partikül filtresini sökmek

kaan

New member
Katılım
7 May 2013
Mesajlar
48
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Partikül filtresini sökmek,yakıtta tasarrufa yada performasta artışa sebep olur mu? Bugun konustugum bir tanıdık söktüreceğini söyledi.bu olayın gerçekliği nedir?
 

muratkılıclar

New member
Katılım
17 Nis 2013
Mesajlar
18
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Söküp dp yapmak tüketimi düşürür
Ama yazılım ile de kaldırılması lazım dpf in beyinden ...
 

Serty86

New member
Katılım
18 Eki 2012
Mesajlar
60
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
37
Konum
İstanbul
Arkadaşın dediği gibi sökseniz bile sistem o varmış gibi çalışmaya devam edecek. Söküp faydasını gören varmı bilmiyorum. Farklı araçlardan örnek almamak lazım kendi aracınızın aynısında sökülmüş var ise olabilir.
 

1jz

New member
Katılım
28 Eyl 2013
Mesajlar
10
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Bmw 330d sökülüp yazılım yaptık arabada bay bir çekiş kazandı bu kanıt.
 

bamtrans

New member
Katılım
4 Ağu 2013
Mesajlar
23
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
39
Arkadaşlar bende Partikül filtresi şehir dışına çıkınca çalışıyor ki keşke uyarı olsa iyi olurdu anlık tüketim biden 4,2 den 7 ye hatta 9 a çıkıyor şehir dışında ... baya süre böyle gidiyorum bayada çok yakıyor 10- 15 kilometre sonra düzeliyor ama deli oluyorum böyle olunca iptal etme gibi şansımız yokmu bu filtre olmazsa ne olur ki bilgi veren olablirmi detaylı olarak ???
 

Killer Loop

New member
Katılım
3 Eki 2013
Mesajlar
7
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Arkadaşlar aracın performansını arttıran hususlardan biride atık gazların hızlı ve en kısa yoldan dışarı aılmasıdır.. egzoz gazı dışarı atılırken dolambaçlı yollardan geçerde atılırsa, yani atılma yolu uzarsa bu aracın performansını ve yakıt tüketimini arttır.. içten yanmalı motorların özelliğidir bu..

şimdi bu temel bilgi ışığında incelersek dpf, katalitik konvertor, büyük büyük susturucular aracın performansını düşürür..

bunları kaldırmak motoru rahatlatır, yakıt tüketiini düşürür, performansı arttırır diyebiliriz.

tabi dpf yi bizim araçlardan kaldırmak nasıl olur onu bilmem.. ama muhtelelem ecu da değişiklik yapmak gerkecektir..
bir diğer konuda ilerde vergi hususunun egzoz emisyonuna göre yapılacağı düşünülürse dpf in olması gerekir diye düşünüyorum.. bu vergi indirimi sağlar gibi geliyor..
tabi dpf yüzünden harcanan yakıt vs.. de hesaplanmalıdır..

ben orjinal kalmasından yanayım..

benim dpf hiç çalışmadı diyebilirim? çalıştığını söyleyen çok arkadaş var ama ben 5500 km de aldım, 14000 de şu anda, şehirler arasıda gittim bir sürü, hiç denk gelmedim?
acaba bor katkısı koyduğum için olabilir mi bilemiyorum.. :cool:
 

bamtrans

New member
Katılım
4 Ağu 2013
Mesajlar
23
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
39
Arkadaşlar aracın performansını arttıran hususlardan biride atık gazların hızlı ve en kısa yoldan dışarı aılmasıdır.. egzoz gazı dışarı atılırken dolambaçlı yollardan geçerde atılırsa, yani atılma yolu uzarsa bu aracın performansını ve yakıt tüketimini arttır.. içten yanmalı motorların özelliğidir bu..

