Lastik basınç sensörü

huss25

New member
Katılım
19 Ara 2012
Mesajlar
219
Tepkime puanı
21
Puanları
0
Konum
İstanbul
Lastik basınç sensörü yanıyo lakin lastiklerde bi iniklik yok geçen gün sert bi çukura düştüm sensörün orda bozulmuş olma ihtimali varmıdır aradan 5 gün geçti ama düşeli bugün sabah yandı sensör uyarısı defalarca kontrol ettim defalarca aracı kapattım çalıştırdım aynı.
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Kadıköy
Lastik havalarını bak bence, onların hepsini tekrardan ayarla... Biraz hareket et sonra kontağı kapa aç, sonra hareket etmeye devam et.. Bende de olmuştu, biraz yol alınca ışık sönüyor...
 

babıesrar

New member
Katılım
1 Nis 2013
Mesajlar
798
Tepkime puanı
90
Puanları
0
Arkadaşlar yeni ceed için olması gereken basınç değerleri nedir acaba? Bennim yavrunun sol ön lastiğine uyarı verdi de bilgisayar. Burdaki lastikçiye rastgele hava bastırmak istemiyorum ;)
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Kadıköy
31 ya da 32 uygundur...
 

babıesrar

New member
Katılım
1 Nis 2013
Mesajlar
798
Tepkime puanı
90
Puanları
0
Sanırım ort 31 iyi. hem şehir içindeyim hem de dışarda. ve dışarda tekken basmadan edemiyorum ;)
 

06meto06

New member
Katılım
2 Mar 2013
Mesajlar
217
Tepkime puanı
34
Puanları
0
Yaş
46
ben geçen gün lastik havalarını kontrol ettiriim diye lastikçiye götürdüm 42 çıktı. çok değilmi dedim normal dedi...kapı içinde yazıyor dedim , yanak ince ıssırır dedi.
 

Srhn

New member
Katılım
29 Ağu 2012
Mesajlar
1,606
Tepkime puanı
241
Puanları
0
Yaş
35
Konum
İstanbul
bende geçenlerde lastikleri ön arka yaptırmıştım ve lastikçi cocuk 36 hava bastı lastiklere ince yanak bunlar kapıda yazana bakma dedi ama anlamadım bişey
 

huss25

New member
Katılım
19 Ara 2012
Mesajlar
219
Tepkime puanı
21
Puanları
0
Konum
İstanbul
lastik basınç sensörüne 10 üzerinden 10 verdim demekki bizim gözümüzün yada ayak gücüyle basmamızın sonucunda anlayamayacağımız kadar hassasmış gözüme takılıyo uyarı sürekli arka sol lastiğe bakıyorum sonunda iyice inmiş havası 20 lere kadar anca farkettim demekki 4 gün önce hava 28 lerde iken anlamış çok hoşuma gitti rahatladım vida girmiş lastiğe meğer yaptırdım uyarı olmasaydı bi sabah kalkıp krikoyu elime alıp dalacaktım arabanın lastiğini değişmeye tabi bu arada işe geç kalacaktım tatlı bi şekilde sorun çözüldü ya sonunda çok şükür.
 

sbeyazit

New member
Katılım
29 May 2013
Mesajlar
38
Tepkime puanı
6
Puanları
0
Merhaba Arkadaşlar. Lastik basınç sensörü concept plus ve üstü modellerde mi var? Benim concept aracımda ben böyle bir özelliği göremedim. Belki de denk gelmemiş olabilirm :) Lasik basınçlarını konsolda nerede görüyorsunuz?
 

06meto06

New member
Katılım
2 Mar 2013
Mesajlar
217
Tepkime puanı
34
Puanları
0
Yaş
46
yanak ince ıssırır ne demek ya ?
mesela cukura düştügünde 60 yanak darbeyi absorbe ederken 45 yanak darbeyi dahaçok iletiyor , esnemede olmadığından jantla yol arasında kalan yanağı ısırıyor ,yol ve sürat şartlarına bağlı olarak ya balon oluyor yada yanağı kesiyor .böylece lastiği eline almış oluyorsun :p
 

y@vuz

New member
Katılım
3 Ocak 2013
Mesajlar
84
Tepkime puanı
6
Puanları
0
Konum
ÜMRANİYE
Merhaba Arkadaşlar. Lastik basınç sensörü concept plus ve üstü modellerde mi var? Benim concept aracımda ben böyle bir özelliği göremedim. Belki de denk gelmemiş olabilirm :) Lasik basınçlarını konsolda nerede görüyorsunuz?
ben de concept alırken bilmiyordum. ama geçen ay kış lastiklerini değiştirirken lastikçide sibop kısmının iç tarafına denk gelen yerde siyah kibrit kutusu büyüklüğünde bir alet gördüm. sorduğumda lastik basınç sensörü olduğunu söyledi arkadaş. çok şükür bugüne kadar ışığı hiç yanmadı ama var olduğunu da bu şekilde öğrenmiş olduk. kia nın sitesinde var olduğu falan da yazmıyor hatırladığım kadarıyla.
 

