Ecufast yazılım ile yaşadığım tecrübeler

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Hazırlayan
: Salih Yıldız
Model
: Kia ceed 1,6 crdi Manuel HB. Ceed 2 kasa 2012 Mation
Lastik
: 205*55*16 goodyear
Yazılım
: Ecufast Alper bey. İstanbul anadolu şubesi
Fiyat
: 2014 yılında 600 ₺
YAZILIMDAN ÖNCE
YAZILIMDAN SONRA
AÇIKLAMA
Güç
115 hp - 255 Nm
140 hp - 305 Nm.
+25 Hp ve 60 Nm. Tork
Yazılımın hemen sonrası eve kadar dur kalk geldik deneme yapamadım. Birkaç gün içindede eski halini unuttum gitti ama, sonrasında öyle aman aman bir fark hissedemedim.
Demekki stok halide oldukça seriydi.
Yada beklentim oldukça yüksekti.
Yazılımsız bir araç ilede karşılaştıramadım. Aradaki farkı anlayabilmek adına internetten ulaştığım 0-180 km. hız verileriyle, benim aracımı kıyaslamaya çalıştım.
Demem oki biner binmez vavvv . Aracım nasıl olmuş gibi bir yorumum olmadı ama teknik verilerle karşılaştırdığımdada farkı gördüm.
0-60
4,4 sn.
4 sn.
Düz yolda araç boş. 2. vites
60-100
6,1 sn
4 sn.
Düz yolda araç boş. 3. vites
0-90
8,7 sn
7 sn.
Düz yolda araç boş. 3. vites
0-100
10,8 sn.
8 sn.
Düz yolda araç boş. 3. vites
0-120
15,6 sn.
11,5 sn.
Düz yolda iki kişi 4. vites
0-160
31,2 sn.
20 sn.
Düz yolda iki kişi 5. vites
0-180
51,4 sn.
27 sn
Düz yolda iki kişi 6. vites
100-150
15,1 sn
10 sn.
Düz yolda iki kişi 5. vites
100-180
40,6 sn.
19 sn
Düz yolda iki kişi 6. vites
0-400 mt.
17,4 sn.
14,5 sn.
110 mt fark var
Yakıt tüketimi
Ev-iş arası gidiş dönüş
25 km.
4,8 lt /100
4,8 lt /100
Pendik kavakpınar mh. - E-5 çayırova arasında, İlk 2 km. ve son iki km. ilk 3 vites ve araara dur kalk, sonrası trafiksiz. ortalama hız 45 km
Yakıt tüketimi
E-5 göztepe köprüsü - ev
gidiş
3,6 lt /100
3,4lt /100
Göztepe bostancı arası ilk iki vites, sonrası max. Hız 90, ortalama hız 55 km. Menzil. 23 km. Son bir km. ilk üç vites
Yakıt tüketimi
Tokat - İstanbul
5.5 lt /100
5.5 lt /100
Ortalama hızım her ikisindede 100 km. idi. Yazılımlı haliyle izmitte 15 dk. dur kalk trafiği yediğim için ortalama hızım bir miktar düştü aslında oraya gelene kadar 108 km idi. Yani bir miktar daha hızlı gelmişim. Kalan yakıtımda ikisindede 150 km civarıydı.
Toplam menzil 800 km civarıydı.
Aslında Testin birebir aynı olması imkansız. Yazılımsız haliyle klimada çalıştırdığım olmuştu. Yazılımlı haliyle klima açmadım ama hava yağışlıydı. Yazılımsız haliyle 50-100 kg. fazla yüküm vadı. Yazılımlı çocuklar yoktu ve bagaj daha azdı. Sonuç olarak ikisindede aynı ölçüde yakıt tüketimi oldu.
Yağ eksiltme
yok
var.
Yazılımdan sonra 5-6 defa 0-100 ve max. Hız denemeleri yaptım. 4000-4500 rpm çevirdim.
Bir ay 800 km. sonra yaptığım ölçümde 0,8 cm. yağ eksiltmişti.
Yazılımsız haliyle bu şekilde yüklenmemiştim. Belki aynı oranda yağ eksiltebilir.
Egsoz sistemi
Duman yok.
Duman yok.
İki durum arasında herhangi bir fark hissetmedim.
Motor sesi
Hissedilebilen bir fark yok
Hissedilebilen bir fark yok
Bakım maliyeti
Senede veya 15.000 km dolduğunda
10 ay veya 10 000 km.
Önerilenin dışına çıkmak istemedim. Aklımda kalmaması adına 9000 km de 10. ayda yağ bakımını yaptırdım.
Geçtiğimiz hafta ön takım salıncak burçlarının çatlak olduğunu farkettik ve değiştirdim. 180 ₺ tuttu. ZAmanımı geldi yazılımmı etkiledi bilemiyorum :)
Kullanım farklılıkları
1750 rpm lerde gazı sabit tutuğunuzda ve sakin kullandığınızda çok daha az yakıyor.
1900 rpm lerde sakin kullandığınızda max yakıt tüketimi elde ediliyor.
Düşük devirleri sevmiyor.
İvmelenme
Bknz . hızlanma verileri
Bknz . hızlanma verileri
Karşılaştırma yeni kasa
Yazılımlı yeni kasa ile 500 metre yarıştığımızda sadece 1 boy fark yedim.
Yeni kasa hem yazılımlı hemde 128 Bg. Gücünde olmasına rağmen
Ceed araçlarla kıyaslama yapamadım ama otobanda diğer markalarla eğlenceli dakikalar yaşıyorum :)
Karşılaştırma eski kasa
Yok
İleride yapılacak
Dyno
Yok
İleride yapılacak
Not: Yazılım öncesi verilerin kanağı internetten alınmıştır.
Diğer veriler kendi testimdir.
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Arkadaşlar bu format ile bu kadar oluyor. Ben aslında excel olarak kopyaladım olmadı. Satır ve sutun oluşturdum oldu ama kaydedincede bozuldu. Akıllı touchpad lı notebook kullananlar sağa doğru kaydırarak oncesini sonrasını diğerleri farden ayarlar artık :)
 