şimdi bu temel bilgi ışığında incelersek dpf, katalitik konvertor, büyük büyük susturucular aracın performansını düşürür..

bunları kaldırmak motoru rahatlatır, yakıt tüketiini düşürür, performansı arttırır diyebiliriz.

tabi dpf yi bizim araçlardan kaldırmak nasıl olur onu bilmem.. ama muhtelelem ecu da değişiklik yapmak gerkecektir..
bir diğer konuda ilerde vergi hususunun egzoz emisyonuna göre yapılacağı düşünülürse dpf in olması gerekir diye düşünüyorum.. bu vergi indirimi sağlar gibi geliyor..
tabi dpf yüzünden harcanan yakıt vs.. de hesaplanmalıdır..

ben orjinal kalmasından yanayım..

benim dpf hiç çalışmadı diyebilirim? çalıştığını söyleyen çok arkadaş var ama ben 5500 km de aldım, 14000 de şu anda, şehirler arasıda gittim bir sürü, hiç denk gelmedim?
acaba bor katkısı koyduğum için olabilir mi bilemiyorum.. :cool:


İlk başta verdigin cevap için teşekkür ederim benim aracımda 30000 de şu an ve genelde shell den alırım ben euro dizel hatta bulsam nitro alcam yeni çıkan sizin dediginiz dpf partikül filtresi ile ilgili bişe olacak bende şehir dışı 60-70 klimetrelik yolda 2 güne bir çalıştı ki bunu sadece boşta bile 2 litre yakarak görebiliyorsun ..ilk zamanlar yolbilgisayarında sorun var dedim ama anladım ki partikül filtresinden dolayı servis e götürecem yarın tabi gitmeden katmak istedigin yada isteyen konu hakkında varsa arkadaşlar bekliyorum...
 

enjanka

New member
Katılım
12 Mar 2012
Mesajlar
118
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Yaş
43
Konum
İstanbul
Partikül filtresini söküp egzoz gazlarını en kısa yoldan atmak yukarıda [MENTION=1468]Killer Loop[/MENTION]'unda belirttiği gibi hem yakıt tasarrufu sağlar hem de aracı canlandırır ancak çevreye verdiğiniz zarar da artar.

1. Araçlarımız Euro 5 normuna göre emisyon değerlerine sahip olarak TÜV'e bildirildiği için muayeneden geçmeme şansınız artar. Ancak burada belirtmem gereken bir husus var. Egzoz emisyon pulunu dışarıdaki özel servislerden de alabiyorsunuz. Ve bu servislerin çoğu doğru düzgün ölçüm yapmıyor, yapamıyor. Misal olarak, bundan yaklaşık iki yıl önce Kadosan'da bir servise 1.9 Multijet Doblo ile gidip egzoz emisyon pulu aldım. Testi yaparken servisteki çırak (16-17 yaşlarındaydı) "Araç turbolu mu?" diye sordu. Açıkçası bende sonucun nasıl değişeceğini görmek için yok bu atmosferik dedim. Test sonucunda da herhangi bir sıkıntı çıkmadan pulu aldım. Ha aracınızda yazılım varsa ve dpf'i iptal ederseniz kara tren olursunuz ki sizi bu çırak bile kurtaramaz diye düşünüyorum.

2. Bizim araçlarımızdaki dpf, partikülleri üzerlerine mazot püskürterek yakıyor (bu işlem için genel olarak kullanılan terim: Rejenerasyon). Yakıt tüketiminin anlık olarak artmasının sebebi bu. Bu işlem dpf'in durumuna bağlı olarak 15-30 dakika arası sürebiliyor. Bazı araçlarda ise dpf özel bir sıvı içeriyor. Ve dpf dolunca bu sıvının, duruma bağlı olarak da dpf'in değişmesi gerekiyor. Dolayısıyla araç alırken dpf için ekstra yakıt ücreti mi daha makul yoksa dpf'in değişmesi mi daha ucuza mal olur sorularını gözden geçirip karar vermek gerek.

3. Eski kasa ceed'lerde dpf için ayrı bir gösterge yok. Direkt olarak motor arıza ışığını yakıyor. Bu bilgi de dashboardun sol tarafında İngilizce bir not ile belirtilmiş. Motor arıza ışığı yanınca 50 kilometre içinde en yakın servise gidip dpf'i kontrol ettirin yazıyor. Yalnız 2012'nin ilk aylarında üretilen eski kasa ceed'den bahsediyorum. Ondan öncekilerde yok. Yeni kasa ceed'lerde ayrı bir işaret var mıdır bilmiyorum.

