inimicus
New member
Aracın 19650 km'deki durum raporu:
Öncelikle bir-iki belirleyici bilgi verelim. Bu benim ilk dizel aracım ve şu andaki durumu aydınlatması açısından aracın 6600 km'deyken sol tarafındaki kapıların ve çamurlukların değişmesine yol açan bir kazaya karıştığını belirtelim.
Güzel yanlarıyla başlayalım:
- aracın çekişi ve motor gücü tatminkar
- kliması bence çok iyi: 4 kademenin sadece 1.si ile yolun yüzde 90'ında gidebilmek hoş.
- bagaj hacmi iki kişi için iyi: hatta detay vereyim. Ankara'dan 5 kişi yazlığa 5 kişinin bagajını sadece ufak bir çantayı öne alarak geldik.
- aynı yolculukta (ankara-selçuk) 5 kişi ( 3 kişi 100+) iki kişi ortalama 70 kg, dolu bagajla, klima bütün yol boyunca 1 ya da 2 kademede (çoğunlukla 1) açık ve yolun yarısından fazlasında hız 120'de sabit yakıt ortalaması 6.2 lt. Otomatik araç için fena rakam değil.
- orta donanımda cruise control ve soğutmalı torpido süper bir şey: ikisini de yoğun uzun yol yaptığım yazları keyifle kullanıyorum.
Gelelim olumsuzluklara:
- dediğim gibi kaza yapmıştım ve aracın sol kısmından gelen (park manevrası yaparken) gelen hafif gıcırtılar devam ediyor kazadan beri.
- bunlara yenileri de eklendi: tümsekten hızlı geçince yankılı bir gümleme de geliyor bazen bagajdan.
- dahası bu sene ilk uzun yolumu ankara-antalya yaptığımda fark ettim. Araç kaymak olmayan, taşın zifte yapıştırıldığı asfaltta giderken 60-90 km arasında sol ayna tarafından radyo statiği gibi kesik kesik sesler gelmeye başladı. Dikkat ettim araç bu sesi sadece dediğim yollarda ve hızlarda yapıyor.
- hayvani yükleme ile yaklaşık 700 km (bkz üstteki 5'li yolculuk) yaptıktan sonra sağ ön koltuk ve tahminimce arka amortisörlerden gıcırtılar gelmeye başladı; tümseklerden yavaş geçtiğimde duymaya başladım. (bu arada hatırlatayım 21 hazirandan bu yana araç yaklaşık 4000 km yaptı her türlü yolda)
- süspansiyon sert ve "km geçtikçe yumuşar abi" saptaması en az "sıcakta sıcak çay ferahlatır" kadar yalan (bence: şimdi gerçekten de ferahlatır düzeltmeleri gelmesin; ben akıttığım tere bakarım) bir saptama. Aksine daha sertmiş gibi geliyor bana, ya da araçta 5.5 aylık hamile var diye takıntı yaptım bilemiyorum.
- boya gerçekten çok ince: arabanın muhtelif yerlerinde soyulmalar var yol yapımı ve yapışmamış mıcırdan fırlayan taşlar sayesinde.
- anahtar da otomatik kilitleme konusunda ömür arkadaşın yaşadığı sorunu yaşatıyor ve aracı bazen kilitlemiyor. Kapıdan kilitliyorum ben de üşenip tekrar kontağa takıp uğraşmaya.
Bütün bunlardan sonra 1 yıl 5 gün geçtikten sonra araçtan memnun musun diye soranlara evet derim. Ben alırken tam bir f/p arabasıydı 37.650'ye. Şu andaki liste fiyatı için aynısını söylemem biraz zor: sadece piyasa çok yükseldi (dolar 1.7; euro 2.4 tl) ve diğer araçlara göre daha ucuz o yüzden yine de avantajlı.
Öncelikle bir-iki belirleyici bilgi verelim. Bu benim ilk dizel aracım ve şu andaki durumu aydınlatması açısından aracın 6600 km'deyken sol tarafındaki kapıların ve çamurlukların değişmesine yol açan bir kazaya karıştığını belirtelim.
Güzel yanlarıyla başlayalım:
- aracın çekişi ve motor gücü tatminkar
- kliması bence çok iyi: 4 kademenin sadece 1.si ile yolun yüzde 90'ında gidebilmek hoş.
- bagaj hacmi iki kişi için iyi: hatta detay vereyim. Ankara'dan 5 kişi yazlığa 5 kişinin bagajını sadece ufak bir çantayı öne alarak geldik.
- aynı yolculukta (ankara-selçuk) 5 kişi ( 3 kişi 100+) iki kişi ortalama 70 kg, dolu bagajla, klima bütün yol boyunca 1 ya da 2 kademede (çoğunlukla 1) açık ve yolun yarısından fazlasında hız 120'de sabit yakıt ortalaması 6.2 lt. Otomatik araç için fena rakam değil.
- orta donanımda cruise control ve soğutmalı torpido süper bir şey: ikisini de yoğun uzun yol yaptığım yazları keyifle kullanıyorum.
Gelelim olumsuzluklara:
- dediğim gibi kaza yapmıştım ve aracın sol kısmından gelen (park manevrası yaparken) gelen hafif gıcırtılar devam ediyor kazadan beri.
- bunlara yenileri de eklendi: tümsekten hızlı geçince yankılı bir gümleme de geliyor bazen bagajdan.
- dahası bu sene ilk uzun yolumu ankara-antalya yaptığımda fark ettim. Araç kaymak olmayan, taşın zifte yapıştırıldığı asfaltta giderken 60-90 km arasında sol ayna tarafından radyo statiği gibi kesik kesik sesler gelmeye başladı. Dikkat ettim araç bu sesi sadece dediğim yollarda ve hızlarda yapıyor.
- hayvani yükleme ile yaklaşık 700 km (bkz üstteki 5'li yolculuk) yaptıktan sonra sağ ön koltuk ve tahminimce arka amortisörlerden gıcırtılar gelmeye başladı; tümseklerden yavaş geçtiğimde duymaya başladım. (bu arada hatırlatayım 21 hazirandan bu yana araç yaklaşık 4000 km yaptı her türlü yolda)
- süspansiyon sert ve "km geçtikçe yumuşar abi" saptaması en az "sıcakta sıcak çay ferahlatır" kadar yalan (bence: şimdi gerçekten de ferahlatır düzeltmeleri gelmesin; ben akıttığım tere bakarım) bir saptama. Aksine daha sertmiş gibi geliyor bana, ya da araçta 5.5 aylık hamile var diye takıntı yaptım bilemiyorum.
- boya gerçekten çok ince: arabanın muhtelif yerlerinde soyulmalar var yol yapımı ve yapışmamış mıcırdan fırlayan taşlar sayesinde.
- anahtar da otomatik kilitleme konusunda ömür arkadaşın yaşadığı sorunu yaşatıyor ve aracı bazen kilitlemiyor. Kapıdan kilitliyorum ben de üşenip tekrar kontağa takıp uğraşmaya.
Bütün bunlardan sonra 1 yıl 5 gün geçtikten sonra araçtan memnun musun diye soranlara evet derim. Ben alırken tam bir f/p arabasıydı 37.650'ye. Şu andaki liste fiyatı için aynısını söylemem biraz zor: sadece piyasa çok yükseldi (dolar 1.7; euro 2.4 tl) ve diğer araçlara göre daha ucuz o yüzden yine de avantajlı.