Çift kavrama şanzıman sorunu ve çözümü

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Arkadaşlar çift kavrama şanzıman sorunu hepinizin malumu. İnternete yazdığımızda çokça yazılan çizilen, insanların büyük bedellerle tamir ettirdiği şanzıman türü bu. Artık Ceedlerde çift kavrama ile satılacağından bu konuyu açmak istedim.
Bir arkadaş çözümünü bulmuş okumanızı öneririm.
Özetle çözüm: zamanla aşınan baskı balatanın beyne düzenli olarak tanıtılmasıymış. sgsedfgx sd dsa

‘’Ranaultfanclub 2014 yılı forum konusudur’’

Konuyu açan arkadaşın yorumu :

Arkadaşlar bu akşam 2012 model Megane III 1.5 dci Touch EDC aracımda vites kutusunu kontrol ettiriniz şeklinde arıza uyarısı belirdi bilgi ekranında. Sonrasında 2-4-6 ve R vites gitti, sadece 1-3 ve 5. vites çalışıyordu.
Hemen aracı yakındaki bir yetkili Renault servisine götürdüm.

Megane 3 aracımın EDC şanzıman beyni, Renault yetkili servisi tarafından garanti kapsamında değiştirilerek 12 Ağustos Salı günü araç bana teslim edilmişti. Ancak bugün aynı arıza ( vites kutusunu kontrol ettiriniz) yeniden tekrarladı. Üstelik trafiğe de girmedim. Yine 2-4-6 ve R vites gitti, sadece 1-3 ve 5. vites çalışıyordu.Ben de aynı yetkili servise tekrar aracı götürdüm. Sanırım EDC şanzımanların kavramalarında Renault tarafından saklanan bir sorun var. EDC şanzımana sahip olup da benzer problemi yaşayan arkadaşlar varsa görüşlerini ve önerilerini bekliyorum.

Konuya cevap yazan üye :

Aykut kardeşim büyük geçmiş olsun.



Servislere çok fazla aldırış etme, servislerin çoğunluğu bırak EDC den anlamayı aracın bakımını, yağ filtre değişim klima gazı eklemeyi, parça boyatmaktan öte becerisi olmayan şefler doludur.

Lütfen ama lütfen beni dinleyip aşağıdaki adımı yapın size yardımcı olmuş olayım,paranızı pul etmekten kurtarayım.

Gidin servise ve şanzımanınıza öncellikle yazılım attırırp, baskı kavrama noktası ve vites bırakma,kavrama noktasını yazılım ile yeniden tanıtmak istediğinizi söyleyin en fazla 1 saat sürmesi gereken son derece kolay bir işlemdir bu.

EDC şanzımanda aynı manuel şanzıman gibi 2 adet baskı balata vardır, bunlar nasıl manuel şanzımanın baskısı aşınıyorsa aşınabiliyor ama maalesef beyin ,mekanik parçalar insan gibi esnek değil katı kurallar içersinde hareket ederler.


özetle manuel şanzımanda araç sıfırsa nasıl ayağınızı debryijadan çekerken atıyorum 5mm sonra yakalıyorsa vitesi kavramaya başlıyor ama araç 80bine geldiğinde bu kavrama noktası yavaş yavaş 9mm sonra olmaya başlıyorsa aşınmadan dolayı , sizinde aracınızda aynısı oluyor.

tek sorun işte o beyin sabit/katı bir kural ile robota komut verir yakala diye (5mmde afaki konuşuyorum) ve o sırada asıl 9mm uzakta olan baskı balata uzakta kalınca ulan bu volan,baskı nerde alo diye kalıyor geçiş yapamıyor.


sizin yapmanız gereken yazılım vasıtasıyla bunu yeniden tanıtıp beynin aşınmış hali baz alınarak yeniden çalışmayı sağlaması.


ha bu eğer 1inci baskı balatasında hiç et / kavrayacak yer kalmadıysa çözüm olmayacaktır ama genelleme yapacak olursak türkiyede maalesef genelde çözümü bukadar basitken komple şanzıman değiştiren çok servis gördüm.

dediğimi deneyin derim cebinizi kurtarabilir,çözüm olmasıda büyük olasılık, tabi henüz yapılmadıysa, yapılmış hali ile sorun devam ediyorsa ozaman maalesef çözümü her türlü pahalı olacaktır



Konuyu açanın sorusu :


  1. Abi merhaba, Çok mantıklı ve açıklayıcı bir yazı yazdığın için teşekkür ederim. Bahsetmiş olduğun sorun olma sebebi gayet mantıklı. Yanlız bunu servis şeflerine anlatamıyoruz. Dediğin gibi güncellemeyi istediğimde inşallah yaparlar. Gerek yok diyip atmazlar başlarından. Bugün servis kabul ederse yaptıracağım. BU bahsetmiş olduğun durumu tecrübemi ettin yoksa biryerdemi okudun ? Çünkü nokta atışı gibi..
rica ederim kardeşim yardımcı olabiliyorsam bana yeter.



aynen senin gibi birebir bu olayı yaşadım önceki konuları bulabilsem atardım ama bulamadım dediğim gibi birebir, adamlar ilk başta komple beyin değiştirdi tırt, sonra yazılım attı tırt en sonunda komple şanzıman değiştirmek istedi ama firmamız çok yanaşmadı çünkü garantidende olsa aracın 18bin tlgaranti masrafı çıkmasını istemediler.


sonunda istanbulda dsg uzmanı bir ustaya gittik oda teker teker zayıf noktalarından tut tüm olayı anlattı ve herşey mantıklı geldi akabinde o ustanın söylediği bu yukarıda bahsettiğim olayı yaptık ve sonuç sorunu çözmek bir yana sorundan önceki sarsıntıyı, kararsızlığı ve 1-2deki geçiş, 5-6daki geçişteki sert lank sesini tamamen kesti.

ha o olayın üzerinden 15bin geçtikten sonra yeniden yapılması gerektimi evet gerekti ama yine sorunu çözdümü çözdü





unutma yapılması gereken baskı kavrama noktasını yeniden tanıtmak, öyle başka bir haltla vakit geçirmesinler. umarım çözer kardeşim,geçmiş olsun.
 

unalks

New member
Katılım
6 Eki 2014
Mesajlar
404
Tepkime puanı
13
Puanları
0
şaka gibi ya.. peki şanzuman değiştiğinde üretici firmaya garanti için bilgilendirme yapıldığında bunu neden değiştirdiniz böyle olmalı vs denilmiyormu ne bileyim çok komik bir durum ya:confused:
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Kadıköy
Bir nevi kalibrasyon.. Ben onceki aracima da buna da yaptirdim.. Sonuc cok basarili, ve gercekten ise yariyor...:)
 
Üst