Ceed yakıt

sadri80

New member
Katılım
18 Mar 2013
Mesajlar
78
Tepkime puanı
10
Puanları
0
Yaş
44
Konum
Halkalı
Benzinli golf dsg ceed ten daha az yakıyor.160 beygir hem de.
 

Gökhan Turunç

New member
Katılım
20 Haz 2014
Mesajlar
194
Tepkime puanı
12
Puanları
0
Yaş
32
Konum
İstanbul
Benzinli golf dsg ceed ten daha az yakıyor.160 beygir hem de.
Evet bu konuda haklısınız ancak DSG iyi bir teknoloji olmasına rağmen korkutuyor. Oluşabilecek bir arızada büyük masraflar açabilir. Tam otomatik, sorunsuz bir şanzıman kullanıp kafamız rahat olsun :) 1-2 litre fazla yaksın; hayatın sonu değil neticede...
 

sadri80

New member
Katılım
18 Mar 2013
Mesajlar
78
Tepkime puanı
10
Puanları
0
Yaş
44
Konum
Halkalı
2011 sonrası dsg ler daha az sorunlu.garantisi oldu mu sıkıntı yok...
 

dellobaltino

New member
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
361
Tepkime puanı
52
Puanları
0
Yaş
45
ne derseniz deyin bu aşırı tüketim bu teknoloji çağında çok büyük bi eksidir. Araba güzel yakışıklı karismatik olsun varsın 2 litre fazla yaksın demek kendini teselli etmeye çalışmaktır. 1.6 dizel bi araç 8-9 litreleri görüyosa o araba bastan sona karizma olsa ne yazar. yılda ortalama 10000 km yapan bi araçta 2 litre fazla, yılda 2000 lira fazla demektir. 2000 liraya hem kaskoyu hem de sigortayı hem de yıllık bakımı yaptırıyorum ben
 

bir.mann

New member
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
227
Tepkime puanı
10
Puanları
0
Yaş
2024
Konum
İstanbul
Arkadaşlar kimse aracın yakıtından şikayet etmesin. Ben sırf bu yüzden Cee'd Premium aracımı sattım. Elimdeki para Seat Leon 1.2 TSI manuel almaya ancak yetti. Yakıt tüketimi en iyi olan benzinli araçlardan, ancak krş hesabında yine Cee'd daha az yakıyor. (Benzin - motorin arasındaki fiyat farkı arttığı için)
Bugün en az yakan dizel araç 3.5 litre civarında, o da Peugeot 301. Araç ne kadar sağlam, güvenilir ve konforlu yorumu size bırakıyorum. 1000 km yol yapsanız, 80 TL fark verirsiniz en fazla, biri 160-170 yakar, diğeri 250.
Evet, otomatik Kia dizel bir araca göre çok yakıyor ancak düz viteslileri diğer araçlarla hemen hemen aynı seviyelerde. Eğer Cee'd Premium düz vites olsa, inanın acımayacağım zararıma, kredi vs. bir şekilde alırım. i30 Elite düz vites var ama Cee'd ile aynı havada değil araç.
Aynı paraya, aynı donanımda, aynı kalitede hangi araç var, ona göre düşünün ve değerlendirin. 100 km.de 8 TL az yakacağım diye 20 -25 TL fark verip VW'ye binerim diyorsanız, o da sizin tercihiniz. Aracınızın kıymetini bilin, benim gibi çok pişman olursunuz sonra.
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
45
Arkadaşlar kimse aracın yakıtından şikayet etmesin. Ben sırf bu yüzden Cee'd Premium aracımı sattım. Elimdeki para Seat Leon 1.2 TSI manuel almaya ancak yetti. Yakıt tüketimi en iyi olan benzinli araçlardan, ancak krş hesabında yine Cee'd daha az yakıyor. (Benzin - motorin arasındaki fiyat farkı arttığı için)
Bugün en az yakan dizel araç 3.5 litre civarında, o da Peugeot 301. Araç ne kadar sağlam, güvenilir ve konforlu yorumu size bırakıyorum. 1000 km yol yapsanız, 80 TL fark verirsiniz en fazla, biri 160-170 yakar, diğeri 250.
Evet, otomatik Kia dizel bir araca göre çok yakıyor ancak düz viteslileri diğer araçlarla hemen hemen aynı seviyelerde. Eğer Cee'd Premium düz vites olsa, inanın acımayacağım zararıma, kredi vs. bir şekilde alırım. i30 Elite düz vites var ama Cee'd ile aynı havada değil araç.
Aynı paraya, aynı donanımda, aynı kalitede hangi araç var, ona göre düşünün ve değerlendirin. 100 km.de 8 TL az yakacağım diye 20 -25 TL fark verip VW'ye binerim diyorsanız, o da sizin tercihiniz. Aracınızın kıymetini bilin, benim gibi çok pişman olursunuz sonra.
+1.000

