Evet bu konuda haklısınız ancak DSG iyi bir teknoloji olmasına rağmen korkutuyor. Oluşabilecek bir arızada büyük masraflar açabilir. Tam otomatik, sorunsuz bir şanzıman kullanıp kafamız rahat olsunBenzinli golf dsg ceed ten daha az yakıyor.160 beygir hem de.
+1.000Arkadaşlar kimse aracın yakıtından şikayet etmesin. Ben sırf bu yüzden Cee'd Premium aracımı sattım. Elimdeki para Seat Leon 1.2 TSI manuel almaya ancak yetti. Yakıt tüketimi en iyi olan benzinli araçlardan, ancak krş hesabında yine Cee'd daha az yakıyor. (Benzin - motorin arasındaki fiyat farkı arttığı için)
Bugün en az yakan dizel araç 3.5 litre civarında, o da Peugeot 301. Araç ne kadar sağlam, güvenilir ve konforlu yorumu size bırakıyorum. 1000 km yol yapsanız, 80 TL fark verirsiniz en fazla, biri 160-170 yakar, diğeri 250.
Evet, otomatik Kia dizel bir araca göre çok yakıyor ancak düz viteslileri diğer araçlarla hemen hemen aynı seviyelerde. Eğer Cee'd Premium düz vites olsa, inanın acımayacağım zararıma, kredi vs. bir şekilde alırım. i30 Elite düz vites var ama Cee'd ile aynı havada değil araç.
Aynı paraya, aynı donanımda, aynı kalitede hangi araç var, ona göre düşünün ve değerlendirin. 100 km.de 8 TL az yakacağım diye 20 -25 TL fark verip VW'ye binerim diyorsanız, o da sizin tercihiniz. Aracınızın kıymetini bilin, benim gibi çok pişman olursunuz sonra.
65 bin tl olmus ceed premium.57-58 civrinda garanti kapsaminda olan golf highline 160 beygir gucunde olan araci tercih ederim.aradaki 7-8 bin tl+1.000
Bende bu koyuna cevap yazarken yazdıklarınızın aynısını yazıyor ve üstün körü burda dönen ortalama yakıtlardan yola çıkarak sizin dediğiniz hesaplara geliyordum.Düşündüğünüz her cümle aklımdan geçti,özellikle Premium aracın düz vitesi olsa uzun yıllar kafadan kullanacağım bir araç olurdu.Sırf düz vites diye İ30 asla almam,yani elimdeki bence şu anda herşeyi ile bana fazlası ile hitap eden bir araç varsın fazla yaksın her zevkin bedeli var,bende bu araçtan çok keyif alıyorum bedelini artık gidebildiğim yere kadar ödemeye razı oldum
Valla arkadaşlarımda ki 160'lık dsg'li araçların hiçbirinin ortalama yakıtı şehiriçinde Ceed'ten falan az değil.Oldukça hatırı sayılı şekilde yakıyor ama şehirdışında evet çok cimri araçlar o konuda hemfikirim.Ama ben geçen hafta uzun yolda otomatik araç ile 5.1lt ortalama ile geldikten sonra artık karşılaştırma yapmaktan vazgeçtim.Az yaktıramıyorum diye üzülen arkadaşlarada hak veriyorum,araç kişiyi bu kadar sıkıntıya sokup maddi olarak yıpratıyorsa kesin çözüm satın gitsin,piyasada az yakan birçok araç seçenekleri var.
Mehmet kardeşim çok kısadan basit hesap ile yakıttan yana sıkıntısı olan arkadaşların verileri ile minimum 2000TL'lik bir hesap yapmış,bundan sonra değer mi değmez mi kişinin oturup karar vermesi gerek.Mesela ben kendi hesabımdan yola çıkıyorum,ara sıra daha düşük değerler gördüğümde oluyor ama genelde ortalama 7,3-7,5lt yakıyorum bahsettiğiniz araçlar yani 160 ilk ile karşılaştırdığınız için söylüyorum 6,5lt yaksa,ki ben yakana denk gelmedim 6,5lt x 5TL / 100 dersek 32,5 kuruş yapar.Kendi aracım ise 7.5Lt x 4,4T /100 dersek 33 kuruş yapar.
