otomatik şanzıman sorunları ve çözümleri

  • Konbuyu başlatan Josefsalvatini
  • Başlangıç tarihi
J

Josefsalvatini

Guest
yağ seviyesi kontrolü için yapılması gerekenler.(Klasik tip tork konvertörlü otomatik vites kutuları için geçerlidir.) tiptronik kutularda ve yeni nesil otomatikvites kutularında 2002 yılı ve üstü yağ çubuğu bulunmayabilir.bu durumda seviye kontrolü için servise veya otomatik şanzıman servislerine gidilmesi gerekir.

1-araç çalışma sıcaklığında ve rölantide çalışıyor olmalıdır.
2-vitesler P den başlayarak L ye kadar her konuma tek tek alınmalı her konumda 3 saniye beklenmeli, sonra işlemi L den Pye tersine uygulamalısınız.(burada L konumu araca göre 1 veya 2 de olabilir.)
3-bu işlemlerden sonra 2 dakika beklenir ve seviye ölçülür. sağlıklı olan seviye max seviyesinin hemen altı veya biraz altıdır. ama daha düşükse mutlakaeksik seviye tamamlanmalıdır.(eksik seviye mutlaka araçta kullanılan otomatik şanzıman yağı ile aynı tür olmalıdır).gereğinden fazla yağ konulmamalı çünkükonulursa bu defa şanzımandan püskürme ile sonuçlanabilir. max ve min arasındaki seviye farkı ortalama yarım litre bazı araçlarda 1 litredir. ama yarım litre eksilen yağ zaten vuruntulu vites geçişi sebebidir ve aşınma artar.

4- sürüş yapılır ve geçişler kontrol edilir. geçişler yumuşak olmalı herhangi bir katırtı kuturtu olmamalıdır. bu katırtı ve kuturtular duyulursa 2 ihtimal söz konusudur. ya valve body içerisinde yer alan solenoidlerden biri veya daha fazlası açık veya kapalı kalmıştır zaten şanzıman arıza lambası uyarır sizi bu durumda eğer söz konusu durumda arıza lambası yanmaz ise bu defa anlaşılmalıdır ki arıza mekaniktir.

5-Lag(gecikme testi) konumlar arası geçişte mesela N den D ye veya başka bir konumda geçişler arası süre en çok 1 saniye olmalıdır. eğer süre daha uzunsa şanzıman kutusu ömürünü doldurmuş demektir ve tamamen yenilenmesi gerekir.
6-Şanzımanın prematüre arızalanmasını engellemek için mümkün olduğunca sert kalkışlardan kaçınılmalı, özellikle D den R ye ve R den D ye veyahut N den deya geçileceği zaman araç TAMAMEN hareketsiz OLMALIDIR. yoksa şanzımanda erken aşınma olur.


valve body nedir? valve body vites kutusunun hemen dışında bulunan ve solenoid adı verilen valflere(subaplara) yataklık eden birimdir.görevleri belli vites ve hızlarda ilgili viteslerin pürüzsüz ve sorunsuz çalışması ve yumuşak geçişler için yağ kanallarını açıp kapatmaktır.


valve body'nin resmini de koyuyorum buraya..ayrıca tork konvertörü resmi de koydum..

otomatik kullanan özellikle geleneksel otomatik şanzımanlı araç kullananlara duyurulur.

alıntıdır
 
J

Josefsalvatini

Guest
Ynt: otomatik şanzıman sorunları ve çözümleri

benım aracımda 3-4 de gecerken sarsıntı ve vuruntu var servıse buı yazı ve sanayıdekı ustaların yonlendırmesı ıle kayıt actırdım sonucu beklıyorum
 

mertgulkokan

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
390
Tepkime puanı
18
Puanları
0
Yaş
37
Konum
ESKİŞEHİR
Ynt: otomatik şanzıman sorunları ve çözümleri

