Cam Tavan Problemi... O araç

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
47
Konum
Kadıköy
Ynt: Cam Tavan Problemi... O araç

[quote author=HARUN link=topic=1839.msg48966#msg48966 date=1353573766]
abi benim aracımın çözülemeyen problemi yoktuki hatta benden alıp 2.el satışa koyup sattılar sadece enjektörleri değişti ve ben istemiyorum arabayı dedim.... hatta iade ettiğim aracı şuan servis müdürü satın almış.
[/quote]

Sana kıyak yapmışlar o zaman ne diyeyim.... Birde o şirket aracıydı değil mi... ?? Sanki onunda biraz etkisi var... ;) ;) ;)
 

HARUN

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,480
Tepkime puanı
37
Puanları
0
Yaş
33
Konum
İSTANBUL
Ynt: Cam Tavan Problemi... O araç

[quote author=c@n link=topic=1839.msg48967#msg48967 date=1353573854]
Sana kıyak yapmışlar o zaman ne diyeyim.... Birde o şirket aracıydı değil mi... ?? Sanki onunda biraz etkisi var... ;) ;) ;)
[/quote]

şöyle bizim koçla bağlantılı olan şirketin aracı değildi .. Kendi nakliye bölümünün adına kayıtlıydı ve o bölümdede sadece 1 tane ford marka araç war.
 

aLi

Yönetim Ekibi
Katılım
13 May 2011
Mesajlar
2,947
Tepkime puanı
233
Puanları
63
Yaş
42
Konum
İstanbul
Ynt: Cam Tavan Problemi... O araç

Nasil olmaz abi ben "0" araba alicam bana ayipli mal saticaklar sonra tavani degistirince sorun cozulecek mi.

Komple arabayi degistiricekler tabi yok oyle bi dunya.
 

aLi

Yönetim Ekibi
Katılım
13 May 2011
Mesajlar
2,947
Tepkime puanı
233
Puanları
63
Yaş
42
Konum
İstanbul
Ynt: Cam Tavan Problemi... O araç

Kaldı ki o araç ayipli olmasa dahi kesinlikle serviste temizlenirken yada fabrika cikisi tavandaki zarar gelmesin diye koruma olarak cekilen banttan yada kimyasalla temizlemeden dolayi olmustur diye dusunuyorum. İndirim yapsinlar abi. Nedir yani serviste iscilik ucreti almayalim.
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
47
Konum
Kadıköy
Ynt: Cam Tavan Problemi... O araç

İndirim, hediye tarzı işlemler olacaktır tabi, bunları yapmaları lazım ama değişim o kadar kolay değil... Bu dünya o kadar kolay değil de diyebilirim... Neticede camı değiştirip sorun giderilebiliniyor, indirim ve birkaç hediye yapılarak gönül alınması lazım....
 

ahmymn

New member
Katılım
2 Kas 2012
Mesajlar
382
Tepkime puanı
23
Puanları
0
Yaş
2024
Konum
izmir
Ynt: Cam Tavan Problemi... O araç

Arkadaşlar yorumlarınız gerçekten çok değerli ve gerçekçi... Sabah Çelik motordan Pınar hanım ile yaptığım görüşme neticesinde, yürüyeninde sıkıntı olmadığından değişim ile olur dedi :eek: Buyrun taktir sizlerin... 2 yıl boyunca bakım + koltuk koruma = Ahmet ve mutluluk olabileceğini düşünerek... Tabiki bunları bayii bana dün söylemedi sadece sabah söyledi, çelik motor dün bunları bayiye söylemesine rağmen bana verdikleri bir bakım ile, bunu da yazılı olarak almıştım allahtan, geçiştirmişlerdi.
Ve sabah çelik motordan Pınar hanımdan aldığım telefon ile söylenen durum; şikayetinizi bize ilettikten sonra neden Tüm dünyaya mağduriyetinizi ilettiğinize benzer bir cümle ile döndüler ki bunu da anlamak gerçekten zor geldi bana.
60.000 tl verdiğim ve bunun neticesinde tüm gece uykusuz kalıp üzüldüğümün mide ağrıları ile uyandıım bir gecenin sabahında bana dedikleri cümle buydu ama bunların kişisel yaklaşımlar olduğunu düşünüyorum.
Şimdi benim aklımda başka bir soru :
Ayrıca dün mağaza müdürü ve çelik motor yetkilileri bu konuyu biz araç başında iken telefonla görüşmüşler ve çelik motorun sayın yetkilileri durumdan haberdar olmalarına rağmen, neden müşteri ile biz de bir görüşelim demediler? Sonuçta bu ürün ayıplı bir ürün satmayın, satışını erteleyin, satışı bizim kötü reklamımız olaiblir gibi bir yaklaşım sergilemediler? Teslimatını yapmayın, geçici süre ile müşterimize araç sağlayın demek bunun en doğru yolu olmazmıydı?
Bu sorularımın cevabını siz değerli kia kullanıcılarına bırakıyorum. Ve halen aracımı değiştirmemek için ayak direten yetkililere de inanabilmiş değilim, ne kadar zorsa bu değiştirme işlemi....
Benim Kuzenim de 2008 ve 2009 da iki defa ford c-max değiştirdi ve ford bunu 15000 km civarında yaptı. ilk arabası kusurlu çıktı değiştirdiler ona da yakaşık 10000 km bindikten sonra onda da benzer bir durum oluştu ve aynı işlemi tekrar yapıp bir daha değiştirdiler.
Bunlara ilaveten önümüzde güzel örnekler varken neden değiştirmeyen veya değiştirmekte ayak direten firmaları örnek gösteriyoruz. Kurumsalllık ve müşteri memnuniyetini, müşteriyi, en önemlisi insanı önde tutarak kurumsallaşmak öyle basit ve kolay olmuyor. Olmamalı da ama maalesef durum ortada
 

