Akü seçimi

Rastaban

New member
Katılım
3 Ara 2016
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
2012 ceed 1.6 concept Kia sahibiyim. Araç 27.500 kmde 1 hafta önce satın aldım, uzun zaman garajda yatmış bir araç ve marşa basarken biraz geç alıyor ancak göstergede akü ikazı yok. Yetkili servis dahil birkaç yere gösterdim ölçüm yapıp "aküyü değişseniz iyi olur" dediler.

Üzerindeki orijinal akü Varta 40 amper, yetkili servis artık varta değil rockett diye bir marka taktıklarını 60 amperlik bu aküyüde 250₺ taktıklatını söylediler. Ne yapmamı yavsiye edersiniz arkadaşlar?
 

unalks

New member
Katılım
6 Eki 2014
Mesajlar
404
Tepkime puanı
13
Puanları
0
Sersiv dahil gösterdiğin bir kaç yer değişim olarak ortak fikirdeyse tabiki değiştirmek gerekiyor demektir. marka olarak varta tabiki akülerin atası sayılır. Elektriksel bilgim yok ama sonuçta 60 amper uygun oluyorki servis takıyor.
 

hakan26

Member
Katılım
8 Ağu 2015
Mesajlar
243
Tepkime puanı
0
Puanları
16
60 ya da 62 amper varta alabilirsiniz lakin şunu unutmayın alırken CCA gücüne yani çevirme gücüne dikkat edin yüksek çevirme güçlü akü her zaman iyidir.
 

khan

Member
Katılım
1 Haz 2011
Mesajlar
200
Tepkime puanı
24
Puanları
18
Yaş
2023
Kia'lar Rocket veya Solite marka takılı olarak geliyordu. Varta'dan aşağı kalır tarafları yok.
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
amper değeri çok önemli değil, yazıyı kopyalıyım direk en iyisi anlaşlır. diğer üye olduğum forumda Godless Commie - Hakan abinin yazısıdır. hatta kendisi trt belgesel kanalındaki deki sanayi savaşları programınki ustlardan biridir.(bu nickle ekşi'dede bulabilirsiniz yazılarını)

Akü dediğin kapalı kutu.
Kavun değil ki koklayıp alasın.i..

Peki, akü nasıl alınır? Domates gibi kiloyla da satılmıyor, di mi..

Akü milletinin en birinci, mühim ve hayati görevi, motoru çalıştırmaktır. Marş yani. Ciuvciuvciuv sesi.
Akü alırken, bu görevin önemi UNUTULMAMALIDIR.
Motor çalıştıktan sonra, alternatör devreye girer.
Bujileri, müzik sistemini, farları, yolcu fırlatma koltuğunu (elektrikli ise) hep alternatör çalıştırır. Bir yandan da aküyü şarj eder.

Burada durup ŞARZ diyenleri kınayalım bir süre.

Şimdii..
Akünün iş tanımı bu kadar belli iken, neden alakasız bir güç birimi ile sınıflandırılır bu meret?

Cevap:
Cehalet.

60 Amperlik akü demek, o aküden bir saat boyunca 60 Amper elde edilebilir demektir. Çünkü, bu Amper birimi, aslında "Amperbölüsaat"dir. Yaa.
72 Amperlik akü... anladınız siz artık.

Pekii, ben bu aküyü tavan lambası yakmak için mi alıyorum? Yoo, motoru çalıştırsın diye.
Pekii, ne zaman, hangi koşullarda bu aküden bir saat boyunca 60 Amper tüketmeyi planlar insan?
Hiç bir zaman.

O halde, akü alırken nasıl bir birim ile tanımlamak lazım?

Her akünün üzerinde CA ve CCA türünden değerler bulunur.
AKÜNÜN ASIL DEĞERİ BU BİRİMLERDİR.

CA, cranking amps, yani, marş basabilmek için elde mevcut amper (güç) demektir.
Ortalama bir 4 silindirli motor, nereden baksanız 110 - 130 amper gerektirir. (60 amper ile afedersiniz, nah çalışır yani)
Bu, akünün CA değerini ilgilendirir.

Ama ası önemlisi, CCA değeridir. Cold Cranking Amps. Yani, hava/motor soğukken marş basabilmek için elde mevcut amper (güç).

Hava soğuduğunda akü milleti kimyasal yapıları itibarı ile daha az güç üretirler. Dolayısı ile, CCA değeri hep CA değerinden düşük olur.
Motor ise, soğukken, içindeki yağ daha kalın olduğu için daha zor döner, yani daha fazla güç gerektirir.

En iyimser hesapla, 420 - 450 CCA değerinde bir akü anlamına gelir bu.

Ancak, gerçek hayatta alarm sistemleri, açık unutulan ışıklar, durkalk trafikte ya da kısa mesafelerde adam gibi şarj olma fırsatı bulamayan aküler de var.
(Burada yine şarz diyenlere sitem yolluyorum)

Ama, fabrikalar, hem ağırlık olmasın, hem de üç kuruştan yırtalım diye 380 CCA değerinde akü bile takabiliyorlar.

Ben minimum 750CCA kullanıyorum. Soğuk bir diyarda yaşadığım yıllarda direk 1100 (binyüz) amper kulanırdım.
Çünkü, sabahın köründe arabaya küfür edip tekrar inmek için binmiyoruz. O 10 saniye çok önemli.

Diyeceğim şu:
Bilinçli tüketici olun.
Akü alırken satıcının sizi gargaraya getirmesine izin vermeyin.
Akünün CCA değerine mutlaka bakın.


Lütfen cahil satıcıların bilinçsizliğine kanmayın.
ikici kısımda yine aynı forumda Maxi nickli abiden gelmiştir

TEKRAR BASİTÇE ANLATMAK GEREKİRSE
arkadaşlar
akü ve alternatör ne işe yarar anlatayım.

AKÜ:
1-İlk marş için gerekli yüksek akımlı voltaj. Örnek CCA değeri: "680A"
2-Motoru çalıştırmadığımız zaman elektrik üretmek. Örnek AMPER değeri: "74Ah"




ALTERNATÖR:
1-Motor çalıştıktan sonra araca gereken tüm elektriği üretmek.
2-Aküyü şarj etmek.

sanılanın aksine bir aküyü şarj etmek için acayip yüksek akımlara ihtiyaç yoktur
akü 5 amper gibi değerlerde gayet güzel şarj olur
5 amper = 1 adet kısa farın çektiği akım

alternatörü zorlayan asıl şeyler aracın elektrik çeken diğer aksamlarıdır
farlar, fren lambaları, aklınıza gelen elektrikle çalışan ne varsa
radyatör fanı, kalorifer fanı, arka cam rezistansı, teyp anfi vs vs
çok yüksek wattlı ses sistemleri.. subwoofer vs vs

aküyü büyütünce değil asıl çok elektrik çeken şeyler eklerseniz alternatörünüzü güçlendirmeniz lazım.
28 tane xenon far, 3500 watt anfi falan..
işte o zaman alternatör yetmez, yetmeyincede akünüz şarj olmaz.

öyle 60amperlik akü yerine 72 amper takarsam ne olur diye boşuna kasmayın birşey olmaz.


MaxiGauges

( Kopyala/yapıştır yaparak kendi sayfanıza aldığınız döküman ve yazıları
nereden ve kimden aldığınızı belirtin.. şerefsiz olmayın, adam olun! )
 

Ctnkrtl

New member
Katılım
27 Eki 2016
Mesajlar
20
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Benimde yeni aldığımda bir bolu gezisi sabahı aküm bitmişti,72 amperlik mutlu akü almıştım,şuan gayet memnunum
 
Üst