ERGIN
New member
- Katılım
- 7 Eyl 2014
- Mesajlar
- 209
- Tepkime puanı
- 76
- Puanları
- 0
Kia Cee'd 1.6 CRDI Otm. Concept Plus - 14/12/2013:
Daha önce belirttiğim gibi bir yıllık Honda Civic 1.6 Elegance Otm. kullanımı sonrası iki haftadır Kia Cee'd 1.6 CRDi Concept Plus Otm. araca sahibim. Aracım Sirius gri renk ve standardın haricinde sadece camlarda 1 numara koyulukta cam filmi var.
Özellikle bu aracın distribütörü olan Çelik Motor'un reklam ve sponsorluk gibi marka-model bilinirliğine yönelik stratejilere yeterli önemi vermemesi, bunun haricinde piyasada fazla bilinen bir model olmaması dolayısı ile bu aracı almayı düşünenlere yol gestermesi için kendi ayrıntılı izlenimlerimi paylaşmak isterim.
Tasarım: Tasarım beğeni meselesi olduğu için kimisi beğenebilir kimisi nefret edebilir ancak aracın tasarımı kendi sınıfı içinde hem iç mekan hem de dış tasarım olarak o kadar iddalı ki Audi'den transfer edilen tasarım şefi Peter Schreyer'in hakkını vermek lazım. Şu an tasarımdaki bu kalite sıçramasının olumlu geri dönüşlerini 3-4 sene içinde hem marka hem de kullanıcılar alacaktır. Bu bakımdan Kia'nın hem tasarım hem de kalite anlamındaki hamlesini 90'ların sonundaki VW'e benzetiyorum, özellikle o dönem piyasaya çıkan Passat IV ve Golf IV markanın bugünlere kadar ulaşan kalite algısında en önemli viraj olmuştur. (Tasarımda kalite farkını anlayamayan kişilere küçük segmentte yaklaşık aynı ölçülerde ki Tata Vista ve Mini Cooper'ı örnek gösterebiliriz.) Özetle tasarım beğenilir veya beğenilmez ancak tasarım kalitesinde Kia sınıf atlamıştır. 8/10
İşçilik-Malzeme Kalitesi: Aracın iç mekanın çoğu yerinde yumuşak ve kaliteli plastik kullanılırken aynı zamanda piyano siyahı kaplamalarla genel tasarım desteklenmiş. Ancak tüm piyano siyahı kullanılan araçlarda olduğu gibi bu bölümler parmak izi bırakıyor ve tozu gösteriyor. Kullanılan malzemeleri bir kenara bıraktığımızda neredeyse kusursuza yakın bir işçilikle kaşılaşıyoruz. Tüm parça aralıkları homojen, ses yapmıyor ve işçilik hatası olan bir parça bulunmuyor. Bu malzeme kalitesi ve işçilik konularında benim bugüne kadar kullandığım araçlar içerisinde bu araca kafa tutabilecek tek model A3 ve belki ite kaka Golf'tür. Bulabildiğim tek kusur, bu kadar kaliteli bir iç mekanda sanki Dacia'dan alınmış izlenimi ve kullanım hissi veren cam açma-kapama düğmeleridir. Umarım makyajla birlikte bu tuşları değiştirirler. 9/10
Ölçüler ve koltuklar: İç mekan ölçüleri özellikle ön tarafta oldukça bonkör. Gerek enlemesine diz açıklığı olsun, gerek omuz genişliği olsun gerekse de tavan yüksekliği olsun son derece başarılı. Arka kısım ise sınıf ortalamalarında. Eski aracım Civic, sedan bir araç olmasına rağmen özellikle arka kısmı Cee'd'e göre daha dardı. Koltuklar ise oldukça rahat, yapı olarak ne sert ne yumuşak ancak virajlarda iyi iş çıkartıyolar ve uzun kullanımlardan sonra yorgunluk hissi yaratmıyorlar ancak kaplamasında kullanılan kumaşı ben beğenmedim, poliester ağırlıklı gibi geldi ve Civic aracımdaki deri döşemeyi aramadım desem yalan olur. Bagaj hacmi sınıf ortalamalarında, 380 litre. 7/10