rayen

Super Moderator
Katılım
5 Eki 2011
Mesajlar
3,749
Tepkime puanı
832
Puanları
113
Ynt: Cam Tavan Problemi... O araç

Ahmet bey öncelikle geçmiş olsun diyorum. Bu sorununuza, Çelik motordan aldığınız yanıt belli. İşi çok dik bir yokuşa sürmüşler. Benim önerim siz onlardan daha dik bir yokuş bulup önlerine koyun. En sonunda ne kaybedersiniz, tavan değişir yürür gidersiniz.
İlk iş olarak Çelik motora noter kanalıyla durumu belirten ve değişim isteyen bir ihtarname çekin. Bu ihtarnamenin bir örneğini, durumu belgeleyen fotoğraflarla Koreye mail atın ve karşılaştığınız sorunu duygusal bir yorum katmadan, net bir biçimde yazın. Sonra bir avukat bulun ve tüketici mahkemesinde davanızı açın. Davayla ilgili belgelerinizi de Kore'ye gönderin. Eğer davayı kazanırsanız size iki şey teklif edilecek, ya para iadesi, ya da misliyle ürün değişimi tercihinizi buna göre yaparsınız artık. Eğer para iadesi isterseniz, yasal olan faiz kısmıyla da tiraji yüksek olan bir gazeteye durumu özetleyen bir ilan yayınlarsınız.
Ama Cee'dle bir gönül bağınız oluştuysa, para iadesi almaz, araç değişimi istersiniz. Sonuçta biz Çelik motoru değil, Cee'di seviyoruz. Her koşulda aracımızı yürütmeyi biliriz. Servis olsa da olur, olmasa da.
 
Katılım
24 May 2011
Mesajlar
2,667
Tepkime puanı
223
Puanları
0
Yaş
47
Konum
Sakarya
Ynt: Cam Tavan Problemi... O araç

benim şahsi düşüncem
bu aracın değiştirilmesi konusunda bence aracın değiştirilmesi konusundaki ısrarınıza devam edin
sonuçta iki yıllık bakım ne olabilirki

yılda 20k yapsanız iki yılda 40-45k yapar buda max 3 bakım demek büyük ihtimalle ara bakımlarıda bunun içine sokmayacaklar
bu 3 bakım en fazla 1.500-2.000 tl tutsun tavanı değiştirilmiş bir araç piyasada ne gözle bakılıyor biliyorsunuz. Kaldıki sizin bir kusurunuz yok bunu servis formlarından ıspat edebilirsiniz fakat niçin satarken millete dert anlatasınızki
 

ahmymn

New member
Katılım
2 Kas 2012
Mesajlar
382
Tepkime puanı
23
Puanları
0
Yaş
2024
Konum
izmir
Ynt: Cam Tavan Problemi... O araç

