Meb Basayarin Yaptiklari

bahyil

New member
Katılım
16 Ağu 2011
Mesajlar
20
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
2024
Merhaba,
31.12.2010 tarihinde MEB BAŞAYAR bayiinden Kia marka 2011 model Cee’d 115HP 1.6 DSLHB MT gümüş gri bir otomobil aldım. Aracımın 2011 yılı mart ayında sağ arka kapı tarafından rahatsızılık verici bir ses çıkarttığını fark ettim ve MEB BAŞAYAR Kia servisine aracımı götürdüm. Bir süre sonra aracımın yapıldığını bildirdiler ve teslim ettiler. Teslimat sırasında aracın arka tarafından baktığımda arka camın sağ alt köşesiyle stop farının arasının açıklığının, sol stop farıyla camın sol alt köşesindeki açıklıktan daha fazla olduğunu fark ettim.

Bunu kaporta ustayla görüştüm, fabrikasyon hatası olduğunu, bunun doğal bir olay olduğunu, el yapımı araç olmadığı için böyle bir hata olduğunu söyledi ve bunun garip bir açıklama olmasına rağmen aracı teslim aldım. Fakat aracımla trafiğe çıktığımda sağ arka kapıdan gelen sesin devam ettiğini fark ettim. Sağ arka kapıya yapılan müdaheleye rağmen yine aynı sonucu aldım. En son bu sebepten gittiğimde, nasıl olduysa kapının serviste bulunan çalışanın, kapının kilit bölümüyle oynamasından sonra artık kapının sağlıklı bir şekilde kapanmadığını gördüm. Defalarca kapıyı sertçe kapattı. Ama olmadı. “Parçanın değişmesi gerekiyor.” dedi ve parçanın gelmesini bekledim. Parçanın geldiğini haberi geldi. Aracı götürdüm teslim ettim. Daha sonra yeni parçanın takıldığını bana bildirdiler. MEB BAŞAYAR Kia servisine gittim ve artık gönül rahatlığıyla binerim diyerek aracı aldım ve trafiğe çıktım. Yine aynı sorun oldu. Artık kapıma yapılan son muameleyi gördükten sonra, GARANTİM OLMASINA RAĞMEN BUNDAN SONRA AYNI SEBEPTEN DOLAYI SERVİSE GÖTÜRMEKTEN VAZGEÇTİM. Bu problemle ilgili defalarca değişik tarihlerde MEB BAŞAYAR Kia servisine gittim. Maalesef tarihleri buraya yazamıyorum çünkü, MEB BAŞAYAR Kia servisi ve Çelik Motor servise geldğim tarihleri bana vermek istemedi. 19.10.2011 tarihinde maddi hasarlı bir trafik kazası geçirdim. Aracıma sağ ön kapıdan bir araç çarptı.

