Kia ceed lere ceed gt fren sistemi montaji

passenger59

New member
Katılım
14 Ocak 2013
Mesajlar
31
Tepkime puanı
9
Puanları
0
Yaş
65
Konum
Ankara
Kia ceed araçlara ceed gt veya pro ceed gt fren sisteminin montajı (disk, balata, kaliper, yazılım vs. komple) mümkün olabilecek mi , Bu konuda çelik motor ne düşünüyor bilen var mı acaba. Bu işin servislerde, bedeli mukabilinde ve garantiyi bozmadan yapılabilmesi ihtimali var mı, yoksa bunu beklemek hayal mi olur.
 

josefsalvatini

Yasaklı Üye
Katılım
7 Eki 2012
Mesajlar
1,698
Tepkime puanı
182
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul
Abi montajı cok basit zatn fren sistemi garantiyi bozmaz aslında
Daha da ileri gidersek
Subaru impreza Honda s2000 mitsubishi evo tarzı arabaların 5*114.3
Ölçüleri bunların büyük disk ve kaliperleri uygulanabilir ama
Malesef sonradan bu islere girmek yüksek maliyet
Kaldiki Gt nin frenini servisten almaya kalksak dudak ucuklatir

3500 tl ye on diskleri 312mm yapıp 4 port kalıper konulabilir bu parçalar mevcut
 

passenger59

New member
Katılım
14 Ocak 2013
Mesajlar
31
Tepkime puanı
9
Puanları
0
Yaş
65
Konum
Ankara
Yeni ceed için ebc de dahil olmak üzere nerede ise internetteki tüm tuning sitelerini taramama rağmen fren sistemi bulamadım. hidrolik pompasının kapasitesi ve fren yazılımı da işin içine girince adaptasyon şansıda azalıyor. İyi bir fren sistemi için 3500 tl harcanabilir ,fakat el sürdükten sonra 350 mm ye çıkmak lazım. Ama yoksa 312 mm yede razıyım ancak, yukarıda da bahsettiğim gibi, yine de yazılım problem olacaktır . Hidrolik pompası yetersiz kalabilir endişelerim var. İnşallah çelik motor bu konuda esnek olurda iş servislerde ,fiyat ta abartılmadan çözülür.
 

josefsalvatini

Yasaklı Üye
Katılım
7 Eki 2012
Mesajlar
1,698
Tepkime puanı
182
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul
Abi serviste mümkün degil
Malesef suan ceed icin fren sistemi yok :(

Ama ceed diye bakmamak lazım ben eski kasaya bulurken ölçüleri araştırdım ve eski kasaya 2002 model Hyundai elantra coupe nin ki uydu
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
47
Konum
Kadıköy
Baska bir teori arayim ortaya... fren disklerini buyutmek fren sistemini gelistirmek yazilim olmadan ne kadar efektif olacak?? Fren disklerinde ya da balatalarda sikinti yok ki standard arabada. Sikinti abs nin erken devreye girmesi. Fren sistemini buyutunce yine abs erken devreye girecektir. Yazilim guncellemesi olmadan fren sistemini gelistirmek bence ise yaramaz...

TeamPASAOGLU
 

josefsalvatini

Yasaklı Üye
Katılım
7 Eki 2012
Mesajlar
1,698
Tepkime puanı
182
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul
Abi disk balata büyüyünce fren daha iyi tuttuğu icin fren daha geç blokaja girecektir zaten
 

passenger59

New member
Katılım
14 Ocak 2013
Mesajlar
31
Tepkime puanı
9
Puanları
0
Yaş
65
Konum
Ankara
Yusuf kardeşim ben yinede hidrolik pompasının ve yazılımın sorun olacağını düşünüyorum.Büyük ihtimalle hidrolik pompada upgrade edilme ihtiyacı doğacak (gt lerin aynı pompayı kullandığını zannetmiyorum) ve yeni yazılım da zorunlu olacak gibi.Araç yeni ve popülaritesi bir vw,audi gibi yüksek olmadığından ,üretici firmaların ,yakın zamanda, piyasaya ,bu araç için bir kit sürmeleri,pek ihtimal dahilinde görünmüyor.Yani bence olay yine çelik motora bakıyor gibi.Aracı değiştirmekte başka bir çözüm tabii.Ama ben bu aracı gerçekten seviyorum.Yeni kia ceed kasalı,iç dizaynlı ama golf R motorlu,frenli bir araç harika olurdu:)
 

josefsalvatini

Yasaklı Üye
Katılım
7 Eki 2012
Mesajlar
1,698
Tepkime puanı
182
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul
Yusuf kardeşim ben yinede hidrolik pompasının ve yazılımın sorun olacağını düşünüyorum.Büyük ihtimalle hidrolik pompada upgrade edilme ihtiyacı doğacak (gt lerin aynı pompayı kullandığını zannetmiyorum) ve yeni yazılım da zorunlu olacak gibi.Araç yeni ve popülaritesi bir vw,audi gibi yüksek olmadığından ,üretici firmaların ,yakın zamanda, piyasaya ,bu araç için bir kit sürmeleri,pek ihtimal dahilinde görünmüyor.Yani bence olay yine çelik motora bakıyor gibi.Aracı değiştirmekte başka bir çözüm tabii.Ama ben bu aracı gerçekten seviyorum.Yeni kia ceed kasalı,iç dizaynlı ama golf R motorlu,frenli bir araç harika olurdu:)

abi ben 2-3 frenci ile konustum disk balata kalıper degısımı yuzde 90 bu sorunu halleder dedıler bunun yanında dot 5.1 fren hidrolıgı olacak.


