ozguryıldızoglu
New member
- Katılım
- 10 Şub 2014
- Mesajlar
- 54
- Tepkime puanı
- 22
- Puanları
- 0
- Yaş
- 35
duman dumana
))
ben denemeyı denedım ama yetısemedıYazılımlı araçlarınızı standart ceed ler le denediniz mi ? Aldığınız tork aldatıcı olmasın (bombayı attım )![]()
Bu yapilan yazilimlarda fren guclendirmesine gerek yok... Ekstra alinana 30 hp ler icin gereksiz...Aracımı uzun yıllar kullanmayı düşündüğüm için yazılım yaptırmıyorum. En basit fizik kurallarından biridir. Daha fazla güç=Daha fazla ısı=Daha fazla aşınma. Ayrıca yazılım yaptırılıyorsa aracın fren sistemi vs. başka birkaç alt sisteminde daha güçlendirme yapmak gerekir.
Araç A/T mi sizin ? Yazılım hakkını vermiş demekben denemeyı denedım ama yetısemedı![]()
Aracımı uzun yıllar kullanmayı düşündüğüm için yazılım yaptırmıyorum. En basit fizik kurallarından biridir. Daha fazla güç=Daha fazla ısı=Daha fazla aşınma. Ayrıca yazılım yaptırılıyorsa aracın fren sistemi vs. başka birkaç alt sisteminde daha güçlendirme yapmak gerekir.
PEki bu ayarları yaparken aracın orjinalliğine sadık kalarak mı tork ve güç artırılıyor ?yazılım var olmayan bişeyi vermiyor size. fabrikanın her ülkenin sıcagın sogunua benzin kalitesine vs. vs. göre ayarlama yapamayacagı için bir ayar belirleyip piyasaya sunuyor .atıyorum tamamen rakamları turbonun gücü 100. fabrika bunu 50sini koyarak piyasa sunuyor. sende bu 50 yi istegin dogrultusunda 60-70-80 artık neyse ayarlatıyosun ve var olan kullanabilecegin gücünü kullanmıs oluyorsun.
Arkadaşım bunları gayet tabi soracağım. Ancak bu gibi ince detaylara dolaylı cevap alıyorum. Buradaki amacım şuydu;Bu isin meselasi Pek yok, yazilimciyi arayip sormak Veya gidip konusmak en iyisi![]()
Tabii ki orjinaline sadık kalınıyor,zaten o şekilde olmasa araçta parça değişikliğine gitmek zorundasınız demektir,buda meşakkatli işlere girişmek ve birçok kişinin vazgeçeceği bir hal alması demektir.Aynen dediğiniz gibi almış olduğunuz extra performans yine turbonun çalışma aralığında ortaya çıkıyor.Bildiğim ve gördüğüm kadarıyla turbonun çalışma aralığı değişmiyor,yine kendini doldurup boşalttığı devir aralığı aynı kalıyor.Çünkü bunu arkadaşımın hazırladığı araçta yaşadık.Kendisi Corsa 1.7dti topluyor,rolling ve drag için.İlk olarak Bmw X5 turbosu takıldı.Turbo erken doldurduğu için performansı etkileyiciydi ancak dayanamadı,sonrasında Mercedes Atego turbosu takıldı ancak Turbo daha geç dolduruyordu ama gelince fena bir güç geliyordu ve kemik gibi sağlam hiçbirşey olmadı.Keşke sağlam olduğu kadar düşük devirlerde erken girse diye hayal ettik olmadı,bu örnekten yola çıkarak Turbo çalışma aralığının değişeceğini düşünmüyorum.PEki bu ayarları yaparken aracın orjinalliğine sadık kalarak mı tork ve güç artırılıyor ?
Yani araba max. gücü olan 255 NM. torku 1900 - 2750 devirde sabit tutuyorken, yazılımdan sonrada300 NM tork aynı devir aralığındamı oluyor. Yoksa max. güç 1900 den aşağıda bir yere çekilebiliyor mu?
Mesela 300 NM. tork 1500-2500 devirde verebiliyor mu?
