyecek şeyler yerine boya koruma, cam filmi vs gibi) tazminatı alarak arabanızı keyifle kullanmanızdır.
 

assos

New member
Katılım
20 May 2011
Mesajlar
95
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
2024
Konum
İSTANBUL
Ynt: Cam Tavan Problemi... O araç

[quote author=GOGO link=topic=1839.msg49112#msg49112 date=1353671021]
Merhaba,

Şahsen hukukçu değilim ama değişimi çok kolay olan ve aracın ikinci el değerini etkilemeyecek olan bir parçanın aracın tamamen yenisiyle değiştirilmesine hükmedilmesini çok ihtimal dahilinde görmüyorum.
r.
[/quote]
Katılıyorum.Sadece bu nedene dayanarak değişim ve bedel iadesi çok kolay gözükmüyor.Arkadaşımızın yaşadığı örnek aşağıdakinden farklı ancak bu ayıp değişim veya bedel iadesi için yeterli olmayabilir:
YARGITAY

13. HUKUK DAİRESİ

E. 2011/1892

K. 2011/13831

T. 13.9.2011

• YOL BİLGİSAYARININ TÜRKÇE MENÜ İÇERMEMESİ ( Satımdan Önce Davacıya Anlatıldığının ve Davacının da Bu Durumu Bilerek Otomobili Satın Aldığının Davalı Tarafından İspatlanamadığı - Araçta Türkçe Menülü Bilgisayar Olduğu Zannıyla Satın Alan Davacının Araçtan Beklediği Faydanın Azaldığı )

• OTOMOBİL YOL BİLGİSAYARININ TÜRKÇE MENÜ İÇERMEMESİ ( Türkiye'de Satılan Aracın Türkçe Menülü Bilgisayar Olduğu Zannıyla Davacı Tarafından Satın Alındığının Kabulü Gerektiği - 4077 S.K. Anlamında Ayıp Niteliğinde Olduğu )

• TÜRKÇE MENÜ İÇERMEYEN YOL BİLGİSAYARI ( 4077 S.K. Anlamında Ayıp Niteliğinde Olduğu - Aracın Yenisiyle Değişimi veya Araç İçin Ödenen Bedelin İadesi Dışında Kalan Diğer Taleplerin Değerlendirilerek Karar Verileceği )

• ARAÇTAN BEKLENEN FAYDANIN AZALMASI ( Yol Bilgasayarında Türkçe Menü Olmadığı/Davacının Bu Durumu Bilerek Aracı Satın Aldığının İspatlanamadığı - Türkçe Menü İçermeyen Araçtan Dolayı Beklenen Faydanın Azaldığı/4077 S.K. Anlamında Ayıp Niteliğinde Olduğu )

• ARACIN DEĞİŞİMİ VEYA ÖDENEN BEDELİN İADESİ TALEBİ ( Yol Bilgisayarının Türkçe Menü İçermediği/Bu Taleplerin Taraflar Arasındaki Hak ve Menfaatler Dengesini Bozar Nitelikte ve İyiniyet Kurallarına Aykırı Olduğu - Diğer Taleplerin Değerlendirileceği )

4077/m.4

ÖZET : Otomobilde yol bilgisayarının Türkçe menü içermediğinin satımdan önce davacıya anlatıldığı ve davacının da bu durumu bilerek otomobili satın aldığı davalılar tarafından ispat edilememiştir. Bu itibarla, Türkiye'de satılan aracın Türkçe menülü bilgisayar olduğu zannıyla davacı tarafından satın alındığının kabulü gerekir. Türkçe menü içermeyen araçtan dolayı, davacının araçtan beklediği fayda azalmaktadır. Bu husus 4077 sayılı yasa anlamında ayıp niteliğindedir. Davacının aracın değişimi veya araç için ödediği bedelin iadesi talebi taraflar arasındaki hak ve menfaatler dengesini bozar nitelikte ve iyiniyet kurallarına aykırılık teşkil eder. Aracın yenisiyle değişimi veya araç için ödenen bedelin iadesi dışında kalan diğer talepleri değerlendirilmek suretiyle karar verilmelidir.

DAVA : Taraflar arasındaki ayıplı mal davasının yapılan yargılaması sonunda ilamda yazılı nedenlerden dolayı davanın reddine yönelik olarak verilen hükmün süresi içinde davacı ve davalı D...A.Ş. avukatınca temyiz edilmesi üzerine dosya incelendi gereği konuşulup düşünüldü:

KARAR : Davacı, 30.12.2008 tarihinde satın aldığı araçta bulunan yol bilgisayarının Türkçe olmadığı konusunda daha önce uyarılmadığını, yabancı dil bilmediği için türkçe menü içermeyen bilgisayardan yararlanamadığını, bu durumun maldan beklediği faydaları azalttığını ileri sürerek, Türkçe tanımlı menünün yüklenmesini Türkçe menülü yol bilgisayarıyla değişimini, otomobilin Türkçe menülü olanı ile değiştirilmesini, bedeli oranında indirim yapılmasını ve tahsilini istemiştir.