Benim 2 yılda yapacağım toplam km 30.000 olmayacaktır bile hal böyle iken bana sundukları, sözüm ona iyilik ortada, 1500tl. yi geçmeyecek. koltuk koruma zaten kaç tl?
Benim asıl kızdığım; bu durumdan madem anında haberdar iseniz neden aracı teslim ettiriyorsunuz? madem çok iyi niyetlisiniz neden, teslimata izin verdiriyorsunuz? Madem iyi niyetlisiniz ya da işinizi çok iyi yapıyorsunuz neden şikayet edildiğiniz için son kullanıcı olan beni kore, kia motors ceo larına mail attığım için suçlama içerisine giriyorsunuz?
Tüm bunları ortaya koyduğumuzda bayi kadar, çelik motorunda bence ilgisiz kalarak, durum karşısında tepkisiz kaldığını veya kulağının üstüne yattığını söylemek sanırım haksızlık olmayacaktır.
Şu ana kadar yaptıkları ve aldığım herşey belgeli ve imzalı, bu noktada sıkıntı yok. Bakalım eğer bana ciddi bir indirim sunarak, teklifte bulunurlarsa ne ala aksi taktirde, kendilerine de belirttiğim gibi yasalardan doğan tüm haklarımı kullanacağım.
Yürüyenini etkilemiyor diye de yorum yaparak benim de sinir sistemimi bozuyorlar ya, ne diyeyim ben artık. Kimseye diyecek birşey bırakmıyorlar. O zaman yürüyenini etkilemiyorsa, o zaman sökün öyle kullanayım dedim bende :)
 

haykol

New member
Katılım
26 Eyl 2011
Mesajlar
99
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
Konum
Çekmeköy-İstanbul
Ynt: Cam Tavan Problemi... O araç

Belli ki Kore'ye atılan maillerden ciddi rahatsız olmuşlar. Tavrınızı net ortaya koyun. Ya arabayı yenisiyle değiştirsinler, ya da tavanı değiştirerek 4000 TL. olan tavan ücreti oranında indirim yapsınlar. Yani bu durumda siz tavanı değişmiş bir aracı 4000 TL. indirimle sanki cam tavansızmış fiyatıyla satın almış olun, sonuçta kusurlu mal, bu indirim normal. Ha yok olmaz diyorlarsa tam ödediğiniz paranın karşılığı olarak, tavanına müdahale edilmemiş fabrika çıkışlı ayıpsız orjinal ürün verecekler. Bunun haricinde hiçbir teklife yanaşmayın, verecekleri cevabı bekleyin. Bir cevap çıkmaz da kem küm etmeye devam ederlerse Kore vs. gibi merkezlere sorununuzun çözülmediğini tekrar tekrar bildirip, burada da yasal süreci başlatın derim. Bu arada Koray bey'le telefon görüşmesi yaptınız mı? Bence onunla maille bayi aracığılıyla değil de mutlaka kendisiyle görüşerek bunları isteyin. Kolay gelsin.
 

ahmymn

New member
Katılım
2 Kas 2012
Mesajlar
382
Tepkime puanı
23
Puanları
0
Yaş
2024
Konum
izmir
Ynt: Cam Tavan Problemi... O araç

Kendisinin telefonu olmadığı için şu ana kadar konuşamadım. Pınar hanım diye bir yetkili onun adına 1 kere sabah 1 kere de şimdi olmak üzere arama yaptı ve verilen indirimi 500 tl = cam tavan bedeli imiş...
Koray Bey'in telefon numarasına ulaşma şansım olursa durumu daha net ifade edebilirdim ancak şu ana kadar ulaşamadım :(
 

ahmymn

New member
Katılım
2 Kas 2012
Mesajlar
382
Tepkime puanı
23
Puanları
0
Yaş
2024
Konum
izmir
Ynt: Cam Tavan Problemi... O araç

İnsanlar neden rahatsız olurlar şikayet edildiklerinde, bunu hepimiz biliyoruz. Demekki ortada ciddi bir mağduriyet oluşturulmuş ve siz duruma müdahil olmak yerine sadece izlemişsiniz.
Sizlerinde değerli katkılarıyla benim yaşadığım bu tatsız durumu zararsız olarak atlatabileceğimi düşünyorum. Tarafıma yapılan, çelik motor tarafından, 500 tl lik cam tavan indirimi, sizlerinde aklında olsun cam tavan parça bedeli = 500 tl imiş, tarafımca kabul görmemiştir.
 

ahmymn

New member
Katılım
2 Kas 2012
Mesajlar
382
Tepkime puanı
23
Puanları
0
Yaş
2024
Konum
izmir
Ynt: Cam Tavan Problemi... O araç

