Yeni kia ceed'teki değişiklikler.

E.Mert

New member
Katılım
30 Ocak 2015
Mesajlar
27
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
39
yeni yazılımın yüklenmesi talebim üzerine Kia Türkiye'den arandım : gündemlerinde böyle bir uygulamanın olmadığını söylediler. Sanırım yazılım güncellemesi yapmayacaklar :(:mad: bence bu konuda Kia Türkiye'yi biraz darlamalıyız, sosyal medyanın gücünü kullanarak talebimizi daha gür bir sesle duyurabiliriz ne dersiniz?
 

pepe

Active member
Katılım
28 Nis 2014
Mesajlar
511
Tepkime puanı
57
Puanları
28
Yaş
38
iletişime geçtiğin adresi paylaşırsan biz de mesaj-mail atalım belki olumlu geri dönüş alabiliriz...;)
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
Çabanız güzel deneyelim tabi yinede ama. yanlıs anlasılmasın bence bu hareketi bırakın kiayı hiç bir marka yapmaz. millet eskiye üşüşüp güncelletir al sana yeni motor olur ozaman kimsede iki far tampon makyajı icin rabet göstermez satısı etkiler. yada nebilim vag grubunda aynı dizelin 90 105 110 115 ve 120 lik versiyonu var eski kasadan yneisine adım atılcak artmış güc.
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Bu yazılım işini hangi servisler uydurdu bilmiyorum . Yeni kasada motorun sadece torku artmamış, torkun max. devire daha erken ulaşması sağlanmış. Yani 1900 rpm yerine 1750 rpm de ulaşıyor. (manuel) buda sadece yazılım ile olmaz. Bende servis ile konuştuğumda iki motor arasında gözle görülür bir fark olmadığını söylemişti. Bende diyorumki illaki fark vardır. Turbosu aynı olsa bile başka farklar vardır.
 

E.Mert

New member
Katılım
30 Ocak 2015
Mesajlar
27
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
39
Çabanız güzel deneyelim tabi yinede ama. yanlıs anlasılmasın bence bu hareketi bırakın kiayı hiç bir marka yapmaz. millet eskiye üşüşüp güncelletir al sana yeni motor olur ozaman kimsede iki far tampon makyajı icin rabet göstermez satısı etkiler. yada nebilim vag grubunda aynı dizelin 90 105 110 115 ve 120 lik versiyonu var eski kasadan yneisine adım atılcak artmış güc.
Ticari olarak düşünüldüğünde doğru bi bakış açısı olabilir zira bildiğim kadarıyla citroen-peugeot grubu da 90'lık ve 112'lik iki farklı motor seçeneğini sadece yazılımsal farklar ile müşterisine sunuyor ama mevcut müşterilerinin talebini de göz ardı edemez, etmemeli diye düşünüyorum. Bir de manuel viteslerde yeni motor diye bişey yok zaten teknik olarak tamamen aynı, esas iyileştirmeyi otomatik viteste yapmış ve onun reklamını yapıyo. Aynı arabayı "iki far tampon makyajı icin" yeni ceed olarak satmak da etik değil ayrıca :D şuan ceed ve yeni ceed olarak iki farklı ürün (manuel Concept Plus) için 3.000 tl lik bir fiyat farkı var sitesinde
 

pepe

Active member
Katılım
28 Nis 2014
Mesajlar
511
Tepkime puanı
57
Puanları
28
Yaş
38
Adı üstünde facelift yani makyaj...Donanımsal değil görüntüde değişiklik aslolan...Yeni bir motor yok ortada zaten

Sadece yazılım ile sağlanan bir güç artışı söz konusu ise bunu servislerde hizmet olarak almalıyız kanaatindeyim...
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Şİmdi tekrar girdim siteye ve teknik özelliklere baktım. Manuel vites 1500-3000 Rpm arasında 280 nm tork veriyor yazmışlar. Makyajsızda durum ne idi. 1900-2900 nm arasında 260 Nm torktu. Demekki aynı değilmiş. Ayrıca bu yazılım işini İngiltere, Abd dahil onlarca sitede araştırdım. Türkiye'de bu işi yapanlarlada konuştum. Yazılım ile tork artıyor ama devirler sabit kalıyor. Düşük devirde daha fazla tork elde edebilmek için başka işlerde gerekli, Mesela hava girişi. Şİmdi bunun için uğraşmak istemiyorum ama yazılım deyip kendimizi kandırmayalım
Ticari olarak düşünüldüğünde doğru bi bakış açısı olabilir zira bildiğim kadarıyla citroen-peugeot grubu da 90'lık ve 112'lik iki farklı motor seçeneğini sadece yazılımsal farklar ile müşterisine sunuyor ama mevcut müşterilerinin talebini de göz ardı edemez, etmemeli diye düşünüyorum. Bir de manuel viteslerde yeni motor diye bişey yok zaten teknik olarak tamamen aynı, esas iyileştirmeyi otomatik viteste yapmış ve onun reklamını yapıyo. Aynı arabayı "iki far tampon makyajı icin" yeni ceed olarak satmak da etik değil ayrıca :D şuan ceed ve yeni ceed olarak iki farklı ürün (manuel Concept Plus) için 3.000 tl lik bir fiyat farkı var sitesinde
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Hem yeni motor yok demişsin hemde sadece yazılım ile sağlanan bir değişiklik varsa demişsin. Arakadaşlar motor bloğu aynı olması motorda revizyona gitmedikleri anlamına gelmiyor. Bu konuyu araştıracağım.
Adı üstünde facelift yani makyaj...Donanımsal değil görüntüde değişiklik aslolan...Yeni bir motor yok ortada zaten

