Yetkili servisten soğumak için bir neden daha

rayen

Super Moderator
Katılım
5 Eki 2011
Mesajlar
3,749
Tepkime puanı
832
Puanları
113
Dün oğlumun kullandığı procee'd'in yolcu tarafındaki bozulan cam kaldırma düğmesinin değişimi için oğlumu Ankara Mebbaşayar servisine gönderdim. Amaç çocuk kendi arabasıyla ilgili sorunları kendi çözsün idi. Ama genç olunca sallamamışlar, bizimki de bastırmış parayı yaptırıp getirmiş. Buraya kadar sineye çekilebilir bir durum ama kıytırık bir konuda takınılan tavır sineye çekilecek gibi değil.
Olay şu, cam kaldırma düğmesinin tırnakları kırılmış.
Düğme üzerinde çizik var mı? yok.
Darbe var mı? yok.
Tornavida benzeri bir aletle kanırtma açmaya çalışma gibi bir iz var mı? yok.
Ama tırnakların kırılması kullanıcı hatasıymış. Fabrikasyon bir hata varsa garanti kapsamına girermiş.
Bak sen, bizim yetkili servisteki uzman ötesi yetkili kişi bir bakışta fabrikasyon hatası olmadığını anlayıvermiş. Sürücü tarafında sürekli kullanılan düğme taş gibi, onda bir şey yok. Kırk yılda bir oturulan yolcu tarafındaki düğme dandik iki kez dokunduğunda tırnakları kırılıveriyor.
Hadi kırıldı yenisini tak, nasıl olsa bedeli ödenecek. Takılamazmış efendim çünkü parça yokmuş. Yapıştırılıp sorun çözülecekmiş. Bizim çocuk tecrübesiz ya ne yapsın, öyle olsun demiş. Neyse yapılmış, ücret 30.68 Tl. Açıklama, mekanik işçiliği. Yapıştırmanın adı mekanik işçiliği olmuş.

Kimse yanlış anlamasın burada itiraz ödenen paraya değil. Sergilenen tavıradır.

Eyyyyyyyy Çelik Motor,
İki tıklamayla bozulan cam düğmesi yapıyorsun, niye sarf mazemesi olarak servisinde cam düğmesi bulundurmuyorsun?
Servis çalışanlarını fabrikasyon hata olup olmadığını anlama becerisini kazandıracak hangi eğitimi verdin? açıkla sesimizi keselim.
Yapıştırması 30.68 Tl olan düğmenin kendisi kaç liradır? 1030.68 Tl mi? bunu da açıkla bilelim.

Sen, bunu okuyan Çelik Motor yetkilisi, şimdi diyeceksin ki, adamlar 30.68 Tl için yaygara yapıyor, ne kıl insanlar, allah bize bir daha böyle müşteri nasip etmesin, Kore'den kıl müşteri tesbit cihazı getirelim de bunlardan kurtulalım, bunlara araba satıp başımızı belaya sokmayalım.
Bize itiraz etmeyen, peryodik bakım adı altında istediğimizi itelediğimiz üstüne bir de teşekkür eden müşteri lazım da diyebilirsin.
Daha da ileri gidip zaten bizim filo kiralamadan işimiz tıkırında bu müşterilere gerek yok da diyebilirsin.
Ancak, bir araç sattığında nasıl alan adam bedelini ödeyip yükümlülüğünü yerine getiriyorsa, sen de kızsan da, bozulsan da sattığın aracın arkasında duracaksın yeri geldiğinde bu sözlere muhatap olacaksın. Bu da senin yükümlülüğün. Canın isterse yaptır, isterse yaptırma havasına giremezsin, gerekli özeni gerek maddi, gerekse manevi göstermek zorundasın.
Bugüne kadar sahip olduğu araçları yetkili servis dışında hiç bir yere götürmeyen ben ilk defa garantinizin canı cehenneme deme noktasına geldim.
Hadi bir hata yaptım cee'd sw aldım, hata yapmakla kalmayıp işi enayilik noktasına taşıyıp bir de procee'd aldım. Senin benim bu enayiliğimi her seferinde yüzüme vurmaya ne hakkın var?
Bu forum da Kia'nın Türkiye'de neden itibarı yok diye tartışıyor arkadaşlar. Niye yok? İşte senin bu dandik mevzulardaki tavrından dolayı yok.
Yok cam fitili, yok cam kaldırma düğmesi vs. gibi basit konulardaki tavırlarınızdan dolayı kockoca Kia firmasının itibarını iki paralık ettiniz.
Servislerinizi para tuzağı haline dönüştürdünüz, servis çalışanının ağzından ilk çıkan söz garanti kapsamına girmezi kendinize rehber edindiniz. Yıllardır 5 yıl garanti adı altında tüketicileri uyutmaya kalktınız, kurnazlığınızı bilgelik sanma gafletine düştünüz.
Size burada defalarca eleştiri gelmesine rağmen, sizi arayanlara forumda yazılanlara itibar etmeyin deme saygısızlığını gösterdiniz. Ama bu forum sayesinde bir ölçüde artan satışlarınızdan memnun olup ellerinizi ovuşturdunuz. Adınıza kurumsal firma deyipde bir gün burada bu eleştirilere olumlu ya da olumsuz yanıt vermediniz.
Soruyorum, burada yazınca incileriniz mi dökülür? Yoksa avam tabakasıyla muhatap olmakla kurumsal kimliğiniz mi aşınır?
Siz daha hala bu forumu ciddiye almayın ama insanlar, en azından aklı başında olan insanlar internette arama motoruna Kia, cee'd, rio yazdıklarında burada yazılanlarla karşılaşmayacaklar mı? Acaba demeyecekler mi?
Daha neler yazarım, neler. Ama uzun yazmak karşıdakinin anlayışı ile doğru orantılı olduğu için burada kesiyorum.
Madem bu kadar şikayetcisin servise gelme, hatta yakınından bile geçme kardeşim demeyin, ben bu arabaları alırken bu hakkı da satın aldım. Sen de Türkiye Cumhuriyeti devletine bu araçları ithal etmek istediğinde bu taahhütü yerine getireceğine dair söz verdin.
Servise gelip gelmeme benim hakkımdır, sen bunu engelleyemezsin. Canım isterse gelirim, isterse gelmem. Kurumunuzu da yasal çercevede eleştirmek tüketici olmaktan kaynaklanan en doğal hakkımdır. Her tüketici de bunu böyle bilsin, bedel ödeniyorsa açıklama istemek en doğal haktır. Burada bir lutuf söz konusu değildir.

