zerogravity
New member
Selam arkadaslar,
Bugun itibariyle 1hafta ve 400 km dir h&r yay kullanmaktayim.
Her kullanicinin farkli yorumlar yaptigi , kimisini memnun ederken kimisine sikinti veren bu performans urunu hakkinda kendi deneyim ve goruslerimi yalin bir dille sizlere aktarmaya calisacagim.
Bir diger markayi test etmedigim/edemedigim icin sizlere karsilastirmali ornek sunamayacagimi ve, ancak ve ancak ayni aracda farkli markalarin kullanildiktan sonra bu yorumlarin dogru olabilecegini dusunmekteyim.
Araca ait fiziki gorunus ile anlatmaya baslayayim;
Yay takilmadan once
Yay takildiktan 2 gun 70km sonra;
Yay takildiktan bir hafta sonra (yay iyice oturdu) 400km kullanim;
Dis gorunum;
Gordugunuz gibi aracin fiziki gorunusunu daha kasli , genc ve agresif bir gorunume kavusturdu. Bakan mutlaka birkez daha bakiyor, arac ilgi cekiyor.
Stok araclarimizdaki sesler;
Aractaki stok yaylar ile hemen hepimizin sikayeti on takimdan gelen seslerdi. Sinir bozucu sekilde takirdayan , lukurdayam bu sesler benimde cok kafama takiliyordu. Yaylari degistirince aninda kesildi ve hic bir ses kalmadi.
Performans ve yol tutus;
Yaylar takilinca hemen denemek istedim. Yaptigim sert sag sollar ve ardi ardina seri oynamalarda aracin hicbir yerevyigilmadan direksyona tam tepki verdigini , akselarasyonda ivmelenme kaybi yasatmadigini hissttim. Bu his gercekten cok cok iyiydi, ozellikle akselarasyonda aracin arkaya dagilan agirligi sebebiyle ivmelenmede zaman kaybi yasaniyordu. Her daim gittigim forum avm ya normal sartlarda 70 ile arka kopma egilimdeyken 90 km ile artik cook rahat girebilmekteyim. 14/06 sali gunu gebze seyahatimde yogun yagis altinda yolbtutusun ne denli onemli oldugunu iyice ogrenmis oldum, korfeze cikan yoncada 110 ile kayipsiz donus yaylarin ne denli performans ve guvenlik artisi saglattigini bir kez daha gostermis oldu.
Fren mesafesi;
Aracin akselarasyon esnasindaki iyi tepkisi frenlemede ve fren mesafesinde de ciddi iyilesme sagladi. Aracin sert frenler , frenle girilen virajlar veya serit degistirmelerde yolu cok daha iyi tuttugunu , aracin one kafa vermesini sifira indirdigini farkettim. Dun gece maslak dan ciktigimda sorentonun cop kamyonuna girmemek icin onume atlamasi ve 130km hizdayken yaptigim sert fren ve aracin kisa surede yavaslmasi kasayi engelledi. Aracin kaydigi anda tek eksigin lastikler oldugunu ve hemen degistirilmesi gerektigini bana hatirlatti. Ucuz atlatilmis ancak stok arac ile kesinlikle kaza yapilacak bir durumdu, resmen capraz atesde kalmis sagda cop kamyonu onunuzde sorento ve hiz 130km..
Konfor ;
Bu konu aslen tamsmen kullanicinin beklentileriyle ilgili diyebiliriz. Zevk-Renk ikilisinin elestirilememesi gibidir deyip gecmeyecegim.
Yaylar takildigindaki ilk 2 gun eskiye oranla az bur sertlik yasandi.aracin tam olarak oturmasiyla birlikte aracin biraz daha sertlestigini soylemek mumkun. Esim ve oglum bu durumdan cok da rahatsiz degiller, onlar rahatsiz degilse ben de cok memnunum demektir.
Arac 10cm gibi tumseklerden rahatca gecebilirken , hizli girislerde alt orta kisimda surtmeler yasanabiliyor. Dik inisler ve cikislarda hic sorun yasamadim ama pasanin cikisindaki malum tumsekden biraz hizli gecince on flaplarin az bisey surttugunu hissettim.
Yuksek hizlardaki bozuk satihlarda aracin oraya buraya gezmedigini ve tutundugunu siyleyebilirim. Zaten agir olan aracimiz icin sehir efsanesi olan yuksek hizda yoldan ayrilirsin soylemi en azindam bizim araclarimiz icin dogru degil. Arac gayet iyi tutunuyor ve yolu birakmiyor. Siddetli hizlarda bile arac icinde rahatsizlik duymuyor, yol sesi , vuruntu vb sorunlar yasamiyorsunuz.
Benim araca ait son fotograflarida bu vesileyle paylasayim...
Not: konunun ciddiyeti nedeniyle smile isaretlemeleri kullanilmamistir.
Bugun itibariyle 1hafta ve 400 km dir h&r yay kullanmaktayim.
Her kullanicinin farkli yorumlar yaptigi , kimisini memnun ederken kimisine sikinti veren bu performans urunu hakkinda kendi deneyim ve goruslerimi yalin bir dille sizlere aktarmaya calisacagim.
Bir diger markayi test etmedigim/edemedigim icin sizlere karsilastirmali ornek sunamayacagimi ve, ancak ve ancak ayni aracda farkli markalarin kullanildiktan sonra bu yorumlarin dogru olabilecegini dusunmekteyim.
Araca ait fiziki gorunus ile anlatmaya baslayayim;
Yay takilmadan once