Sadece yazılım ile sağlanan bir güç artışı söz konusu ise bunu servislerde hizmet olarak almalıyız kanaatindeyim...
 

anemon

New member
Katılım
7 Ocak 2015
Mesajlar
165
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Yaş
42
[MENTION=1857]slhyldz[/MENTION] noktayı koymuş :) salihin teknik tecrübesini takip ederim gayette başarılıdır :)
 

pepe

Active member
Katılım
28 Nis 2014
Mesajlar
511
Tepkime puanı
57
Puanları
28
Yaş
38
Hem yeni motor yok demişsin hemde sadece yazılım ile sağlanan bir değişiklik varsa demişsin. Arakadaşlar motor bloğu aynı olması motorda revizyona gitmedikleri anlamına gelmiyor. Bu konuyu araştıracağım.
Bildiğim birşey yok sadece ihtimaller üzerinde duruyorum...Yeni bir motor yok evet revizyon var!!!

Ve bu revizyon senin dediğin gibi mekaniksel bir revizyon ise amenna ama yok yazılımsal ise hizmet verilmeli dedim...anlaşıldı umarım şimdi ;)
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Tamam yarın bu konuyu detaylı araştıracağım. Bir yerlere yazdılarsa illaki bulurum. Ama Türkiye de bu işten ekmek yiyenlerin lafı ile yorum yapmak çok yanlış. SAdece yazılım ile bu işin olması imkansız. Yoksa 100 000 km yi bile görmez araç. Başta turbo olmak üzere birçok kompenent anında gider. Standart yazılımda bile araç yüksek turbo basıncı hatası veriyor. Geririsini siz hesap edin.
Bildiğim birşey yok sadece ihtimaller üzerinde duruyorum...Yeni bir motor yok evet revizyon var!!!

Ve bu revizyon senin dediğin gibi mekaniksel bir revizyon ise amenna ama yok yazılımsal ise hizmet verilmeli dedim...anlaşıldı umarım şimdi ;)
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
kesin yargıya gerek yok sadece yazılımdan dolayıdır yada değildir gibi. %90-95 aynıdır orası kesin. hatta eski kasanın 90lık motoruyla dahil son makyajlananda dahil olmak üzere aynılardır. yeni kasa diye motorunda yenilenmesi sart degil minör degisikliklerle hallolur genelde. yine vag dan gidiyim golf 4 te dahil olmak üzere 1.6 102'lik motor golf 5 ve golf 6 dada aynı sekilde vardı. güncel audi 1.6d'ler a3'de ilk başta 105 hp idi 2014de 110 hp oldu. euro normlarına uymak için ufak tefek degisiklikler yapıyorlar yapmak zorunda kalıyorlar.

Motorumuz Hyundai - Kia U Engine Diye geçer bizim nesil "U2 Engine" koduda D4FB diye geçer.

Örnek :

I work with hyundai and drive an i30 crdi myself and this is what i know about 1,6 CRDI U2 (Sweden specs)

1,6 CRDI U2 90HP = The same engine but has a wastegate turbo instead of an VGT Turbo and have diffrent ECU mapping.

1,6 CRDI U2 115HP = The same engine but with VGT Turbo and specified ECU mapping.

1,6 CRDI U2 128HP = The same as the 115HP version but diffrent ECU mapping for more horsepower and more environmentally
friendly.


