Müşteri Memnuniyetinde 4. Kez Birinci....

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
47
Konum
Kadıköy
Acaba Kia ne zaman 1. olabilecek, veya olabilecek mi??

"Müşteri Memnuniyeti Endeksi" araştırmasında Toyota 4. kez birinci oldu.

Toyota'nın müşteri memnuniyetinde en beğenilen marka olduğu Türkiye'nin 81 ilinde yapılan araştırma ile bir kez daha ortaya kondu. Toyota, KalDer ve KA Araştırma Limited tarafından yapılan "Müşteri Memnuniyeti Endeksi" araştırmasında binek otomobil kategorisinde tüm rakiplerini geride bırakarak üst üste 4'ncü kez listenin birinci sırasında yer almayı başardı. Toyota Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO'su Ali Haydar Bozkurt, son 4 yıldır aralıksız olarak devam eden birinciliklerin temelinde "güven" unsurunun yattığını söyledi.

Toyota, Ulusal Kalite Derneği (KalDer) ve KA Araştırma Limited tarafından 81 ilde 11 bin 479 kişiyle yapılan "Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi" araştırmasında binek otomobil sektöründe 4 yıldır üstüste ilk sırada yer almayı başardı. Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi 2011 yılı araştırmasının sonucunda Toyota binek otomobil kategorisinde yine birinci sırada yer aldı. Araştırmaya göre; birinciliklerin temelinde Toyota müşterilerinin başlangıçta ürün ile ilgili beklentilerinin karşılığını almalarının yanısıra Toyota bayilerinde aldıkları sorunsuz satış ve satış sonrası hizmet anlayışı da yatmaktadır. Üst üste gelen birinciliklerle Toyota her koşulda müşteri memnuniyetini en üst düzeyde tutmasının karşılığını da almış oldu.

Toyota Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO'su Ali Haydar Bozkurt, araştırma sonuçlarına göre son 4 yıldır gelen birincilikler ile Toyota'nın bu konudaki felsefesinin karşılığını bulduğunu belirterek " Son 4 yılda gelen birincilikler müşteri memnuniyetinde sürdürülebilirliğe güzel bir örnektir ve temelinde güven unsuru yatmaktadır. Bu durumu iki adımda özetlersek birinci adım doğru ürün, servis ve hizmeti üretmeniz, ikincisi de dürüst ve şeffaf bir politikayla ve her zaman doğru iletişim kurarak müşterilerinizle daimi bir irtibat halinde olmanızdır." dedi. Bozkurt, ürün ve hizmet için ödenilen paranın beklentileri ne kadar karşıladığının önemli olduğuna işaret ederek "Müşterisine ciddi anlamda önem vererek, ürettiği hizmet ve ürünlerle daima müşterisinin yanında durması gerektiğini kendisine vizyon edinmiş dünya şirketleri açısından bu algının doğru değerlendirilmesi gerekir." dedi.

Hedefimiz : Mutlak Müşteri Memnuniyeti

Toyota Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO'su Ali Haydar Bozkurt, Toyota vizyonu gereği "Müşterilerin Toyota'yı seçmelerinden ötürü mutlu olmasını sağlayan bir şirket" kavramının ana hedefleri olduğunu da kaydederek "Bizi tercih edenlerin beklentilerini aşacak ürün ve hizmetlerle her zaman bu yarışta bir adım önde gitmek için uğraş vermeye devam edeceğiz. 3S Plaza konsepti ile satış, servis ve yedek parça hizmeti veren Toyota bayilerinin mottosu müşterinin kapıdan içeri girdiği andan itibaren patronun o olduğunun tüm çalışanlar tarafından bilinmesidir."diye konuştu.

www.milliyet.com.tr den alıntıdır...
 

