Merhaba,
31.12.2010 tarihinde MEB BAŞAYAR bayiinden Kia marka 2011 model Cee’d 115HP 1.6 DSLHB MT gümüş gri bir otomobil aldım. Aracımın 2011 yılı mart ayında sağ arka kapı tarafından rahatsızılık verici bir ses çıkarttığını fark ettim ve MEB BAŞAYAR Kia servisine aracımı götürdüm. Bir süre sonra aracımın yapıldığını bildirdiler ve teslim ettiler. Teslimat sırasında aracın arka tarafından baktığımda arka camın sağ alt köşesiyle stop farının arasının açıklığının, sol stop farıyla camın sol alt köşesindeki açıklıktan daha fazla olduğunu fark ettim.
Bunu kaporta ustayla görüştüm, fabrikasyon hatası olduğunu, bunun doğal bir olay olduğunu, el yapımı araç olmadığı için böyle bir hata olduğunu söyledi ve bunun garip bir açıklama olmasına rağmen aracı teslim aldım. Fakat aracımla trafiğe çıktığımda sağ arka kapıdan gelen sesin devam ettiğini fark ettim. Sağ arka kapıya yapılan müdaheleye rağmen yine aynı sonucu aldım. En son bu sebepten gittiğimde, nasıl olduysa kapının serviste bulunan çalışanın, kapının kilit bölümüyle oynamasından sonra artık kapının sağlıklı bir şekilde kapanmadığını gördüm. Defalarca kapıyı sertçe kapattı. Ama olmadı. “Parçanın değişmesi gerekiyor.” dedi ve parçanın gelmesini bekledim. Parçanın geldiğini haberi geldi. Aracı götürdüm teslim ettim. Daha sonra yeni parçanın takıldığını bana bildirdiler. MEB BAŞAYAR Kia servisine gittim ve artık gönül rahatlığıyla binerim diyerek aracı aldım ve trafiğe çıktım. Yine aynı sorun oldu. Artık kapıma yapılan son muameleyi gördükten sonra, GARANTİM OLMASINA RAĞMEN BUNDAN SONRA AYNI SEBEPTEN DOLAYI SERVİSE GÖTÜRMEKTEN VAZGEÇTİM. Bu problemle ilgili defalarca değişik tarihlerde MEB BAŞAYAR Kia servisine gittim. Maalesef tarihleri buraya yazamıyorum çünkü, MEB BAŞAYAR Kia servisi ve Çelik Motor servise geldğim tarihleri bana vermek istemedi. 19.10.2011 tarihinde maddi hasarlı bir trafik kazası geçirdim. Aracıma sağ ön kapıdan bir araç çarptı.
Aracı sonraki bir tarihte servise götürdüm ve aracın sağ ön kapısının değişmesi gerektiği bana söylendi. Bu yazıyı yazmadan 6-7 ay önce bana orijinal kapının sadece çekiçlenerek düzeltileceği söylenmesine rağmen 2 hafta önce kapının değişmesi gerektiği söylendi. Ben yine tabi ki kabul ettim. Ne de olsa araç garanti kapsamında.
Türkiye’de bir aracı başka bir şahısa satmak isterseniz, parçası değişmiş olan aracı değil, üzerindeki parçanın boyanarak veya düzeltilerek tekrar kullanılanını daha çok kabul görür ve daha rahat karşı tarafa satılır. İşte bu sebepten aracımın değeride düştü. 01.06.2012 tarihinde cruise control kitini kendi adıma yine kendi çabalarımla PYM Otomotiv Sanayi Ve Ticaret Limited Şirketi aracılığıyla, DANCAR firmasından sipariş verdirmeseydim bu hafta aracımı satacaktım. Türkiye’de değişik Kia servisleri 2000-6000 TL arasında fiyat verdikleri cruise control kitini yurtdışından gümrük dahil 490€ (1130 TL) aldım. Bulunduğum ülkede Kia servislerinin biçtiği fiyatlar diğer ülkelere göre çok fahiş. Bu yüzden insanlar Kia araçları Sportage ve Sorento haricinde tercih etmiyorlar. Ayrıca servisler o kadar bilgisiz ki maalesef böyle bir parçanın varlığından bile haberleri yok.