yusuf abi benim araçta otomatik focus biliyorsun tork konvertörlü. araç normalde 4. vites 2250 devirde 90 km ile hızla gitmekte. Ancak motor sogukken kalkış yapılıp belli bir süre boyunca araç 2250 devirde 80 ile gitmekte . Motor tam sıcaklığına ulaştığı anda bile 80 ile gidiyor motor ısındıktan yaklaşık 5 dakika sonra 2250 devirde 90 ile gidiyor 5 dakikalık süreç içerisinde ufak bir ses geliyo sanki bir şey yerine oturuyor. Araç 8 yaşında 80 bin de v şu ana kadar sanızman yağı ve filtresi değişmedi ve şu an aracın özellikle 1den 2 ye geçerken sarsıntısı bayağı bir arttı rahatsız etmeye başladı ne yapmam lazım abi ilacı var mıdır bu işin?
şanzımanı ele almak istemiyorm açıkcası sanayiyede gidemiyorum vakit yok:)
 
J

Josefsalvatini

Guest
Ynt: otomatik şanzıman sorunları ve çözümleri

mert at sanzımanlarda 60.000 km yada 6 yıl yag perıyodu kaldıkı bızım araclarda 45.000 km
bır an once yagı degıstır Dextron 3 kullanman gereken yag sorun duzelecektır muhtremelen
 

assos

New member
Katılım
20 May 2011
Mesajlar
95
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
İSTANBUL
Ynt: otomatik şanzıman sorunları ve çözümleri

Yusuf Abi,benzer şikayetle ben de bugün tekrar servise gittim.Sanırım araban oradaydı.Bende de 3-4 geçişlerinde özellikle yokuş çıkışlarında sarsıntı silkeleme ve vuruntu problemi(zaman zaman sürekli değil)mevcut.Şanzıman değerlerinin sıfırlanıp yeniden girilmesinden sonra sorunda kısmen düzelme oldu,ancak eskisi kadar olmasa da zaman zaman tekrarlıyor .Bu arada asıl can sıkıcı olan devir saati yükseldiğinde sanırım oluşan basıncın etkisiyle aynı anda vuruntuya eşlik eden ince bir, metal ıslık rüzgar sesi benzeri bir ses. Moralim bozulmaya başladı,7 aylık arabanın bu kadar sık servise gitmesi üzüyor insanı.
 
J

Josefsalvatini

Guest
Ynt: otomatik şanzıman sorunları ve çözümleri

[quote author=assos link=topic=905.msg25867#msg25867 date=1326297643]
Yusuf Abi,benzer şikayetle ben de bugün tekrar servise gittim.Sanırım araban oradaydı.Bende de 3-4 geçişlerinde özellikle yokuş çıkışlarında sarsıntı silkeleme ve vuruntu problemi(zaman zaman sürekli değil)mevcut.Şanzıman değerlerinin sıfırlanıp yeniden girilmesinden sonra sorunda kısmen düzelme oldu,ancak eskisi kadar olmasa da zaman zaman tekrarlıyor .Bu arada asıl can sıkıcı olan devir saati yükseldiğinde sanırım oluşan basıncın etkisiyle aynı anda vuruntuya eşlik eden ince bir, metal ıslık rüzgar sesi benzeri bir ses. Moralim bozulmaya başladı,7 aylık arabanın bu kadar sık servise gitmesi üzüyor insanı.
[/quote]
ben bugun gecmedım yarın orada olacagım
ınan bana bu sanzımanlar en sorunsuz olanı ve basıt seyler ben cok yerle konustum bır gun bulusursak senın arabanıda dınlerız cozumu bulunca haber verecegım
 

assos

New member
Katılım
20 May 2011
Mesajlar
95
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
İSTANBUL
Ynt: otomatik şanzıman sorunları ve çözümleri

Yarın ben de uğramaya çalışıcam karşılaşırız belki..Bunun en sorunsuz şanzıman olduğu konusunda ise aynı fikirde değilim.Diğer yandan çözüm bulunamayan (kronik)şakırdama,araç içinden gelen sesler vs..de üst üste konunca doğru karar mı verdik acaba diye düşünüyor insan.Bugün Peder beyin 2004 406sını kullandım dizel otomatik 250.000 kmde inan düşük hızlarda bizim arabalardan daha sessiz,şakırdamıyor ne de olsa!!!
 