 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Arkadaşlar konuyu biraz araştırma fırsatım oldu. Malum yabancı dilim yok ama bir arkadaşımdan destek aldım.
Öncelikle motorla alakalı hiçbir yerde yapılan bir değişiklikten bahsedilmiyor. Ancak araştırmalarıma göre şanzuman ile alakalı değişkliklerin yapıldığı aşikar.
Teknik verileri incelediğimde bu açıkça görülüyor. 128 Hp ile 136 hp motorun şanzuman dişli oranları farklı. Buda dünden beri illaki bir fark vardır tezimi doğruluyor.
128 hp şanzuman dişli oranları (1000 devirde gittiği hız) :
1000rpm speed:
(km/h/mph)
I:
8.3 / 5.2
II:
15.4 / 9.6
III:
25.4 / 15.8
IV:
35.8 / 22.2
V:
43.1 / 26.8
VI:
50.7 / 31.5
136 Hp şanzuman dişli oranları (1000 devirde gittiği hız) :
1000rpm speed:
(km/h/mph)
I:
9.5 / 5.9
II:
17.6 / 10.9
III:
29 / 18
IV:
40.8 / 25.4
V:
49.1 / 30.5
VI:
57.8 / 35.9
136 Hp DCt şanzuman dişli oranları (1000 devirde gittiği hız) :
1000rpm speed:
(km/h/mph)
I:
7.6 / 4.7
II:
12.7 / 7.9
III:
22.5 / 14
IV:
28 / 17.4
V:
36.8 / 22.9
VI:
52.8 / 32.8
VII:
64.6 / 40.1
Bu dişli oranlarına göre yeni motor yüksek hızlarda eskisine göre daha az yakıt tüketiyor. Ayrıca çok daha rahat ivmeleneceğide ortada.
Özetleyecek olursak :
Bu tork artışının yazılım ile yapıldığı görülüyor. Bu konuda bunu savunan arkadaşlarımda haklı gözüküyor. Yalnız benim haklı olduğum konuda şu : Yazılım tek başına yeterli değil, yazılım haricinde turbo basıncının artması gerekli, bununla beraber turbonun servisteki kodu aynımı bilmiyorum ( aynı olmaması lazım) turbonunda bu tork gücünü daha düşük devirlerde sağlaması için daha dayanıklı olması gerekir. Eğer turbo aynı olsaydı ömrü 115-128 liklere göre çok kısa olurdu. Hatta 100 000 leri bile göremezdi. Bence turboda farklı.
Toparlayacak olursak 128 liklerin serviste 136 hp ye çıkması imkansız gibi görülüyor.
Yazılım + Turbo + şanzuman. Belki başka ufak dokunuşlarda vardır.
 

pepe

Active member
Katılım
28 Nis 2014
Mesajlar
511
Tepkime puanı
57
Puanları
28
Yaş
38
Emeğine sağlık [MENTION=1857]slhyldz[/MENTION]
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
[MENTION=1857]slhyldz[/MENTION]

kabaca yazdım yani yazılanı kopyalamıstırm tercüme sekliden giriyim :)

I work with hyundai and drive an i30 crdi myself and this is what i know about 1,6 CRDI U2 (Sweden specs)

1,6 CRDI U2 90HP = The same engine but has a wastegate turbo instead of an VGT Turbo and have diffrent ECU mapping.

1,6 CRDI U2 115HP = The same engine but with VGT Turbo and specified ECU mapping.

1,6 CRDI U2 128HP = The same as the 115HP version but diffrent ECU mapping for more horsepower and more environmentally
friendly.
tüm motorlar aynı, 90lıkta turbo farkı

motor - turbo 115 128 likte aynı vgt turbo sadece ecu yazılımı farklı oldugnu belirtmişler. muhtemelen 6 hp icin turboyu degismezler basıncını birazcık acmıslardır. 128 likte (rakamı sallıyorum) 0.7 basıyorsa 136'da 0.75 basıyordur hatta okadar bile deigldir aradaki fark
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
[MENTION=1547]Berkan[/MENTION] Berkan hp artışı tork ile hesaplanıyor. 8 hp artış olmuşta bununla beraber 20 nm. de tork artmış. Ama bu tork 1900 rpm yerine 1500 rpmde verilmeye başlanmış. Buda farklı hesapları ortaya çıkarıyor. Hadi turbo senin dediğin gibi olsun. Hiçbir değişiklik olmasın. Şanzuman değişik kardeşim. Verileri yapıştırdım ortada. Onu ne yapacaksın.
 

khan

Member
Katılım
1 Haz 2011
Mesajlar
200
Tepkime puanı
24
Puanları
18
Yaş
2023
Forumda, MEB Başayar'dan servis danışmanı Ömer Çalışkan vardı. Bir önceki kasadaki 115 ve 128 likler arasından yanlış hatırlamıyorsam enjektör farkının da olduğu söylemişti.
 
Üst