Donanım: Concept Plus donanım oldukça tatmin edici. Panaromik açılır tavan, 17" jant, lastik basınç sensörü, kapı aydınlatma paketi, bluetooth, hız sabitleme, uzaktan kumandadan kapanır aynalar ve aydınlatmalar, led gündüz farları, elektrikli koltuk bel desteği, viraj farları ve ESP gibi bir çok donanım standart. Ancak Civic'ten bu araca geçince Xenon farlar ve ön koltuk ısıtma gibi birçok donanımı aramadım desem yalan olur. Civic'te standart olan geri görüş kamerası ve arka kol dayama gibi özellikler ise Premium donanım ile birlikte alınabiliyor. Genele baktığımızda donanım açısından tatmin ediyor. 7/10
Konfor: Aracın koltuklarının ne kadar başarılı olduğundan bahsetmiştim. Koltukların haricinde klima yeterince hızlı iç mekanı soğutuyor ancak dizel motor doğası gereği geç ısındığı için kalorifer için aynı başarıdan söz etmek mümkün değil. Bunun haricinde müzik sistemi başarılı, ses ayarlarını doğru yaparsanız yeterince kaliteli bas ve tizleri yakalayabiliyorsunuz. Müzik sisteminin keyfini ise en çok sessiz iç mekan destekliyor. Gerek motor sesi olsun gerekse de rüzgar ve diğer dış sesler olsun aracın oldukça başarılı yalıtımı sayesinde müziğin veya yanınızda seyahat eden kişiyle sohbetin tadını çıkarabiliyorunuz. Misal bir önceki aracım Civic'in yeni kasasında bu konuda ciddi ilerleme olmasına rağmen Cee'd kadar sessiz bir iç mekanı yoktu. Cee'd sesli diyenlerin bir tur Civic veya Megane kullanmasını tavsiye ederim. Konfor konusunda aracın tek handikapı oldukça sert yapıda olan Hankook Ventus Prime 2 lastikler, ancak bu sorunu Michelin veya Nokian gibi yumuşak özellikli lastikler ile aşabiliyorsunuz. 8/10
Motor-performans-tüketim: 1.6 CRDi motorun en büyük artısı homojen dağıtılmış gücü. 128 Beygir ve 260 Nm tork son derece başarılı biçimde devirlere dağılmış. İlk kalkışlarda otomatik vites ve tork konvertörünün etkisiyle 128 beygiri hissedemiyormuşunuz gibi gelse de araç özellikle 2-3 ve 4 üncü viteslerde ani güç taleplerinize çok güçlü tepkiler veriyor. Bu bakımdan aracın ara hızlanmaları ve genel hissettirdiği performansı çok başarılı. Tüketim konusu ise evet yüksek ama neye göre yüksek? Bu konuda birçok kullanıcı ne yazık ki yanılgı içinde. Benim İstanbul şehir içi karma tüketimimde araç 7,1 litre tüketti. Bu değer 1400 kiloyu aşkın bir ağırlık, 128 beygir 260 Nm torkuluk bir güce üstelikte sorunsuz bir tam otomatik şanzımana göre yüksek değil, aksine başarılı bir değerdir. Keza Jetta 1.6 TDI DSG veya Fluence 1.5 DCi EDC modellerini benimle aynı güzergahta kullanıpta 6,5-7,0 litre ortalamasının altını gören neredeyse yoktur. Uzun yolda ise ben 5,4 gibi bir ortalamayı görebildim. 8/10
Şanzıman: Aracın sahip olduğu 6 ileri vitesli, direksiyondan (halk arasında tabiriyle F1 vites) ve orta konsoldan manuel müdahele edilebilir otomatik şanzımanı otomatik moddayken çok başarılı. Geçişleri zamanında, son derece hızlı yapıyor ve akıcılığı kesinlikle kesintiye uğratmıyor. Ancak manuel modda devirli kullanımda vites yükseltme komutunu yaklaşık 1 saniye geç işleme alıyor. Bu konuda Civic'in şanzımanı piyasadaki en iyi şanzımanmış, bunu Cee'd sayesinde bir kez daha görmüş oldum. Bu manuel moddaki gecikme handikapının dışında belirttiğim gibi şanzıman çok başarılı. Ayrıca bir dönem moda olmuş ancak yavaş yavaş bazı üreticilerin vageçmeye başladığı (Opel, Peugeot vs..) tek veya çift kavramalı salak robotize şanzımanlara göre ısınma, kilitlenme, mekatronik tokatronik zokatronik arızaları ve debriyaj masrafı çıkarmacağını bilmek sürücünün içini rahatlatıyor. 8/10