Aracı sonraki bir tarihte servise götürdüm ve aracın sağ ön kapısının değişmesi gerektiği bana söylendi. Bu yazıyı yazmadan 6-7 ay önce bana orijinal kapının sadece çekiçlenerek düzeltileceği söylenmesine rağmen 2 hafta önce kapının değişmesi gerektiği söylendi. Ben yine tabi ki kabul ettim. Ne de olsa araç garanti kapsamında.
Türkiye’de bir aracı başka bir şahısa satmak isterseniz, parçası değişmiş olan aracı değil, üzerindeki parçanın boyanarak veya düzeltilerek tekrar kullanılanını daha çok kabul görür ve daha rahat karşı tarafa satılır. İşte bu sebepten aracımın değeride düştü. 01.06.2012 tarihinde cruise control kitini kendi adıma yine kendi çabalarımla PYM Otomotiv Sanayi Ve Ticaret Limited Şirketi aracılığıyla, DANCAR firmasından sipariş verdirmeseydim bu hafta aracımı satacaktım. Türkiye’de değişik Kia servisleri 2000-6000 TL arasında fiyat verdikleri cruise control kitini yurtdışından gümrük dahil 490€ (1130 TL) aldım. Bulunduğum ülkede Kia servislerinin biçtiği fiyatlar diğer ülkelere göre çok fahiş. Bu yüzden insanlar Kia araçları Sportage ve Sorento haricinde tercih etmiyorlar. Ayrıca servisler o kadar bilgisiz ki maalesef böyle bir parçanın varlığından bile haberleri yok.
Hasarlı kapıyı düzelttirmek için özel bir servise götürsem daha sonradan garanti kapsamından çıkabileceği korkusu vardı. Bana yeni kapı için siparişin verileceği söylendi ve o gün istek yapıldı. Ben kapının boyanarak gönderileceğini zannetim. Sonradan öğrendim kapı ham haliyle gelip serviste boyanıyormuş. Kapının geldiğini yine kendi imkanlarımla servisi arayarak öğrendim. Aracımı servise teslim etmek için gittiğimde kapıyı yapan ustayla görüştüm. Araç satılırken bize daha sonradan oluşabilecek herhangi bir hasarda hasar gören yerin boyasının arabanın üzerinde bulunan barkod numarasına göre boya karışımını hazırlanarak boyandığını söylemişlerdi. Boyayı yapacak ustaysa aracın güneş ışınlarına mağruz kalarak renginin değişmiş olabileceği, araçla aynı renk tonunu tutması için yeni bir boya karışımının yapılarak yeni kapının boyanacağını söyledi.
Aracımı 04.06.2012 günü saat 08.30’da servise bıraktım. Ne zaman alabileceğimi sorduğumda 06.06.2012 günü alabileceğim söylendi. 06.06.2012 günü saat 16:50 civarında servisi aradım ve aracın işinin bitmediğini öğrendim. 07.06.2012 günü saat 11:00 civarında yine servisi aradım ve bana aracın işleminin bittiğini söylediler. Maalesef servis, müşterisini bilgilendirme konusunda çok kötü. Aracı teslim edecekleri sırada aracın ön tarafından sağ ön kapıya baktım ve şok oldum.

Kapı bariz bir şekilde boyalı olduğu belli oluyordu. Servis müdürü yine müşteri olarak beni sakinleştirmek için bana 1-2 gün güneş ışınlarına maruz kalmasını eğer renk tutmazsa pasta-cila işlemi uygulanabileceğini söyledi. Maalesef Cee’d model araçların boyalarının kötü bir şöhreti var. Pasta uygulamasının arabanın boyasını inceltecek olması beni üzdü. Aracı gerçekten ihtiyacım olduğundan dolayı bu olanlara rağmen teslim aldım.
İşyerime gittim ve otoparka park edip kapıyı açıp birde aydınlık bir ortamda bakmak istedim. Bundan sonra yazmış olduğum şikayetlerim ek olarak gönderdiğim resimlerde görülecektir. Kapının rengi bariz bir şekilde arabanın gerçek renginden açık bir tondaydı. Kapının montajına baktım. Yine aynı şey oldu. Kapının montajı sırasında sözde servis müdürü başında durarak bizzat ilgilendiğini söylemişti. KAPININ HOPARLÖRÜN HİZASINDA İÇ TARAFTA BOYASI KALKMIŞ VE KAPININ ÜST MENTEŞESİNİN HİZASINDA ARABA GÖVDESİNDE TORNAVİDA İZİ VARDI.


KAPIYA MONTE EDİLEN KAPI GÖĞSÜ TAM OTURTULMAMIŞ BAŞTAN SAVMA BİR ŞEKİLDE TAKILMIŞTI.




SERVİS ÇALIŞANI SAĞ ÖN KOLTUĞA HİÇBİR EK KILIF KOYMADAN ÇALIŞMA ELBİSESİYLE OTURARAK KAPIYI MONTE ETMİŞ VE KOLTUK KİR VE YAĞ İÇİNDEYDİ.