Snaan

New member
Katılım
17 Tem 2011
Mesajlar
1,589
Tepkime puanı
23
Puanları
0
Ynt: Müşteri Memnuniyetinde 4. Kez Birinci....

en ufak darbede şase yamuluyo ben nasıl memenun oliym şimdi arabadan :)
 
Katılım
24 May 2011
Mesajlar
2,667
Tepkime puanı
223
Puanları
0
Yaş
47
Konum
Sakarya
Ynt: Müşteri Memnuniyetinde 4. Kez Birinci....

kia da birinci olur ama sondan... ;D
 

ceedorf

New member
Katılım
28 Haz 2011
Mesajlar
452
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
49
Ynt: Müşteri Memnuniyetinde 4. Kez Birinci....

Hiç gerçekçi gelmedi bana haber,Toyota sorunsuz araba tamam ama servisleri ateş pahası,ilgi alakada sıfır diyebilirim.

He bu arada 2006 yılında 2005 model corolla 1,6 sol hb. aracım vardı,1 yıl kadar zor dayanabildim içeri aldığı sese,Bir kere uzun yol olarak Ankaraya gittim geldim kafam 2 kat büyümüştü,hemen sattım.
 
J

Josefsalvatini

Guest
Müşteri Memnuniyetinde 4. Kez Birinci....

Arkadaslar kia servisleri sizi arabanızın yanına bırakır
Çelik motor ilginlenir neden boyle söylüyorsunuz
Toyota yıllardır tr de fabrikası olan marka dünya devi bizde markamıza sahip çıkalım kia da Büyüsün
 

ceedorf

New member
Katılım
28 Haz 2011
Mesajlar
452
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
49
Ynt: Müşteri Memnuniyetinde 4. Kez Birinci....

Kia'nın Abant buluşmasındaki yaklaşımına göre değişir tabi :D
 

amorusso

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,769
Tepkime puanı
89
Puanları
0
Yaş
2024
Konum
istanbul
Ynt: Müşteri Memnuniyetinde 4. Kez Birinci....

Valla bence Celik motor'un kullandigi arastiram sirketi tirt, 2008'de beni 5-6 kez aradilar memnunmusunuz diye :)
halbuki 1 sefer servise gitmistim :) 2011-2012 de ise ariyorlardi en olmadik zamanalrda 1-2 saaat sonra arayin diyordum, bir daha donup aramiyorlardi :) Yani arastirma sirketi tirt oldugu surece bu is olmaz :p
 

rayen

Super Moderator
Katılım
5 Eki 2011
Mesajlar
3,749
Tepkime puanı
832
Puanları
113
Ynt: Müşteri Memnuniyetinde 4. Kez Birinci....

9 yıl corolla kullandım. Aracı aldım 3 gün sonra hayırlı olsun, herhangi bir şikayetiniz var mı? diye sordular. Her servis sonrası mutlaka arayıp, araçla ilgili bir sorun var mı diye sordular. Yaptıkları tüm kampanyaları bildirdiler. Hala telefonuma toyotadan mesaj gelir. Partner tepee aldım. Yine hayırlı olsun diye aradılar.
Ceed aldım. Ne arayan oldu, ne soran oldu. Bir hayırlı olsun, araçtan memnun musunuz? diye soran çıkmadı. Servise ilk gittim, yine arayan soran olmadı. Serviste ayıptır, insan servisten sonra bir arar, aracın durumunu sorar dedim. İkinci servise gidişimden sonra aradılar. Aslında çok şey yazarım servisle ilgili ama germiyeyim kendimi. :)
Yusuf memnun. Ahbab olunca elbette iyi davranırlar. Oysa ben servisle niye kanka olayım. Bedelini alıyor mu? alıyor. O zaman bir telefonu niye çok görüyor. Gerçi servisten servise durum, ilgi alaka değişir diyebilirsiniz. Ben de, tüm servisler aynı standartta olmalıdır derim. ;D
Özetle, bu kafada giderlerse daima sondan birinci olurlar ancak.
 

amorusso

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,769
Tepkime puanı
89
Puanları
0
Yaş
2024
Konum
istanbul
Ynt: Müşteri Memnuniyetinde 4. Kez Birinci....

