Otomatik şanzuman problemi

ceyhunkeskin

New member
Katılım
9 Ara 2014
Mesajlar
24
Tepkime puanı
6
Puanları
0
Arkadaşlar,
Geçen gün arabanın farlarını açık unutmuşum Daha sonrada akü bitti tabii ki. Sanayiden Usta getirdiğim ve takviye ile aracı tekrardan çalıştırdık. 75A inci akü taktık aracın elektriğini kesmeden. Aracı tekrardan çalıştırıp geri vitese taktığımda Şiddetli bir sarsıntı oldu. Usta aracı bilgisayara bağlayıp tüm hata mesajlarını sildi ama sorun yine devam etti. Sakaryadaki yetkili servis sandıkçıya götürdüm, onlar da aracı bilgisayara bağladılar ve sorun yok dediler.... İlk 2 gün herşey normaldi fakat sonra tekrardan aynı sarsıntı olmaya başladı.... Sorun ne olabilir acaba bilgisi olan var mı?
 

MuSTaNG

New member
Katılım
6 Ocak 2012
Mesajlar
200
Tepkime puanı
57
Puanları
0
Yaş
36
Konum
Erenköy
Sorununuzu tam anlayamadım ama farları nasıl açık unuttuğunuzu merak ettim çünkü arabanın farları açık olsa bile anahtarı çıkardığınız zaman açık olan ne varsa otomatikman kapanıyo anahtar olmadanda sadece parklar açılıyo farlar açılmıyo :)
 

ceyhunkeskin

New member
Katılım
9 Ara 2014
Mesajlar
24
Tepkime puanı
6
Puanları
0
Hikayenin o kısmını da anlatayım J i30 dan far sensörüne alışkın olduğumuz için ve ceed lerde de kontağı kapatıp sürücü kapısını açtığınızda farlar otomatik söndüğü için (bir nevi far sensörü diyelim) hala farları manuel kapatma alışkanlığı edinemedim. O sabah ekmek almak için fırına gittim, geri dönüş yolunda bir arkadaşla karşılaştık ve yolcu tarafı camı aralayarak ayak üstü sohbete tutulduk. Arabayı park edip anahtarı da kontaktan çıkardım ve eve doğru ilerlerken yolcu camının açık olduğunu farkettim. Tabi kapatmak için de arabanın etrafında turlamaktansa yolcu tarafından arabaya binip kontağı açtım ve camı kapattım. Sürücü kapısından bu işlemi yapsaydık sorun olmayacaktı ama yolcu tarafından yapınca farlar açık kalıyor bildiğiniz üzere. Sabah 7 den akşam 4 e kadar farlar açık kalınca haliyle aküyü boşaltmış olduk. Tabi akü de fabrika çıkışı takılmış olan akü, 2011 model bir araç için miadını doldurmak üzereydi hele ki son 1 haftada sorunlu olan kızdırma bujileri nedeni ile sabahları 2 sefer marşa bastıysanız ve sonrasında da kat edilen mesafe 3 km iseJ

Neyse aküyü değiştirmek zorunda kaldık, 75A İnci akü taktık ve takarken de aracın elektriğine kesmedik. Aracı çalıştırıp dükkandan çıkmak için geri vitese takınca da sert bir silkelenme oldu, usta muhtemele akünün değişimi esnasında elektrik akımındaki dalgalanmalar sebebi ile olabileceğini söyledi ve aracı bilgisayara takıp hata kodlarının tamamını sildi. Sorun yine devam edince yetkili servise götürdüm ve durumu anlattım kendilerine, onlar da aracı bilgisayara bağladılar ve birkaç işlem yapıp sorunu artık yaşamayacağımı söylediler. İlk iki gün sorun yoktu ama dün itibarı ile tekrardan olmaya başladı…

 

BerkayKRC

Moderator
Katılım
1 Şub 2012
Mesajlar
1,967
Tepkime puanı
49
Puanları
0
Yaş
36
Konum
istanbul
Ooo farların açık kalma bug ı bulunmuş :D geçmiş olsun
 

kenanemlik

New member
Katılım
6 Ocak 2015
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Ceyhun bey bende anlıyamadım arkadaş ne demek istemiş ama farlara dikkat.
 

inimicus

New member
Katılım
1 Haz 2011
Mesajlar
875
Tepkime puanı
142
Puanları
0
Yaş
49
Konum
Ankara
Bilgisayar mühendisi olunca kullanılan jargon da farklı oluyor: bug = böcek, ya da arıza/kusur. Sonuç olarak farın yolcu kapısı kapatılınca sönmemesi de bir bug. ;)
 

ceyhunkeskin

New member
Katılım
9 Ara 2014
Mesajlar
24
Tepkime puanı
6
Puanları
0
Aaaa... 2011 ceedlerde de yolcu kapısı da sürücü kapısı gibi mi olmalı? Servise gidince söyleyelm o zaman
 

