Serkan OĞUZ
New member
- Katılım
- 28 Eki 2013
- Mesajlar
- 1,127
- Tepkime puanı
- 280
- Puanları
- 0
- Yaş
- 45
Birçok arkadaş bu konuda eminim tecrübelidir ama merak edenler veya kafasında soru işareti olan kişiler için yinede tüm arkadaşların bilmesi adına forumda replika jantlar ile ilgili sorun yaşayan veya hangi tarz sıkıntılar çıktığına dair bilgi paylaşımı iyi olur diye düşündüm.Forumda arama yapmadım belki bununla ilgili konu açılmıştır şimdiden kusura bakmayın. Mesela benim gördüklerim;
1) Jantlarının hepsi değil ama büyük kısmı orjinal jantlara göre oldukça ağır.
2) Balans tutturma problemi oluyor.Bu fabrikasyon orjinal jantlarda oluyor ama bu kadar değil.Hallettim ama pekte kolay olmadı ve 4 adet jantın hepsi olmamakla birlikte 1-2 tanesine çok fazla kurşun takmak zorunda kaldık.Bu birazda lastikçinin mahareti ile alakalı.İyi bir lastik ile kurşun sayısı azalıyor ve replika jantların kusurları biraz daha örtülebiliyor.
3) Kesinlikle jant-lastiğin uygun bütçeli çıkması açısından alınan Taiwan,Çin malı lastikler ( Jinyu,Nankang,Deestone vs vs ) jant ile aynı formu diğer kaliteli lastiklere göre daha zor yakalıyor.Bunu gidip bu işi yapan kime sorsanız benim arkamdan küfür edeceği garanti.Çok aşırı kıl olduğum için herşeyi dikkatle inceleyip kusur bulmakta üstüme yoktur
Ama ne yazık ki gerçekler bunlar.Lastikler şimdilik çok güzel çokta güzel tutunuyor,en azından üzerindeki Hankook'tan iyi olduğunu söyleyebilirim.
4) Hatırı sayılır bir darbede kesinlikle yara alacağını,eğilebileceğini düşünüyorum.
5) Orjinal ebatı 225/45/17 iken ben 225/40/18 taktım jant orjinaline göre biraz daha ağır ama sorun çıkaracak cinsten değil.Hatta yakıtta hiçbir değişiklik daha görmedim diyebilirim ancak 17'leri daha rahat çevirdiğini hissettim.Belki daha hafif bir 18 jant olsaydı fark olmayabilirdi.Takmış olduğum jantı 1.4Tsi araç kullanan arkadaşım taktı ağır geldi dedi ve 1 hafta geçmeden farklı bir Jantlar değiştirdi.Biz gene dizelin tork gücü ve yazılım ile bunu fazla hissetmedik.
6) Becerebilen muhakkak olmuştur ancak jantın içindeki sensörleri sökmek için kimse istekli değildi zaten bende söktürmeyi düşünmüyorum,bu sebepten ötürü lastik uyarı lambası sensörü göremediği için lastik hava uyarı lambası yakıyor.
Son olarak başta söylemiş olduğum gibi replika alırkende dikkat etmek şart. Çok ağır jantlar kesinlikle aks tarafından çevrilmekte zorlanıyor ve aks kafalarına belirli bir zaman sonra zarar vermeye başlıyor balans yapmaya.Hızlanma anında yük bindiğinde bunu her şekilde hissediyorsunuz.
İşin gerçeği tanesi 1300TL'yede jant varken 4 tanesi 1300TL olan janttanda fazlasını beklemek mantıklı olmazdı.Bu sebepten ötürü orjinalleri bebek gibi saklıyorum,aracı satacak olursam alacak kişi sıfır gibi Jantlar kullanacak. Bu bilgilerin Replika jant takmayı düşünen arkadaşlara bir nebze olsun faydası olur umarım.Sonuç olarak değer mi evet değer ancak orjinali gibi asla değil.
1) Jantlarının hepsi değil ama büyük kısmı orjinal jantlara göre oldukça ağır.
2) Balans tutturma problemi oluyor.Bu fabrikasyon orjinal jantlarda oluyor ama bu kadar değil.Hallettim ama pekte kolay olmadı ve 4 adet jantın hepsi olmamakla birlikte 1-2 tanesine çok fazla kurşun takmak zorunda kaldık.Bu birazda lastikçinin mahareti ile alakalı.İyi bir lastik ile kurşun sayısı azalıyor ve replika jantların kusurları biraz daha örtülebiliyor.
3) Kesinlikle jant-lastiğin uygun bütçeli çıkması açısından alınan Taiwan,Çin malı lastikler ( Jinyu,Nankang,Deestone vs vs ) jant ile aynı formu diğer kaliteli lastiklere göre daha zor yakalıyor.Bunu gidip bu işi yapan kime sorsanız benim arkamdan küfür edeceği garanti.Çok aşırı kıl olduğum için herşeyi dikkatle inceleyip kusur bulmakta üstüme yoktur
4) Hatırı sayılır bir darbede kesinlikle yara alacağını,eğilebileceğini düşünüyorum.
5) Orjinal ebatı 225/45/17 iken ben 225/40/18 taktım jant orjinaline göre biraz daha ağır ama sorun çıkaracak cinsten değil.Hatta yakıtta hiçbir değişiklik daha görmedim diyebilirim ancak 17'leri daha rahat çevirdiğini hissettim.Belki daha hafif bir 18 jant olsaydı fark olmayabilirdi.Takmış olduğum jantı 1.4Tsi araç kullanan arkadaşım taktı ağır geldi dedi ve 1 hafta geçmeden farklı bir Jantlar değiştirdi.Biz gene dizelin tork gücü ve yazılım ile bunu fazla hissetmedik.
6) Becerebilen muhakkak olmuştur ancak jantın içindeki sensörleri sökmek için kimse istekli değildi zaten bende söktürmeyi düşünmüyorum,bu sebepten ötürü lastik uyarı lambası sensörü göremediği için lastik hava uyarı lambası yakıyor.
Son olarak başta söylemiş olduğum gibi replika alırkende dikkat etmek şart. Çok ağır jantlar kesinlikle aks tarafından çevrilmekte zorlanıyor ve aks kafalarına belirli bir zaman sonra zarar vermeye başlıyor balans yapmaya.Hızlanma anında yük bindiğinde bunu her şekilde hissediyorsunuz.
İşin gerçeği tanesi 1300TL'yede jant varken 4 tanesi 1300TL olan janttanda fazlasını beklemek mantıklı olmazdı.Bu sebepten ötürü orjinalleri bebek gibi saklıyorum,aracı satacak olursam alacak kişi sıfır gibi Jantlar kullanacak. Bu bilgilerin Replika jant takmayı düşünen arkadaşlara bir nebze olsun faydası olur umarım.Sonuç olarak değer mi evet değer ancak orjinali gibi asla değil.