Arkadaşlar yarın, Yusuf abinin görüşmesinin neticesine göre, yolu netleştiricem ve muhtemelen, öncelikli olarak noterden ihtarname çekicem ve sözleşmemizi tek taraflı olarak fesih sürecini başlatıcam ve sonrasında halen Sayın Kia yetkililerinin bir hamlesi olmaması durumunda da ayıplı mal satmaktan Tüketici mahkemesine gidicem sonrasını hep birlikte görücez...
Bu süreci başlatmayı hiç düşünmüyordum ama karşımda ilgisiz alakasız, kaale almayan, yaptıklarının yanlarına kar kalacağını düşünen, karşılarındaki insanlara karşı hem hukuki sorumlulukları olduklarını fark etmeyen ve belki inanmayacaksınız ama yer yer bayiyi savunan bir çelik motor vardı. Eğer bu iş mahkemeye gider ise sizlerle sadece buradaki gönül bağım kalacak ve kia markasından çooookkk uzun süre ayrı kalacağımı söylemek istiyorum.
Bu süreci sanırım yine hep beraber takip edicez, benim bilgilendirmelerimle ;)... Umarım bu paylaşımlarım ve bilgilendirmelerimden dolayı rahatsızlık vermiyorumdur arkadaşlar...Sonuçta bu yaşananlar bir gün bir başka üyemizde yaşayabilir :-[ :-\
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
47
Konum
Kadıköy
Re: Ynt: Cam Tavan Problemi... O araç

[quote author=batkurnaz link=topic=1839.msg1#msg1 date=1353580554]
benim şahsi düşüncem
bu aracın değiştirilmesi konusunda bence aracın değiştirilmesi konusundaki ısrarınıza devam edin
sonuçta iki yıllık bakım ne olabilirki

yılda 20k yapsanız iki yılda 40-45k yapar buda max 3 bakım demek büyük ihtimalle ara bakımlarıda bunun içine sokmayacaklar
bu 3 bakım en fazla 1.500-2.000 tl tutsun tavanı değiştirilmiş bir araç piyasada ne gözle bakılıyor biliyorsunuz. Kaldıki sizin bir kusurunuz yok bunu servis formlarından ıspat edebilirsiniz fakat niçin satarken millete dert anlatasınızki
[/quote]

Bülent tavan cam olduğu icin senin söylediğin gibi olmuyor, cam değişiyor ve işlem bitiyor... Bi allahın kulu anlamaz... Aracın degeride düşmez....

Sent from my HTC One X using Xparent Red Tapatalk 2
 

assos

New member
Katılım
20 May 2011
Mesajlar
95
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
2024
Konum
İSTANBUL
Ynt: Cam Tavan Problemi... O araç

Kopyaladığım Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun doğrudan sizinle ilgilidir:
AYIPLI MAL

Madde 4 - (Değişik madde: 06/03/2003 - 4822 S.K./4. md.)

Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir.

Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir.

(Değişik fıkra: 21/02/2007-5582 S.K./22.mad.) İmalatçı-üretici, satıcı, bayi, acente, ithalatçı ve 10 uncu maddenin beşinci fıkrasına veya 10/B maddesinin dokuzuncu fıkrasına göre kredi veren, ayıplı maldan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından dolayı müteselsilen sorumludur. 10/B maddesinin dokuzuncu fıkrasına göre kredi veren konut finansmanı kuruluşunun sorumluluğu teslim tarihinden itibaren 1 yıl süre ve kullandırdığı kredi miktarı ile sınırlıdır. Konut finansmanı kuruluşları tarafından 10/B maddesinin dokuzuncu fıkrasına göre verilen kredilerin devrolması halinde dahi, kredi veren konut finansmanı kuruluşunun sorumluluğu devam eder. Krediyi devralan kuruluş bu madde kapsamında sorumlu olmaz. Ayıplı malın neden olduğu zarardan dolayı birden fazla kimse sorumlu olduğu takdirde bunlar müteselsilen sorumludurlar. Satılan malın ayıplı olduğunun bilinmemesi bu sorumluluğu ortadan kaldırmaz. *

Bu madde ile ayıba karşı sorumlu tutulanlar, ayıba karşı daha uzun bir süre ile sorumluluk üstlenmemişlerse, ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile malın tüketiciye teslimi tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir.'
Yasal yollara gitmek zaman alır ve yıpratıcıdır ama aracı kullanmaya devam ederek de yasal yollara başvurmanız mümkündür.Maddede düzenlenen seçimlik hakları aynı anda kullanamazsınız birisini tercih edebilirsiniz.Mesela bazı arakadaşların dediği gibi hem bedelsiz onarımı hem de bedel indirimi yasal olarak aynı anda olanaklı değildir.İşin sonunda muhtemelen sonuç alırsınız ve seçimlik hakkınız doğrultusunda davanız sonuçlanır.
 

