Vites Geçiş Sorunu ( P den R ye)

CeedTR

New member
Katılım
18 Nis 2013
Mesajlar
129
Tepkime puanı
24
Puanları
0
Arkadaşlar karşılaşan olmadığını düşünüyorum, zira forumda böyle bir konu yok. 2 gün önce 1000 bakımı için servise gitmiştim. Gittiğimde de kafama takıylan sorunları servis elemanına tek tek söyledim. Açılır tavanın sağ tarafında hafif bir tıkırtı gelmesi, yazılım olayı, ve park vitesinde geri vitese zor geçmesi ki ( özellikle ilk çalıştırmadan sonra ki vites değişimlerinde baya fark ediliyordu.) Tıkırtının önemsiz olduğuna birlikte karar verdik zira beni rahatsız etmiyordu. yazılım olayı içinde bir sıkıntı olmayacağını ( herhangi bir arıza durumunda kiadan ecunun sökülüp onlara gönderimesi dışında bir sıkıntı olmayacağını mümkün olduğunca kendisinin tolere edeceğini söyledi, şirket olarak herzaman müşterinin yanında olduklarını falan söyledi ancak inanıp inanmamak bize kalmış) söyledi. içime bi nebze olsun su serpti. son olarakta vites geçişinin sorunlu olduğunu söyledi. ve bir sıfırlama yaptı ancak ne yaptı nasıl yaptı bilmiyorum. bunun sonucunda fiziksel olarak geçişte yine bir sertlik olsada psikolojik olarak biraz rahatladım sanırım. birde aracı sürekli park vitesinde bırakmanın doğru olmayacağını mümkün olduğunca el freninin kullanılmasının gerektiğini söyledi. bende eğimli parklar hariç el freni kullanmadığımı söyledim. şimdilik az da olsa yine parktan geri vitese geçişte (psikolojik olarak olabilir) sertlik var. bakalım bundan sonra neler olur.
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Kadıköy
El frenini mutlaka kullanin bence...

TeamPASAOGLU
 

mertgulkokan

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
390
Tepkime puanı
18
Puanları
0
Yaş
37
Konum
ESKİŞEHİR
Eğimli yollarda park ederken aracınızı, vitesi n konumuna getirin ayağınız frende olsun sonrasında el frenini çekin ve frenden ayağınızı çekin ki yük el frenine binsin. Sonrasında vitesi p konumuna getirin.
 

babıesrar

New member
Katılım
1 Nis 2013
Mesajlar
798
Tepkime puanı
90
Puanları
0
Cevap: Re: Vites Geçiş Sorunu ( P den R ye)

Eğimli yollarda park ederken aracınızı, vitesi n konumuna getirin ayağınız frende olsun sonrasında el frenini çekin ve frenden ayağınızı çekin ki yük el frenine binsin. Sonrasında vitesi p konumuna getirin.
Mert bunu düz yolda da yapmalı mı?
 

kaan

New member
Katılım
7 May 2013
Mesajlar
48
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Cevap: Re: Vites Geçiş Sorunu ( P den R ye)

ben park ı sürekli kullanıyorum.önce parka alıyorum sonra el freni çekiyorum.hep böyle yapıyorum.düz yoldada bayırdada :D zarar verir mi ki?
 

bilgin

New member
Katılım
10 Şub 2013
Mesajlar
155
Tepkime puanı
10
Puanları
0
Konum
Antalya
Cevap: Re: Vites Geçiş Sorunu ( P den R ye)

kesinlikle çok doğru her zaman bu yapılmalı yani özellikle eğimli yollarda önce el freni çekilip aracın yükünü elfrenine taşıtmalı sonra P konumuna alınmalı
 

inimicus

New member
Katılım
1 Haz 2011
Mesajlar
875
Tepkime puanı
142
Puanları
0
Yaş
49
Konum
Ankara
Bunu düz eğimli ayırt etmeden her duruşta yapıyorum. DH'de konu açan bir otomatik vites ustasının tavsiyesidir. Ayrıca yarım dakikadan uzun her ışıkta da boşa alıp el frenini çeker öyle beklerim.
 

bmx

New member
Katılım
16 Ağu 2012
Mesajlar
105
Tepkime puanı
6
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
istanbul
Bende aynı şekilde düz eğim farketmez önce el frenini çekerim sonra P'ye alırım.
birde araba tam durmadan ileri vitesten geri vitese almayın veya tam tersi tam dursun 1-2 saniye sonra alın.
Ben son zamanda o 1-2 saniyeyi beklemeden vites değiştiriyordum.kart kurt sesler gelmeye başladı.
şu anda tam duruyorum 1-2 saniye bekliyorum öyle değiştiriyorum ses yok oldu.
 

argovolkan

New member
Katılım
22 Eki 2011
Mesajlar
304
Tepkime puanı
20
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Ankara
Cevap: Re: Vites Geçiş Sorunu ( P den R ye)

Eğimli yollarda park ederken aracınızı, vitesi n konumuna getirin ayağınız frende olsun sonrasında el frenini çekin ve frenden ayağınızı çekin ki yük el frenine binsin. Sonrasında vitesi p konumuna getirin.
İlk bir sene aracı yokuşlarda dahil hep p ye alarak park ediyordum(tak tuk sesler normal geliyordu bana), bir arkadaş bunu farkedip, iki gün sonra şanzımanı kucağına alıp servise gitmek zorunda kalırsan görürsün dedi..Aracın bütün ağırlıgını 2 tane şanzıman dişlisine yüklüyorsun parçalarsın dedi..O gün bugündür sizin yazdıgınız sistemi uyguluyorum..
 
Üst