babıesrar

New member
Katılım
1 Nis 2013
Mesajlar
798
Tepkime puanı
90
Puanları
0
mesela cukura düştügünde 60 yanak darbeyi absorbe ederken 45 yanak darbeyi dahaçok iletiyor , esnemede olmadığından jantla yol arasında kalan yanağı ısırıyor ,yol ve sürat şartlarına bağlı olarak ya balon oluyor yada yanağı kesiyor .böylece lastiği eline almış oluyorsun :p
süper açıklama.. Özellikle lastiği eline almak ;)
 

babıesrar

New member
Katılım
1 Nis 2013
Mesajlar
798
Tepkime puanı
90
Puanları
0
Babalar lastik arızası verdi bugün araç. Lastikçi bi çivi buldu çıkardı lastikten. 32 hava bastı. Lakin arıza göstergesi yanmaya devam etti.. Akşama kadar hem önde hem head up'ta uyarı vardı. Head updaki gitti ama fotodaki işaret önce yanıp sönerek sonra sabit kalarak yanmaya devam ediyor. Başka bi anlamı mı var acaba?Ekli dosyayı görüntüle 372
 

CeedTR

New member
Katılım
18 Nis 2013
Mesajlar
129
Tepkime puanı
24
Puanları
0
lastik hakkında kısa bilgi

Oto ve kamyon grubunda lastiklere Nitrojen (Azot) gazı basmak şu avantajları sağlıyor.

  1. Şişirme esnasında lastiğin içine yağ ve nem basılmayacaktır. Nitrojen gazı lastik içinde normal hava gibi nem oluşturmayacak. Böylece gerek lastikte gerekse jantta korozyon meydana gelmeyecektir. Doğal olarak lastik, lastik içinde kullanılan çelik kuşak ve topuk çember tellerinin, jant ve supapların kullanım ömrü daha uzun olacaktır.
  2. Yapılan labaratuvar çalışmalarında oksijenin butil kauçuk karışımları üzerindeki olumsuz etkisi nitrojenle kıyaslandığında 4 kat daha fazladır.
  3. Nitrojen; normal hava gibi ısınmıyor.
  4. Nitrojen; normal hava gibi patlamıyor çünkü normal hava gibi genleşme yapmıyor
  5. Yanmıyor çünkü içinde oksijen yok.
  6. Çevreye hiçbir zararı yok.
  7. Uzun lastik ömrü için tavsiye olunur.(tarafımdan)
 

xunalx

New member
Katılım
19 Eyl 2013
Mesajlar
28
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Ynt: Lastik basınç sensörü

bende geçenlerde lastikleri ön arka yaptırmıştım ve lastikçi cocuk 36 hava bastı lastiklere ince yanak bunlar kapıda yazana bakma dedi ama anlamadım bişey
Hocam bazi lastikciler bu isi koskoca arac ureten firmalardan, muhendislerinden daha iyi biliyorlar ya pes dogrusu. Siz siz olun lutfen kitapciktan ve ureticinin onerilerinden asla sasmayin, bu hem guvenliginiz hem de uzun lastik omru ile ekonomi icin onemlidir.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
44
Her ne kadar yanaklar ince dahi olsa fazla hava hiçbir zaman iyi değildir, aracın ne virajda kabiliyeti kalır futbol topu gibi zıplar durursun içinde, birde üstüne sağlam bir çukur denk gelirse lastiği patlatırsın,hele sıcak havada içinde ki havanında genleşmesi cabası zaten .Fazla hava basmak lastiğin yere basan tüm taban kısmının artık yere tam basmaması demektir.Bir gün denk gelirse deneyin birisi havayı basarken siz aracın arka kısmına geçip eğilin ve bakın lastiğin taban kısmının yumurta gibi çıktığını kenarlarının ise yukarıda kaldığını net şekilde görebilirsiniz.En güzeli nitrojen bastırıp olması gereken değere yani Can arkadaşımın verdiği değerleri bastırıp yola devam etmek.
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
ince yanak bu fazla hava basalım diyen ustaya saygılar.lastigi taş gibi yapıp daha cok sekmesine cukur vs.de yırtılmasına ve bir üstte [MENTION=1513]Serkan OĞUZ[/MENTION] 'un yazdıklarına sebep olur.bayiden yeni cıkan aracını kontrol de etsin hatta güzel dursun durdugu yerde mermerde inerse yere oturmasn mantıgıyla 40-45 basabiliyorlar cokca denk geldim
 

arslan5598

New member
Katılım
9 Ağu 2012
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
ankara
Şaşmazdaki Goodyear Bayii Ercan Oto Lastik, lastik değişimi yaparken sensörümü kırdı. Bunu firmadan karşılamanın yasal bir yolu var mıdır?
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
kabul etmiyorlarmı bu durumu nedemek kırdıysa takacak esek gibi. ya alıp takacaklar yada siz alıp ona fatura edeceksiniz.
 
Üst