Yeni opel astra yorum

inimicus

New member
Katılım
1 Haz 2011
Mesajlar
875
Tepkime puanı
142
Puanları
0
Yaş
49
Konum
Ankara
Konuya farklı bir açı getiriyor ve dizel otomatik Kadjar diyorum. Full Opel'e vereceğim paraya onu alırım full ve daha geniş. Ayrıca teni Ncap'ten de 5 yıldızı var. J kasadan çok memnunum ama Serkan gibi düşünüyorum: o paralara daha güzel araçlar mevcut. 105bin liraya focus sedan satılan saçma sapan bir ülkede yaşıyoruz?!?
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
44
Son durumlara bakılacak olursa en iyi araba sanırım elimizdeki araba:)Ford piyasasını hiç takip etmedim bugüne kadar ama Mutlu arkadaşımın yazdığı rakamdan sonra 5 sene daha bakmam herhalde.Gerçekten dediğin gibi saçma sapan bir ülkede yaşıyoruz en güzel özeti bu.Bence Kadjar muhakkak iyi bir araçtır ama boşver aslan gibi Opeli bırakma çünkü Opel kaliteli bir araba.
 

Isabektas

New member
Katılım
14 Kas 2013
Mesajlar
46
Tepkime puanı
5
Puanları
0
Merhaba arkadaşlar klasik tork konvektörlü yağlı sistem sanzumanlar da her zaman bir kayıp vardır bu kayıpta yakıt sarfiyatına denk gelir. Siz o firmaların yazdıkları yakıt verilerine inanmayım çünkü Türkiye'deki yol şartları rampalarda aşırı kayıp vardır bu da yakıtı çok etkiler. Ama sağlamlığı tartışılmaz ve bakım gerektirmez.

yeni sistem dct de yani çift debriyaj lı sistemlerde de aynı düz vitelilerdeki gibi kayıp çok azdır. Ama arıza olasılığı da diğer sanzumandan fazladır henüz yeni sistem olmasından kaynaklıdır.

bunlar benim düşüncemdir.
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Selamlar;
Öncelikle her iki siteyede girildiğinde motor şanzuman ile alakalı detaylı bilgi yok. Ceedinkini zaten detaylı biliyoruz. Yazılım konusunda bu detaylar epeyce konuşuldu.
Astra sitesinde sadece sıkıştırma oranını yazmış. Diğer bilgilere ulaşamadım.
Bir aracın ivmelenmesini etkileyen en önemli unsur motoru ve motordan aldığı gücü doğru orantılı tekerlere aktaran şanzuman ve diğer parçalar. Ayrıca aracın şasesinden tutun, ağırlığı hatta rüzgara karşı direnci (sürtünme katsayısı) , hangi pazarda yarışacağı ve buna bağlı olarak hazırlanan yazılımı vs…
Astra ceedden ne kadar hafif bilemiyorum ama ağırlığın 0-100 e ekisi 100 kg.da 1sn. olduğunu okumuştum.
Ayrıca ceed testlerdede çokça bahsedildiği üzere stabil olarak hızlanan, kağıt üzerindeki o gücü diğer araçlara nazaran sürücüsüne hissettirmeyen bir motor şanzuman ikilisine sahip. Motor çap- strok oranı hala aynı. 2010dan beri hep ufak dokunuşlarla gücü artırmış. Zaten çok yakan bir otomatik araç. Bundan ötürü az yakması için vites oranları, yazılımıda farklı olabilir. Ayrıca ceed şase ve tasarım olarak bir atak yapamadı. 10 sene öncesinin sürtünme katsayılarına sahip bir tasarımı var.
Astra ise yeni motor ve yeni bir şanzumanla geliyor. Bu yeni motorlar tıpkı benzinli bir motorun çap-strok oranı gibi tasarlanıyorlar.Böylece hem daha verimli hemde daha az yakan motorlar oluyorlar. Tam otomatik olması sizi aldatmasın. Teknoloji her geçen gün güncelleniyor. Yeni otomatik şanzumanlarda çok hızlı vites değiştirebiliyorlar.
Mesela CVT şanzumanlar yüksek torka ve ağırlığı olan araçlara uyumlu değillerdi. Honda 2016 civic aracını cvt şanzman ile çıkarmış. Üstelik araçta turbo beslemeli 170 hp gücünde bir benzinli motaru var. Yani hızlanmanın ve gücün kıralı var ama birde cvt şanzuman var. Muhakkak yeni birşeyler koymuşlardır.
Son olarak bu sıkıştırma oranı ile alakalı mazda 3 benzinli motorundan bir örnek vereceğim. Adamlar tam otomatik 1.5 atmosferik motorla öyle ekonomik bir araç yapmışlarki, benzinli olmasına rağmen kia ceed dizel otomatikten daha az yakıyor. 14:1 sıkıştırma oranları var. Şuan için sadece ferrarini sınırlı üretilen bir aracında olan bu oranlı motor, gücün daha düşük devirde gelerek hem aracın daha iyi ivmelenmesini hemde daha az yakmasını sağlıyor. Teslerdeki , kullanıcı yorumlarındaki karma yakıt tüketimleri 6 lt. hesap edin.
Salih YILDIZ
Arçelik A.Ş.
Elekt.Kont.Sis.Tak.Lid.
( 216585 8638
P Çıktı almadan önce çevreyi düşün!
 