Hasarlı kapıyı düzelttirmek için özel bir servise götürsem daha sonradan garanti kapsamından çıkabileceği korkusu vardı. Bana yeni kapı için siparişin verileceği söylendi ve o gün istek yapıldı. Ben kapının boyanarak gönderileceğini zannetim. Sonradan öğrendim kapı ham haliyle gelip serviste boyanıyormuş. Kapının geldiğini yine kendi imkanlarımla servisi arayarak öğrendim. Aracımı servise teslim etmek için gittiğimde kapıyı yapan ustayla görüştüm. Araç satılırken bize daha sonradan oluşabilecek herhangi bir hasarda hasar gören yerin boyasının arabanın üzerinde bulunan barkod numarasına göre boya karışımını hazırlanarak boyandığını söylemişlerdi. Boyayı yapacak ustaysa aracın güneş ışınlarına mağruz kalarak renginin değişmiş olabileceği, araçla aynı renk tonunu tutması için yeni bir boya karışımının yapılarak yeni kapının boyanacağını söyledi.
Aracımı 04.06.2012 günü saat 08.30’da servise bıraktım. Ne zaman alabileceğimi sorduğumda 06.06.2012 günü alabileceğim söylendi. 06.06.2012 günü saat 16:50 civarında servisi aradım ve aracın işinin bitmediğini öğrendim. 07.06.2012 günü saat 11:00 civarında yine servisi aradım ve bana aracın işleminin bittiğini söylediler. Maalesef servis, müşterisini bilgilendirme konusunda çok kötü. Aracı teslim edecekleri sırada aracın ön tarafından sağ ön kapıya baktım ve şok oldum.
Kapı bariz bir şekilde boyalı olduğu belli oluyordu. Servis müdürü yine müşteri olarak beni sakinleştirmek için bana 1-2 gün güneş ışınlarına maruz kalmasını eğer renk tutmazsa pasta-cila işlemi uygulanabileceğini söyledi. Maalesef Cee’d model araçların boyalarının kötü bir şöhreti var. Pasta uygulamasının arabanın boyasını inceltecek olması beni üzdü. Aracı gerçekten ihtiyacım olduğundan dolayı bu olanlara rağmen teslim aldım.
İşyerime gittim ve otoparka park edip kapıyı açıp birde aydınlık bir ortamda bakmak istedim. Bundan sonra yazmış olduğum şikayetlerim ek olarak gönderdiğim resimlerde görülecektir. Kapının rengi bariz bir şekilde arabanın gerçek renginden açık bir tondaydı. Kapının montajına baktım. Yine aynı şey oldu. Kapının montajı sırasında sözde servis müdürü başında durarak bizzat ilgilendiğini söylemişti. KAPININ HOPARLÖRÜN HİZASINDA İÇ TARAFTA BOYASI KALKMIŞ VE KAPININ ÜST MENTEŞESİNİN HİZASINDA ARABA GÖVDESİNDE TORNAVİDA İZİ VARDI.
KAPIYA MONTE EDİLEN KAPI GÖĞSÜ TAM OTURTULMAMIŞ BAŞTAN SAVMA BİR ŞEKİLDE TAKILMIŞTI.
SERVİS ÇALIŞANI SAĞ ÖN KOLTUĞA HİÇBİR EK KILIF KOYMADAN ÇALIŞMA ELBİSESİYLE OTURARAK KAPIYI MONTE ETMİŞ VE KOLTUK KİR VE YAĞ İÇİNDEYDİ.
Madem ki bir boya kodu var niye kapı boyanmadan gönderiliyor, serviste bulunan boya ustasının beceriksiz ellerine bırakılıyor ve bana sanki boya karışımı usta tarafından itinayla yapılacakmış gibi bir izlenim veriliyor? Defalarca servise sağ arka kapıdan ses geldiğini söylememe rağmen yapıldı denilerek neden kandırılıyorum?
Ben ve eşim, Çelik Motor ve MEB Başayar Otomotiv’in 1,5 yıldan bu zamana kadar uygulamış olduğu çalışma tarzları yüzünden maddi ve manevi açıdan yıprandık. Eğer servisler, araçların torpido gözüne Çelik Motor’un reklamı olarak Türkiye haritalarını, kolonyalarını ve mendillerini koymak yerine ustalarının ve işçilerinin beceriksizliğiyle ilgilenselerdi bu şikayet yazısını size yazmak zorunda kalmayacaktım. Maalesef bu sebeplerden dolayı bu tarihten sonra Kia marka bir araç almayacağım ve Türk Silahlı Kuvvetlerinde görev yapan kişilere Kia markasının araçlarını tavsiye etmeyeceğim.
