rayen
Super Moderator
- Katılım
- 5 Eki 2011
- Mesajlar
- 3,749
- Tepkime puanı
- 832
- Puanları
- 113
Dün oğlumun kullandığı procee'd'in yolcu tarafındaki bozulan cam kaldırma düğmesinin değişimi için oğlumu Ankara Mebbaşayar servisine gönderdim. Amaç çocuk kendi arabasıyla ilgili sorunları kendi çözsün idi. Ama genç olunca sallamamışlar, bizimki de bastırmış parayı yaptırıp getirmiş. Buraya kadar sineye çekilebilir bir durum ama kıytırık bir konuda takınılan tavır sineye çekilecek gibi değil.
Olay şu, cam kaldırma düğmesinin tırnakları kırılmış.
Düğme üzerinde çizik var mı? yok.
Darbe var mı? yok.
Tornavida benzeri bir aletle kanırtma açmaya çalışma gibi bir iz var mı? yok.
Ama tırnakların kırılması kullanıcı hatasıymış. Fabrikasyon bir hata varsa garanti kapsamına girermiş.
Bak sen, bizim yetkili servisteki uzman ötesi yetkili kişi bir bakışta fabrikasyon hatası olmadığını anlayıvermiş. Sürücü tarafında sürekli kullanılan düğme taş gibi, onda bir şey yok. Kırk yılda bir oturulan yolcu tarafındaki düğme dandik iki kez dokunduğunda tırnakları kırılıveriyor.
Hadi kırıldı yenisini tak, nasıl olsa bedeli ödenecek. Takılamazmış efendim çünkü parça yokmuş. Yapıştırılıp sorun çözülecekmiş. Bizim çocuk tecrübesiz ya ne yapsın, öyle olsun demiş. Neyse yapılmış, ücret 30.68 Tl. Açıklama, mekanik işçiliği. Yapıştırmanın adı mekanik işçiliği olmuş.
Kimse yanlış anlamasın burada itiraz ödenen paraya değil. Sergilenen tavıradır.
Eyyyyyyyy Çelik Motor,
İki tıklamayla bozulan cam düğmesi yapıyorsun, niye sarf mazemesi olarak servisinde cam düğmesi bulundurmuyorsun?
Servis çalışanlarını fabrikasyon hata olup olmadığını anlama becerisini kazandıracak hangi eğitimi verdin? açıkla sesimizi keselim.
Yapıştırması 30.68 Tl olan düğmenin kendisi kaç liradır? 1030.68 Tl mi? bunu da açıkla bilelim.
Sen, bunu okuyan Çelik Motor yetkilisi, şimdi diyeceksin ki, adamlar 30.68 Tl için yaygara yapıyor, ne kıl insanlar, allah bize bir daha böyle müşteri nasip etmesin, Kore'den kıl müşteri tesbit cihazı getirelim de bunlardan kurtulalım, bunlara araba satıp başımızı belaya sokmayalım.
Bize itiraz etmeyen, peryodik bakım adı altında istediğimizi itelediğimiz üstüne bir de teşekkür eden müşteri lazım da diyebilirsin.
Daha da ileri gidip zaten bizim filo kiralamadan işimiz tıkırında bu müşterilere gerek yok da diyebilirsin.
Ancak, bir araç sattığında nasıl alan adam bedelini ödeyip yükümlülüğünü yerine getiriyorsa, sen de kızsan da, bozulsan da sattığın aracın arkasında duracaksın yeri geldiğinde bu sözlere muhatap olacaksın. Bu da senin yükümlülüğün. Canın isterse yaptır, isterse yaptırma havasına giremezsin, gerekli özeni gerek maddi, gerekse manevi göstermek zorundasın.
Bugüne kadar sahip olduğu araçları yetkili servis dışında hiç bir yere götürmeyen ben ilk defa garantinizin canı cehenneme deme noktasına geldim.
Hadi bir hata yaptım cee'd sw aldım, hata yapmakla kalmayıp işi enayilik noktasına taşıyıp bir de procee'd aldım. Senin benim bu enayiliğimi her seferinde yüzüme vurmaya ne hakkın var?
Bu forum da Kia'nın Türkiye'de neden itibarı yok diye tartışıyor arkadaşlar. Niye yok? İşte senin bu dandik mevzulardaki tavrından dolayı yok.