Madem ki bir boya kodu var niye kapı boyanmadan gönderiliyor, serviste bulunan boya ustasının beceriksiz ellerine bırakılıyor ve bana sanki boya karışımı usta tarafından itinayla yapılacakmış gibi bir izlenim veriliyor? Defalarca servise sağ arka kapıdan ses geldiğini söylememe rağmen yapıldı denilerek neden kandırılıyorum?
Ben ve eşim, Çelik Motor ve MEB Başayar Otomotiv’in 1,5 yıldan bu zamana kadar uygulamış olduğu çalışma tarzları yüzünden maddi ve manevi açıdan yıprandık. Eğer servisler, araçların torpido gözüne Çelik Motor’un reklamı olarak Türkiye haritalarını, kolonyalarını ve mendillerini koymak yerine ustalarının ve işçilerinin beceriksizliğiyle ilgilenselerdi bu şikayet yazısını size yazmak zorunda kalmayacaktım. Maalesef bu sebeplerden dolayı bu tarihten sonra Kia marka bir araç almayacağım ve Türk Silahlı Kuvvetlerinde görev yapan kişilere Kia markasının araçlarını tavsiye etmeyeceğim.

Saygılarımla
M.Bahadır YILMAZ


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

BerkayKRC

Moderator
Katılım
1 Şub 2012
Mesajlar
1,967
Tepkime puanı
49
Puanları
0
Yaş
37
Konum
istanbul
Ynt: Meb Basayarin Yaptiklari

Çok geçmiş olsun ne yazıkki adam gibi servis ve usta bulmak çok zor. Garanti falan bence faso fiso. Özellikle boya konusunda Can abininde başına geldi servis boyacıları çok kötü renk tutmuyor ben aracımı kaskomun anlaşmalı olduğu bir yerde yaptırdım servise nazaran çok daha hızlı ve güzel oldu açıkcası.

Birde sormak istediğim DANCAR daki cruise control kitlerine bende baktım nasıl aldınız? Nasıl getirttiniz? Bana bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim.
 

bahyil

New member
Katılım
16 Ağu 2011
Mesajlar
20
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
2024
yaklasik 3 hafta once http://www.pym.com.tr/iletisim.html adesinde Yucel Bey ile goruserek aldirttim. Daha taktirmadim cunku servisler takmiyor. Yucel Bey Hyundai i30 lara taktiklarini soyledi. Zaten baska sansim kalmadigi icin Hyundai servislerine gidecektim. Nasil olsa ayni araba sayilirlar. 1,5 hafta icinde size test edip geri donebilirim.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

BerkayKRC

Moderator
Katılım
1 Şub 2012
Mesajlar
1,967
Tepkime puanı
49
Puanları
0
Yaş
37
Konum
istanbul
Ynt: Meb Basayarin Yaptiklari

[quote author=bahyil link=topic=1484.msg40895#msg40895 date=1340783743]
yaklasik 3 hafta once http://www.pym.com.tr/iletisim.html adesinde Yucel Bey ile goruserek aldirttim. Daha taktirmadim cunku servisler takmiyor. Yucel Bey Hyundai i30 lara taktiklarini soyledi. Zaten baska sansim kalmadigi icin Hyundai servislerine gidecektim. Nasil olsa ayni araba sayilirlar. 1,5 hafta icinde size test edip geri donebilirim.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
[/quote]
haberlerinizi bekliyorum bu arada yardımcı olması açısından yapacağınız montaj aşama aşama aşağıdaki linkte gösterilmiştir. Çokta zor bir montajı yok kit elime gelirse ben kesin kendim takarım :)
http://www.dancar.dk/PDF/JKH270.pdf
 

aLi

Yönetim Ekibi
Katılım
13 May 2011
Mesajlar
2,947
Tepkime puanı
233
Puanları
63
Yaş
42
Konum
İstanbul
Ynt: Meb Basayarin Yaptiklari

Gerçekten çok olumsuz ve kötü bir tecrübe olmuş sizinkisi.Yazınızı baştan sona okudum.

Çelik motor'a gereken yazilari ve şikayetinizi gönderdiğinizi düşünerek en kısa zamanda size geri dönüş yapmalarını servis tarafından yapılan bu hata ve eksikliklerin giderilmesine biran önce başlayacaklarını ümit ediyorum.