Saygılarımla
M.Bahadır YILMAZ
Sent from my iPad using Tapatalk HD
31.12.2010 tarihinde MEB BAŞAYAR bayiinden Kia marka 2011 model Cee’d 115HP 1.6 DSLHB MT gümüş gri bir otomobil aldım. Aracımın 2011 yılı mart ayında sağ arka kapı tarafından rahatsızılık verici bir ses çıkarttığını fark ettim ve MEB BAŞAYAR Kia servisine aracımı götürdüm. Bir süre sonra aracımın yapıldığını bildirdiler ve teslim ettiler. Teslimat sırasında aracın arka tarafından baktığımda arka camın sağ alt köşesiyle stop farının arasının açıklığının, sol stop farıyla camın sol alt köşesindeki açıklıktan daha fazla olduğunu fark ettim.

Bunu kaporta ustayla görüştüm, fabrikasyon hatası olduğunu, bunun doğal bir olay olduğunu, el yapımı araç olmadığı için böyle bir hata olduğunu söyledi ve bunun garip bir açıklama olmasına rağmen aracı teslim aldım. Fakat aracımla trafiğe çıktığımda sağ arka kapıdan gelen sesin devam ettiğini fark ettim. Sağ arka kapıya yapılan müdaheleye rağmen yine aynı sonucu aldım. En son bu sebepten gittiğimde, nasıl olduysa kapının serviste bulunan çalışanın, kapının kilit bölümüyle oynamasından sonra artık kapının sağlıklı bir şekilde kapanmadığını gördüm. Defalarca kapıyı sertçe kapattı. Ama olmadı. “Parçanın değişmesi gerekiyor.” dedi ve parçanın gelmesini bekledim. Parçanın geldiğini haberi geldi. Aracı götürdüm teslim ettim. Daha sonra yeni parçanın takıldığını bana bildirdiler. MEB BAŞAYAR Kia servisine gittim ve artık gönül rahatlığıyla binerim diyerek aracı aldım ve trafiğe çıktım. Yine aynı sorun oldu. Artık kapıma yapılan son muameleyi gördükten sonra, GARANTİM OLMASINA RAĞMEN BUNDAN SONRA AYNI SEBEPTEN DOLAYI SERVİSE GÖTÜRMEKTEN VAZGEÇTİM. Bu problemle ilgili defalarca değişik tarihlerde MEB BAŞAYAR Kia servisine gittim. Maalesef tarihleri buraya yazamıyorum çünkü, MEB BAŞAYAR Kia servisi ve Çelik Motor servise geldğim tarihleri bana vermek istemedi. 19.10.2011 tarihinde maddi hasarlı bir trafik kazası geçirdim. Aracıma sağ ön kapıdan bir araç çarptı.

Aracı sonraki bir tarihte servise götürdüm ve aracın sağ ön kapısının değişmesi gerektiği bana söylendi. Bu yazıyı yazmadan 6-7 ay önce bana orijinal kapının sadece çekiçlenerek düzeltileceği söylenmesine rağmen 2 hafta önce kapının değişmesi gerektiği söylendi. Ben yine tabi ki kabul ettim. Ne de olsa araç garanti kapsamında.
Türkiye’de bir aracı başka bir şahısa satmak isterseniz, parçası değişmiş olan aracı değil, üzerindeki parçanın boyanarak veya düzeltilerek tekrar kullanılanını daha çok kabul görür ve daha rahat karşı tarafa satılır. İşte bu sebepten aracımın değeride düştü. 01.06.2012 tarihinde cruise control kitini kendi adıma yine kendi çabalarımla PYM Otomotiv Sanayi Ve Ticaret Limited Şirketi aracılığıyla, DANCAR firmasından sipariş verdirmeseydim bu hafta aracımı satacaktım. Türkiye’de değişik Kia servisleri 2000-6000 TL arasında fiyat verdikleri cruise control kitini yurtdışından gümrük dahil 490€ (1130 TL) aldım. Bulunduğum ülkede Kia servislerinin biçtiği fiyatlar diğer ülkelere göre çok fahiş. Bu yüzden insanlar Kia araçları Sportage ve Sorento haricinde tercih etmiyorlar. Ayrıca servisler o kadar bilgisiz ki maalesef böyle bir parçanın varlığından bile haberleri yok.