Davalılar aracın standartlarına uygun bir şekilde üretildiğini, Türkçe menünün bulunması zorunluluğunun bulunmadığını savunarak davanın reddini dilemişlerdir.

Mahkemece, Türkçe menünün bulunmamasının teknik ve hukuki anlamda ayıp oluşturmadığı gerekçesiyle davanın reddine karar verilmiş; hüküm davacı ile davalı D... A.Ş. tarafından temyiz edilmiştir.

1-Davacıya satılan araçta bulunan yol bilgisayarının Türkçe menü içermediği, yabancı dil içerir menüye sahip olduğu ihtilafsızdır. Taraflar arasındaki ihtilaf, bu hususun ayıp niteliğinde bulunup bulunmadığı hususundadır. Hemen belirtmek gerekirki otomobilde yol bilgisayarının Türkçe menü içermediğinin satımdan önce davacıya anlatıldığı ve davacının da bu durumu bilerek otomobili satın aldığı davalılar tarafından ispat edilememiştir. Bu itibarla, Türkiye'de satılan aracın Türkçe menülü bilgisayar olduğu zannıyla davacı tarafından satın alındığının kabulü gerekir. Türkçe menü içermeyen araçtan dolayı, davacının araçtan beklediği faydayı azalttığının kabulü gerekir.

Bu husus 4077 sayılı yasa anlamında ayıp niteliğinde olduğu içinde davacının taleplerinin değerlendirilmesi zorunludur. Hal böyle olunca davacının aracın değişimi veya araç için ödediği bedelin iadesi talebi taraflar arasındaki hak ve menfaatler dengesini bozar nitelikte ve TMK 2. maddesinde de iyiniyet kurallarına aykırılık teşkil edeceğinin kabulü gerekir. Mahkemece değinilen bu yön gözetilerek aracın yenisiyle değişimi veya araç için ödenen bedelin iadesi dışında kalan diğer talepleri değerlendirilmek suretiyle hasıl olacak sonuca uygun karar verilmesi gerekirken yazılı şekilde karar verilmiş olması usul ve yasaya aykırı olup, bozmayı gerektirir.

2-Bozma nedenine göre davalının temyiz itirazlarının şimdilik incelenmesine gerek görülmemiştir.

SONUÇ : Yukarıda ( 1 ) numaralı bentte açıklanan nedenlerle; temyiz olunan kararın davacı yararına BOZULMASINA, ( 2 ) numaralı bent uyarınca davalının temyiz itirazlarının incelenmesine yer olmadığına peşin alınan harcın istek halinde davalı D... A.Ş.'ye iadesine, 13.09.2011 gününde oybirliğiyle karar verildi.
 

omurkadir

New member
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
2,360
Tepkime puanı
147
Puanları
0
Yaş
2024
Konum
ist.
vay be yol bilgisayari turkce degil diye dava acmis adam.

Sent from my GT-I9300 using Xparent ICS Blue Tapatalk 2
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
47
Konum
Kadıköy
Ynt: Cam Tavan Problemi... O araç

Şaka gibi yahu.... ;D ;D ;D ;D ;D
 

rayen

Super Moderator
Katılım
5 Eki 2011
Mesajlar
3,749
Tepkime puanı
832
Puanları
113
Ynt: Cam Tavan Problemi... O araç

Ben de olsam açardım. ;D
Helal olsun adama.
 

argovolkan

New member
Katılım
22 Eki 2011
Mesajlar
304
Tepkime puanı
20
Puanları
0
Yaş
47
Konum
Ankara
Ynt: Cam Tavan Problemi... O araç

Adamı İngilizce kursuna göndersinler beleş..Hem yabancı dili olur, hemde menüleri artık anlayıp kullanabilir..
 

aLi

Yönetim Ekibi
Katılım
13 May 2011
Mesajlar
2,947
Tepkime puanı
233
Puanları
63
Yaş
42
Konum
İstanbul
Ynt: Cam Tavan Problemi... O araç

Aracın komple degismeyecegi yonunde fikirler cogaliyor galiba. Hal boyle iken ;

Tavan degisimi, 500tl iade,2 yıl bakım, koltuk temizleme vs gibi hediyeleri olucaksa ve serviste islenilmeyecekse tavan degisikligi bence kabul et.
 
Üst