Merhaba arkadaşlar.
Bu konuyu ayrı bir başlık altında açmak istedim, çünkü önemli olduğunu düşünüyorum.
Anladığım kadarıyla otomatik şanzıman bakımında yağ değişimi esnasında bizim araçlarda filtreleri değiştirmiyorlar. Bunu hem MEB Başayar (Ankara) hem de Elif Otomotiv (Şanlıurfa) servislerine sordum. Hatta şanzıman filterisini almak için telefon ettiğimde bir servis bana yağ değişiminde filtreyi de değiştirmek istersek bunun yaklaşık 1000 TL ye patlayacağını çünkü filtrenin ulaşılması zor bir yerde olduğunu, dolayısıyla filtre değişimi için şanzımanı indirmek gerektiğini söyledi. Ben yine de filtreyi almak istediğimi söyledim, bunun üzerine adam sanırım stoktan sorgulama yaptı ve bu parçanın tanımsız olduğunu ve Türkiye'ye gelmediğini söyledi.
Çelik Motorun sitesinden de kontrol ediyorum ve adamlar şanzıman filtresinin değişimini öngörmüyor. Hatta bende mevcut bulunan ve önceden Çelik Motorun internet sitesinden indirmiş olduğum periyodik bakım tablosunun ekran alıntısına buyrun bakın; aynı şey!
Ekli dosyayı görüntüle 2472
Dedim belki servis yetkilisi haklıdır, bizim şanzımanın yapısı biraz farklıdır, belki Kia Moodırs (Motors) filtre değişimine ihtiyaç duymayan bir şanzıman yapmıştır. Gelin görün ki durum hiç de böyle değil.
Lakin internetten izlediğim birçok şanzıman yağı değişim videolarında filtre değişimi de yapıyorlar. Hem de çok basit bir şekilde. Benim aracın şanzıman yapısı da internette izlediklerime çok benzer. Şanzıman yağ haznesini söküyorsun, işte karşında filtre.
İşte benim aracın şanzımanının şeması.
Ekli dosyayı görüntüle 2473
Kırmızı çerçeve içindeki parça yağ filtresidir. Görüldüğü üzere şanzımanın en altındaki yağ haznesi kapağını sökünce hemen ulaşabiliyoruz. Parçanın kod numarası da 46321-23001.
Servis her ne kadar parça değişmiyor dese de ben değiştirmeye azmettim. Neyse ki bizim araçtaki filtrenin aynısı Hyundai İx20de kullanılıyormuş. Onun için memleketteki Hyundai Servisini aradım ve parçayı sipariş ettim. Yalnız yağ haznesi kapağının etrafındaki contayı (sarı renkle gösterilmiş olan) henüz nereden bulabileceğimi bilemiyorum. Onu da temin edersem filtre değişimi için baya bir yol almış olacağım.
Bence bunu her otomatik şanzıman sahibi arkadaşın yapması lazım. Çünkü bir gereklilik bu. Çelik Motor bu gerekliliği neden duymuyor, orasına aklım ermiyor.
Eğer yanlış biliyorsam/düşünüyorsam, doğrusunu bilen birinden öğrenmekten de büyük mutluluk duyarım, onun için bilgileriniz ve fikirleriniz benim için önemlidir.
Bu arada her arayıp bir şey sorduğunda seni hiçbir şey bilmeyen biri yerine koyan ve dolayısıyla sana yanlış ya da eksik bilgi veren yetkili servislerden ve memlekette, etkili olmasa bile yetkili bir servisten mahrum olmam, aracın yedek parçalarını temininde yaşadığım sıkıntı vb. vb. beni araçtan soğutmaya başladı.
Herkese kolay gelsin.
Bu konuyu ayrı bir başlık altında açmak istedim, çünkü önemli olduğunu düşünüyorum.
Anladığım kadarıyla otomatik şanzıman bakımında yağ değişimi esnasında bizim araçlarda filtreleri değiştirmiyorlar. Bunu hem MEB Başayar (Ankara) hem de Elif Otomotiv (Şanlıurfa) servislerine sordum. Hatta şanzıman filterisini almak için telefon ettiğimde bir servis bana yağ değişiminde filtreyi de değiştirmek istersek bunun yaklaşık 1000 TL ye patlayacağını çünkü filtrenin ulaşılması zor bir yerde olduğunu, dolayısıyla filtre değişimi için şanzımanı indirmek gerektiğini söyledi. Ben yine de filtreyi almak istediğimi söyledim, bunun üzerine adam sanırım stoktan sorgulama yaptı ve bu parçanın tanımsız olduğunu ve Türkiye'ye gelmediğini söyledi.
Çelik Motorun sitesinden de kontrol ediyorum ve adamlar şanzıman filtresinin değişimini öngörmüyor. Hatta bende mevcut bulunan ve önceden Çelik Motorun internet sitesinden indirmiş olduğum periyodik bakım tablosunun ekran alıntısına buyrun bakın; aynı şey!
Ekli dosyayı görüntüle 2472
Dedim belki servis yetkilisi haklıdır, bizim şanzımanın yapısı biraz farklıdır, belki Kia Moodırs (Motors) filtre değişimine ihtiyaç duymayan bir şanzıman yapmıştır. Gelin görün ki durum hiç de böyle değil.
Lakin internetten izlediğim birçok şanzıman yağı değişim videolarında filtre değişimi de yapıyorlar. Hem de çok basit bir şekilde. Benim aracın şanzıman yapısı da internette izlediklerime çok benzer. Şanzıman yağ haznesini söküyorsun, işte karşında filtre.
İşte benim aracın şanzımanının şeması.
Ekli dosyayı görüntüle 2473
Kırmızı çerçeve içindeki parça yağ filtresidir. Görüldüğü üzere şanzımanın en altındaki yağ haznesi kapağını sökünce hemen ulaşabiliyoruz. Parçanın kod numarası da 46321-23001.
Servis her ne kadar parça değişmiyor dese de ben değiştirmeye azmettim. Neyse ki bizim araçtaki filtrenin aynısı Hyundai İx20de kullanılıyormuş. Onun için memleketteki Hyundai Servisini aradım ve parçayı sipariş ettim. Yalnız yağ haznesi kapağının etrafındaki contayı (sarı renkle gösterilmiş olan) henüz nereden bulabileceğimi bilemiyorum. Onu da temin edersem filtre değişimi için baya bir yol almış olacağım.
Bence bunu her otomatik şanzıman sahibi arkadaşın yapması lazım. Çünkü bir gereklilik bu. Çelik Motor bu gerekliliği neden duymuyor, orasına aklım ermiyor.
Eğer yanlış biliyorsam/düşünüyorsam, doğrusunu bilen birinden öğrenmekten de büyük mutluluk duyarım, onun için bilgileriniz ve fikirleriniz benim için önemlidir.
Bu arada her arayıp bir şey sorduğunda seni hiçbir şey bilmeyen biri yerine koyan ve dolayısıyla sana yanlış ya da eksik bilgi veren yetkili servislerden ve memlekette, etkili olmasa bile yetkili bir servisten mahrum olmam, aracın yedek parçalarını temininde yaşadığım sıkıntı vb. vb. beni araçtan soğutmaya başladı.
Herkese kolay gelsin.