Yeni Ceed vibrasyon sesi

Palermo75

New member
Katılım
30 Ocak 2013
Mesajlar
165
Tepkime puanı
12
Puanları
0
Yaş
48
Konum
İstanbul
Merhaba Arkadaşlar,

2013 Model yeni ceed aracımı severek kullanıyorum.
Fakat artık aracımı satma noktasına geldim.
Bunun sebebi 3 aydır aracımdan gelen vibrasyon sesini goturdugum iki yetkili servisde bulamadı.

Düz yolda giderken yada rampa yukarı çıkarken 1800 devir ve 2000 devir arasında aracın gazına biraz yüklendiğimde arabanın altından doğru bir vibrasyon sesi geliyor " rrrrrr " şeklinde ( komik ama aynen ses boyle) kia tekkar'ın servis şefi oğuşların servis şefi aracımla tecrübeye çıktı ve dedikleri aracı devirsiz kullanıyorsunuz bu ses ondan çözüm buymuş :) ama bu aracı ben nerdeyse 2 senedır kullanıyorum ve hep aynı şekilde kullanıyorum daha önceden olmayan ses şimdi benim devirsiz kullanmamdan kaynaklanıyormuş :) bu arada 22 senelık şöförüm :)

bildiğiniz derdime derman olacak bir servis varmıdır bu ses'den kurtulamazsam artık aracımı satmayı düşünüyorum.

derseniz ne alacaksın tabiki aynısını alacağım ama artık canıma tak etti.

yardımlarınızı rica ederim.
Saygılar,
 

dellobaltino

New member
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
361
Tepkime puanı
52
Puanları
0
Yaş
44
yanlış anlamayın ama rampa yukarı 1800 devir az değil mi
 

Palermo75

New member
Katılım
30 Ocak 2013
Mesajlar
165
Tepkime puanı
12
Puanları
0
Yaş
48
Konum
İstanbul
iki vites arasından bahsediyorum. orneğin 2.vites'den 3 e cıkarken ortalama 1800 ile 2000 devire gelirken vites atıyorum.
benzinli araç kullanırken 3000 devirde vites arttırılması normal ama dizelde 1800 2000 devır arasında vıtes atıyorum
 

Darkness_King

New member
Katılım
16 Tem 2014
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Merhaba Ufuk Bey,

Dizel arabada olsa yokuş yukarı giderken 2500 devirlerde vites değiştirmek en mantıklısı.Ben başka marka dizel araçlarda düz yolda vitesleri 1500-2500 arası kullanırım hatta dik bayırlarda 3000 devirlere dayadığım olmuştur.
 

khan

Member
Katılım
1 Haz 2011
Mesajlar
200
Tepkime puanı
24
Puanları
18
Yaş
2023
Araç maksimum tork değerini 1900-2750 d/d aralığında yakalayabiliyor. Vites değiştirdiğinizde yeni viteste kavramaya geçtiğinde bu aralığı yakalamanız sağlıklı olanıdır. Araç maksimum tork değerine henüz ulaşırken vites değiştiriyorsunuz ve araç, uygun devir aralığının altında kavramaya geçmiş oluyor ve doğal olarak zorlanıyor. Aynı şekilde bu durumda yakıt tüketimiz de artmış oluyor. Mutlaka bu şu devirde vites değiştirmeliyim vs. gibi şartlanmaya gerek yok. Yeri gelir 3000-3500 de değişirsiniz yeri gelir 2000-2500 de değişirsiniz.
 

yalcin

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,330
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Büyükçekmece
rrrr sesi dediğiniz vibrasyon sesi benim anladığım stop eder gibi kavrama sorunu gibi geldi..birde hadi devirsiz kullandınız yokuşta bu ses çıkıyor diyelim busefer düz yoldada aynı ses var diyorsunuz..bence bu sesin kaydını yada videosunu çekip paylaşırsanız, yorum yapmak daha doğru olur...rrrr sesi nedir yahu sahiden anlamadım:D
 

Palermo75

New member
Katılım
30 Ocak 2013
Mesajlar
165
Tepkime puanı
12
Puanları
0
Yaş
48
Konum
İstanbul
yol bılgısayarına baktıgınızda 1800 2000 devırde vıtes ıstıyor bu normalmı pekı sizce ?
 

mcroll16

New member
Katılım
2 Şub 2014
Mesajlar
18
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
aynı ses bende de mevcut. debriyajdan olabilir; zira aracı alırken gösterdiğim usta değişim vaktinin geldiğini söylemişti. 14000 km'dir o şekilde biniyorum; bir dahaki bakımda değiştireceğim..
 

