Arkadaşlar konuyu biraz araştırma fırsatım oldu. Malum yabancı dilim yok ama bir arkadaşımdan destek aldım.
Öncelikle motorla alakalı hiçbir yerde yapılan bir değişiklikten bahsedilmiyor. Ancak araştırmalarıma göre şanzuman ile alakalı değişkliklerin yapıldığı aşikar.
Teknik verileri incelediğimde bu açıkça görülüyor. 128 Hp ile 136 hp motorun şanzuman dişli oranları farklı. Buda dünden beri illaki bir fark vardır tezimi doğruluyor.
128 hp şanzuman dişli oranları (1000 devirde gittiği hız) :
1000rpm speed:
| (km/h/mph)
|
I:
| 8.3 / 5.2
|
II:
| 15.4 / 9.6
|
III:
| 25.4 / 15.8
|
IV:
| 35.8 / 22.2
|
V:
| 43.1 / 26.8
|
VI:
| 50.7 / 31.5
|
136 Hp şanzuman dişli oranları (1000 devirde gittiği hız) :
1000rpm speed:
| (km/h/mph)
|
I:
| 9.5 / 5.9
|
II:
| 17.6 / 10.9
|
III:
| 29 / 18
|
IV:
| 40.8 / 25.4
|
V:
| 49.1 / 30.5
|
VI:
| 57.8 / 35.9
|
136 Hp DCt şanzuman dişli oranları (1000 devirde gittiği hız) :
1000rpm speed:
| (km/h/mph)
|
I:
| 7.6 / 4.7
|
II:
| 12.7 / 7.9
|
III:
| 22.5 / 14
|
IV:
| 28 / 17.4
|
V:
| 36.8 / 22.9
|
VI:
| 52.8 / 32.8
|
VII:
| 64.6 / 40.1
|
Bu dişli oranlarına göre yeni motor yüksek hızlarda eskisine göre daha az yakıt tüketiyor. Ayrıca çok daha rahat ivmeleneceğide ortada.
Özetleyecek olursak :
Bu tork artışının yazılım ile yapıldığı görülüyor. Bu konuda bunu savunan arkadaşlarımda haklı gözüküyor. Yalnız benim haklı olduğum konuda şu : Yazılım tek başına yeterli değil, yazılım haricinde turbo basıncının artması gerekli, bununla beraber turbonun servisteki kodu aynımı bilmiyorum ( aynı olmaması lazım) turbonunda bu tork gücünü daha düşük devirlerde sağlaması için daha dayanıklı olması gerekir. Eğer turbo aynı olsaydı ömrü 115-128 liklere göre çok kısa olurdu. Hatta 100 000 leri bile göremezdi. Bence turboda farklı.
Toparlayacak olursak 128 liklerin serviste 136 hp ye çıkması imkansız gibi görülüyor.
Yazılım + Turbo + şanzuman. Belki başka ufak dokunuşlarda vardır.