4. "Aracı devirli kullanayım, dpf rejenere olsun, sorun çıkarmasın, az yaksın" deme şansınız yok. Dpf rejenerasyonunun ne zaman başlayacağına ECU karar verir, siz değil. Devirli kullanım tabii ki bir noktaya kadar işe yarar ama aldığınız yakıt kötü ise devirli kullanım BANA GÖRE dfp'in daha hızlı tıkanmasına neden olur.

5. Normalde Avrupa'da emisyona göre olan vergilendirme sistemi bize gelirse avantaj sağlayacaktır ki buna geçmeyi düşünüyorlar. Ancak bu konuyu takip ettiğim kadarıyla, bu uygulama şu an trafikte olan araçları kapsamayacak. Sadece trafiğe yeni çıkışlı araçlar için uygulanacak. Yani araçlarımızın dpf'li olması şu an için bir avantaj sağlamıyor (tabi değiştirip mevcutları da kapsam içine almazlarsa).

6. Eğer derdiniz performans değilse (ki olsa bile) dpf iptalinden önce çevreyi düşünün derim.
 

bamtrans

New member
Katılım
4 Ağu 2013
Mesajlar
23
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
39
Partikül filtresini söküp egzoz gazlarını en kısa yoldan atmak yukarıda @Killer Loop'unda belirttiği gibi hem yakıt tasarrufu sağlar hem de aracı canlandırır ancak çevreye verdiğiniz zarar da artar.

1. Araçlarımız Euro 5 normuna göre emisyon değerlerine sahip olarak TÜV'e bildirildiği için muayeneden geçmeme şansınız artar. Ancak burada belirtmem gereken bir husus var. Egzoz emisyon pulunu dışarıdaki özel servislerden de alabiyorsunuz. Ve bu servislerin çoğu doğru düzgün ölçüm yapmıyor, yapamıyor. Misal olarak, bundan yaklaşık iki yıl önce Kadosan'da bir servise 1.9 Multijet Doblo ile gidip egzoz emisyon pulu aldım. Testi yaparken servisteki çırak (16-17 yaşlarındaydı) "Araç turbolu mu?" diye sordu. Açıkçası bende sonucun nasıl değişeceğini görmek için yok bu atmosferik dedim. Test sonucunda da herhangi bir sıkıntı çıkmadan pulu aldım. Ha aracınızda yazılım varsa ve dpf'i iptal ederseniz kara tren olursunuz ki sizi bu çırak bile kurtaramaz diye düşünüyorum.

2. Bizim araçlarımızdaki dpf, partikülleri üzerlerine mazot püskürterek yakıyor (bu işlem için genel olarak kullanılan terim: Rejenerasyon). Yakıt tüketiminin anlık olarak artmasının sebebi bu. Bu işlem dpf'in durumuna bağlı olarak 15-30 dakika arası sürebiliyor. Bazı araçlarda ise dpf özel bir sıvı içeriyor. Ve dpf dolunca bu sıvının, duruma bağlı olarak da dpf'in değişmesi gerekiyor. Dolayısıyla araç alırken dpf için ekstra yakıt ücreti mi daha makul yoksa dpf'in değişmesi mi daha ucuza mal olur sorularını gözden geçirip karar vermek gerek.

3. Eski kasa ceed'lerde dpf için ayrı bir gösterge yok. Direkt olarak motor arıza ışığını yakıyor. Bu bilgi de dashboardun sol tarafında İngilizce bir not ile belirtilmiş. Motor arıza ışığı yanınca 50 kilometre içinde en yakın servise gidip dpf'i kontrol ettirin yazıyor. Yalnız 2012'nin ilk aylarında üretilen eski kasa ceed'den bahsediyorum. Ondan öncekilerde yok. Yeni kasa ceed'lerde ayrı bir işaret var mıdır bilmiyorum.