yalcin

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,330
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Büyükçekmece
yol bılgısayarına baktıgınızda 1800 2000 devırde vıtes ıstıyor bu normalmı pekı sizce ?
yol bilgisayarı normal kullanım için tasarruf için 2000 devirde vites uyarısı verir,1800-2000 arası değil aslında 2000 ne geldiğinde devir uyarı verir bu vites küçültmek gerektiğindede 2nin altına ddevir düştüğünde aynı şekilde uyarır..normal bir durum yani!..
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
44
Aracın eklemlerine ne kadar yük bindirseniz dahi sadece bu değil farklı vibrasyon seslerininde olmaması lazım ve rahatsız edici olması konusunda bence çok haklısınız.Ancak yinede şahsi fikrim mümkün olduğu kadar çok ölü devirlerde kullanmayın derim çünkü çok alt devirde kullanmak birincisi yakıt tasarrufu sağladığı düşünülsede bu ağırlıkta bir araç için fazla yakma sebebidir,ayrıca çok düşük devirde üst vitese çıkmak bir üst vitesi kaldırmakta çok daha fazla zorlanmak ve biyer kollarına yüklenmek demektir.Bir nevi bisiklet kullanırken çok yavaş hızlarda vites arttırıp bacaklara binen yükün fazlalığı sebebi ile hızlanabilmek için çok efor sarfetmek gibi.Ayrıca çok düşük devir aracın bariz şekilde sağırlaşmasına sebep olur ve üst devirlerde çok verimli şekilde performans alamayabilirsiniz, en son olarak biriken kurum ciddi şekilde tıkanıklık yapabilir,çekiş azalabilir ve daha fazla yakıt yakmak gibi şikayetlerde ortaya çıkmaya başlar.Bizim araçlar uyarı veriyormu bilmiyorum ama arkadaşımın Citroen aracında kurum sebebi ile uyarı verdi ve 3000 devir sabit kullanım ile uzunca bir süre gidip uyarı lambasını söndürdüm.Zaten kurum bağlamamalı,belki çok üst devir kullanılmasa bile bu tip araçlar için 3000-3500 devir hiçbir sorun çıkarmaz ancak 4000-4500 devir ile uzun süre gitmekte doğru olmaz.Sesin düşük devir kullanmak ile alakası olabilir ama böyle bir yoruma özrü kabahatinden büyük derim başkada birşey demem.
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Selam arkadaşlar; Ufuğun bahsettiği ses benim araçtada var. Ben tam olarak test ettim. Max. tork gücünü elde ettiği devire yaklaşınca (1750-1850 ) hızlanmak istersenin araç rezonansa giriyor. (motor şasi bağlantısında titreşim.) Ufuğun "rrrrr" dediği ses. Buralardaki hızlanmanız yavaşsa bu sesi duymuyorsunuz. Yorumları okuduğumda bazı görüşlere katılmadığımıda belirtmek istiyorum. Örneğin 1750 rpm de bu motor 200 NM. tork üretiyor. Bugün 1.2 117 nm torklu araçlara biniyoruz ve 200 nm. tork ile arabanın sağır olmaması lazım. Benchmark denen bir olay var arkadaşlar. Bu gibi durumda rakip firmaların motorları nasıl buna bakmak lazım. PSA grubu, Renault, fiat , vw motorlarında böle bir sorun yok. Ayrıca defalarca yazıldı konuşuldu.Yeni nesil dizellerde, bizimkilerde bunun içinde değişken geometreli turbolar var. Turbo sürekli açık. her devirde güç var. 1900-2750 arası max. gücü sabit tutuyor. Yukarıdada belirttim 1750 rpm'de 200 nm. gücü var bu aracın. Yani özetle bu aracın 1800-2000 devirde vites değiştirmesi anormal bir durum olmaması lazım. Nitekim vites değiştirme uyarısınıda bu devir aralığında yapıyor. Sesin muhtemel nedeni şasi motor uyumsuzluğu kaynaklı o kesin. Ama arabayı iyi tanıdıktan sonra bu sesi, sürüş karakteristiğini değiştirerek aşabilirsiniz. Ayrıca dizel araçta ne kadar fazla devir çevirirseniz motorun ömrü o kadar kısalır derler.
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
128 crdi'ler 1900 de veriyor torkunu. 115 lerinde oyle oldugnu düşünüyorm eminmisin 1750 olduğna ?