Bende bu koyuna cevap yazarken yazdıklarınızın aynısını yazıyor ve üstün körü burda dönen ortalama yakıtlardan yola çıkarak sizin dediğiniz hesaplara geliyordum.Düşündüğünüz her cümle aklımdan geçti,özellikle Premium aracın düz vitesi olsa uzun yıllar kafadan kullanacağım bir araç olurdu.Sırf düz vites diye İ30 asla almam,yani elimdeki bence şu anda herşeyi ile bana fazlası ile hitap eden bir araç varsın fazla yaksın her zevkin bedeli var,bende bu araçtan çok keyif alıyorum bedelini artık gidebildiğim yere kadar ödemeye razı oldum:)

Valla arkadaşlarımda ki 160'lık dsg'li araçların hiçbirinin ortalama yakıtı şehiriçinde Ceed'ten falan az değil.Oldukça hatırı sayılı şekilde yakıyor ama şehirdışında evet çok cimri araçlar o konuda hemfikirim.Ama ben geçen hafta uzun yolda otomatik araç ile 5.1lt ortalama ile geldikten sonra artık karşılaştırma yapmaktan vazgeçtim.Az yaktıramıyorum diye üzülen arkadaşlarada hak veriyorum,araç kişiyi bu kadar sıkıntıya sokup maddi olarak yıpratıyorsa kesin çözüm satın gitsin,piyasada az yakan birçok araç seçenekleri var.


Mehmet kardeşim çok kısadan basit hesap ile yakıttan yana sıkıntısı olan arkadaşların verileri ile minimum 2000TL'lik bir hesap yapmış,bundan sonra değer mi değmez mi kişinin oturup karar vermesi gerek.Mesela ben kendi hesabımdan yola çıkıyorum,ara sıra daha düşük değerler gördüğümde oluyor ama genelde ortalama 7,3-7,5lt yakıyorum bahsettiğiniz araçlar yani 160 ilk ile karşılaştırdığınız için söylüyorum 6,5lt yaksa,ki ben yakana denk gelmedim 6,5lt x 5TL / 100 dersek 32,5 kuruş yapar.Kendi aracım ise 7.5Lt x 4,4T /100 dersek 33 kuruş yapar.


32,5 kuruş x 50.000km : 16,250TL Benzinli,donanımı belli,fiyatının fahiş rakamlar olduğu,dsg riski ve bakım maliyetlerinin daha yüksek olduğu aşikar bir araç.


33 kuruş x 50.000km : 16,500TL Dizel,donanımı ve estetiği bence daha güzel,sorunsuz şanzumanı ve bakım maliyetleri nispeten daha uygun bir araç.


Bundan sonrası kişisel beklentiler ve zevke kalıyor,bugün yine araç alıyor olsam donanım sevdiğim için yine bu aracı alırdım.Kesinlikle Alman takıntısı olsam dahi o çılgın rakamları etmeyecek olan araçlara vermem.

Sattığım zaman Erman arkadaşımızın söylediklerini söyleyeceğimi çok iyi biliyorum,herşey genelde çevrede duyduğumuz yada gördüğümüz yada anlatıldığı şekilde olmuyor.Benim 7,3lt yaktırdığım araç ile 9lt veya üstünü yaktıran kişiler rakip örnekleri verirken o araçları aslında kendileri kullanıp yine çıkan rakama bakarlarsa eminim bu araçları satmaktan vazgeçebilirler.Burda kimseyi yermek için laf söylemedim,yargılamıyorum,eleştirmiyorumda yanlış anlaşılmasın lütfen.Herkesin araç kullanımı farklıdır.
 

bir.mann

New member
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
227
Tepkime puanı
10
Puanları
0
Yaş
2024
Konum
İstanbul
Bu arada 2015 yılında 1.2 motorlu i30 ve Cee'd çıkacak. Türkiye'ye gelir mi bilinmez ama gelse bile Concept modeli gelecektir en fazla.
 

