turkeril
New member
- Katılım
- 7 Şub 2015
- Mesajlar
- 210
- Tepkime puanı
- 6
- Puanları
- 0
- Yaş
- 45
Teknik anlamda iki forumda da sizin yorumunuz haricinde entry yok malesef.@turkeril neyaptınız kia forumunda beklediğiniz ilgiyi görebildinizi efendim?
Ben 115'lik makinanın 128 euro5'e geçişte ne gibi değişiklikler yediğini merak ediyorum. Perf eksikliği sadece yazılım kaynaklı mı yoksa DPFnin önemli bir rolu var mı mesela. DPF'nin etkisi büyükse iptal ettirmeyi, yok sadece emisyona yönelik yazılım optimizasyonu ise yazılım yaptırmayı düşünüyorum. Bunu anlamanın da en kolay yolu mesela Ceed I'in makyajlılarının son senesinde 115 ve 128 euro5 olanlar aynı anda satılmıştı. O kasada iki versiyon arasında perf farkı (özellikle kalkışlarda) 115'lik lehine olabilir diye şüpheliyim mesela.
Bir başka anlamadığım durum katalog verisi olarak 115'lik cerato ile 128'lik ceedin torku aynı (255-260 Nm) fakat aynı rampada 115'lik cerato hızlanarak çıkarken 128'lik sabit hızı ancak koruyabiliyor. Hatta ceedde 6 değil 5. viteste bile durum böyle. O zaman nasıl aynı tork oluyor, bunu anlayamıyorum.
Bir de 128'liklerde turbo Garrett'in farklı versiyonu. Bizdeki versiyon, VW araçlarda 2.0 TDI'larda kullanılanmış. O yüzden yazılımla ne kadar yüklensen de ciğeri yetiyor ve kara duman kolay kolay atmıyor. Turbomuz da ciğer sahibi iken bir cerato performansı neden olmasın?
Şu videoyu 205 binde sattığım cerato 181 binde iken çekmiştim:
[video=youtube;rqDmLEACP0U]https://www.youtube.com/watch?v=rqDmLEACP0U[/video]
Şu kalkış ceedde neden olmasın