90 km hızda motor durdu

branke

New member
Katılım
2 May 2014
Mesajlar
156
Tepkime puanı
29
Puanları
0
Aslında direksiyonla ilgili testi yapmanız çok basit. Kontağı açmadan direksiyonu çevirmeye çalışın, benim yaşadığım durum aynen bu oldu çünkü. Zorluğunu göreceksiniz.

Genelde 90-100km süratle, tek başıma ev-iş arası gidiyorum. Çok nadir 120-130 falan çıkıyorum. Zaten hemen hemen her gün 20km kadar yolu 90-100km arası cruise ile geliyorum.



Bu konuda size katılmıyorum. Öncelikle bu onların işi, benim işim değil. Zaten servisteki arkadaşlar da kendi hataları olduğunu, muhtemelen teslimden önce bir şeye müdahale ettiklerini ve unuttuklarını söyleyip özür dilediler. Size göre benim "olur mu ya hata bende, siz sadece satıyorsunuz ben kontrol etmeliydim" demeliydim.





Burada "ekspert" derken kastettiğiniz eksper değil, uzman sanırım. Gerçi hangisini kastettiyseniz o kavramı yanlış anlamışsınız. Bir ürünü çok almış olmamız bizi o ürünün uzmanı ya da eksperi yapmaz. Bu ürün hakkında değişik tecrübelerimiz olmuş olabilir. Mesela benim yaşadığım bu olay bir tecrübe. 41 araç alıp sizden daha uzmanım da diyemem, araç eksperiyim de diyemem veya sizden daha çok tecrübeliyim de diyemem.
Daha önce babamın aldığı sıfır bir aracın tavanı boyalı çıktı mesela. Şimdi onun tecrübesi bizim için de geçerli oldu. Bu Ceed'i alırken de tüm kaportayı kontrol ettirdim. Mesela bundan sonra da aküyü kontrol edeceğim ve çevremde bu olayı anlattığım insanlar da kontrol edecek. Bunu çok araç aldıklarından değil, tecrübelerinden dolayı yapacaklar.





Size yalnızca bu konuda katılıyorum.



Selam,



"Bayilerde herkesin tecrübeli, bilgili olduğunu sanmayın.

Unutmayın, 6 aylık amele, ustabaşı olarak ev inşa ediyor memleketimizde.




Size yalnızca bu konuda katılıyorum. "


Fena değil, 30 mu ne satır yazmışım bu kadarına katılmışsın.

Hiç de katılmayabilirdin.:)

Çocuklarını bagaja koyup 190 ile gidenlerdensin demek, katılmadığına göre..

Cam yıkayıcısının suyunu da bayi 15.000 km de bir koyar, Allah insana "kaputu açma fobisi" vermesin.

O "frenleri boşalan" vasıtalar var ya kaza yapan, çoğu servis zamanını bekliyormuş, bayi kaputu açınca hidrolik seviyesini kontrol etsin diye.



"Kontağı açmadan direksiyonu çevirmeye çalışın"

Bunu kontağın ACC. de olduğunu varsayarak cevaplayayım, yoksa direksiyon kilitlidir.


Park halindeki arabanın direksiyon ağırlığı ile 40 km. deki arabanın direksiyon ağırlığını "eşit" olarak mı biliyorsun?

Katılmayacaksın ama yanlışsın.


Neyse,


41 inci arabanda sana "kırkbir kere Maşaallah" derim, haberim olursa.


Saygılar,
 

Lutto

New member
Katılım
9 May 2014
Mesajlar
10
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konuyu uzatmak istemiyorum ama burada insanları da yanlış bilgilendirmenizi istemiyorum.
Araçta elektrik komple gittiğinde kontagin acc konumu olmuyor maalesef. Sizin kitli diye tabir ettiğiniz konumda oluyor.
Dilerseniz kutup başını çıkarın kontagi acc konumuna getirmeyi deneyin.

Çocuklar bagajda ve 190 gibi ifadelerinizden yazdıklarımı okumadığınızı, sadece kendi yazmak istediklerinizi yazmak için girdiginizi anliyorum.
 

branke

New member
Katılım
2 May 2014
Mesajlar
156
Tepkime puanı
29
Puanları
0
Konuyu uzatmak istemiyorum ama burada insanları da yanlış bilgilendirmenizi istemiyorum.
Araçta elektrik komple gittiğinde kontagin acc konumu olmuyor maalesef. Sizin kitli diye tabir ettiğiniz konumda oluyor.
Dilerseniz kutup başını çıkarın kontagi acc konumuna getirmeyi deneyin.

Çocuklar bagajda ve 190 gibi ifadelerinizden yazdıklarımı okumadığınızı, sadece kendi yazmak istediklerinizi yazmak için girdiginizi anliyorum.


Selam,

Kimseyi yanlış bilgilendirmek gibi bir niyetim yok.:eek:

Öğrenmenin yaşı da yok, yanlışımı göster-kanıtla özür dileyeyim.


Konunun uzamasına karşı bir alerjim de yok..:rolleyes:

"Araçta elektrik komple gittiğinde kontagin acc konumu olmuyor maalesef. Sizin kitli diye tabir ettiğiniz konumda oluyor.
Dilerseniz kutup başını çıkarın kontagi acc konumuna getirmeyi deneyin."


Şu söylediklerine açıklık getirelim, olur mu?

Park halindeki bir araçtan mı bahsediyoruz yoksa seyir halinde olandan mı?

Seyir halindeyken kontak açıktır, elektrikler devre dışı kalırsa (Kontrol edilmeyen bir kutup başı teması kaybederse) ESP-ESAP gibi sistemler çalışmaz.

AMA direksiyon KİLİTLENMEZ. Ağırlaşır, sana karşı gelmeye çalışabilir.

50-80 km de sürülen bir aracı kenara çekmek paniklemeyen biri için zor değildir.




Ben park halindeki aküsüz bir vasıtanın kontak açılmasından bahsettiğmi hatırlamıyorum.( ACC durumu)


Elektronik direksiyon kilidi buna müsaade etmez. (Bir çok arabada var, eskiden beri)

Ama kontağı aç, sonra aküyü çıkar.

Bak bakalım, direksiyon kilitleniyor mu?


Belirtmek istediğin bu ise söylediklerim ile alakası yok.:)



Çocuklar bagajda filan.....

Katılmadın, onlardan biri olduğunu düşünmem normal.


Saygılar,
 

Lutto

New member
Katılım
9 May 2014
Mesajlar
10
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yine aynı şeyi yapiyorsunuz. Okumuyorsunuz yazdıklarımı.

Ben kilitlenir demedim, sizin kilitli diye tabir ettiğiniz konumda oluyor dedim.

Lütfen bundan sonrasını okuyun çünkü aslında ayni şeyi söylüyoruz. Ben de lastikleri çeviren motorun devre dışı kaldığını ve araca bindiginizdeki sertlikte olduğunu söylüyorum.

Az önce yazdığınız mesajdaki en önemli nokta panik hali.
Yaşadığım durumda panik olmamak mümkün değil çünkü birden bire noldugunu anlamıyorsunuz ve direksiyon gerçekten inanılmaz sertleşiyor. Ben manevra yapmadan araç tekrar çalıştı sansima. Ama calismasaydi ve virajda başıma gelseydi gerçekten kontrol edebilecegimi sanmıyorum.

Bu bölgeyi bilmem bilir misiniz. Yolum gereği her sabah deve bagirtan yokusunu iniyorum. Orda olmuş olsa ben de bir başkası da araci kontrol edemezdi.
 
Üst