turkeril

New member
Katılım
7 Şub 2015
Mesajlar
210
Tepkime puanı
6
Puanları
0
Yaş
44
Mazda 3 skyactive'ler gerçekten çok ekonomik ama tork fakiri. 150 nm nin bile altında tok var, bizim gibi ayağı turboya alışmış olanları tatmin etmez (fd6 atmosferik civic kullanınca bunu anladım).

Astra K'yı haftasonu denedim, ve Ceed concept aracımı daha uzun süre kullanmalıyım diye karar verdim. Astra güzel olmuş fakat 50'ye kendi aracımı verip 80'e cdti dynamic almaya değer bir durum kesinlikle yok.

İnceleme linkini paylaşayım:

Astra K - Insignia - Golf testim ve Ceed karşılaştırmam
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
olaya başka boyut getirip megane 4 de beklenmeli diyorum eli yüzü çok düzgün duruyor
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
44
Evet Berkan özellikle Renaultun Türkiyedeki pazar payını düşünürsek yeni gelecek Megane dikkatleri üstüne çeker.Onunda yeni kasası gerçekten çok şık.Donanım,kalite,sağlamlık mekanik vs bunları konuşmak için erken ama kasa iddialı Ve yakışıklı,muhtemelen motorda öyle olur.Bu segment araçların hepsi coştu:)
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
Evet Berkan özellikle Renaultun Türkiyedeki pazar payını düşünürsek yeni gelecek Megane dikkatleri üstüne çeker.Onunda yeni kasası gerçekten çok şık.Donanım,kalite,sağlamlık mekanik vs bunları konuşmak için erken ama kasa iddialı Ve yakışıklı,muhtemelen motorda öyle olur.Bu segment araçların hepsi coştu:)
abi zaten tip cekici duruyor ama şirket işi kapak jantlı olunca nası gelir göze ayrı :) motorda enfes zaten 1.5 ve 1.6 dci'ın çapı belli çoğu sirket aracı, taksi, nissan modellerinde hatta mercedes a,b,c,cla,gla sıkca karsımızda galiba birde 1.6 160'lık dci gelecek.
donanım da sanmam yetersiz olsun. geriye tek kalite,saglamlık kalıyor, kadjar testi izledim hatta arkadasımdada var malzemeler falan kaliteli enfes ama cok uyduruk birlestirmişler catur cutur ses cıkartıyor hep
 

43YD620

New member
Katılım
21 Eki 2013
Mesajlar
607
Tepkime puanı
61
Puanları
0
Yaş
44
opel; yan sağ sol sinyalleri çamurluğun üstünden almadığı sürece ben de opel almam
 

akrepkral86

New member
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
678
Tepkime puanı
45
Puanları
0
Yeni opel astrayı test ettim arkadaşlar iç mekan kalitesi olarak ceed'den bir farkını göremedim ben hatta ceed bir tık önde bu konuda ancak motor sesini düşük devirlerde ceed'den az duyuyorsunuz.Yakıt olarakta test aracı dizel olmasına rağmen tüketim 13'lerde gözüküyordu.
 

pepe

Active member
Katılım
28 Nis 2014
Mesajlar
511
Tepkime puanı
57
Puanları
28
Yaş
38
Opel'in yeni 1.6 lık 136 bg dizel motoru oldukça güçlü olmasına rağmen kullanıcı yorumları çok yaktığından şikayetçi.

j kasa için konuşuyorum manuel'leri İstanbul ş.içinde 7-8 litre yakan araçlar bunlar.