Yay takildiktan 2 gun 70km sonra;

Yay takildiktan bir hafta sonra (yay iyice oturdu) 400km kullanim;

Dis gorunum;
Gordugunuz gibi aracin fiziki gorunusunu daha kasli , genc ve agresif bir gorunume kavusturdu. Bakan mutlaka birkez daha bakiyor, arac ilgi cekiyor.
Stok araclarimizdaki sesler;
Aractaki stok yaylar ile hemen hepimizin sikayeti on takimdan gelen seslerdi. Sinir bozucu sekilde takirdayan , lukurdayam bu sesler benimde cok kafama takiliyordu. Yaylari degistirince aninda kesildi ve hic bir ses kalmadi.
Performans ve yol tutus;
Yaylar takilinca hemen denemek istedim. Yaptigim sert sag sollar ve ardi ardina seri oynamalarda aracin hicbir yerevyigilmadan direksyona tam tepki verdigini , akselarasyonda ivmelenme kaybi yasatmadigini hissttim. Bu his gercekten cok cok iyiydi, ozellikle akselarasyonda aracin arkaya dagilan agirligi sebebiyle ivmelenmede zaman kaybi yasaniyordu. Her daim gittigim forum avm ya normal sartlarda 70 ile arka kopma egilimdeyken 90 km ile artik cook rahat girebilmekteyim. 14/06 sali gunu gebze seyahatimde yogun yagis altinda yolbtutusun ne denli onemli oldugunu iyice ogrenmis oldum, korfeze cikan yoncada 110 ile kayipsiz donus yaylarin ne denli performans ve guvenlik artisi saglattigini bir kez daha gostermis oldu.
Fren mesafesi;
Aracin akselarasyon esnasindaki iyi tepkisi frenlemede ve fren mesafesinde de ciddi iyilesme sagladi. Aracin sert frenler , frenle girilen virajlar veya serit degistirmelerde yolu cok daha iyi tuttugunu , aracin one kafa vermesini sifira indirdigini farkettim. Dun gece maslak dan ciktigimda sorentonun cop kamyonuna girmemek icin onume atlamasi ve 130km hizdayken yaptigim sert fren ve aracin kisa surede yavaslmasi kasayi engelledi. Aracin kaydigi anda tek eksigin lastikler oldugunu ve hemen degistirilmesi gerektigini bana hatirlatti. Ucuz atlatilmis ancak stok arac ile kesinlikle kaza yapilacak bir durumdu, resmen capraz atesde kalmis sagda cop kamyonu onunuzde sorento ve hiz 130km..
Konfor ;
Bu konu aslen tamsmen kullanicinin beklentileriyle ilgili diyebiliriz. Zevk-Renk ikilisinin elestirilememesi gibidir deyip gecmeyecegim.
Yaylar takildigindaki ilk 2 gun eskiye oranla az bur sertlik yasandi.aracin tam olarak oturmasiyla birlikte aracin biraz daha sertlestigini soylemek mumkun. Esim ve oglum bu durumdan cok da rahatsiz degiller, onlar rahatsiz degilse ben de cok memnunum demektir.
Arac 10cm gibi tumseklerden rahatca gecebilirken , hizli girislerde alt orta kisimda surtmeler yasanabiliyor. Dik inisler ve cikislarda hic sorun yasamadim ama pasanin cikisindaki malum tumsekden biraz hizli gecince on flaplarin az bisey surttugunu hissettim.
Yuksek hizlardaki bozuk satihlarda aracin oraya buraya gezmedigini ve tutundugunu siyleyebilirim. Zaten agir olan aracimiz icin sehir efsanesi olan yuksek hizda yoldan ayrilirsin soylemi en azindam bizim araclarimiz icin dogru degil. Arac gayet iyi tutunuyor ve yolu birakmiyor. Siddetli hizlarda bile arac icinde rahatsizlik duymuyor, yol sesi , vuruntu vb sorunlar yasamiyorsunuz.
Benim araca ait son fotograflarida bu vesileyle paylasayim...




Not: konunun ciddiyeti nedeniyle smile isaretlemeleri kullanilmamistir.