Distribütör-Garanti: Bildiğiniz gibi Kia araçlarının Türkiye distribütörü Anadolu Grubu Çelik Motor. Bu kadar güçlü bir gruba bağlı olan Çelik Motor'un açıkçası Kia konusundaki stratejisi çok başarısız. Kimi lokasyonlarda kapanan bayiler sonucu iyice azalmış bayi sayısı, gerek reklam gerekse de sponsorluklar olarak çok cılız kalmaları ne yazık ki Türkiye'de Kia'nın hele ki son dönemde bu kadar iddialı araçlar çıkarmaya başlamışken başarısını baltalamaktadır. Sen kalkıpta Renault, VW veya Opel gibi zaten satışları yıllardır tavanda seyreden ve kullanıcıları kemikleşmiş bir markanın distribütörü olursun o zaman bu vurdum duymazlığı anlarım da şu an Kia'nın Türkiye'de mevcut konumu nedeniyle aksine tutundurma politikası gereği daha çok müşteriye ihtiyacın varken nasıl bu kadar arka planda kalmayı tercih edersin, aklım almıyor. Bunun haricinde reklamlarda farklı lanse edilse de aracın gerçek garantisi 2 yıl, devamında takiben 3 yıllık eklenen garanti aracın neredeyse hiç bir hayati parçasını kapsamıyor. Turbo, enjektörler, şanzıman gibi önemli parçalar garanti dışında bırakılırken torpido kapağı, arka cam rezistansı gibi kolay kolay bozulmayacak parçalara garanti vererek sadece kendilerini akıllı sanmaları aslında bu aracı almamam için başlı başına bir sebepti. Yurtdışında ise Kia 7 yıl tam kapsamlı garanti veriyor. 5/10
Özetle araç son derece başarılı hatta en çok öne çıkan özelliği olan üretim kalitesi ve sürüş kalitesi olarak sınıf liderliğine kadar oynayabilecek bir araç. Umarım Türkiye pazarında hakettiği değeri bulur (Geçen ayki ODD verilerine göre sadece 377 adet satılmış).
Şahsi notum: 8/10
Daha önce belirttiğim gibi bir yıllık Honda Civic 1.6 Elegance Otm. kullanımı sonrası iki haftadır Kia Cee'd 1.6 CRDi Concept Plus Otm. araca sahibim. Aracım Sirius gri renk ve standardın haricinde sadece camlarda 1 numara koyulukta cam filmi var.
Özellikle bu aracın distribütörü olan Çelik Motor'un reklam ve sponsorluk gibi marka-model bilinirliğine yönelik stratejilere yeterli önemi vermemesi, bunun haricinde piyasada fazla bilinen bir model olmaması dolayısı ile bu aracı almayı düşünenlere yol gestermesi için kendi ayrıntılı izlenimlerimi paylaşmak isterim.
Tasarım: Tasarım beğeni meselesi olduğu için kimisi beğenebilir kimisi nefret edebilir ancak aracın tasarımı kendi sınıfı içinde hem iç mekan hem de dış tasarım olarak o kadar iddalı ki Audi'den transfer edilen tasarım şefi Peter Schreyer'in hakkını vermek lazım. Şu an tasarımdaki bu kalite sıçramasının olumlu geri dönüşlerini 3-4 sene içinde hem marka hem de kullanıcılar alacaktır. Bu bakımdan Kia'nın hem tasarım hem de kalite anlamındaki hamlesini 90'ların sonundaki VW'e benzetiyorum, özellikle o dönem piyasaya çıkan Passat IV ve Golf IV markanın bugünlere kadar ulaşan kalite algısında en önemli viraj olmuştur. (Tasarımda kalite farkını anlayamayan kişilere küçük segmentte yaklaşık aynı ölçülerde ki Tata Vista ve Mini Cooper'ı örnek gösterebiliriz.) Özetle tasarım beğenilir veya beğenilmez ancak tasarım kalitesinde Kia sınıf atlamıştır. 8/10
