ERGIN
New member
- Katılım
- 7 Eyl 2014
- Mesajlar
- 209
- Tepkime puanı
- 76
- Puanları
- 0
Hyundai i20 Style 1.4 CRDi (Yeni Kasa) - 18/11/2014
Hyundai'nin B segmentindeki i20 modelinin yeni kasasını dün test etme şansım oldu.
+'ları:
- Aracın iç mekanı sınıfındaki bir çok modele göre daha hacimli hissettiriyor. Ne ön ne de arka tarafta "sıkışıklık" hissetmiyorsunuz; diz ve özellikle baş mesafeleri konusunda sınıfına göre oldukça bonkör.
Otomobiller ile yakından ilgili olmayanların iç mekan genişliğini C segmenti araçlarla kıyaslaması mümkün.
- İç mekanda işçilik kalitesi yine sınıfına göre oldukça yüksek. Hatalı veya homojen aralıklı olmayan bir bölüm bile yok.
- Aracın 1.4 litrelik turbo beslemeli dizel motorunun çekişi bu kasaya oldukça yeterli. Alt devirlerde yaşanan kısa bir boşluğun ardından homojen olarak gelen güç, 3 kişi ve klima açık şekilde bile tatmin ediciydi.
Ayrıca düşük devir-yüksek vites zorlamalarımda bile motor stop etme eğilimine girmeyerek toleransının ne kadar yüksek olduğunu kanıtladı (VW'nin bu CRDi motorlardan ders çıkarması gerekir).
- Konu motordan açılmışken, motorun sessizliği çok başarılı, özellikle DCi ünitelere göre fark çok bariz. Kırmızı ışıkta yanımda duran Fluence'ın zamanı için modern ancak artık dinozor sayılabilecek motorunun sesi açıkçası i20'nin yanında traktör gibiydi.
Ayrıca yol ve rüzgar yalıtımıda sınıfına göre oldukça başarılı.
- Aracın üzerinde standart olarak Michelin Energy lastikler geliyor ve yol sesinin düşük olmasında bu lastiklerin payı büyük. Hyundai'yi, diğer modellerindeki gibi milliyetçilik yapmayıp Hankook ve Nexen markarlarında inat etmemesinden dolayı tebrik etmek lazım.
- B segmenti araçların nerdeyse hiçbirinde bulunmayan öndeki sabit kol dayama i20'de mevcut. Açıkçası B segmentinde sonrdan takılmış gibi eğreti duran sürücü koltuğuna monte edilmiş kol dayama yerine orta konsolla bütünleşen sabit kol dayama hem daha geniş ve rahat kullanım sunuyor hemde tasarım olarak C segmenti gibi hissettiriyor.
- Debriyaj ve vites geçişleri tam kıvamında. Tek parmakla bile vites zorlanmadan geçiyor hatta kendi yerini buluyor. (Geçen hafta Polo 1.0 kullanmıştım, resmen geçmeye direnç gösteren kemikli yapısı rezaletti.).
- Diğer Hyundai modellerinde olduğu gibi i20'de 5 sene garanti kapsamında satışa sunuluyor. Bu garantinin tam kapsam olması ayrıca içinizi rahatlatıyor.
- Donanımı, bir donanım haricinde sınıfında açık ara liderliğe oynar. Kesenin ağzını açarsanız tam boy panaromik ve açılır tavan, elektrikli katlanır aynalar, gerçek viraj farları (sis farı çakması değil), ESP, 7" ekranlı ve konsolla bütünleşik orjinal navigasyon sistemi gibi donanımlarla aracı gırtlak dolu hale getirebilirsiniz.
-'leri:
- İşçiliğin çok başarılı olduğunu belirtmiştim ancak malzeme kalitesi için aynı olumlu düşünceleri sürdürmem zor. Çünkü ön göğsün üst kısmı haricinde aracın iç mekanı tamamen sert plastkle döşenmiş. Buna sürücü kapısının üst kısmıda dahil ve açıkçası maliyet kaygısıyla bu kadar sert plastik kullanılması beni şaşırttı.
- Aynı şekilde bu aracı tasarlayan mühendisleri ne kadar başarılı bir çıkarmışsa koltuk döşemelerini seçen mühendiste bir o kadar başarısız seçimler yapmış. İstifa etse yeridir. Arkadaş gerek görsel olarak gerekse de dokunma hissi olarak bu kadar ucuz ve dandik koltuk döşemelerini çok mu aradın? Rezalet.
- Aracın Jump, Style ve Elite donanım paketleri buunuyor. Ancak en üst paket olan Elite'te bile klimanın manuel olması Hyundai'ye hiç ama hiç yakışmamış. Dahası opsiyonel olarak bile elektronik klima alamıyorsunuz.
- Aracın yürüyen aksamı benim gibi sportif tat arayanları tatmin edecek şekilde sert ayarlanmış (Michelin lastiklere rağmen sert) ancak bu sertlik herkesin hoşuna gitmeyebilir. Bir kademe gergin hissettiriyor, özellikle tümsek geçişlerinde.
Sonuç: Hyundai gerçekten bu sefer çok başarılı bir model piyasaya sürmüş. İç mekandaki koltuk döşemelerini ve manuel klimayı dert etmezseniz karşınızda hem yakışıklı hem de oldukça donanımlı şehir faresi duruyor.