khan

Member
Katılım
1 Haz 2011
Mesajlar
200
Tepkime puanı
24
Puanları
18
Yaş
2023
Sağa sola demesen sağda başka sütunlar olduğunu fark etmemiştim ;)
 

khan

Member
Katılım
1 Haz 2011
Mesajlar
200
Tepkime puanı
24
Puanları
18
Yaş
2023
Arkadaşlar bu format ile bu kadar oluyor. Ben aslında excel olarak kopyaladım olmadı. Satır ve sutun oluşturdum oldu ama kaydedincede bozuldu. Akıllı touchpad lı notebook kullananlar sağa doğru kaydırarak oncesini sonrasını diğerleri farden ayarlar artık :)
Hazırlayan: Salih Yıldız
Model: Kia ceed 1,6 crdi Manuel HB. Ceed 2 kasa 2012 Motion
Lastik: 205/55 R16 goodyear
Yazılım: Ecufast Alper bey. İstanbul anadolu şubesi
Fiyat: 2014 yılında 600 TL

YAZILIMDAN ÖNCEYAZILIMDAN SONRAAÇIKLAMA
Güç115 hp - 255 Nm140 hp - 305 Nm.
+25 Hp ve 60 Nm. Tork
Yazılımın hemen sonrası eve kadar dur kalk geldik deneme yapamadım. Birkaç gün içindede eski halini unuttum gitti ama, sonrasında öyle aman aman bir fark hissedemedim.
Demekki stok halide oldukça seriydi.
Yada beklentim oldukça yüksekti.
Yazılımsız bir araç ilede karşılaştıramadım. Aradaki farkı anlayabilmek adına internetten ulaştığım 0-180 km. hız verileriyle, benim aracımı kıyaslamaya çalıştım.
Demem oki biner binmez vavvv . Aracım nasıl olmuş gibi bir yorumum olmadı ama teknik verilerle karşılaştırdığımdada farkı gördüm.
0-604,4 sn.4 sn.Düz yolda araç boş. 2. vites
60-1006,1 sn4 sn.Düz yolda araç boş. 3. vites
0-908,7 sn7 sn.Düz yolda araç boş. 3. vites
0-10010,8 sn.8 sn.Düz yolda araç boş. 3. vites
0-12015,6 sn.11,5 sn.Düz yolda iki kişi 4. vites
0-16031,2 sn.20 sn.Düz yolda iki kişi 5. vites
0-18051,4 sn.27 sn.Düz yolda iki kişi 6. vites
100-15015,1 sn10 sn.Düz yolda iki kişi 5. vites
100-18040,6 sn.19 snDüz yolda iki kişi 6. vites
0-400 mt.17,4 sn.14,5 sn.110 mt fark var
Yakıt tüketimi
Ev-iş arası
gidiş dönüş 25 km.
4,8 lt /1004,8 lt /100Pendik kavakpınar mh. - E-5 çayırova arasında, İlk 2 km. ve son iki km. ilk 3 vites ve araara dur kalk, sonrası trafiksiz. ortalama hız 45 km
Yakıt tüketimi
E-5 göztepe köprüsü - ev
gidiş
3,6 lt /1003,4 lt /100Göztepe bostancı arası ilk iki vites, sonrası max. Hız 90, ortalama hız 55 km. Menzil. 23 km. Son bir km. ilk üç vites
Yakıt tüketimi
Tokat - İstanbul
5,5 lt /1005,5 lt /100Ortalama hızım her ikisindede 100 km. idi. Yazılımlı haliyle izmitte 15 dk. dur kalk trafiği yediğim için ortalama hızım bir miktar düştü aslında oraya gelene kadar 108 km idi. Yani bir miktar daha hızlı gelmişim. Kalan yakıtımda ikisindede 150 km civarıydı.
Toplam menzil 800 km civarıydı.