ceyhunkeskin

New member
Katılım
9 Ara 2014
Mesajlar
24
Tepkime puanı
6
Puanları
0
Araç 68bin de. Filtre konusu hiç açılmadı ama filtre olduğunu sanmıyorum.... Litresi 50 tl yağın 2,5 litre yap boşaldı.... Hazne normalde 6 litre ama hepsini değiştirebilme şansınız yok maalesef. Yağ şu an % 50 yenilendi bin km sonra tekrar değiştirip %70 seviyesine çıkarmayı planlıyorum. İşçilik parası vermedm;)
 

ceed34

New member
Katılım
23 Şub 2013
Mesajlar
87
Tepkime puanı
14
Puanları
0
teşekkürler yeniden geçmiş olsun...
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
eski kasa bendede i30 vardı arkadaşımdada (güncel kasa ceed içinde gecerli bu heralde eski kasadada oyledir) ozaman çözmüştüm bende kilitledikten sonra 2. kez kilitleme tuşuna basın farları kapatır ;)
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
İşçiliği yağı satarken almış zaten :D
Araç 68bin de. Filtre konusu hiç açılmadı ama filtre olduğunu sanmıyorum.... Litresi 50 tl yağın 2,5 litre yap boşaldı.... Hazne normalde 6 litre ama hepsini değiştirebilme şansınız yok maalesef. Yağ şu an % 50 yenilendi bin km sonra tekrar değiştirip %70 seviyesine çıkarmayı planlıyorum. İşçilik parası vermedm;)
 

Gökhan Turunç

New member
Katılım
20 Haz 2014
Mesajlar
194
Tepkime puanı
12
Puanları
0
Yaş
31
Konum
İstanbul
Araç 68bin de. Filtre konusu hiç açılmadı ama filtre olduğunu sanmıyorum.... Litresi 50 tl yağın 2,5 litre yap boşaldı.... Hazne normalde 6 litre ama hepsini değiştirebilme şansınız yok maalesef. Yağ şu an % 50 yenilendi bin km sonra tekrar değiştirip %70 seviyesine çıkarmayı planlıyorum. İşçilik parası vermedm;)
Benim bildiğim 90 bin ağır bakımında şanzıman yağı değiştiriliyordu. Demek ki sizin yağ normalden önce değişim ihtiyacı duydu. Yağın eski / pis olması durumunda vites geçişlerinde hissedilme oluyor mu? Şuan bende bazı durumlarda vites geçişlerini çok rahat hissedebiliyorum. Örneğin ağır ve sakin bir kullanımda düz yolda 1'den -> 2'ye geçişlerde aracın vites değiştirdiğini hafif bir yığılma ile hissediyorum. Bu normal mi acaba? 90 bin bakımında yağ değişimi ile düzelir mi? Arac şuan 85 bin km'de...
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
45,000 km aralığında yapılması gerekiyor. Bu durum klavuzdada bilirtilmiş. Yağı değiştirirkende boşalt yeni yağı koy şeklindede yapılıyor. Devir daim yaptırarakta yapılıyor. Onun bir tekniği var. Ya servise yada otomatik şanzuman bakımı için bostancı sanayi sitesine gideceksin. Tamirhanelere yaptırtma.
Benim bildiğim 90 bin ağır bakımında şanzıman yağı değiştiriliyordu. Demek ki sizin yağ normalden önce değişim ihtiyacı duydu. Yağın eski / pis olması durumunda vites geçişlerinde hissedilme oluyor mu? Şuan bende bazı durumlarda vites geçişlerini çok rahat hissedebiliyorum. Örneğin ağır ve sakin bir kullanımda düz yolda 1'den -> 2'ye geçişlerde aracın vites değiştirdiğini hafif bir yığılma ile hissediyorum. Bu normal mi acaba? 90 bin bakımında yağ değişimi ile düzelir mi? Arac şuan 85 bin km'de...
 

Gökhan Turunç

New member
Katılım
20 Haz 2014
Mesajlar
194
Tepkime puanı
12
Puanları
0
Yaş
31
Konum
İstanbul
45,000 km aralığında yapılması gerekiyor. Bu durum klavuzdada bilirtilmiş. Yağı değiştirirkende boşalt yeni yağı koy şeklindede yapılıyor. Devir daim yaptırarakta yapılıyor. Onun bir tekniği var. Ya servise yada otomatik şanzuman bakımı için bostancı sanayi sitesine gideceksin. Tamirhanelere yaptırtma.
Öneri için teşekkürler. Güvenmediğim yada referans almadığım yerde yaptırmam. Peki, bahsettiğim bu "his", yağ değişimi ile mi alakalı?
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Şanzuman onuşu çok farklı. Biz burada ne söylesek tahmini olur. Bu durumlarda yapılacak en basit işlem yağ değişimidir. Bildiğim bir şanzuman olmadığından sonraki işlmlere bir şey diyemem. Bostancıda otomatikcenter satılmış usta ve Avni usta var. Yada yetkili servis. Onlara götürüp baktırabilirsin. Bence Nurbanudan bir bakım fiyatı al. Çok pahalı bir işlem olduğunu sanmıyorum.
 
Üst