mesela bır ornek vereyım benım suankı arabada bu sorunların hıcbırı yoktu
19 mayısta ıstanbul parka girdım 20 dk boyunc hıc sorun yasamadım ama ılk pıst denemesı oldugundan bızı son turda uyarmadılar ve dırek dısarı tanelası gorduk, bırden yavaslayınca ates gıbı olmus dıskler yuzunden herkesın balataları dısklerı yandı
allahtan bende sadece balata yandı 1-2 ay o sekıl kullandım ve aynen dusuk hızlarda abs kıtlenmesı yasıyordum
sebebı balatalarım ıslevını gormedıgı ıcın sureklı abs devreye gırıyordu yanı fren sıstemnın zayıf yerı oldugu ıcın bunu yasadım
son hafta arabayı cok agresıf kullandım delı gıbı heryerde gazladım en son kırmızı ısıkta ısıgı gecıp durunca (abs blokajı seklınde durmaherkesın yasadıgı gıbı) hemen balataları degıstırdım ve sorun halloldu
yanı balata yanmadan once sorunsuzdu sıstemden bır parca bozulunca sorun oldu degıstırınce sorun gectı

evet yazılım bu sorunu zaten bır mıktar cozecek ama cogu kısıyı memnun etmeyecek frenı suan da guclendırdıgın anda zaten abs devreye gırme suresı cok uzayacak frene bastıgınızda cok daha ıyı tepkı ve durma suresı olacak aracta. abs fren sıstemı araca yeterlı durmayı sagllayamadıgında devreye gırıyor zaten frenlerınız ıyı ıse blokaj olmadan cok kısa surede ve mesafede duruyorsunuz ( bu kuru hava sartlarında her zaman gecerlıdır )

aslında herkes yenı kasa da dıye dusunuyor konuyu ama eskı kasa kullanıcılarıda aynı testı yanı 30-40 la gıderken bos bır yolda denese aynı sorunun oldugunu gorecekler
sonucta ben 2.5 yıl eskı kasaya bındım ve yasadım 30.k orjınal fren sıstemı ıle kullandım cunku.
kalan km lerde guclu dısk balata ve hıdrolık ıle kullandım sorunum gecmıstı
 

passenger59

New member
Katılım
14 Ocak 2013
Mesajlar
31
Tepkime puanı
9
Puanları
0
Yaş
65
Konum
Ankara
Yusuf kardeşim bunların birebir uyacağına ve hidrolik pompasının gücünün yeteceğinden emin misin? Sonra, parçalar elimizde ,o tornacı senin,bu tornacı benim, gezmeyelim.Yada araçla giderken kapıyı açıp ayak freni ile pompaya yardımcı olmaya çalışmayalım.:D(Birazda espri olsun şu orucun son saatinde) Şaka bir tarafa araştırma ve cevapların için çok teşekkür ediyorum değerli kardeşim.
 

josefsalvatini

Yasaklı Üye
Katılım
7 Eki 2012
Mesajlar
1,698
Tepkime puanı
182
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul
Yusuf kardeşim bunların birebir uyacağına ve hidrolik pompasının gücünün yeteceğinden emin misin? Sonra, parçalar elimizde ,o tornacı senin,bu tornacı benim, gezmeyelim.Yada araçla giderken kapıyı açıp ayak freni ile pompaya yardımcı olmaya çalışmayalım.:D(Birazda espri olsun şu orucun son saatinde) Şaka bir tarafa araştırma ve cevapların için çok teşekkür ediyorum değerli kardeşim.

abi kaliper montajı çok basit uygun tasıyıcı yapılıp takılıyor
mesela alttakı konuda orjınal 288 mm dıske 4 piston kaliper uygulaması var tasıyıcısı ıle beraber

buda 1500 tl sadece ön kalipere istiyor buna 600 tl buyuk disk ve performans balata eklersek takılması ıle beraber 2250 tl gıbı bır rakama gelir


abi merkez pistte cıkan arac harıcınde kimse degıstırmıyor

yapılmaz mı sorunsuz olur mu evet yapılır sorunsuz binersin ama 2500 tl verırmısın dıye bana sorsan
ben derım kı orjınal dısk balatanı 25-30 k km kullan sonra al derım en azından eskısı bır ıse yaramıs olur :)
yada bekir inde dediği gibi golf r al derim :)
1.4 tsi için Blow off ve Brembo 4 piston ön kaliper
 
Üst