İşçilik-Malzeme Kalitesi: Aracın iç mekanın çoğu yerinde yumuşak ve kaliteli plastik kullanılırken aynı zamanda piyano siyahı kaplamalarla genel tasarım desteklenmiş. Ancak tüm piyano siyahı kullanılan araçlarda olduğu gibi bu bölümler parmak izi bırakıyor ve tozu gösteriyor. Kullanılan malzemeleri bir kenara bıraktığımızda neredeyse kusursuza yakın bir işçilikle kaşılaşıyoruz. Tüm parça aralıkları homojen, ses yapmıyor ve işçilik hatası olan bir parça bulunmuyor. Bu malzeme kalitesi ve işçilik konularında benim bugüne kadar kullandığım araçlar içerisinde bu araca kafa tutabilecek tek model A3 ve belki ite kaka Golf'tür. Bulabildiğim tek kusur, bu kadar kaliteli bir iç mekanda sanki Dacia'dan alınmış izlenimi ve kullanım hissi veren cam açma-kapama düğmeleridir. Umarım makyajla birlikte bu tuşları değiştirirler. 9/10
Ölçüler ve koltuklar: İç mekan ölçüleri özellikle ön tarafta oldukça bonkör. Gerek enlemesine diz açıklığı olsun, gerek omuz genişliği olsun gerekse de tavan yüksekliği olsun son derece başarılı. Arka kısım ise sınıf ortalamalarında. Eski aracım Civic, sedan bir araç olmasına rağmen özellikle arka kısmı Cee'd'e göre daha dardı. Koltuklar ise oldukça rahat, yapı olarak ne sert ne yumuşak ancak virajlarda iyi iş çıkartıyolar ve uzun kullanımlardan sonra yorgunluk hissi yaratmıyorlar ancak kaplamasında kullanılan kumaşı ben beğenmedim, poliester ağırlıklı gibi geldi ve Civic aracımdaki deri döşemeyi aramadım desem yalan olur. Bagaj hacmi sınıf ortalamalarında, 380 litre. 7/10
Donanım: Concept Plus donanım oldukça tatmin edici. Panaromik açılır tavan, 17" jant, lastik basınç sensörü, kapı aydınlatma paketi, bluetooth, hız sabitleme, uzaktan kumandadan kapanır aynalar ve aydınlatmalar, led gündüz farları, elektrikli koltuk bel desteği, viraj farları ve ESP gibi bir çok donanım standart. Ancak Civic'ten bu araca geçince Xenon farlar ve ön koltuk ısıtma gibi birçok donanımı aramadım desem yalan olur. Civic'te standart olan geri görüş kamerası ve arka kol dayama gibi özellikler ise Premium donanım ile birlikte alınabiliyor. Genele baktığımızda donanım açısından tatmin ediyor. 7/10
Konfor: Aracın koltuklarının ne kadar başarılı olduğundan bahsetmiştim. Koltukların haricinde klima yeterince hızlı iç mekanı soğutuyor ancak dizel motor doğası gereği geç ısındığı için kalorifer için aynı başarıdan söz etmek mümkün değil. Bunun haricinde müzik sistemi başarılı, ses ayarlarını doğru yaparsanız yeterince kaliteli bas ve tizleri yakalayabiliyorsunuz. Müzik sisteminin keyfini ise en çok sessiz iç mekan destekliyor. Gerek motor sesi olsun gerekse de rüzgar ve diğer dış sesler olsun aracın oldukça başarılı yalıtımı sayesinde müziğin veya yanınızda seyahat eden kişiyle sohbetin tadını çıkarabiliyorunuz. Misal bir önceki aracım Civic'in yeni kasasında bu konuda ciddi ilerleme olmasına rağmen Cee'd kadar sessiz bir iç mekanı yoktu. Cee'd sesli diyenlerin bir tur Civic veya Megane kullanmasını tavsiye ederim. Konfor konusunda aracın tek handikapı oldukça sert yapıda olan Hankook Ventus Prime 2 lastikler, ancak bu sorunu Michelin veya Nokian gibi yumuşak özellikli lastikler ile aşabiliyorsunuz. 8/10