amorusso

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,769
Tepkime puanı
89
Puanları
0
Yaş
2024
Konum
istanbul
2 lt fazla yaksin otomatik dizel ceed olsun :) Kim ugrasacak manuelle, 17 yildan beri arac kullaniyorum, son 2 yildir da otomatik, ne cektik be manuelden aman Uzak Dursun :)
 

sadri80

New member
Katılım
18 Mar 2013
Mesajlar
78
Tepkime puanı
10
Puanları
0
Yaş
44
Konum
Halkalı
+1.000

Bende bu koyuna cevap yazarken yazdıklarınızın aynısını yazıyor ve üstün körü burda dönen ortalama yakıtlardan yola çıkarak sizin dediğiniz hesaplara geliyordum.Düşündüğünüz her cümle aklımdan geçti,özellikle Premium aracın düz vitesi olsa uzun yıllar kafadan kullanacağım bir araç olurdu.Sırf düz vites diye İ30 asla almam,yani elimdeki bence şu anda herşeyi ile bana fazlası ile hitap eden bir araç varsın fazla yaksın her zevkin bedeli var,bende bu araçtan çok keyif alıyorum bedelini artık gidebildiğim yere kadar ödemeye razı oldum:)

Valla arkadaşlarımda ki 160'lık dsg'li araçların hiçbirinin ortalama yakıtı şehiriçinde Ceed'ten falan az değil.Oldukça hatırı sayılı şekilde yakıyor ama şehirdışında evet çok cimri araçlar o konuda hemfikirim.Ama ben geçen hafta uzun yolda otomatik araç ile 5.1lt ortalama ile geldikten sonra artık karşılaştırma yapmaktan vazgeçtim.Az yaktıramıyorum diye üzülen arkadaşlarada hak veriyorum,araç kişiyi bu kadar sıkıntıya sokup maddi olarak yıpratıyorsa kesin çözüm satın gitsin,piyasada az yakan birçok araç seçenekleri var.


Mehmet kardeşim çok kısadan basit hesap ile yakıttan yana sıkıntısı olan arkadaşların verileri ile minimum 2000TL'lik bir hesap yapmış,bundan sonra değer mi değmez mi kişinin oturup karar vermesi gerek.Mesela ben kendi hesabımdan yola çıkıyorum,ara sıra daha düşük değerler gördüğümde oluyor ama genelde ortalama 7,3-7,5lt yakıyorum bahsettiğiniz araçlar yani 160 ilk ile karşılaştırdığınız için söylüyorum 6,5lt yaksa,ki ben yakana denk gelmedim 6,5lt x 5TL / 100 dersek 32,5 kuruş yapar.Kendi aracım ise 7.5Lt x 4,4T /100 dersek 33 kuruş yapar.


32,5 kuruş x 50.000km : 16,250TL Benzinli,donanımı belli,fiyatının fahiş rakamlar olduğu,dsg riski ve bakım maliyetlerinin daha yüksek olduğu aşikar bir araç.


33 kuruş x 50.000km : 16,500TL Dizel,donanımı ve estetiği bence daha güzel,sorunsuz şanzumanı ve bakım maliyetleri nispeten daha uygun bir araç.


Bundan sonrası kişisel beklentiler ve zevke kalıyor,bugün yine araç alıyor olsam donanım sevdiğim için yine bu aracı alırdım.Kesinlikle Alman takıntısı olsam dahi o çılgın rakamları etmeyecek olan araçlara vermem.

Sattığım zaman Erman arkadaşımızın söylediklerini söyleyeceğimi çok iyi biliyorum,herşey genelde çevrede duyduğumuz yada gördüğümüz yada anlatıldığı şekilde olmuyor.Benim 7,3lt yaktırdığım araç ile 9lt veya üstünü yaktıran kişiler rakip örnekleri verirken o araçları aslında kendileri kullanıp yine çıkan rakama bakarlarsa eminim bu araçları satmaktan vazgeçebilirler.Burda kimseyi yermek için laf söylemedim,yargılamıyorum,eleştirmiyorumda yanlış anlaşılmasın lütfen.Herkesin araç kullanımı farklıdır.
65 bin tl olmus ceed premium.57-58 civrinda garanti kapsaminda olan golf highline 160 beygir gucunde olan araci tercih ederim.aradaki 7-8 bin tl
ile de benzin farkini herturlu karsilar.her depoda 35 tl fazla veririm 160 beygirin zevkini yasarim.
 

bir.mann

New member
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
227
Tepkime puanı
10
Puanları
0
Yaş
2024
Konum
İstanbul
60 bin'e 2013 model 30.000'-40.000'de temiz Premium bulunabiliyor.
 