4. "Aracı devirli kullanayım, dpf rejenere olsun, sorun çıkarmasın, az yaksın" deme şansınız yok. Dpf rejenerasyonunun ne zaman başlayacağına ECU karar verir, siz değil. Devirli kullanım tabii ki bir noktaya kadar işe yarar ama aldığınız yakıt kötü ise devirli kullanım BANA GÖRE dfp'in daha hızlı tıkanmasına neden olur.

5. Normalde Avrupa'da emisyona göre olan vergilendirme sistemi bize gelirse avantaj sağlayacaktır ki buna geçmeyi düşünüyorlar. Ancak bu konuyu takip ettiğim kadarıyla, bu uygulama şu an trafikte olan araçları kapsamayacak. Sadece trafiğe yeni çıkışlı araçlar için uygulanacak. Yani araçlarımızın dpf'li olması şu an için bir avantaj sağlamıyor (tabi değiştirip mevcutları da kapsam içine almazlarsa).

6. Eğer derdiniz performans değilse (ki olsa bile) dpf iptalinden önce çevreyi düşünün derim.


çok teşekkür ederim detaylı cevabınız için tabiki bizde çevreciyiz ama temiz yakıt kullanmama ragmen ki arabam 30000 de yeni servis te bakıma girdi sürekli dpf ye giriyor.. tüketim sizin dediginiz gibi 20 dakka kadar 6-7 litrelere çıkıyor 90km hızla sabitken bunu sürekli yaşamak bana sıkıntı yarattı yoksa hafta da yana ayda yapsa sorun olmaz ... sorun devam ederse aracımı tekrardan servis e görütürecem...
 

enjanka

New member
Katılım
12 Mar 2012
Mesajlar
118
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Yaş
43
Konum
İstanbul
çok teşekkür ederim detaylı cevabınız için tabiki bizde çevreciyiz ama temiz yakıt kullanmama ragmen ki arabam 30000 de yeni servis te bakıma girdi sürekli dpf ye giriyor.. tüketim sizin dediginiz gibi 20 dakka kadar 6-7 litrelere çıkıyor 90km hızla sabitken bunu sürekli yaşamak bana sıkıntı yarattı yoksa hafta da yana ayda yapsa sorun olmaz ... sorun devam ederse aracımı tekrardan servis e görütürecem...
Sürekli devreye girmesi çok normal değil. Bir sıkıntı olabilir. Zira rejenerasyonu bir kere yapınca en azından dediğiniz gibi belirli bir süre idare etmesi gerek. Siz her ihtimale karşın yine de servise gösterin.
 

Killer Loop

New member
Katılım
3 Eki 2013
Mesajlar
7
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Dostum benim araçta katiyen hiç bir şekilde dpf çalışmadı.. ben aracı 5500 km de alır almaz bor motor katksı koydum.. istanbula geldim, ustama şanzıman için bor katkısı koydurdum..
uspet ten mazot alıyorum. 2 bin devir üzeri kullanmam. nadiren kullanırım o da canım gaza basmak isterse :)

uspet te pompacı arkadaş opet ten alıyoruz demişti mazotu ama bilemicem tabi.. ben bir sıkıntı yaşamadım.. 2-3 sendir şehirler arası uspet i kullanıyorum.. şehir içinde de açıldığını görünce 10 aldır diğer aracım ve ceed imde nisandan beri kullanyorum, hiç ama hiç bir sorunum olmadı.. işalla da olmaz..

ben bahsettiğin markayı zikretmek istemem.. kendilerinden asla kullanmam.. memnun olan vardır belki ama geçmişte dilim çok yanmıştı..

sonuç olarak sen aracını bencede servise göster, belki başka bişi vardır.. saygılar..
 

bamtrans

New member
Katılım
4 Ağu 2013
Mesajlar
23
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
39
Teşekkür ederim arkadaşlar en kısa sürede servise götürecem ve bu kısa sürede yakıt için motor katkısı markası alabilirmiyim kullanmak istiyorumda...
 
Üst