akenatons

New member
Katılım
14 May 2012
Mesajlar
364
Tepkime puanı
57
Puanları
0
Yaş
44
Ynt: Cam Tavan Problemi... O araç

Dostum ben de Can'a katılıyorum. Cam tavan değişimi önemli birşey değil. Ciddi anlamda ek olanaklar elde ediyorsan uzlaşmanı öneririm.
 

assos

New member
Katılım
20 May 2011
Mesajlar
95
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
2024
Konum
İSTANBUL
Ynt: Cam Tavan Problemi... O araç

Hukukçu olarak kanaatim,şayet ücretsiz onarım(cam tavan değişimi) yapılabiliyorsa bunu tercih etmektir.
 

ahmymn

New member
Katılım
2 Kas 2012
Mesajlar
382
Tepkime puanı
23
Puanları
0
Yaş
2024
Konum
izmir
Ynt: Cam Tavan Problemi... O araç

Onur Bey; Bedelsiz onarımı zaten garanti kapsamında yapmakla yükümlü satıcı firma. Ama aracı ayıplı teslim ettiği içinde bu oranda tüketiciye indirim yapması gerekiyor ama bu 500tl gibi bir rakam olmamalı. Şimdi siz gitseniz servise bırak tavan camını aynayı değştirmeye kalksan senden talep edecekleri rakam 750 tl nin altında değil. Bunlar, bu aracın bedelinin yanında sözünün bile edilmemesi gereken rakamlar.
Ayrıca burada değişimden kaynaklanan bir zarar da söz konusu buna ilaveten cam tavan yapıldıktan sonra yurt dışındaki üretim kadar sağlıklı olabilecek mi? olmaması halinde ne olacak bunların hepsi soru işareti olarak hep aklımı kurcalayacak.
Basettiğiniz kanun maddesi; firmaların, yasal yükümlülüklerin tüketicilerinde yasal haklarını koruyan bir madde, bir de yasada olmayan ancak müşteri memnuniyeti içeren ama yazılı olmayan kurallar var,sizinde bildiğiniz gibi. Öncelikle işletilmesi gerek bu olması gerekirken, Kia markasının sanırım bundan bir haber olduğu, ya da bilmemezlikten geldiği aşikardır...Eğer gerçekten müşteri memnuniyeti ön planda olmuş olsaydı şu anda Cee'din güzelliklerini konuşuyor olurduk diye düşünüyorum...
 

rayen

Super Moderator
Katılım
5 Eki 2011
Mesajlar
3,749
Tepkime puanı
832
Puanları
113
Ynt: Re: Ynt: Cam Tavan Problemi... O araç

[quote author=c@n link=topic=1839.msg49030#msg49030 date=1353614847]
Bülent tavan cam olduğu icin senin söylediğin gibi olmuyor, cam değişiyor ve işlem bitiyor... Bi allahın kulu anlamaz... Aracın degeride düşmez....

Sent from my HTC One X using Xparent Red Tapatalk 2
[/quote]
Can senin dediğin yapılan işlem servis kayıtlarına işlenmezse olur. Servis kaydına girerse anlamaya gerek yok, alıcı vatandaş hangi servise plakayı verirse araç üzerinde yapılan işlemlerin alayını öğreniyor.
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
47
Konum
Kadıköy
Çelik Motor un sizi memnun etmesi icin ne yapması lazım ben onu anlayamadım..??

Cami degistiryorlar, iki yıllık bakın veriyorlar, üstüne 500 tl veriyorlar, valla bence bunların yeterli olması gerek... Başka marka distributorllerinden bu tarz bir yaklaşım alamazsınız...

Açıkçası ben distributorumuzden cok memnunum, cok ilgililer anında geri donus yapıyorlar, çözüm sunuyorlar.... Daha ne yapsınlar diyorum....

Bu arada cam değişiminde sıkıntı olmaz, yurtdışındaki olur merak etmeyin...

Ama işin sonunda siz ne istiyorsaniz onu yapacaksınız... Bu yüzden bizim dediklerimizin önemi yok...

Sent from my HTC One X using Xparent Red Tapatalk 2
 
Üst