Sam

New member
Katılım
25 Ara 2011
Mesajlar
1,896
Tepkime puanı
57
Puanları
0
şimdi bu da nerden çıktı ne alaka diyeceksiniz biliyorum konuyla alakası yok ama gt ile normal kullanımda 14-15lt gazlayıncada 20lt yi görünce konuda 1-2 litre o çok yakmış şu araba az yakıyo fiyatı şöyle falan. evet eskiden bende taılıyodum böyle şeylere inanın ince hesabı unuttum gt den sonra zaten giren çıkan bana diyorum:) 1 depo ile 650 km benim için hayal. depoyu fulluyorum 550-600 gider gösteriyo inanın o yüzümdeki gülümsemeyi görseniz gülmekten altınıza işersiniz:) reelde 300-350km yapmasıda bi başka tabi. her seferinde galba bu sefer 550km yapar diyorum 300e gelmişim ışık yanmış:):):) dizele göre çok yakıtığınızın farkındayım hala daha 2012 pro ceed dizel kullanıcısı olarak ama inanın bu fiyatlarda bu dolulukta bu kalitede 128bg dizel bir araç yok. az yakan kia varmı? var kia rio 1.4 dizel 90hp. donanımıda güzel. genişmi değil. performansı nasıl ceed e göre çok düşük bunları göz önünde bulundurunca hele hele otomatik 6 ileri diresiyondan kumandalı şamzumana sahip bi arabada bırakın 8 litre yaksın keyfi yeter. arabanız çok yaktıkca aklınıza geliyim belki biraz moral olur 20lt den sonra:)
 