Motor-performans-tüketim: 1.6 CRDi motorun en büyük artısı homojen dağıtılmış gücü. 128 Beygir ve 260 Nm tork son derece başarılı biçimde devirlere dağılmış. İlk kalkışlarda otomatik vites ve tork konvertörünün etkisiyle 128 beygiri hissedemiyormuşunuz gibi gelse de araç özellikle 2-3 ve 4 üncü viteslerde ani güç taleplerinize çok güçlü tepkiler veriyor. Bu bakımdan aracın ara hızlanmaları ve genel hissettirdiği performansı çok başarılı. Tüketim konusu ise evet yüksek ama neye göre yüksek? Bu konuda birçok kullanıcı ne yazık ki yanılgı içinde. Benim İstanbul şehir içi karma tüketimimde araç 7,1 litre tüketti. Bu değer 1400 kiloyu aşkın bir ağırlık, 128 beygir 260 Nm torkuluk bir güce üstelikte sorunsuz bir tam otomatik şanzımana göre yüksek değil, aksine başarılı bir değerdir. Keza Jetta 1.6 TDI DSG veya Fluence 1.5 DCi EDC modellerini benimle aynı güzergahta kullanıpta 6,5-7,0 litre ortalamasının altını gören neredeyse yoktur. Uzun yolda ise ben 5,4 gibi bir ortalamayı görebildim. 8/10
Şanzıman: Aracın sahip olduğu 6 ileri vitesli, direksiyondan (halk arasında tabiriyle F1 vites) ve orta konsoldan manuel müdahele edilebilir otomatik şanzımanı otomatik moddayken çok başarılı. Geçişleri zamanında, son derece hızlı yapıyor ve akıcılığı kesinlikle kesintiye uğratmıyor. Ancak manuel modda devirli kullanımda vites yükseltme komutunu yaklaşık 1 saniye geç işleme alıyor. Bu konuda Civic'in şanzımanı piyasadaki en iyi şanzımanmış, bunu Cee'd sayesinde bir kez daha görmüş oldum. Bu manuel moddaki gecikme handikapının dışında belirttiğim gibi şanzıman çok başarılı. Ayrıca bir dönem moda olmuş ancak yavaş yavaş bazı üreticilerin vageçmeye başladığı (Opel, Peugeot vs..) tek veya çift kavramalı salak robotize şanzımanlara göre ısınma, kilitlenme, mekatronik tokatronik zokatronik arızaları ve debriyaj masrafı çıkarmacağını bilmek sürücünün içini rahatlatıyor. 8/10
Distribütör-Garanti: Bildiğiniz gibi Kia araçlarının Türkiye distribütörü Anadolu Grubu Çelik Motor. Bu kadar güçlü bir gruba bağlı olan Çelik Motor'un açıkçası Kia konusundaki stratejisi çok başarısız. Kimi lokasyonlarda kapanan bayiler sonucu iyice azalmış bayi sayısı, gerek reklam gerekse de sponsorluklar olarak çok cılız kalmaları ne yazık ki Türkiye'de Kia'nın hele ki son dönemde bu kadar iddialı araçlar çıkarmaya başlamışken başarısını baltalamaktadır. Sen kalkıpta Renault, VW veya Opel gibi zaten satışları yıllardır tavanda seyreden ve kullanıcıları kemikleşmiş bir markanın distribütörü olursun o zaman bu vurdum duymazlığı anlarım da şu an Kia'nın Türkiye'de mevcut konumu nedeniyle aksine tutundurma politikası gereği daha çok müşteriye ihtiyacın varken nasıl bu kadar arka planda kalmayı tercih edersin, aklım almıyor. Bunun haricinde reklamlarda farklı lanse edilse de aracın gerçek garantisi 2 yıl, devamında takiben 3 yıllık eklenen garanti aracın neredeyse hiç bir hayati parçasını kapsamıyor. Turbo, enjektörler, şanzıman gibi önemli parçalar garanti dışında bırakılırken torpido kapağı, arka cam rezistansı gibi kolay kolay bozulmayacak parçalara garanti vererek sadece kendilerini akıllı sanmaları aslında bu aracı almamam için başlı başına bir sebepti. Yurtdışında ise Kia 7 yıl tam kapsamlı garanti veriyor. 5/10
Özetle araç son derece başarılı hatta en çok öne çıkan özelliği olan üretim kalitesi ve sürüş kalitesi olarak sınıf liderliğine kadar oynayabilecek bir araç. Umarım Türkiye pazarında hakettiği değeri bulur (Geçen ayki ODD verilerine göre sadece 377 adet satılmış).
Şahsi notum: 8/10