J

Josefsalvatini

Guest
Ynt: otomatik şanzıman sorunları ve çözümleri

[quote author=assos link=topic=905.msg25872#msg25872 date=1326301204]
Yarın ben de uğramaya çalışıcam karşılaşırız belki..Bunun en sorunsuz şanzıman olduğu konusunda ise aynı fikirde değilim.Diğer yandan çözüm bulunamayan (kronik)şakırdama,araç içinden gelen sesler vs..de üst üste konunca doğru karar mı verdik acaba diye düşünüyor insan.Bugün Peder beyin 2004 406sını kullandım dizel otomatik 250.000 kmde inan düşük hızlarda bizim arabalardan daha sessiz,şakırdamıyor ne de olsa!!!
[/quote]sakırdama malesef kalıtesız mazotumzla ılgılı ve cozulemıyor haklısın
trım sesı ıse cok var haklısın ozellıkle torpıdo dan gelen benı delı edıyor ve hala celık motor bulten yayınlayacak
sanzıman olarak malesef katılamıyorum butun otomatık sanzımancılar bunun aksını sıze soyleyecektır
fakat malesef servıslere yorum ve cozum urettırmeyen bır celık motor var teshısı koymaya bıle musade yok :(
 

assos

New member
Katılım
20 May 2011
Mesajlar
95
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
İSTANBUL
Ynt: otomatik şanzıman sorunları ve çözümleri

Valla ben de bu şakırdama işinin sadece yakıttan kaynaklandığına inanamıyorum.Gördüğüm kadarıyla 2010 özellikle 2009 araçlarda bu soruna pek rastlanmıyor.Yakıt aynı yakıt,ama problem neden 2011'lerde?Diğer yandan daha eski aracım Mazda 3'ten örnek vereyim,daha şanzıman sorunu nedeniyle servise gelen otm Mazda 3 görmedim duymadım.Benzin dizel farkına bağlanabilir bu da ama bana inandırıcı gelmiyor.Kaldı ki tüketici açısından bakarsak olaya Çelik Motor,servis vs...sorun devam ediyor kolayca çözülemiyor.Ama servisin hakkını da yemeyelim şimdilik, ellerinden geldiğince çabalıyorlar!
 
J

Josefsalvatini

Guest
otomatik şanzıman sorunları ve çözümleri

[quote author=assos link=topic=905.msg25878#msg25878 date=1326304437]
Valla ben de bu şakırdama işinin sadece yakıttan kaynaklandığına inanamıyorum.Gördüğüm kadarıyla 2010 özellikle 2009 araçlarda bu soruna pek rastlanmıyor.Yakıt aynı yakıt,ama problem neden 2011'lerde?Diğer yandan daha eski aracım Mazda 3'ten örnek vereyim,daha şanzıman sorunu nedeniyle servise gelen otm Mazda 3 görmedim duymadım.Benzin dizel farkına bağlanabilir bu da ama bana inandırıcı gelmiyor.Kaldı ki tüketici açısından bakarsak olaya Çelik Motor,servis vs...sorun devam ediyor kolayca çözülemiyor.Ama servisin hakkını da yemeyelim şimdilik, ellerinden geldiğince çabalıyorlar!
[/quote]
Abı senin araba serviste baya uğraşıyorlar sabahdan beri Çelik motor la görüşüyorlarmış senin araba ile uğrasan teknisyen ile ciktik teste benim yüksek devirde 3-4 vuruntusu normal mis
Senin araçta gereken yapılacakmış degisim ise degisim her turlu çözeceğiz diyorlar
 

assos

New member
Katılım
20 May 2011
Mesajlar
95
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
İSTANBUL
Ynt: otomatik şanzıman sorunları ve çözümleri

Yusuf Abi sağolasın,1 saat önce aradım,senin kadar ayrıntılı bilgi alamasam da,özetle şanzımanla ilgili bir sorun olduğunu ve Çelik Motorla görüştüklerini söylediler.Daha ne kadar sürer bu iş bilmiyorum ama canımı iyice sıkmaya başladı.
 
