akenatons
New member
- Katılım
- 14 May 2012
- Mesajlar
- 364
- Tepkime puanı
- 57
- Puanları
- 0
- Yaş
- 44
Arkadaşlar fren arızası sebebiyle yazılan konu başlığını görünce okuduğum bir bilgiyi sizlerle paylaşmak istedim.
Biliyorsunuz bazı markalar araçlarındaki sorunlarla ilgili olarak arabaları geri çağırır ve ücretsiz olarak sorunu giderir. Altta alıntı yaptığım yazı Ford Pinto modelinde yaşanan bir sorunun fayda / maliyet açısından nasıl konumlandırıldığını ve insan hayatının nasıl hiçe sayıldığını anlatan ibretlik bir olaydır. Okumanızı tavsiye ederim.
__________________________________________________________________________________________________________________
Ford pinto amerikan otomobil endüstrisi için çok önemli bir otomobildir. Ford'un ilk nesil volkswagen golf'e cevabıdır. zamanında otomobillerin geliştirme süreçleri 4 yıl civarindayken 2 yıldan biraz daha uzun bir zamanda geliştirilip piyasaya sürülmüştür.
Bu acele arasinda ölümcül bir hata yapan ford mühendisleri, aracın benzin deposunu bagajın hemen altına egsozun yanına konumlandırmışlardır.1960'larda üretilen bu otomobillerin yakıt tanklarının patlamaya eğimli oldukları anlaşılmıştı.Şirket, bu arıza nedeniyle oluşabilecek kazalar sonucunca ödenecek tazminat ile otomobillerin yeniden tasarımının maliyeti arasında bir karşılaştırma yapmış,sonuçta, tazminat ödemenin daha az külfetli olduğuna karar verilmişti.Ürün geliştirmede güvenlik ve güvenirlik ilk sırada yer almadığı için araç piyasaya sürüldü.Bir taraftan da tank konstrüksiyonu içim fayda-maliyet çalışması sürüyordu.Bu sırada 180 ölü,180 yaralı ve 2100 yanmış araba ile toplam 49.5 milyon$ lık bir maliyetin altına girilmişti.Bu tip bir hatanın ortadan kaldırılması için 11$ lık maliyet hesaplanmıştı.Bu tüm arabalra yansıtıldığında 137 milyon$ lık bir meblağa ulaşıyordu.
1978 yılında bu hatadan kaynaklanan bir kaza için açılan bir davada Ford firması 128 milyon$ lık bir tazminat öedemeye mahkum edildi.Aynı yıl verilen bir diğer kararla,1.5 milyon Ford Pinto firma tarafından piyasadan toplandı.Bu miktar yıllık maliyetin 3 katı civarındaydı.
(Mitcham-Duval,Engineering Ethichs,2000)
Biliyorsunuz bazı markalar araçlarındaki sorunlarla ilgili olarak arabaları geri çağırır ve ücretsiz olarak sorunu giderir. Altta alıntı yaptığım yazı Ford Pinto modelinde yaşanan bir sorunun fayda / maliyet açısından nasıl konumlandırıldığını ve insan hayatının nasıl hiçe sayıldığını anlatan ibretlik bir olaydır. Okumanızı tavsiye ederim.
__________________________________________________________________________________________________________________
Ford pinto amerikan otomobil endüstrisi için çok önemli bir otomobildir. Ford'un ilk nesil volkswagen golf'e cevabıdır. zamanında otomobillerin geliştirme süreçleri 4 yıl civarindayken 2 yıldan biraz daha uzun bir zamanda geliştirilip piyasaya sürülmüştür.
Bu acele arasinda ölümcül bir hata yapan ford mühendisleri, aracın benzin deposunu bagajın hemen altına egsozun yanına konumlandırmışlardır.1960'larda üretilen bu otomobillerin yakıt tanklarının patlamaya eğimli oldukları anlaşılmıştı.Şirket, bu arıza nedeniyle oluşabilecek kazalar sonucunca ödenecek tazminat ile otomobillerin yeniden tasarımının maliyeti arasında bir karşılaştırma yapmış,sonuçta, tazminat ödemenin daha az külfetli olduğuna karar verilmişti.Ürün geliştirmede güvenlik ve güvenirlik ilk sırada yer almadığı için araç piyasaya sürüldü.Bir taraftan da tank konstrüksiyonu içim fayda-maliyet çalışması sürüyordu.Bu sırada 180 ölü,180 yaralı ve 2100 yanmış araba ile toplam 49.5 milyon$ lık bir maliyetin altına girilmişti.Bu tip bir hatanın ortadan kaldırılması için 11$ lık maliyet hesaplanmıştı.Bu tüm arabalra yansıtıldığında 137 milyon$ lık bir meblağa ulaşıyordu.
1978 yılında bu hatadan kaynaklanan bir kaza için açılan bir davada Ford firması 128 milyon$ lık bir tazminat öedemeye mahkum edildi.Aynı yıl verilen bir diğer kararla,1.5 milyon Ford Pinto firma tarafından piyasadan toplandı.Bu miktar yıllık maliyetin 3 katı civarındaydı.
(Mitcham-Duval,Engineering Ethichs,2000)