zerogravity
New member
Arkadaslar;
Kis aylarina yaklastikca isi farki , yagmur , farlarin acik olmasi nedeniyle olusan ic dis isi farklari farlarimizda buguya sebep olabilmektedir.
Farın yakılması, dış ortam ısısının aniden azalması, motor veya radyatörün ısısının etkisi ve benzeri nedenler farın içindeki ısıyı artırır. Isının etkisi ile farın iç yüzeyindeki nem içeri doğru yayılır. Farın içindeki havanın nemi doyum noktasına ulaşınca da nem farın soğuk kısımlarında yoğunlaşarak buğuyu oluşturur.
Çoğunlukla otomobilin bir süre kullanılıp park edilmesi veya yıkanmasından sonra buğu oluşmasının nedeni bu esnada far içindeki ısının en yüksek değerine ulaşmış olmasıyla iç-dış ısı farkının artması ve hava dolaşımının olmamasıdır. Sağ ve sol farlar bulundukları yerler açısından farklı ısı etkilerine maruz kaldıklarından farklı tepkiler gösterebilirler.
Kaliteli farlar ısı sirkülasyonu da hesaplanarak tasarlanmakta, buğu önleyici kaplama teknikleri kullanılmaktadır. Farın içinde ısı sirkülasyonunu etkileyecek değişiklikler yapıldığında buğu oluşabilmektedir.
Nemin dışarı atılması için farın çeşitli noktalarında havalandırma delikleri bulunmaktadır. Hava sirkülasyonu iyi dizayn edilmiş bir farda bile buğu oluşabilir ancak buğu kısa bir süre sonra kendiliğinden kaybolur.
Farlarin tamamen izole edilmesi , yani hava deliklerinin tamamen kapatilmasi doğru değildir. Havalandirma deliklerinin acik olmasi onem arz ettiginden tamamen izole etmek buguyu arttiracaktir. Soyle dusunun ; camlar kapali , hava soguk arac bir sure sonra buguya baslar , cami araladigimizda bugu kaybolur.
Eger araciniz bugu degil gercekten su aliyorsa garanti dahilinde servislerle goruserek farlarinizi degistirtmenizi tavsiye ederim.
Bilgilerinize...
Kis aylarina yaklastikca isi farki , yagmur , farlarin acik olmasi nedeniyle olusan ic dis isi farklari farlarimizda buguya sebep olabilmektedir.
Farın yakılması, dış ortam ısısının aniden azalması, motor veya radyatörün ısısının etkisi ve benzeri nedenler farın içindeki ısıyı artırır. Isının etkisi ile farın iç yüzeyindeki nem içeri doğru yayılır. Farın içindeki havanın nemi doyum noktasına ulaşınca da nem farın soğuk kısımlarında yoğunlaşarak buğuyu oluşturur.
Çoğunlukla otomobilin bir süre kullanılıp park edilmesi veya yıkanmasından sonra buğu oluşmasının nedeni bu esnada far içindeki ısının en yüksek değerine ulaşmış olmasıyla iç-dış ısı farkının artması ve hava dolaşımının olmamasıdır. Sağ ve sol farlar bulundukları yerler açısından farklı ısı etkilerine maruz kaldıklarından farklı tepkiler gösterebilirler.
Kaliteli farlar ısı sirkülasyonu da hesaplanarak tasarlanmakta, buğu önleyici kaplama teknikleri kullanılmaktadır. Farın içinde ısı sirkülasyonunu etkileyecek değişiklikler yapıldığında buğu oluşabilmektedir.
Nemin dışarı atılması için farın çeşitli noktalarında havalandırma delikleri bulunmaktadır. Hava sirkülasyonu iyi dizayn edilmiş bir farda bile buğu oluşabilir ancak buğu kısa bir süre sonra kendiliğinden kaybolur.
Farlarin tamamen izole edilmesi , yani hava deliklerinin tamamen kapatilmasi doğru değildir. Havalandirma deliklerinin acik olmasi onem arz ettiginden tamamen izole etmek buguyu arttiracaktir. Soyle dusunun ; camlar kapali , hava soguk arac bir sure sonra buguya baslar , cami araladigimizda bugu kaybolur.
Eger araciniz bugu degil gercekten su aliyorsa garanti dahilinde servislerle goruserek farlarinizi degistirtmenizi tavsiye ederim.
Bilgilerinize...