J

Josefsalvatini

Guest
otomatik şanzıman sorunları ve çözümleri

Abı çözülecek merak etme net konuştular
 

assos

New member
Katılım
20 May 2011
Mesajlar
95
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
İSTANBUL
Ynt: otomatik şanzıman sorunları ve çözümleri

Akşam tekrar aradılar servisten.Ser verip sır vermeme taraftarı kendileri anladığım kadarıyla.Belki haklılar da Çelik Motor öyle istiyor.Ama en azından müşterinin de bugün neler yapıldığını ve sonuç alınamadığını sormak ve cevap almak hakkıdır.Söylenen sadece 'Çelik Motorla telefon istişaresi ile yaptığımız işlemlerden bir sonuç alamadık'!Nedir bu işlemler ses yok.Yarın Çelik Motordan bir teknisyen gelip aracı görecekmiş.İnşallah araçlarının arkasında dururlar ne diyeyim.
 
J

Josefsalvatini

Guest
otomatik şanzıman sorunları ve çözümleri

Sen hic merak etme serviste Çelik motor da sonuna kadar arkasında
Çelik motor sunu yap diyor yapıyorlar olmuyor bunu yap diyorlar olmuyor
Son olarak birini yolluyorlar oda tamam dediğinde degisim yapılıyor icini rahat tut Inan bana arıza kaydı en az olan sanziman bu şansızlık seni buldu ama Inan ki düzeldikten sonra yağını 45.000 de bir değiş 500.000 km git sorun olmaz
Bana söylenen ki bu senin arabayı araştıran teknisyen 40 dakika testteydik açıkça sorunlu o sanziman ya valfe kontrol ünitesi değişecek yada komple sanziman dedi
Muhtemel yarın valfe kontrol açılacak bu sanzimanin dısında bulunur sorun var ise o değişir yok ise demek sanziman sorunlu o zaman komple sanziman değişir bu şekil olur
 

assos

New member
Katılım
20 May 2011
Mesajlar
95
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
İSTANBUL
Ynt: otomatik şanzıman sorunları ve çözümleri

Abi,yarın göreceğiz bakalım ne olucak,en azından bir karara varacaklardır yarın.Tabii bu işler(özellikle parça temini)kaç gün sürer kaç gün arabasız kalırız orası da ayrı mesele.Bu işin sonunda 'Kia alma da Kia alma','Kiaya o kadar para verilirmi' 'ne yapacan kiayı macera arama'diyenlere mahçup olmamak en büyük temennim.
 
J

Josefsalvatini

Guest
otomatik şanzıman sorunları ve çözümleri

Parça sorunu yok bugun verilen sipariş yarın burada merak etme
Ben cok şahit oldum
 

metin

New member
Katılım
22 Haz 2011
Mesajlar
780
Tepkime puanı
41
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
istanbul
Ynt: otomatik şanzıman sorunları ve çözümleri

o kadar yükleniyom maşallah şanzıman saat gibi 9000 km oldu
 
J

Josefsalvatini

Guest
otomatik şanzıman sorunları ve çözümleri

Metın ozlettin kendini :)
 

metin

New member
Katılım
22 Haz 2011
Mesajlar
780
Tepkime puanı
41
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
istanbul
Ynt: otomatik şanzıman sorunları ve çözümleri

valla ne yalan söyleyeyim bende sizi özledim
 
J

Josefsalvatini

Guest
otomatik şanzıman sorunları ve çözümleri

Fatih le karsilasmissin söyledi geleceğiz bir Cumartesi kuymak icin
 
Üst