32,5 kuruş x 50.000km : 16,250TL Benzinli,donanımı belli,fiyatının fahiş rakamlar olduğu,dsg riski ve bakım maliyetlerinin daha yüksek olduğu aşikar bir araç.
33 kuruş x 50.000km : 16,500TL Dizel,donanımı ve estetiği bence daha güzel,sorunsuz şanzumanı ve bakım maliyetleri nispeten daha uygun bir araç.
Bundan sonrası kişisel beklentiler ve zevke kalıyor,bugün yine araç alıyor olsam donanım sevdiğim için yine bu aracı alırdım.Kesinlikle Alman takıntısı olsam dahi o çılgın rakamları etmeyecek olan araçlara vermem.
Sattığım zaman Erman arkadaşımızın söylediklerini söyleyeceğimi çok iyi biliyorum,herşey genelde çevrede duyduğumuz yada gördüğümüz yada anlatıldığı şekilde olmuyor.Benim 7,3lt yaktırdığım araç ile 9lt veya üstünü yaktıran kişiler rakip örnekleri verirken o araçları aslında kendileri kullanıp yine çıkan rakama bakarlarsa eminim bu araçları satmaktan vazgeçebilirler.Burda kimseyi yermek için laf söylemedim,yargılamıyorum,eleştirmiyorumda yanlış anlaşılmasın lütfen.Herkesin araç kullanımı farklıdır.
Tabii ki fikrine saygı duyuyorum,dediğim gibi herkesin fikri farklıdır kimisi benzinliden vazgeçmez performansa bakar kimiside donanım,genişlik,estetik ve benim gibi aile arabası kıvamında bir araç ihtiyacı için 2lt'yi göz ardı eder.İhtiyaç olan donanımsa zaten dizel dahi olsa highline donanımı Ceed'ten sonra beni pek kesmez diye düşünüyorum65 bin tl olmus ceed premium.57-58 civrinda garanti kapsaminda olan golf highline 160 beygir gucunde olan araci tercih ederim.aradaki 7-8 bin tl
ile de benzin farkini herturlu karsilar.her depoda 35 tl fazla veririm 160 beygirin zevkini yasarim.
Tabii ki Mühendis kadar bilgimiz yoktur elbet,birçok etken olduğu konusuna bende katılıyorum.Toyota kendini ispatlamış bir marka ancak diyorum ya zevk işte,bende asla dışarıdan baktığımda gözümü okşamayacak bir tasarıma sahip olarak gördüğüm bu markayı hiçbir zaman almam diyerek büyük konuşuyorumSerkan toyata var mesela. Abimin var arada bir kullanıyorum konfor 10 numara yakıt dersen kokluyor adeta. Arabada ses duyamıyorum o derece sessiz. Donanım olarakta fena değil daha ne olsun. Fordda keza aynı. Güvenlik donanımında üstüne yok. Fransız araçlarını örnek vermeyeceğim zira elektronikte biraz zayıflar.
Bu arada Belki kianın motoru iyidir ama tasarım ve yazılımdan dolayı çok yakıyorda olabilir. Mesela bir yerde sürtünme katsayısının 0,33 olduğunu okumuştum. Bu çok kötü bir değer. Bu değer yakıta direk etki eder mesela.
Focusun sürtünme katsayısı 0,29 dur. 2000 model passatta bu rakam 0,28'di. Yakıt aslında sadece motor teknolojisi ile alakalı değil. Tamamen tasarım ve yazılım ile alakalıdır birazda. Diyeceksinizki çok biliyorsun sen. Hemen yanımda bir elektronik tasarım mühendisi var. Motor ve araba manyağı.Sabahtan akşama kadar bunların muhabbeti geçiyor aramızda.