Boyu konusu gerçekten kronik bir problem.Benimde aracimda 20cm genişliğinde lokal bir boya var serviste boyandi ama renk tonu tutmadığından dışarda kendi ustama tekrar boyattım. Aracımı seviyorum bu serviste yaşanan sıkıntılar biraz mide bulandiriyor ama düzelmesini umuyoruz.

İnşallah en kısa zamanda sıkıntılarınız düzelir.
 

Sam

New member
Katılım
25 Ara 2011
Mesajlar
1,896
Tepkime puanı
57
Puanları
0
Ynt: Meb Basayarin Yaptiklari

Cok cok gecmis olsun boyle talihsizlikler insani gercekten aracindan sogutuyor. Ben sizin yerinizde olsaydim pesini birakmazdim aracimi bana duzgun bir sekilde vermelerini isterdim.
 

bahyil

New member
Katılım
16 Ağu 2011
Mesajlar
20
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
2024
su an bilerek geri vermiyorum. Kore' ye ayni yaziyi gonderdim. Umarim gereken cezayi servise verirler. Bu arada kapinin faturasi kesilmemis. Tabi benim icinmi yoksa servis icin mi bu konu daha olumsuz olur bilmiyorum. Ben servisin cezalandirilmasi taraftariyim. İnşallah cezalandirilir. Araci alirken İhlas yuzunden cok musteri kaybettiklerini soylemislerdi. Bu ulkede boyle oluyor iste. Gorunum degisir ici ayni kalir. Saygilarimla.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

ahmet50

New member
Katılım
20 May 2012
Mesajlar
45
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
2024
Ynt: Meb Basayarin Yaptiklari

Bir önerim olacaktı:

Bence sadece forumlarda yayınlamakla kalmayınız. Hemen blogspot.com'dan sırf bu konu ile ilgili bir blog açınız. tarihler, resimler tüm bilgiler. orada yer alsın. Bizler de gelip yorum yazarız. başka kia sorunları da bu sitede yer alabilir.

İnternette kia servis arayan kia hakkında bilgi arayan bu bloğu bulsun. Sizce nasıl olur?

Blog:
http://www.blogger.com

Başka markalar için böyle bloglar görmüştüm. toyotoa auris için vardı. ben auris almadım da ceed aldım.

Blog açarsanız, Kia bu durumu görünce telafi etmek için belki girişimde bulunacaktır. Ben kia yöneticisi olsam bulunurum. Size sıfır yeni araba veririm.

Geç de kalmış olabilir belki de mevcut kullanıcılar için faydası olur. ya da biz de elden çıkarmaya başlar, kia için olumsuz fikirlerimizi yayarız.

İnternette karizmayı çizmek, hiç bir marka ve ürün için, küçümsenebilecek bir durum değil. ücretsiz açtığınız bir blog firmayı batırabilir ya da güçlendirebilir.
 

HARUN

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,480
Tepkime puanı
37
Puanları
0
Yaş
33
Konum
İSTANBUL
Ynt: Meb Basayarin Yaptiklari

ii sabır warmış sizde ... benimde tavan ampulm patlamıştı oğuşlarda elemanlar değiştirdiler bide ne görim tavan komple parmak izi olmş kir falan serviste bi kıyamet kopardım ben arabamda sigara dahi içirmiorm sizin yaptıgınıza bak falan arabanın içini komple detaylı temizlik yaptırmışlardı....
 

ceronimo1978

New member
Katılım
4 Ağu 2011
Mesajlar
716
Tepkime puanı
103
Puanları
0
Yaş
47
Konum
istanbul
Ynt: Meb Basayarin Yaptiklari

Yazılanları okudukça gerçekten yüksek düzeyde hoşnutsuzluk olıuşuyor herkeste. Açıkcası servislerde sıradan bir hizmet almayı sağlayamıyoruz sanki. Servisten servise değişen ciddi unsurlar var. Bunun yerine standart kalitede bir hizmet almak gerekiyor. Dolayısıyla bu noktada forumdan fikir alınıp servis seçimleri yapılmalı diye düşünüyorum. Özellikle Kia Eresinler Topkapı bu manada işini çok düzgün yapan usta ve servis çalışanlarına sahip. Şiddetle öneririm. Servis müdürü Eyüp Bey çok saygıdeğer, ilgili ve beyefendi birisi. Sanırım benzer problem orada yaşansaydı tepkileri daha farklı olurdu. Sıkıntılarınız anında çözülüp müşteri memnuniyetinizi mutlaka sağlarlardı diye düşünüyorum.