ön sayfada yazılmış 2000d uyarı cıkıyor diye tam arabanın güc geliyor üst vitese gecince 1500 devir hatta 1500ünde altında düşüp kırkırkır ediyor haliyle araç.
heleki yokuşta tam gazı almıs gücünü toplamıs cıkarken vitesi büyütürseniz bidaha bekleki toparlansın araba kendine gelsn torku gücü otursun enerji sarfetsin dogal olarak mazotta sarfeder.

gaza basmaylada alakalı 2000de uyarı cıktıgında basmaya devam ederseniz üst vites uyarısını kaldırıp daha üst devirlerde gene yakıyor. benzinli aracı devirli kullanmak yerine tam tersi dizele devir verinki kurum yapmasın araba.
dinlemeyin sözünü aracın 2000 binde atılcak diye sartlanmamalı takılmamak lazım okadarda :)
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Berkancım; Lütfen yazdıklarımı iyi analiz et. max. torka yaklaşınca 1750-1800 rpmlerdeyken gaza bastığında diyorum. 1750 rpm de de araçta tork var diyorum. oradada max. torktan bahsetmiyorum. Hemde dile kolay 200 nm. tork var. Toyata coralla dizel motordaki max tork gücü kadar tork var. Sizin mantığınıza göre 200 nm. tork gücüne sahip araçların hep sağır olması lazım. Bende aracımı kullanırken yokuş çıkarken 2000 rpm de vites artırmıyorum tabiki. Araç kullanmayı biliyoruz. Ama eğimli ve düz yolda sakin kullanımda vitesi artırıyorum. Otomatik araç sahiplerine soruyorum. Sakin kullanımda aracınız hangi devirde vites değiştiriyor. Durun tahmin edeyim 1500-2000 rpm aralığında değil mi ?
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Ayrıca buradaki konu motorun max. tork gücüne girerken rezonansa girmesiydi. Bu sorun var mı yok mu? Rahatsız ediyor mu etmiyor mu? :) Ben tespitlerimi yazdım ve arkasındayım.
 

armin

New member
Katılım
4 Ağu 2014
Mesajlar
18
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Merhaba,ben 2006 yılında sıfır peugeot 307 SW aldım.Her şey güzelde 5-6 ay sonra düşük devirlerde rrrrrrr kasislerden geçerken ise gıırç-guuurç sesler gemeye başladı.MEPA ya 4-5 defa gittim geldim ve arkada,depo ve aksamı dahil,herşey değişti ama ses hala inatla devam ediyor.En sonunda pes edip ve beni TEKoto ya sevk ettiler.Oraya
da 2-3 defa gittikten sonra nihayet ses gitti.Sebebini soruncada bana ,,Çatı-Baca'' sesi dediler.
Bir kaç yıl sonra aynı ses birdaha Hortladı.Arabanın garantiside bittiğinden bu defa inat ettim ve sesin kaynağını kendim buldum.Sebebi...Arka bagaj kapağın iskeleti İç ve Dış plakadan oluşuyor.Bu iki plakanın arasında ise puntolanmış köprüler var.İşte O köprünün puntası kopmuş ve düşük devirde vibrasyon sesi,kasislerde ise sürtünme sesine sebep veriyordu.
Servistekilerde aynı yerde ama diğer başka bir köprüde kopmayı bulmuşlar ve kaynak yapılamadığı için(boya yanmasın diye)
Uyanıklar köprüyü kıvırıp iptal etmişler.
Benim tecrübemde buydu.Sizdeki sesi bilmiyorum ama fikir olsun diye yazdım.
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
Berkancım; Lütfen yazdıklarımı iyi analiz et. max. torka yaklaşınca 1750-1800 rpmlerdeyken gaza bastığında diyorum. 1750 rpm de de araçta tork var diyorum. oradada max. torktan bahsetmiyorum. Hemde dile kolay 200 nm. tork var. Toyata coralla dizel motordaki max tork gücü kadar tork var. Sizin mantığınıza göre 200 nm. tork gücüne sahip araçların hep sağır olması lazım. Bende aracımı kullanırken yokuş çıkarken 2000 rpm de vites artırmıyorum tabiki. Araç kullanmayı biliyoruz. Ama eğimli ve düz yolda sakin kullanımda vitesi artırıyorum. Otomatik araç sahiplerine soruyorum. Sakin kullanımda aracınız hangi devirde vites değiştiriyor. Durun tahmin edeyim 1500-2000 rpm aralığında değil mi ?
orda sorun yok 1800 de 0tork 1900 ' gelince torkun tümünü biranda vermiyor tabiki. hernekdr vgt de olsa 1900 öncesi bana bayık geliyor benim fikrimce.
mesela astra bir onceki cdti 2000 öncesi kimsecikler yok 2000 de tekme geliyor. o iyice bayık zaten. herneyse herkesin stili farklı.
aracın kendisi titreme vibrasyon ıvır zıvır yapıyorsa gerci sanmıyorm 1-2 senelik aracta olsun ama motor kulagından bile yapabilir ufak ihtimal olsada
 

