ERGIN
New member
- Katılım
- 7 Eyl 2014
- Mesajlar
- 209
- Tepkime puanı
- 76
- Puanları
- 0
Volvo S60 1.6D Powershift - 05/03/2014
İş nedeniyle Gaziantep'e günü birlik gerçekleştirdiğimiz seyahat boyunca Avis'ten kiraladığımız Volvo S60 1.6D Powershift'i ayrıntılı olarak inceleme şansım oldu.
+'ları:
- Dış Tasarım. Aracın tasarımı bu segmentte farklılık arayanları kendine çekebilecek kadar farklı ve başarılı.
- Koltuklar. Koltukların oturma alanı, sırt kavraması ve konfor olarak çok beğendim. Arkanızda 200 km bıraksanız bile yormuyor. Çok başarılı.
- Direksiyon. Direksiyon simidinin tasarımını ve özellikle kalın yapısıyla ele oturmasını çok beğendim. Ayrıca tepkileride kalın yanaklı lastiklere rağmen çok başarılıydı. Ancak manevralarda BMW modellerini hatırlatırcasına sert.
- Havalandırma. Gerek klimanın soğutma gerekse de kaloriferin ısıtma özellikleri olsun çok başarılı. İstenilen iç mekan sıcaklığını saniyeler içinde ayarlayabiliyor.
- Donanım. Araç filo aracı olması dolayısıyle en düşük donanımla tercih edilmesine rağmen donanımı başarılıydı. Elektronik park freni, park sensörü, çift bölge klima, start-stop sistemi, anahtarsız çalıştırma gibi birçok donanım standart olarak geliyor.
- Yol tutuş. Aracı Antep'in boş yollarında bol bol limitlerde kullanma şansımız oldu ancak bu kullanım tarzında virajlarda bir kez bile tutunma kaybı yaşatmaması beni etkiledi. Ayrıca aracın yüksek sürat-düz gidiş kararlığı oldukça yüksek, gezinme yaşatmıyor.
- Tüketim. 4 kişi ve yarı dolu bagaj ile birlikte günün sonunda elde ettiğimiz 8,0 litrelik ortalama tüketim, bu sınıfta ve bu ağırlıkta (1635 kg) bir araca göre değerlendirildiğinde bana başarılı geldi.
-'leri:
- İç mekan. Aracın iç mekanı özellikle orta konsolu çok sade ve basit tasarlanmış. Rakiplerden BMW 3 serisi, Audi A4 ve Mercedes C serisinin iç mekanlarından sonra S60 ne yazıkki oldukça sönük kalıyor.
- Performans. Aracın 115 Bg gücündeki motoru kesinlikle yetersiz. Gerek ilk hızlanma gerekse de ara hızlanmalarda verdiği tepkiler ortalama bir kullanıcıyı bile sıkabilecek kadar yavaş. İsyan edip gazı kökleseniz bile sonuç değişmiyor, devir saati hızla yükseliyor ancak hızlanma kağnı hızıyla... 130 km'a hıza kadar ucu ucuna yeterli olan hızlanma isteği, bu süratten sonra iyice azalıyor.
- Powershift şanzıman. Ani kalkışlarda neredeyse 1 saniyeye yakın düşünme süresi geçiriyor, ara hızlanmalarda ise nispeten daha hızlı davranıyor ancak yine düşünüyor, düşünüyor, düşünüyor (Bu kadar neyi düşünüyorsa artık ). Ayrıca kimi zaman kavramayı bırakma olarakta sarsıntı yaşatıyor.
- İç mekan kalitesi. Aracın iç mekanında koltuk döşemeleri ve kapılarda ne kadar kaliteli malzeme kullanılmış ise orta konsolda da o kadar düşük kaliteli malzemeler kullanılmış. Orta konsolün üst siperliğinde kullanılan yumuşak plastik yerini klima kontrolleri ve ses sisteminin olduğu yerden itibaren sert plastiğe bırakıyor.
Havalandırma girişinin olduğu yer, vites konsolunun olduğu bölüm ve tüm orta konsolun alt bölümü elinizle biraz sert bastırınca çıtırdayan ve ses yapan ne yazıkki tam tabiriyle "dandik" plastikle üretilmiş. Haliyle Antep'in kimi bozuk yollarında ses yapıyor.
Sonuç: Böyle bir aracı alacak bütçeyi bir kullanıcı olarak ayırıyorsam ve 3 serisi veya A4 gibi rakipleri görmüşsem haliyle çok daha kaliteli bir iç mekanla karşılaşmak isterim. Hadi buna göz yumduk ve almaya karar verdik diyelim, o zaman bu araca biraz daha güçlü bir motor şart.
Motor kesinlikle sadece ekonomi isteyen müşteriler göz önüne alınarak bu araca yerleştirilmiş ancak açıkçası en sakin kullanıcının bile kimi zaman bir miktar performansa ihtiyacı olacağı düşünülürse (misal sollamalarda) ben kendim bu aracı tercihlerimin arasına sokmazdım.