BEYNUR

New member
Katılım
21 Eki 2013
Mesajlar
65
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Bende 2013 otomatik ceed sw kullanıcısıyım yakıt konusuna gelince evet diğer araçlardan biraz yakıtı fazla ve bu arabalar çok yakıyo diyen arkadaşlara aracı inceleme şansı veriyorum ve sonucunda varsın 2 litre fazla yaksın bu arabaya değer sonucu alıyorum. Şehir içi kullanımlarda yakıt yüksek olabilir ama şehirdışı kullanımlarda yakıt tüketimi bence yeterli.
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
45
65 bin tl olmus ceed premium.57-58 civrinda garanti kapsaminda olan golf highline 160 beygir gucunde olan araci tercih ederim.aradaki 7-8 bin tl
ile de benzin farkini herturlu karsilar.her depoda 35 tl fazla veririm 160 beygirin zevkini yasarim.
Tabii ki fikrine saygı duyuyorum,dediğim gibi herkesin fikri farklıdır kimisi benzinliden vazgeçmez performansa bakar kimiside donanım,genişlik,estetik ve benim gibi aile arabası kıvamında bir araç ihtiyacı için 2lt'yi göz ardı eder.İhtiyaç olan donanımsa zaten dizel dahi olsa highline donanımı Ceed'ten sonra beni pek kesmez diye düşünüyorum:)
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Yeni kasa ceed kullanmadım.Eminim benim sahibi olduğum bir önceki kasadan gerek yalıtım gerekte süspansiyon olarak iyidir.Zira benim araçta süspansiyon sistemi hiç hoşuma gitmedi. Yoldan gelen darbeleri sürücüye çok iletiyor. Daha iyi rakiplerini çokça sürdüm.
Yakıt konusunda çok iyimsersiniz. Tamam araç karizma iyi vs. ama hyundai- kia gurubu oldum olası fazla yakan araçlardır. Arkadaş 301'i örnek vermiş. Neden bu aracın dengi araç 308 dir. Onu örnek verelim. Şanzıman hariç kiadan aşağı kalır bir yanı yok mesela. Fordda focus vs...
Arkadaşım aldı. ümraniyede evi servis güzergahına uzak olduğundan hafta içi gunluk 2 km git gel yapıyor. Ümraniye trafiğini bilen bilir Ortalamasına baktık 6 lt. yakmış. Aracı sürme fırsatım oldu ve yol tutuşu ve hızını hasta oldum. Gaz tepkimesi mükemmel. Araç 115 hp ama inanın çok seri çok atak ve 170 km hızda 3000 rpmde yol aldığını gördüm. Donanım olarakta kiadan fazlası var.
Sonuç olarak zevk meselesi ben kiayı oldum olası çok severim. İlk arabamda kia predi'tı ve 2 sene binip hiç sorun yaşamadan satmıştım. Ama bu marka kesinlikle en iyisi değil kendimizi kandırmayalım. Yakıt olarak hyundai kia grubunun çok çalışması çok yol katetmesi şart bencede.
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Bu arada benim araç manuel. Çok dikkatli kullanmama rağmen karmada 6 lt. civarı yakıyor. Azıcık dikkat etmeden aynı hızlarda kullansam 7 lt yakıyorki bence inanın çok fazla. Günümüz teknolojisinde olması gereken tüketimi karmada 5-5,5 lt c.varı.
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
45
Bende en iyi marka olduğunu iddia edemem ama bu fiyatlarda paranın alabileceği en iyilerden biri diyebilirim.Mercedes,Bmw ve Audi üçlüsü varken en iyi demek biraz değil oldukça zor olur ama onlarında fiyatını konuşmaya zaten gerek yok:)
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Serkan toyata var mesela. Abimin var arada bir kullanıyorum konfor 10 numara yakıt dersen kokluyor adeta. Arabada ses duyamıyorum o derece sessiz. Donanım olarakta fena değil daha ne olsun. Fordda keza aynı. Güvenlik donanımında üstüne yok. Fransız araçlarını örnek vermeyeceğim zira elektronikte biraz zayıflar.
Bu arada Belki kianın motoru iyidir ama tasarım ve yazılımdan dolayı çok yakıyorda olabilir. Mesela bir yerde sürtünme katsayısının 0,33 olduğunu okumuştum. Bu çok kötü bir değer. Bu değer yakıta direk etki eder mesela.
Focusun sürtünme katsayısı 0,29 dur. 2000 model passatta bu rakam 0,28'di. Yakıt aslında sadece motor teknolojisi ile alakalı değil. Tamamen tasarım ve yazılım ile alakalıdır birazda. Diyeceksinizki çok biliyorsun sen. Hemen yanımda bir elektronik tasarım mühendisi var. Motor ve araba manyağı.Sabahtan akşama kadar bunların muhabbeti geçiyor aramızda.
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
45
Serkan toyata var mesela. Abimin var arada bir kullanıyorum konfor 10 numara yakıt dersen kokluyor adeta. Arabada ses duyamıyorum o derece sessiz. Donanım olarakta fena değil daha ne olsun. Fordda keza aynı. Güvenlik donanımında üstüne yok. Fransız araçlarını örnek vermeyeceğim zira elektronikte biraz zayıflar.
Bu arada Belki kianın motoru iyidir ama tasarım ve yazılımdan dolayı çok yakıyorda olabilir. Mesela bir yerde sürtünme katsayısının 0,33 olduğunu okumuştum. Bu çok kötü bir değer. Bu değer yakıta direk etki eder mesela.
Focusun sürtünme katsayısı 0,29 dur. 2000 model passatta bu rakam 0,28'di. Yakıt aslında sadece motor teknolojisi ile alakalı değil. Tamamen tasarım ve yazılım ile alakalıdır birazda. Diyeceksinizki çok biliyorsun sen. Hemen yanımda bir elektronik tasarım mühendisi var. Motor ve araba manyağı.Sabahtan akşama kadar bunların muhabbeti geçiyor aramızda.
Tabii ki Mühendis kadar bilgimiz yoktur elbet,birçok etken olduğu konusuna bende katılıyorum.Toyota kendini ispatlamış bir marka ancak diyorum ya zevk işte,bende asla dışarıdan baktığımda gözümü okşamayacak bir tasarıma sahip olarak gördüğüm bu markayı hiçbir zaman almam diyerek büyük konuşuyorum:)Hatta hafta sonu yazılım konusunu konuşmaya gittiğimizde orda 2 kişinin bir daha asla Toyota almayacağım dediğini,gerek şanzuman gerekse abuk sabuk birçok sesten şikayet ettiklerine kulak misafiri oldum,derken ordan burdan muhabbet ettik biraz ve genel anlamda memnun olmadıklarını bir daha asla almayacaklarını söylediler.Bu işler tamamen beklenti ile alakalı.Ben görüntü,tasarım ve baktığımda keyif alacağım bir araç düşünüyorsam çok abartılı olmadığı sürece yakıta bakmam,biraz fazla yakıyormuş yaksın,ama kafamda sadece yakıt düşünüyor olsam veya donanım beklentim fazla olmasa zaten dediğin gibi seçenek çok.Hepsi ile deneme sürüşü ayrı,hepsini uzunca bir süre kullanmak ayrı bir olay.Uzun vadede bu tarz net kararlar verilir.Doğru yanlış bilemiyorum kullandıkça göreceğim.Belkide sizler haklısınız:)
 
Üst