Buyrun Çelik Motor yetkilileri zahmet edip bir açıklama yapın, eleştirilerin haksız olduğunu kanıtlayın. Ben de sizden özür dileyeyim.
Yanıt vermediğiniz takdirde belki haberlerli olmamıştır diyerek bu yazımı mailinize göndereceğim.
 

By_Cesar

Active member
Katılım
7 Eki 2013
Mesajlar
320
Tepkime puanı
44
Puanları
28
Konum
Göynük - Bolu
Abi yazdıklarının her kelimesine katılıyorum. Bu sorunları okudukça acaba kia markasını seçmekle acaba yanlış mı yaptım diye sormuyor değilim kendime! 8 Yıl Peugeot kullandım evet bazı sıkıntıları bende yaşadım bu süreçte ama müşteri memnuniyeti konusunda son 4-5 yılda büyük aşama kaydetti peugeot ama yıl olmuş 2014 şu kıytırık sorunlara bile çözüm üretemeyen kia distribütör çelik motorun ve kia servislerinin tavrı haline bak. 5 yıl bu araca binme mecburiyetim de servis ve distribütör sorunları canımı iki kat sıkar oldu.
Tek temennim kendi adıma umarım 5 yıl içerisinde yetkili servisten kaynaklı sorunlar yaşamamak.
Umarım bu yazılanları da takip ediyorlardır kia yetkilileri. Çünkü ben ve benim gibi bir çok insan özellikle bu ve diğer kia forumlarında ki paylaşım,memnuniyet ve şikayet konularını dikkate alarak aracı tercih ediyor. Mesela yakıt tüketim konusunda olan şikayetler haricinde diğerlerini pekte önemsemedim aracımı alırken bunun gibi çoğu insanın aracı tercih kriterlerinde büyük etkisi var bu forumun.
Size geçmiş olsun diyor umarım bu saçma sapan tavıra yakın zamanda tüm kia yetkili servislerinin ve çelik motorun bir son vermesini diliyorum.:confused:
 

berkural34

New member
Katılım
5 Nis 2012
Mesajlar
645
Tepkime puanı
85
Puanları
0
Yaş
32
Rasim abi yazdıklarına katılıyorum , bu gibi olaylardan sonra ben 2. sene dolduktan sonra servise gitmem. Daha garanti kapsamı içindeyken herşeyi yokuşa süren servislerin , 2 sene sonrasında iyi niyet kapsamına alacaklarına inanmıyorum.
 

omurkadir

New member
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
2,360
Tepkime puanı
147
Puanları
0
Yaş
2024
Konum
ist.
kullanıcı hatası olabilir gerçekten sadece ücreti biraz fazla almışlar.
bence büyütülecek birşey değil.
geçmiş olsun Rasim abi.
 