Ben aracımı sürekli orada bakıma sokuyorum ve gerçektende her seferinde çok iyi karşılanıp problemlerime çözüm üretiyorlar.

Ama gerçektende yaşananlara sessiz kalmayın ve gerçektende hakkınız olanı almak için mücadele verin lütfen

Saygılar
 

rayen

Super Moderator
Katılım
5 Eki 2011
Mesajlar
3,749
Tepkime puanı
832
Puanları
113
Ynt: Meb Basayarin Yaptiklari

Geçmiş olsun. Öncelikle Çelik Motorla bir görüşme yapın ilgileniyorlar. Bu bir mebbaşayar klasiği. Ben de onlarla farklı bir olaylar yaşadım. Cam ızgarasından gelen ses için neredeyse iki yıldır bekliyorum hala yapacaklar. Bugün git, yarın gel derken bu günlere geldik. Daha da yaptırmam artık. En son kapı folyosu ile fitili 3 ayda değişti. Xenon balastı da 5 ayda değişmişti. Servis müdürleri değişmesine rağmen nedense anlayışları değişmiyor. Bir de işleri o kadar yoğun ki, acaba bende bir kıllık mı var? diye düşünüyorum. Bundan sonra kolay kolay gitmem. Bir tane özel servis buldum. Güven duyarsam bakımları artık bu özel serviste yaptıracağım.
 
Katılım
24 May 2011
Mesajlar
2,667
Tepkime puanı
223
Puanları
0
Yaş
47
Konum
Sakarya
Ynt: Meb Basayarin Yaptiklari

çok geçmiş olsun
inşallah en yakın zamanda bu sorunlar çözülür.

buna benzer bir çok sorunda benim başıma Fiat servisinde gelmişti bende tövbeliyim fiat araç almıyorum.
 

drangelman

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
21
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
Bursa
Ynt: Meb Basayarin Yaptiklari

mesajları baştan sona okudum.açıkçasıda iyi sabır varmış dedim arkadaşta kendi kendime.

ancak şöyle bir durum var.

sizin aracınız gmüş gri renk.

boya kodu 3D diye geçiyor.

aracınızın boyasının tutmaması birazcıkda ustanın beceriksizliğinden ziyade servisteki boya karışımını yapan cihazla

alakalı.kendileri boya renk kodunun bilgilerini manuel olarak girselerde cihazdan cihaza boyanın hazırlanması çok

farkediyor.

ben biizat kendim yaşadım.şöyle anlatayım.

kendi aracımda kia ceraro 2008 model.ilk sahibiyim.2009 da sağ arka kapıyı otopark kolonuna sürtmüştüm ve 25*25 cm alanında bir yer sağ arka kapında boyanmıştı.aracı ilk aldığımda farketmemiştim ama güneşli havalarda adeta
boyanın alanın etrafı direkt olarak belli oluyordu.aslında boyayı yapan ustada son derece titiz bir kia servisindeki ustaydı.(bursa kia şentürkler)
neyse o alan senelerce o şekilde durdu.
bu sene otoparkta güvenlik benim aracı parkederken faretmeden sağ arka kapı alt tarafını bir demire sürtüyor ve ve kapı 0,5 cm nerdeyse içeri göçüyor.
1 ay önce 90 bin bakımını yaptırmaya gittiğimde sağ arka kapıyı tekrar boyamasını ve bu göçüğüde düzeltmesini söyledim.dikkatinizi çekerim usta yanı usta.abi bak bu sefer çok daha güzel olacak boyası aracın anlayamacaksın dedi.