Yok cam fitili, yok cam kaldırma düğmesi vs. gibi basit konulardaki tavırlarınızdan dolayı kockoca Kia firmasının itibarını iki paralık ettiniz.
Servislerinizi para tuzağı haline dönüştürdünüz, servis çalışanının ağzından ilk çıkan söz garanti kapsamına girmezi kendinize rehber edindiniz. Yıllardır 5 yıl garanti adı altında tüketicileri uyutmaya kalktınız, kurnazlığınızı bilgelik sanma gafletine düştünüz.
Size burada defalarca eleştiri gelmesine rağmen, sizi arayanlara forumda yazılanlara itibar etmeyin deme saygısızlığını gösterdiniz. Ama bu forum sayesinde bir ölçüde artan satışlarınızdan memnun olup ellerinizi ovuşturdunuz. Adınıza kurumsal firma deyipde bir gün burada bu eleştirilere olumlu ya da olumsuz yanıt vermediniz.
Soruyorum, burada yazınca incileriniz mi dökülür? Yoksa avam tabakasıyla muhatap olmakla kurumsal kimliğiniz mi aşınır?
Siz daha hala bu forumu ciddiye almayın ama insanlar, en azından aklı başında olan insanlar internette arama motoruna Kia, cee'd, rio yazdıklarında burada yazılanlarla karşılaşmayacaklar mı? Acaba demeyecekler mi?
Daha neler yazarım, neler. Ama uzun yazmak karşıdakinin anlayışı ile doğru orantılı olduğu için burada kesiyorum.
Madem bu kadar şikayetcisin servise gelme, hatta yakınından bile geçme kardeşim demeyin, ben bu arabaları alırken bu hakkı da satın aldım. Sen de Türkiye Cumhuriyeti devletine bu araçları ithal etmek istediğinde bu taahhütü yerine getireceğine dair söz verdin.
Servise gelip gelmeme benim hakkımdır, sen bunu engelleyemezsin. Canım isterse gelirim, isterse gelmem. Kurumunuzu da yasal çercevede eleştirmek tüketici olmaktan kaynaklanan en doğal hakkımdır. Her tüketici de bunu böyle bilsin, bedel ödeniyorsa açıklama istemek en doğal haktır. Burada bir lutuf söz konusu değildir.
Buyrun Çelik Motor yetkilileri zahmet edip bir açıklama yapın, eleştirilerin haksız olduğunu kanıtlayın. Ben de sizden özür dileyeyim.
Yanıt vermediğiniz takdirde belki haberlerli olmamıştır diyerek bu yazımı mailinize göndereceğim.
Olay şu, cam kaldırma düğmesinin tırnakları kırılmış.
Düğme üzerinde çizik var mı? yok.
Darbe var mı? yok.
Tornavida benzeri bir aletle kanırtma açmaya çalışma gibi bir iz var mı? yok.
Ama tırnakların kırılması kullanıcı hatasıymış. Fabrikasyon bir hata varsa garanti kapsamına girermiş.
Bak sen, bizim yetkili servisteki uzman ötesi yetkili kişi bir bakışta fabrikasyon hatası olmadığını anlayıvermiş. Sürücü tarafında sürekli kullanılan düğme taş gibi, onda bir şey yok. Kırk yılda bir oturulan yolcu tarafındaki düğme dandik iki kez dokunduğunda tırnakları kırılıveriyor.
Hadi kırıldı yenisini tak, nasıl olsa bedeli ödenecek. Takılamazmış efendim çünkü parça yokmuş. Yapıştırılıp sorun çözülecekmiş. Bizim çocuk tecrübesiz ya ne yapsın, öyle olsun demiş. Neyse yapılmış, ücret 30.68 Tl. Açıklama, mekanik işçiliği. Yapıştırmanın adı mekanik işçiliği olmuş.
Kimse yanlış anlamasın burada itiraz ödenen paraya değil. Sergilenen tavıradır.
Eyyyyyyyy Çelik Motor,
İki tıklamayla bozulan cam düğmesi yapıyorsun, niye sarf mazemesi olarak servisinde cam düğmesi bulundurmuyorsun?
Servis çalışanlarını fabrikasyon hata olup olmadığını anlama becerisini kazandıracak hangi eğitimi verdin? açıkla sesimizi keselim.
Yapıştırması 30.68 Tl olan düğmenin kendisi kaç liradır? 1030.68 Tl mi? bunu da açıkla bilelim.