Üstelik konfor özellikleri tartışmasız bir numara olan tork konvertörlü otomatik şanzıman seçeneğinide 1.4 benzinli modelde sunuyor. 8/10
Hyundai'nin B segmentindeki i20 modelinin yeni kasasını dün test etme şansım oldu.
+'ları:
- Aracın iç mekanı sınıfındaki bir çok modele göre daha hacimli hissettiriyor. Ne ön ne de arka tarafta "sıkışıklık" hissetmiyorsunuz; diz ve özellikle baş mesafeleri konusunda sınıfına göre oldukça bonkör.
Otomobiller ile yakından ilgili olmayanların iç mekan genişliğini C segmenti araçlarla kıyaslaması mümkün.
- İç mekanda işçilik kalitesi yine sınıfına göre oldukça yüksek. Hatalı veya homojen aralıklı olmayan bir bölüm bile yok.
- Aracın 1.4 litrelik turbo beslemeli dizel motorunun çekişi bu kasaya oldukça yeterli. Alt devirlerde yaşanan kısa bir boşluğun ardından homojen olarak gelen güç, 3 kişi ve klima açık şekilde bile tatmin ediciydi.
Ayrıca düşük devir-yüksek vites zorlamalarımda bile motor stop etme eğilimine girmeyerek toleransının ne kadar yüksek olduğunu kanıtladı (VW'nin bu CRDi motorlardan ders çıkarması gerekir).
- Konu motordan açılmışken, motorun sessizliği çok başarılı, özellikle DCi ünitelere göre fark çok bariz. Kırmızı ışıkta yanımda duran Fluence'ın zamanı için modern ancak artık dinozor sayılabilecek motorunun sesi açıkçası i20'nin yanında traktör gibiydi.
Ayrıca yol ve rüzgar yalıtımıda sınıfına göre oldukça başarılı.
- Aracın üzerinde standart olarak Michelin Energy lastikler geliyor ve yol sesinin düşük olmasında bu lastiklerin payı büyük. Hyundai'yi, diğer modellerindeki gibi milliyetçilik yapmayıp Hankook ve Nexen markarlarında inat etmemesinden dolayı tebrik etmek lazım.
- B segmenti araçların nerdeyse hiçbirinde bulunmayan öndeki sabit kol dayama i20'de mevcut. Açıkçası B segmentinde sonrdan takılmış gibi eğreti duran sürücü koltuğuna monte edilmiş kol dayama yerine orta konsolla bütünleşen sabit kol dayama hem daha geniş ve rahat kullanım sunuyor hemde tasarım olarak C segmenti gibi hissettiriyor.
- Debriyaj ve vites geçişleri tam kıvamında. Tek parmakla bile vites zorlanmadan geçiyor hatta kendi yerini buluyor. (Geçen hafta Polo 1.0 kullanmıştım, resmen geçmeye direnç gösteren kemikli yapısı rezaletti.).
- Diğer Hyundai modellerinde olduğu gibi i20'de 5 sene garanti kapsamında satışa sunuluyor. Bu garantinin tam kapsam olması ayrıca içinizi rahatlatıyor.
- Donanımı, bir donanım haricinde sınıfında açık ara liderliğe oynar. Kesenin ağzını açarsanız tam boy panaromik ve açılır tavan, elektrikli katlanır aynalar, gerçek viraj farları (sis farı çakması değil), ESP, 7" ekranlı ve konsolla bütünleşik orjinal navigasyon sistemi gibi donanımlarla aracı gırtlak dolu hale getirebilirsiniz.
-'leri:
- İşçiliğin çok başarılı olduğunu belirtmiştim ancak malzeme kalitesi için aynı olumlu düşünceleri sürdürmem zor. Çünkü ön göğsün üst kısmı haricinde aracın iç mekanı tamamen sert plastkle döşenmiş. Buna sürücü kapısının üst kısmıda dahil ve açıkçası maliyet kaygısıyla bu kadar sert plastik kullanılması beni şaşırttı.
- Aynı şekilde bu aracı tasarlayan mühendisleri ne kadar başarılı bir çıkarmışsa koltuk döşemelerini seçen mühendiste bir o kadar başarısız seçimler yapmış. İstifa etse yeridir. Arkadaş gerek görsel olarak gerekse de dokunma hissi olarak bu kadar ucuz ve dandik koltuk döşemelerini çok mu aradın? Rezalet.
- Aracın Jump, Style ve Elite donanım paketleri buunuyor. Ancak en üst paket olan Elite'te bile klimanın manuel olması Hyundai'ye hiç ama hiç yakışmamış. Dahası opsiyonel olarak bile elektronik klima alamıyorsunuz.
- Aracın yürüyen aksamı benim gibi sportif tat arayanları tatmin edecek şekilde sert ayarlanmış (Michelin lastiklere rağmen sert) ancak bu sertlik herkesin hoşuna gitmeyebilir. Bir kademe gergin hissettiriyor, özellikle tümsek geçişlerinde.
Sonuç: Hyundai gerçekten bu sefer çok başarılı bir model piyasaya sürmüş. İç mekandaki koltuk döşemelerini ve manuel klimayı dert etmezseniz karşınızda hem yakışıklı hem de oldukça donanımlı şehir faresi duruyor.
Üstelik konfor özellikleri tartışmasız bir numara olan tork konvertörlü otomatik şanzıman seçeneğinide 1.4 benzinli modelde sunuyor. 8/10