K kasa ile aracın totalinde yapılan hafiflemeler ile hadi düşsün düşsün 6-7 litrelere bizim Ceed'den daha fazla yakıyor olacaktır
 

inimicus

New member
Katılım
1 Haz 2011
Mesajlar
875
Tepkime puanı
142
Puanları
0
Yaş
49
Konum
Ankara
@türkeril
Güzel inceleme olmuş elinize sağlık. Bu arada sizin incelemeye yanıt olarak yazılmış Lord Sparhawk'un incelemesi de güzel. Okuyacak olanlar onu da okusun.
 
Son düzenleme:

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
44
abi zaten tip cekici duruyor ama şirket işi kapak jantlı olunca nası gelir göze ayrı :) motorda enfes zaten 1.5 ve 1.6 dci'ın çapı belli çoğu sirket aracı, taksi, nissan modellerinde hatta mercedes a,b,c,cla,gla sıkca karsımızda galiba birde 1.6 160'lık dci gelecek.
donanım da sanmam yetersiz olsun. geriye tek kalite,saglamlık kalıyor, kadjar testi izledim hatta arkadasımdada var malzemeler falan kaliteli enfes ama cok uyduruk birlestirmişler catur cutur ses cıkartıyor hep
İşte 1.6 160 Hp efsane olur,hemen patlat yazılımı en az 200 Hp:pŞaka bir yana gerçekten o zaman bende düşünürüm ama dediğin gibi kapaklı jant dedin direk soğuttun beni:)Plastik kalitesi ne yazık ki hep öyleydi ama herşeyi olan bir aracın plastik kalitesinide görmezden gelebilirim.
 

turkeril

New member
Katılım
7 Şub 2015
Mesajlar
210
Tepkime puanı
6
Puanları
0
Yaş
44
@türkeril
Güzel inceleme olmuş elinize sağlık. Bu arada sizin incelemeye yanıt olarak yazılmış Lord Sparhawk'un incelemesi de güzel. Okuyacak olanlar onu da okusun.
Evet o arkadaş baya detaylı yazmış, çoğu arabayla tecrübesi olmuş zannedersem.
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
Evet o arkadaş baya detaylı yazmış, çoğu arabayla tecrübesi olmuş zannedersem.
merak ettim araştırdım yanlız sunu yazan dediginiz kişiyse gitsin bidaha baksın dediginin yakından alakası yok bence:confused:

sayfanın ortalarında baslıyor muhabbet

Leon & Cee'd Tercihi Hakkında Yardıma İhtiyacım Var ( Cee'd Premium Alındı )

Merhaba, iki aracı da gidip incelemiş bir insanım buradaki insanları fotolarından mı bakıp yorum yapıyorlar anlamadım ama bence ceed iç mekanı kesinlikle leondan kaliteli değil. Aksine leonun iç malzeme kalitesi ceed'den oldukça yüksek, golften yarım tık aşağıda ona çok yakın. Zaten butonların falan neredeyse hepsi vag grubundan gelme, ceed güzel bir iç mekan hissi verirken, leon baya baya kaliteli iç mekan hissi veriyor. Ben buradaki yorumları görünce çoğu kişinin araçları incelemeden resimlerinden iç mekanlarına bakarak yorum yaptığı fikrine kapıldım. Bence bayilere gidip güzelce inceleyin araçları. Ceed'in oturuş pozisyonunu da sevemedim ben, konsol çok derin ve önde, kafanız koltuğu aşağı alsanız bile tavana fazla yakın hissettirip rahatsız hissettiriyor. Tüm kia modellerinde var bu oturuş ve görüş pozisyonları vasat. Ayrıca ceed de modern ve sportif durmasına rağmen, leon gerçekten göz alıcı dinamiklikte bir tasarıma sahip.

İkinci olarak leon dizel ve dsg çok güzel bir kombinasyon ve piyasası da ceedden daha iyi bir araba. Son tavsiyem de; 5-6bin daha verip 2015 sıFırını alabileceğiniz aracın tutup 7-10bin kmdeki ikinci el modelini o paralara almayın derim.
 

