Merhaba
Bu tarz müşteri hizmetleri geri dönüşleri her firmada fazlasıyla olmakta.
Yakın zamandaki örnekler.
1-Eşimde Renault var, 1 ay önce bakım yaptırdık. Bakımdan 15 gün sonra Servis aradı şikyetiniz varmı diye, 1 hafta sonrada Renault un görevlendirdiği Araştırma şirketi aradı ve servis memnuniyeti hk 20 soruluk anket yaptı.
2- Daha Extrem örnek, Biraderde Nissan var. Satın aldıktan sonra önce bayii aradı, sonra Nissan . Daha sonra evlerine doldurup mail ile geri göndermeleri için özel kart göndrildi ( Japon müdürün ıslak imzası bulunan )
Daha sonra bakım yapıldı , ve Nissanın görevlendirdiği özel firma GFK (
GfK Türkiye) dan aradılar ve 60 yaşlarında bir amca evlerine geldi ve uzun uzun anket yaptılar.
Kısacası oldukça çetinleşen piyasa ekonomilerinde firmalar rekabet içindeki yerlerini dahada sağlamlaştırmak için bu tarz araştırmaları yapmak zorundalar.
ISO 9001-2008 kalite sistemi kuralları içinde müşteri şikayetleri incelem kısmıda bulunmaktadır ( Customer Compliants Research ) . Dolayısıyla KIA da yapılanlar fazla değil , hatta eksik bile denebilir.
Hatta şöyle de düşünebiliriz, piyasada pazar payını yükseltmek isteyen bir firma için daha da fazlasını yapmaları gerekir.
Müşteri feedback i önemlidir. Yurt dışında bir restauranta gittiğnizde ( Özellikle Almanyada ) yemek bittikten sonra garson gelir sorar . Nasıl buldunuz, eleştiriniz varmı, beğendinizmi diye. Ve hizmet kalitesini ve yemek kaltesini artırmak için herkes fikrini söyler. Bizde böyle bir şey olmaz , eleştirmeye kalktığınızda da ya hesap fazla gelir yada yemek kötü.
Bence bu tarz anketleri yanıtlarsak, piyasada sadece markasına bakılarak yer tutan araçların arkasından toplumun körü körüne bağlanmasının önüne geçer, hem yeni ve kaliteli araçların ( KIA gibi ) daha iyi olmasını sağlarız , hemde diğerlerini marka uğruna ne olursa olsun deyip satın alma yoluna gitmeyiz.
KIA çalışanı falan değilim, bu arada önemle belirteyim.
Likya