turkeril
New member
- Katılım
- 7 Şub 2015
- Mesajlar
- 210
- Tepkime puanı
- 6
- Puanları
- 0
- Yaş
- 45
Merhaba arkadaşlar,
Aracımı alalı 7 aya yaklaştı ve 17 bin km gibi bir yol geçtim bu arada.
128 hp'lik motor hakkında şöyle bir tespitim var (ki diğer arkadaşlar da katılacaklardır)
115'lik Ceratoya binmiş olanlar, 255-260 Nm (hangisi emin değilim) torka sahip o aracın verdiği tork hissinin 128'lik yeni motorlarda olmadığını hissetmişlerdir. Halbuki kağıt üzerinde aynı torktalar. Öte yandan son kasa ceed'de gaz pedalının sonundaki butona da basıldığında torkun arttığını biliyoruz. Ben bu aracın tork eğrisinin TAMAMEN BU BUTON BASILI İKEN elde edildiğini düşünüyorum.
Zaten öyle olmasa, butona basıldığında atıyorum 280-300 Nm gibi bir tork veriyor olmalı, zira arttığı kesin (ama bu kadar değil tabi ki). Bu şekilde olsa idi, PSA 1.6 dizelinin ilk çıktığındaki teknik verileri bilenler bilir, Aracın 240 Nm olan verisi dipgazlarda overboost ile kısa süreliğine 260 Nm'ye çıkmakta idi. 109/110 Hp'lik Hdi/Tdci motorlar hep böyle. Bu overboost işleminin benzeri bizde de mevcut. Bizim katalog verisi olan 260 Nm'nin bu buton ile sağlandığı aşikar. Yani bizim teknik veri de şu şekilde olmalı idi:
~240 Nm (260 Nm)...
Ha o buton basılmadan 260 Nm veriyor olsa idi bu sefer max tork 280 gibi bi şey olacaktı ki bunu zaten övüne övüne kataloğa yazarlardı. demek ki öyle değil, basınca 260 Nm, basmayınca atıyorum ~240 Nm...
--------------------------- Şimdi 2. ve daha önemli kısma geliyorum,
Peki biz bu butonu sürekli basılı imiş gibi kullanabilir miyiz? Ben pedalın altına baktım, öyle düşündüğüm gibi bir buton yok. Mekanizma pedalın içinde kalıyor. Ama pedaldan içeriye giden kablo kaç tane ona bakmadım. Bunlardan mesela 2 tanesi bu boost olayı için ise, bunları direk bağlasak arabamız fabrikasyon chipli olur mu???? Soru işareti...
Fikirlerinizi bekliyorum
Aracımı alalı 7 aya yaklaştı ve 17 bin km gibi bir yol geçtim bu arada.
128 hp'lik motor hakkında şöyle bir tespitim var (ki diğer arkadaşlar da katılacaklardır)
115'lik Ceratoya binmiş olanlar, 255-260 Nm (hangisi emin değilim) torka sahip o aracın verdiği tork hissinin 128'lik yeni motorlarda olmadığını hissetmişlerdir. Halbuki kağıt üzerinde aynı torktalar. Öte yandan son kasa ceed'de gaz pedalının sonundaki butona da basıldığında torkun arttığını biliyoruz. Ben bu aracın tork eğrisinin TAMAMEN BU BUTON BASILI İKEN elde edildiğini düşünüyorum.
Zaten öyle olmasa, butona basıldığında atıyorum 280-300 Nm gibi bir tork veriyor olmalı, zira arttığı kesin (ama bu kadar değil tabi ki). Bu şekilde olsa idi, PSA 1.6 dizelinin ilk çıktığındaki teknik verileri bilenler bilir, Aracın 240 Nm olan verisi dipgazlarda overboost ile kısa süreliğine 260 Nm'ye çıkmakta idi. 109/110 Hp'lik Hdi/Tdci motorlar hep böyle. Bu overboost işleminin benzeri bizde de mevcut. Bizim katalog verisi olan 260 Nm'nin bu buton ile sağlandığı aşikar. Yani bizim teknik veri de şu şekilde olmalı idi:
~240 Nm (260 Nm)...
Ha o buton basılmadan 260 Nm veriyor olsa idi bu sefer max tork 280 gibi bi şey olacaktı ki bunu zaten övüne övüne kataloğa yazarlardı. demek ki öyle değil, basınca 260 Nm, basmayınca atıyorum ~240 Nm...
--------------------------- Şimdi 2. ve daha önemli kısma geliyorum,
Peki biz bu butonu sürekli basılı imiş gibi kullanabilir miyiz? Ben pedalın altına baktım, öyle düşündüğüm gibi bir buton yok. Mekanizma pedalın içinde kalıyor. Ama pedaldan içeriye giden kablo kaç tane ona bakmadım. Bunlardan mesela 2 tanesi bu boost olayı için ise, bunları direk bağlasak arabamız fabrikasyon chipli olur mu???? Soru işareti...
Fikirlerinizi bekliyorum