Hasarlı kapıyı düzelttirmek için özel bir servise götürsem daha sonradan garanti kapsamından çıkabileceği korkusu vardı. Bana yeni kapı için siparişin verileceği söylendi ve o gün istek yapıldı. Ben kapının boyanarak gönderileceğini zannetim. Sonradan öğrendim kapı ham haliyle gelip serviste boyanıyormuş. Kapının geldiğini yine kendi imkanlarımla servisi arayarak öğrendim. Aracımı servise teslim etmek için gittiğimde kapıyı yapan ustayla görüştüm. Araç satılırken bize daha sonradan oluşabilecek herhangi bir hasarda hasar gören yerin boyasının arabanın üzerinde bulunan barkod numarasına göre boya karışımını hazırlanarak boyandığını söylemişlerdi. Boyayı yapacak ustaysa aracın güneş ışınlarına mağruz kalarak renginin değişmiş olabileceği, araçla aynı renk tonunu tutması için yeni bir boya karışımının yapılarak yeni kapının boyanacağını söyledi.
Aracımı 04.06.2012 günü saat 08.30’da servise bıraktım. Ne zaman alabileceğimi sorduğumda 06.06.2012 günü alabileceğim söylendi. 06.06.2012 günü saat 16:50 civarında servisi aradım ve aracın işinin bitmediğini öğrendim. 07.06.2012 günü saat 11:00 civarında yine servisi aradım ve bana aracın işleminin bittiğini söylediler. Maalesef servis, müşterisini bilgilendirme konusunda çok kötü. Aracı teslim edecekleri sırada aracın ön tarafından sağ ön kapıya baktım ve şok oldum.

Kapı bariz bir şekilde boyalı olduğu belli oluyordu. Servis müdürü yine müşteri olarak beni sakinleştirmek için bana 1-2 gün güneş ışınlarına maruz kalmasını eğer renk tutmazsa pasta-cila işlemi uygulanabileceğini söyledi. Maalesef Cee’d model araçların boyalarının kötü bir şöhreti var. Pasta uygulamasının arabanın boyasını inceltecek olması beni üzdü. Aracı gerçekten ihtiyacım olduğundan dolayı bu olanlara rağmen teslim aldım.
İşyerime gittim ve otoparka park edip kapıyı açıp birde aydınlık bir ortamda bakmak istedim. Bundan sonra yazmış olduğum şikayetlerim ek olarak gönderdiğim resimlerde görülecektir. Kapının rengi bariz bir şekilde arabanın gerçek renginden açık bir tondaydı. Kapının montajına baktım. Yine aynı şey oldu. Kapının montajı sırasında sözde servis müdürü başında durarak bizzat ilgilendiğini söylemişti. KAPININ HOPARLÖRÜN HİZASINDA İÇ TARAFTA BOYASI KALKMIŞ VE KAPININ ÜST MENTEŞESİNİN HİZASINDA ARABA GÖVDESİNDE TORNAVİDA İZİ VARDI.


KAPIYA MONTE EDİLEN KAPI GÖĞSÜ TAM OTURTULMAMIŞ BAŞTAN SAVMA BİR ŞEKİLDE TAKILMIŞTI.




SERVİS ÇALIŞANI SAĞ ÖN KOLTUĞA HİÇBİR EK KILIF KOYMADAN ÇALIŞMA ELBİSESİYLE OTURARAK KAPIYI MONTE ETMİŞ VE KOLTUK KİR VE YAĞ İÇİNDEYDİ.

Madem ki bir boya kodu var niye kapı boyanmadan gönderiliyor, serviste bulunan boya ustasının beceriksiz ellerine bırakılıyor ve bana sanki boya karışımı usta tarafından itinayla yapılacakmış gibi bir izlenim veriliyor? Defalarca servise sağ arka kapıdan ses geldiğini söylememe rağmen yapıldı denilerek neden kandırılıyorum?
Ben ve eşim, Çelik Motor ve MEB Başayar Otomotiv’in 1,5 yıldan bu zamana kadar uygulamış olduğu çalışma tarzları yüzünden maddi ve manevi açıdan yıprandık. Eğer servisler, araçların torpido gözüne Çelik Motor’un reklamı olarak Türkiye haritalarını, kolonyalarını ve mendillerini koymak yerine ustalarının ve işçilerinin beceriksizliğiyle ilgilenselerdi bu şikayet yazısını size yazmak zorunda kalmayacaktım. Maalesef bu sebeplerden dolayı bu tarihten sonra Kia marka bir araç almayacağım ve Türk Silahlı Kuvvetlerinde görev yapan kişilere Kia markasının araçlarını tavsiye etmeyeceğim.
Saygılarımla
M.Bahadır YILMAZ
Sent from my iPad using Tapatalk HD