Aslında Testin birebir aynı olması imkansız. Yazılımsız haliyle klimada çalıştırdığım olmuştu. Yazılımlı haliyle klima açmadım ama hava yağışlıydı. Yazılımsız haliyle 50-100 kg. fazla yüküm vadı. Yazılımlı çocuklar yoktu ve bagaj daha azdı. Sonuç olarak ikisindede aynı ölçüde yakıt tüketimi oldu.
Yağ eksiltmeyokvarYazılımdan sonra 5-6 defa 0-100 ve max. Hız denemeleri yaptım. 4000-4500 rpm çevirdim.
Bir ay 800 km. sonra yaptığım ölçümde 0,8 cm. yağ eksiltmişti.
Yazılımsız haliyle bu şekilde yüklenmemiştim. Belki aynı oranda yağ eksiltebilir.
Egsoz sistemiDuman yok.Duman yok.İki durum arasında herhangi bir fark hissetmedim.
Motor sesiHissedilebilen bir fark yokHissedilebilen bir fark yok
Bakım maliyetiSenede veya 15.000 km dolduğunda10 ay veya 10 000 km.Önerilenin dışına çıkmak istemedim. Aklımda kalmaması adına 9000 km de 10. ayda yağ bakımını yaptırdım.
Geçtiğimiz hafta ön takım salıncak burçlarının çatlak olduğunu farkettik ve değiştirdim. 180 ₺ tuttu. ZAmanımı geldi yazılımmı etkiledi bilemiyorum :)
Kullanım farklılıkları1750 rpm lerde gazı sabit tutuğunuzda ve sakin kullandığınızda çok daha az yakıyor.1900 rpm lerde sakin kullandığınızda max yakıt tüketimi elde ediliyor.
Düşük devirleri sevmiyor.
İvmelenmeBknz . hızlanma verileriBknz . hızlanma verileri
Karşılaştırma yeni kasaYazılımlı yeni kasa ile 500 metre yarıştığımızda sadece 1 boy fark yedim.
Yeni kasa hem yazılımlı hemde 128 Bg. Gücünde olmasına rağmen
Ceed araçlarla kıyaslama yapamadım ama otobanda diğer markalarla eğlenceli dakikalar yaşıyorum :)
Karşılaştırma eski kasaYokİleride yapılacak
DynoYokİleride yapılacak
Not: Yazılım öncesi verilerin kanağı internetten alınmıştır. Diğer veriler kendi testimdir.
 

E.Mert

New member
Katılım
30 Ocak 2015
Mesajlar
27
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
39
Salih abi emeğine sağlık,teşekkürler, aklında soru işaretleri olanlar için güzel bi paylaşım, ayrıca [MENTION=64]khan[/MENTION] 'a da teşekkürler güzelce derlemiş, toplarlamış. ben de sağa sola kaydırmayı farketmemiştim ;)

Bu tür bilgileri yeni ceed 128 bg'lik ceed için verebilecek olan var mı acaba?
 

whitepearl

New member
Katılım
22 Eki 2014
Mesajlar
27
Tepkime puanı
5
Puanları
0
Sayın Hemşerim Güzel bir çalışma olmuş, Teşekkürler.

En çok dikkatimi çeken nokta ;Bizim 128 bg otomatikler aynı şartlarda yakıtta iki katı sarf ediyor gibi gözüküyor.
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
KAğan tşk. iyi derleme yapmışsın. Ben beceremedim. :) Diğer arkadaşalarada ( Yener-Mert ) ayrıca teşekkür ederim. İlerleyen haftalarda listeye birkaç ekleme yapabilirim. Ayrıca kişisel sormak istediklerinizide buradan cevaplarım.
 
Üst