leonine25

Active member
Katılım
9 Ağu 2013
Mesajlar
313
Tepkime puanı
40
Puanları
28
Yaş
43
Konum
PENDİK
Aracın eklemlerine ne kadar yük bindirseniz dahi sadece bu değil farklı vibrasyon seslerininde olmaması lazım ve rahatsız edici olması konusunda bence çok haklısınız.Ancak yinede şahsi fikrim mümkün olduğu kadar çok ölü devirlerde kullanmayın derim çünkü çok alt devirde kullanmak birincisi yakıt tasarrufu sağladığı düşünülsede bu ağırlıkta bir araç için fazla yakma sebebidir,ayrıca çok düşük devirde üst vitese çıkmak bir üst vitesi kaldırmakta çok daha fazla zorlanmak ve biyer kollarına yüklenmek demektir.Bir nevi bisiklet kullanırken çok yavaş hızlarda vites arttırıp bacaklara binen yükün fazlalığı sebebi ile hızlanabilmek için çok efor sarfetmek gibi.Ayrıca çok düşük devir aracın bariz şekilde sağırlaşmasına sebep olur ve üst devirlerde çok verimli şekilde performans alamayabilirsiniz, en son olarak biriken kurum ciddi şekilde tıkanıklık yapabilir,çekiş azalabilir ve daha fazla yakıt yakmak gibi şikayetlerde ortaya çıkmaya başlar.Bizim araçlar uyarı veriyormu bilmiyorum ama arkadaşımın Citroen aracında kurum sebebi ile uyarı verdi ve 3000 devir sabit kullanım ile uzunca bir süre gidip uyarı lambasını söndürdüm.Zaten kurum bağlamamalı,belki çok üst devir kullanılmasa bile bu tip araçlar için 3000-3500 devir hiçbir sorun çıkarmaz ancak 4000-4500 devir ile uzun süre gitmekte doğru olmaz.Sesin düşük devir kullanmak ile alakası olabilir ama böyle bir yoruma özrü kabahatinden büyük derim başkada birşey demem.
Serkan hocama katılıyorum... Ayrıca ben aracı toparlayacakmı acaba diye birçok kez düşük devirlerde denedim kavradığıda oldu boğulduğuda ancak titreşim hissetmedim hiç...
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
O zaman mekaniksel bir hata mı var acaba. Kimi arabada var kiminde yok.
Serkan hocama katılıyorum... Ayrıca ben aracı toparlayacakmı acaba diye birçok kez düşük devirlerde denedim kavradığıda oldu boğulduğuda ancak titreşim hissetmedim hiç...
 

yalcin

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,330
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Büyükçekmece
arkadaşlar iyi güzel yazıyoruzda konunun sahibi yok ortada şu sesle ilgili bir kayıt vs. versede bizde boşa yorum yazmasak rrrr dedi herkesden farklı rrrr yorumları geldi kafam karıştı valla:D şahsen bu rrrr sesini anlamadım herkes farklı rrrlardan bahsetti ama bu herhangi rrrr sesini ben almadım bugüne kadar tamam dizel motor rolanti seside bir rrrr sesi mesela..yada tam gaz verdiğinde alt devirlerde inceden bir rrrr sesi geliyor buda yine dizel motor olması...bunlar güzel sesler gücü hissediyorsun:eek: gidiyorda yani araç şimdi maşallah yazılım yaptırın bu sesleri kafaya takmazsınız hangi devirde tork veriyor vs..isterseniz her devirde sabit tork alırsınız..yazılım şart:cool:
 

dellobaltino

New member
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
361
Tepkime puanı
52
Puanları
0
Yaş
44
ben de kendi tecrübelerim ve tecrübesine ve bilgisine güvendiğim insanlardan aldığım bilgiler ışığında genelde 2700-2800 gibi devirlerde vites büyütüyor ve 2000 in altına neredeyse hiç düşmüyorum. Ben de berkaya katılıyorum düşük devirli kullanmak yüksek devirli kullanmaktan daha çok zarar veriyor motora
 
Üst