Su anki servislerle bir cacik olmaz, 2-3 sene once Anadolu kia'ya da toplam 10 liraya degistirttigim 2 ampule,
utanmadan, 2011'de 50 lira fatura eden zihniyetler var. :)
 

zerogravity

New member
Katılım
31 May 2011
Mesajlar
3,484
Tepkime puanı
73
Puanları
0
Yaş
49
Konum
Istanbul
Müşteri Memnuniyetinde 4. Kez Birinci....

Konuya boyle yaklaşırsak benim yaptıgım plastidip islemi icinde 250 jant 100 iç , 100 panjuru vermem lazimdi ama ben bu işi 150 tl e kendim hallettim. Vaktiyle ilk ceede 300tl verip kisalara xenon yaptırmıştım . Simdi bu paraya yeni ceedimde arabaya isik paketi yaptim.uzun , kisa , on sis , arka sis , plakalik dahil.

Yani markayı bos yönleriyle gormektense dolu taraflarindanda görmeliyiz haksizmiyim? Her markanın her servisin bircok sorunu var. Bugun maserati servisinden de , Porsche servisindende sikayet var.

Ben aracımdan da , servis aldigim Ersuyurt dan da , yaklaşımlarından da memnunum , evet polyanna olabilirim ama bana gösterilen ilgi alaka yaklaşım be servis sonrasi gösterilen ilgiden de memnunum.

Bence burada soylemktense Celik motora dertlerimizi anlatmalıyız. Bugun çalıştığımız şirketlerde bile sıkıntımız iletisim ve bilgi akısı eksikliği degilmidir? Öyleyse daha ileriye bakabilmeli ve eleştiri-özeleştiri yaparken eksileri artıları toplamalıyız.

Bakim icin servise gidiyorum evet ancak aracımı garanti disinda bırakmayacak uygulamalarıda kendim yapiyorum.

Eger Kia, Çelik motor , Ersu üçlemesi den memnun olmasaydım 3 Kia araci almaz mutlaka bir baska markaya kayardim:)
 

amorusso

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,769
Tepkime puanı
89
Puanları
0
Yaş
2024
Konum
istanbul
Ynt: Müşteri Memnuniyetinde 4. Kez Birinci....

Benimde 3.cu aracim :)

Kimse mukemmel degil ama, servise giderken acaba ne kadar opecekler diye dusunmemek lazim.
Dikkat edin yukarda bahsettigim rakam tam normalin 5 kati, bildigim ve rahat gittigim bir yerdi :)
Bir daha oyle bir yere gidermiyim, hayir.
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
47
Konum
Kadıköy
Re: Müşteri Memnuniyetinde 4. Kez Birinci....

cumartesi Gul-al da saplama, bijon ve iscikik toplam 13 tl odedim.... gayet mantikli rakkam... servislerin yaklasimi direkt olarak oranin iliskileri ile baglantiki... iliskiler ne kadar iyiyse size davranislarida o kadar iyi oluyor....

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
 

zerogravity

New member
Katılım
31 May 2011
Mesajlar
3,484
Tepkime puanı
73
Puanları
0
Yaş
49
Konum
Istanbul
Müşteri Memnuniyetinde 4. Kez Birinci....

İste konu burada bağdaşıyor. Farkındalıkların farkına varıldığını , eleştirildiklerini , 3 maymunun oynamadığını bilmelerini sağlamakta biz kullanıcıların bir nevi gorevi...

Biz sikayet eden değilde eleştiren , iyileştirmek icin eleştiren taraf olur , kullanici isteklerini ilgililere bildirirsek artı toplarız. Sikayet eden olursak bir sure sonra "şikayetçi " yaftası ile gozardi da ediliriz.
 

Snaan

New member
Katılım
17 Tem 2011
Mesajlar
1,589
Tepkime puanı
23
Puanları
0
Ynt: Müşteri Memnuniyetinde 4. Kez Birinci....

evet ben gülalda herkesle çok iyiyim ona göre de muamele görüyorum tabii ki. ben de polen filtresine montaj dahil 5 lira verdim.
 
Üst