rayen

Super Moderator
Katılım
5 Eki 2011
Mesajlar
3,749
Tepkime puanı
832
Puanları
113
Kimse yanlış anlamasın burada itiraz ödenen paraya değil. Sergilenen tavıradır.
[MENTION=6]omurkadir[/MENTION] mesajımdaki bu bölümü atlamışsın sanırım. Derdim de garantiye girsin değildir. Gerekirse ve hakkımsa 10 kuruşluk conta için bile ortalığı ayağa kaldırırım. Bu benim için prensip meselesidir.
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
45
Rasim abi yazdıklarına katılmamak elde değil, umarım okuyan ve cevaplamaya yanaşan birisi çıkar.Memlekette hangi marka olursa olsun para budalalığı yapmakta ısrarcı olanlar koskoca firmaları iki paralık hale getiriyor sonrada marka tutmuyor şeklinde serzenişte bulunuyorlar.Bende garanti konusunda 5 yıl gerçekten tercih sebebi olur diye Kia markasını seçtim ancak kullanıcı hatası adı altında gittiğin birçok şikayetten eli boş dönme korkusu benide sarmadı değil.Kia kullandığım süreçte çok ciddi bir sıkıntı yaşamadım ancak yaşarsam daha büyük bir sıkıntıyı servis ile yaşayacağımı düşünmeye başladım.Dediğiniz gibi mevzu verilen ücret değil ancak yaklaşım tarzı ileride sıkıntı yaratacağının habercisi gibi.Genelde dar kafalı,kısa vadeli,önceliği hizmet memnuniyeti olmayan insanlara bayilik verilirse sonunun bu şekilde olması kaçınılmaz.
 

dtcagatay

New member
Katılım
7 Ocak 2014
Mesajlar
21
Tepkime puanı
4
Puanları
0
her kullanıcı bu şekilde hakkını savunursa o zaman hizmet almamız her alanda daha kaliteli olur. bence şikayetinizi sikayetvar.com üzerinden çelik motora iletin.
tekrarını yaşamamanızı dilerim...
 

ceronimo1978

New member
Katılım
4 Ağu 2011
Mesajlar
716
Tepkime puanı
103
Puanları
0
Yaş
47
Konum
istanbul
Ben servis ve hizmette kia da bugune kadar zerre sikinti yasamadim. Ama anladigim kadariyla servisler arasinda standart bir yaklasim yok. Rasim abinin bahsettigi problemi kendi servisimde yasayabilecegime imkan vermiyorum. Bence ikili iliski karsilikli iyi niyet emege saygi cercevesinde problemler cozulur. Sozun kisasi turkiyede hangi firma olursa olsun iyi iliskilerle sikintilar asilir diye tahmin ediyorum. Umarim tekrari yasanmaz. Selamlar
 

amorusso

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,769
Tepkime puanı
89
Puanları
0
Yaş
2024
Konum
istanbul
[MENTION=6]omurkadir[/MENTION] mesajımdaki bu bölümü atlamışsın sanırım. Derdim de garantiye girsin değildir. Gerekirse ve hakkımsa 10 kuruşluk conta için bile ortalığı ayağa kaldırırım. Bu benim için prensip meselesidir.
Gecmis olsun! Sw Bagaj perdesi bakalit turma parcalari icin benzer Sorun yasadim. Yurtdisinda tek global bulten ile sportage ve Kia sw lerde bedelsiz degisim yapilirken, turkiye bulteninde Celik motor nedense sw leri cikarmis sadece sportage icin degisim yapiliyordu. Parasi 20 lira tuttu , olmazsa olmaz bir parca, olmayinca bagaj perdesi kullanilamiyor, yurtdisindaki bulteninden bakalit parca icin mobis parca kodunubulamasak komple bagaje perdesi sistemini iteleyeceklerdi, 1000 liracik :)
 

Emre Akçay

New member
Katılım
8 May 2012
Mesajlar
329
Tepkime puanı
13
Puanları
0
Yaş
34
Konum
Edirne
Aynı sorunları bende yaşadım. Hak veriyorum Rasim abiye.
 

berkan1981

New member
Katılım
10 May 2013
Mesajlar
898
Tepkime puanı
168
Puanları
0
Yaş
43
Konum
istanbul
Rasim abi yerden göge kadar haklı haksız oldugundada cepten bulurlar telini forumlarda yazilanlara itibar etmeyin bunun anlami orada insanlar yalan konusuyor ve sonrasinda ilginc ilginç teklif sunmasini bilir bu celik motor bu isi yapamiyorsan birak bu isi

sabır ve zaman herşeyin ilacı..
 

erginy

New member
Katılım
22 Mar 2013
Mesajlar
95
Tepkime puanı
18
Puanları
0
Her kelimesine katılıyorum. Bir takım sorunlar ben de yaşadım bu servislerle. Yeri gelirse açarım.
 
Üst