turkeril

New member
Katılım
7 Şub 2015
Mesajlar
210
Tepkime puanı
6
Puanları
0
Yaş
44
merak ettim araştırdım yanlız sunu yazan dediginiz kişiyse gitsin bidaha baksın dediginin yakından alakası yok bence:confused:

sayfanın ortalarında baslıyor muhabbet

Leon & Cee'd Tercihi Hakkında Yardıma İhtiyacım Var ( Cee'd Premium Alındı )
Evet aynı kişi. Ceed'i yorumlarken çuvallamış :rolleyes: Ceed'deki oturuş pozisyonu çok hakim, kusursuz geliyor bana. Dİğer araçların ön camları reno 12 ya da şahin gibi dik geliyor Ceed'den sonra :D
 

asil

Yasaklı Üye
Katılım
9 Haz 2013
Mesajlar
37
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Merhaba arkadaşlar..Dün can sıkıntısından gidip yeni opel astrayı test ettim neden diye sorarsanız tasarım olarak benim araç gibi kendine 3 yıl geçmesine rağmen hala daha ilk günkü gibi aşık olucak bir araç varmı...görüşlerim kendi fikrimdir..( eksileri )Süspansiyon aşırı sert üstelik michellin lastik olmasına rağmen konfor sıfır nerdeyse...ön konsol daha çok yolcuya göre ayarlamış sanki..ekrana dokunmak sıkıntı araç içi çok dar hele arka kısım berbat sanki öndekinin tepesinde gidiyorsun..ön konsol orta kısım çok basit ..tasarım arkadan sadece güzel önden çok basit sanki yeni model değil... eski kasa daha toktu önden ...göstergeler çok küçük ve sıradan al benisi yok ..beğendiğim yanları otomatik vites geçişleri iyi birinci vites hızlanma benim araca göre bir tık ilerde koltuklar iyi ön koltuklar yani.....valla çok şey yazmak isterdim ama ortada yazıcak bişey ve kendi aracıma tekrar bir keredaha aşık oldum ondan inip benim araca binince ağırlık genişlik tasarım ve kendi kendime dedim o an yeni kasa ceed nasıl olur acaba merakla bekliyorum... iyi günler herkese
 

ugr61

New member
Katılım
16 Ara 2015
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
opel adam kullanıcıydım arkadaşlar... gidip manuel kıa ceed aldım concept plus kırmızı pişmanda değilim hiç 4 ocakta teslim alacam bayiden..
 

turkeril

New member
Katılım
7 Şub 2015
Mesajlar
210
Tepkime puanı
6
Puanları
0
Yaş
44
Merhaba arkadaşlar..Dün can sıkıntısından gidip yeni opel astrayı test ettim neden diye sorarsanız tasarım olarak benim araç gibi kendine 3 yıl geçmesine rağmen hala daha ilk günkü gibi aşık olucak bir araç varmı...görüşlerim kendi fikrimdir..( eksileri )Süspansiyon aşırı sert üstelik michellin lastik olmasına rağmen konfor sıfır nerdeyse...ön konsol daha çok yolcuya göre ayarlamış sanki..ekrana dokunmak sıkıntı araç içi çok dar hele arka kısım berbat sanki öndekinin tepesinde gidiyorsun..ön konsol orta kısım çok basit ..tasarım arkadan sadece güzel önden çok basit sanki yeni model değil... eski kasa daha toktu önden ...göstergeler çok küçük ve sıradan al benisi yok ..beğendiğim yanları otomatik vites geçişleri iyi birinci vites hızlanma benim araca göre bir tık ilerde koltuklar iyi ön koltuklar yani.....valla çok şey yazmak isterdim ama ortada yazıcak bişey ve kendi aracıma tekrar bir keredaha aşık oldum ondan inip benim araca binince ağırlık genişlik tasarım ve kendi kendime dedim o an yeni kasa ceed nasıl olur acaba merakla bekliyorum... iyi günler herkese
Aynı gün Golf ve Astra K'yı test ettikten sonra aynı şeyleri hissettim. Tamam güzel yanları var ama o kadar para ekleyip alacak bir durum kesinlikle göremedim, hanım da aynı şeyi söyledi.

opel adam kullanıcıydım arkadaşlar... gidip manuel kıa ceed aldım concept plus kırmızı pişmanda değilim hiç 4 ocakta teslim alacam bayiden..
Manuel concept plus'larda güzel indirim yapmışlar, bayi en son kaça indi sizin araçta (mahsuru yoksa)? Bir de makyajlı kasa 136'lık mı aldınız?
 

ugr61

New member
Katılım
16 Ara 2015
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Aynı gün Golf ve Astra K'yı test ettikten sonra aynı şeyleri hissettim. Tamam güzel yanları var ama o kadar para ekleyip alacak bir durum kesinlikle göremedim, hanım da aynı şeyi söyledi.



Manuel concept plus'larda güzel indirim yapmışlar, bayi en son kaça indi sizin araçta (mahsuru yoksa)? Bir de makyajlı kasa 136'lık mı aldınız?
Evet yeni makyajlı kasa 136 lık ocak bandrolü onlara ait 70 bin tl ye aldım filo indirimi yaptılar ek olarak
 
Üst