Sen, bunu okuyan Çelik Motor yetkilisi, şimdi diyeceksin ki, adamlar 30.68 Tl için yaygara yapıyor, ne kıl insanlar, allah bize bir daha böyle müşteri nasip etmesin, Kore'den kıl müşteri tesbit cihazı getirelim de bunlardan kurtulalım, bunlara araba satıp başımızı belaya sokmayalım.
Bize itiraz etmeyen, peryodik bakım adı altında istediğimizi itelediğimiz üstüne bir de teşekkür eden müşteri lazım da diyebilirsin.
Daha da ileri gidip zaten bizim filo kiralamadan işimiz tıkırında bu müşterilere gerek yok da diyebilirsin.
Ancak, bir araç sattığında nasıl alan adam bedelini ödeyip yükümlülüğünü yerine getiriyorsa, sen de kızsan da, bozulsan da sattığın aracın arkasında duracaksın yeri geldiğinde bu sözlere muhatap olacaksın. Bu da senin yükümlülüğün. Canın isterse yaptır, isterse yaptırma havasına giremezsin, gerekli özeni gerek maddi, gerekse manevi göstermek zorundasın.
Bugüne kadar sahip olduğu araçları yetkili servis dışında hiç bir yere götürmeyen ben ilk defa garantinizin canı cehenneme deme noktasına geldim.
Hadi bir hata yaptım cee'd sw aldım, hata yapmakla kalmayıp işi enayilik noktasına taşıyıp bir de procee'd aldım. Senin benim bu enayiliğimi her seferinde yüzüme vurmaya ne hakkın var?
Bu forum da Kia'nın Türkiye'de neden itibarı yok diye tartışıyor arkadaşlar. Niye yok? İşte senin bu dandik mevzulardaki tavrından dolayı yok.
Yok cam fitili, yok cam kaldırma düğmesi vs. gibi basit konulardaki tavırlarınızdan dolayı kockoca Kia firmasının itibarını iki paralık ettiniz.
Servislerinizi para tuzağı haline dönüştürdünüz, servis çalışanının ağzından ilk çıkan söz garanti kapsamına girmezi kendinize rehber edindiniz. Yıllardır 5 yıl garanti adı altında tüketicileri uyutmaya kalktınız, kurnazlığınızı bilgelik sanma gafletine düştünüz.
Size burada defalarca eleştiri gelmesine rağmen, sizi arayanlara forumda yazılanlara itibar etmeyin deme saygısızlığını gösterdiniz. Ama bu forum sayesinde bir ölçüde artan satışlarınızdan memnun olup ellerinizi ovuşturdunuz. Adınıza kurumsal firma deyipde bir gün burada bu eleştirilere olumlu ya da olumsuz yanıt vermediniz.
Soruyorum, burada yazınca incileriniz mi dökülür? Yoksa avam tabakasıyla muhatap olmakla kurumsal kimliğiniz mi aşınır?
Siz daha hala bu forumu ciddiye almayın ama insanlar, en azından aklı başında olan insanlar internette arama motoruna Kia, cee'd, rio yazdıklarında burada yazılanlarla karşılaşmayacaklar mı? Acaba demeyecekler mi?
Daha neler yazarım, neler. Ama uzun yazmak karşıdakinin anlayışı ile doğru orantılı olduğu için burada kesiyorum.
Madem bu kadar şikayetcisin servise gelme, hatta yakınından bile geçme kardeşim demeyin, ben bu arabaları alırken bu hakkı da satın aldım. Sen de Türkiye Cumhuriyeti devletine bu araçları ithal etmek istediğinde bu taahhütü yerine getireceğine dair söz verdin.
Servise gelip gelmeme benim hakkımdır, sen bunu engelleyemezsin. Canım isterse gelirim, isterse gelmem. Kurumunuzu da yasal çercevede eleştirmek tüketici olmaktan kaynaklanan en doğal hakkımdır. Her tüketici de bunu böyle bilsin, bedel ödeniyorsa açıklama istemek en doğal haktır. Burada bir lutuf söz konusu değildir.
Buyrun Çelik Motor yetkilileri zahmet edip bir açıklama yapın, eleştirilerin haksız olduğunu kanıtlayın. Ben de sizden özür dileyeyim.
Yanıt vermediğiniz takdirde belki haberlerli olmamıştır diyerek bu yazımı mailinize göndereceğim.