Şahsi notum: 5/10
İş nedeniyle Gaziantep'e günü birlik gerçekleştirdiğimiz seyahat boyunca Avis'ten kiraladığımız Volvo S60 1.6D Powershift'i ayrıntılı olarak inceleme şansım oldu.
+'ları:
- Dış Tasarım. Aracın tasarımı bu segmentte farklılık arayanları kendine çekebilecek kadar farklı ve başarılı.
- Koltuklar. Koltukların oturma alanı, sırt kavraması ve konfor olarak çok beğendim. Arkanızda 200 km bıraksanız bile yormuyor. Çok başarılı.
- Direksiyon. Direksiyon simidinin tasarımını ve özellikle kalın yapısıyla ele oturmasını çok beğendim. Ayrıca tepkileride kalın yanaklı lastiklere rağmen çok başarılıydı. Ancak manevralarda BMW modellerini hatırlatırcasına sert.
- Havalandırma. Gerek klimanın soğutma gerekse de kaloriferin ısıtma özellikleri olsun çok başarılı. İstenilen iç mekan sıcaklığını saniyeler içinde ayarlayabiliyor.
- Donanım. Araç filo aracı olması dolayısıyle en düşük donanımla tercih edilmesine rağmen donanımı başarılıydı. Elektronik park freni, park sensörü, çift bölge klima, start-stop sistemi, anahtarsız çalıştırma gibi birçok donanım standart olarak geliyor.
- Yol tutuş. Aracı Antep'in boş yollarında bol bol limitlerde kullanma şansımız oldu ancak bu kullanım tarzında virajlarda bir kez bile tutunma kaybı yaşatmaması beni etkiledi. Ayrıca aracın yüksek sürat-düz gidiş kararlığı oldukça yüksek, gezinme yaşatmıyor.
- Tüketim. 4 kişi ve yarı dolu bagaj ile birlikte günün sonunda elde ettiğimiz 8,0 litrelik ortalama tüketim, bu sınıfta ve bu ağırlıkta (1635 kg) bir araca göre değerlendirildiğinde bana başarılı geldi.
-'leri:
- İç mekan. Aracın iç mekanı özellikle orta konsolu çok sade ve basit tasarlanmış. Rakiplerden BMW 3 serisi, Audi A4 ve Mercedes C serisinin iç mekanlarından sonra S60 ne yazıkki oldukça sönük kalıyor.
- Performans. Aracın 115 Bg gücündeki motoru kesinlikle yetersiz. Gerek ilk hızlanma gerekse de ara hızlanmalarda verdiği tepkiler ortalama bir kullanıcıyı bile sıkabilecek kadar yavaş. İsyan edip gazı kökleseniz bile sonuç değişmiyor, devir saati hızla yükseliyor ancak hızlanma kağnı hızıyla... 130 km'a hıza kadar ucu ucuna yeterli olan hızlanma isteği, bu süratten sonra iyice azalıyor.
- Powershift şanzıman. Ani kalkışlarda neredeyse 1 saniyeye yakın düşünme süresi geçiriyor, ara hızlanmalarda ise nispeten daha hızlı davranıyor ancak yine düşünüyor, düşünüyor, düşünüyor (Bu kadar neyi düşünüyorsa artık ). Ayrıca kimi zaman kavramayı bırakma olarakta sarsıntı yaşatıyor.
- İç mekan kalitesi. Aracın iç mekanında koltuk döşemeleri ve kapılarda ne kadar kaliteli malzeme kullanılmış ise orta konsolda da o kadar düşük kaliteli malzemeler kullanılmış. Orta konsolün üst siperliğinde kullanılan yumuşak plastik yerini klima kontrolleri ve ses sisteminin olduğu yerden itibaren sert plastiğe bırakıyor.
Havalandırma girişinin olduğu yer, vites konsolunun olduğu bölüm ve tüm orta konsolun alt bölümü elinizle biraz sert bastırınca çıtırdayan ve ses yapan ne yazıkki tam tabiriyle "dandik" plastikle üretilmiş. Haliyle Antep'in kimi bozuk yollarında ses yapıyor.
Sonuç: Böyle bir aracı alacak bütçeyi bir kullanıcı olarak ayırıyorsam ve 3 serisi veya A4 gibi rakipleri görmüşsem haliyle çok daha kaliteli bir iç mekanla karşılaşmak isterim. Hadi buna göz yumduk ve almaya karar verdik diyelim, o zaman bu araca biraz daha güçlü bir motor şart.
Motor kesinlikle sadece ekonomi isteyen müşteriler göz önüne alınarak bu araca yerleştirilmiş ancak açıkçası en sakin kullanıcının bile kimi zaman bir miktar performansa ihtiyacı olacağı düşünülürse (misal sollamalarda) ben kendim bu aracı tercihlerimin arasına sokmazdım.
Şahsi notum: 5/10