ben hadi bakalım aracı bıraktım.5 gün sonra aradılar.
gittiğimde ne görsem iyidir?
aracın sağ arka kapısının rengi ile diğer parçalardan ayrılması nerdeyse imkansız harika bir boya işi çıkarmıştı bizim
usta.sordum 4 sene öncde boyayan sendin şimdide sensin.fark ney dedim?
beni servisin arka tarafındaki boya makinasını yanına götürdü.
abi bu alet yeni geldi bize.boya kodlarını çok güzel hazırlıyor.ayrıca dediğine görede kia devamlı olarak boya kodlarının düzgünce hazırlanması için bilgisayar yazılımları yolluyormuş çelik motora,onlarda kia servsilerine tabiki.
bursa kia şentürkler her yaptığı işi adam gibi yapmaya özen gösterdiği için tabiki sonuçta iyi oldu.

sizin olay birazda hem servisin hem boya cihazının hemde ustnanın bence becereksizliği olmuş.
 

ahmet50

New member
Katılım
20 May 2012
Mesajlar
45
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
2024
Ynt: Meb Basayarin Yaptiklari

Bursa kia şentürkler servisini not alıyorum.

Ciddi işim düşerse, istanbuldan bursaya üşenmeden giderim. Gerçekten servis deneyimi çok önemli bilgi. teşekkür ederim.
 

bloodmen

New member
Katılım
13 Şub 2012
Mesajlar
354
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
47
Konum
istanbul/Ümraniye
Ynt: Meb Basayarin Yaptiklari

Çok geçiş olsun

Ben halan bakımlar için hangi servise gideceğimi düşünüyorum
 

inimicus

New member
Katılım
1 Haz 2011
Mesajlar
875
Tepkime puanı
142
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Ankara
Gecmis olsun. Gerci o yolu izlemissinizdir ama sikayetimvar sitesine de yazabilirsiniz konuyu. Ayrica otohaber dergisinde onno ustaya da yazarsaniz ilgileniyor. Ben de o servise gidiyorum. Kazada kapilar degisirken araya celik motoru sokup sureci hizlandirmistim. Sanirim 45bin icin diger servisi deneyecegim artik.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 

argovolkan

New member
Katılım
22 Eki 2011
Mesajlar
304
Tepkime puanı
20
Puanları
0
Yaş
47
Konum
Ankara
Ynt: Meb Basayarin Yaptiklari

[quote author=HARUN link=topic=1484.msg40905#msg40905 date=1340788480]
ii sabır warmış sizde ... benimde tavan ampulm patlamıştı oğuşlarda elemanlar değiştirdiler bide ne görim tavan komple parmak izi olmş kir falan serviste bi kıyamet kopardım ben arabamda sigara dahi içirmiorm sizin yaptıgınıza bak falan arabanın içini komple detaylı temizlik yaptırmışlardı....
[/quote]
Aynen benim arabanında tavanı aynı oldu..
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
47
Konum
Kadıköy
Bem celik motorun bu konuya hassas yaklasacagini ve sorunu cozecegine inaniyorum... o servise de gerekli uyarilari yapacaklardir....

Sent from my Galaxy Nexus using Xparent ICS Blue Tapatalk 2
 

şavşat

New member
Katılım
16 May 2011
Mesajlar
386
Tepkime puanı
21
Puanları
0
Yaş
59
Konum
istanbul
Ynt: Meb Basayarin Yaptiklari

öncelikle çok geçmiş olsun
ilk hatalarında bunlar bu işi iyi bilmiyor bir foruma yazıp fikir alayım deseydin , bu kadar sabır ve iyi niyet göstermeseydin keşke , daha sonraki sorunları yaşamazdın sanırım.
tabi olan olmuş ama senin bu servis nedeniyle oluşan mağduriyetinin üzerine gidip hakkını araman lazım
 

amorusso

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,769
Tepkime puanı
89
Puanları
0
Yaş
2024
Konum
istanbul
Ynt: Meb Basayarin Yaptiklari

Daha once kaporta icin bir cok yere gittim, illa Kia servisine gidilecek diye bir kural yok.
Oncelike Otoking hasar cok buyuk degilse mudahele ediyor bazen, hem lokal boya ile
:) kapi degisimine giden yol cok daha uzun :)
 
Üst