Serkancım selam;Tabii ki orjinaline sadık kalınıyor,zaten o şekilde olmasa araçta parça değişikliğine gitmek zorundasınız demektir,buda meşakkatli işlere girişmek ve birçok kişinin vazgeçeceği bir hal alması demektir.Aynen dediğiniz gibi almış olduğunuz extra performans yine turbonun çalışma aralığında ortaya çıkıyor.Bildiğim ve gördüğüm kadarıyla turbonun çalışma aralığı değişmiyor,yine kendini doldurup boşalttığı devir aralığı aynı kalıyor.Çünkü bunu arkadaşımın hazırladığı araçta yaşadık.Kendisi Corsa 1.7dti topluyor,rolling ve drag için.İlk olarak Bmw X5 turbosu takıldı.Turbo erken doldurduğu için performansı etkileyiciydi ancak dayanamadı,sonrasında Mercedes Atego turbosu takıldı ancak Turbo daha geç dolduruyordu ama gelince fena bir güç geliyordu ve kemik gibi sağlam hiçbirşey olmadı.Keşke sağlam olduğu kadar düşük devirlerde erken girse diye hayal ettik olmadı,bu örnekten yola çıkarak Turbo çalışma aralığının değişeceğini düşünmüyorum.
Aleyküm selam SalihSerkancım selam;
Evet mantıklı gelen işte bu. Böyleyse tamam zaten. PEki neden yazılımı yapanlar bu şekilde söylemiyorda belli bir yazılım yok araba ve kişiye göre yazılım yapılıyor diyorlar. Her motora ayrı bir yazılım yapıp en iyi aldığı değerleri direk yüklese olmuyor mu? Yoksa bir pazarlama taktiğimi bu?
kimseyi zan altında bırakmıyım ama cogu chip yapıyorm diye gecicenler box mantıgında calısıyolar benzini artır havayı artır hop alsana direk güç.
ince detay yapılıp hareet halinde yada mümküse dyno üzerinde son detayların gecilmesi gerekir.
serkan abinin dedigi gibi örnek olarak verirsem kalkmada ve sonraki alt devirlerde baymasın gereksiz bayırda vites ufaltmıyım üstler cok sorun degil gibi düsünülürse .torkun ve gücün gelmesini asagı cekmişlerdir muhtemelen ve güc+tork egrisini daha yayarak lineer ve düzgün bir hatta gücün gelmesini saglamıslardır.
kaba tabirle: standart yazılımsız haldeki torkun gelmeye basladıgındaki sanki sırtına tekme yemişşinde kosmaya baslamıssın hissinin daha genişe banda yayılmıs halidir.
atıyorum 1900 de tekme atan tork3500den sonra azalmaya baslıyorsa boşa devir cevirmekten bi işe yaramaz üstlere tasımamız arabayı.(standart olarak)
işte bunu daha alttan ve daha üstten uzatmaya sansına sahipler atıyorm 1700de inceden gelsin birden tekme yemeyelimde hafif iteklenelimdiyip, üstlerde boş boş yada gücsüzce dondürmeye calıstıgmız devirlere gücü yayarak kesilmeden hızlanmasınıda saglarlar.
gece gece cok vakıf olamadım toparlayamadım cümleleri anlasılmadıysa daha anlasılır sekilde yardımcı olmaya calısırm![]()
ilk sorunun sebebi basta hissisz gaz pedalı yani emin olmamakla beraber elektronik gaz kelebeginden kaynaklıdır. eski modellerdeki gibi telli olmadıgı için anında ve milim dokunmada tepki beklemek zor.
Selam ;
Benim isteğim max. torkun daha alt devirlerde gemesi ve suanda 1-2 cm bastığımda hissiz olan gaz pedalımın anında tepki vermesi.
Oyleyse benim yazılım;
1. Orjinalinde max. güç 1900- 2750 rpm arasındayken 1600- 2450 rpm aralığında olabilir mi ? bu şekilde araç 3000 devirlerde kullanıldığında tork çok düşer mi ? Yüksek hızlarda nasıl olur ( 140-170 arası) Düşük devirlerde yakıt eskiye göre nasıl olur.
2. Yoksa isteğime göre orjinalinin aynı tork eğrisini koruyarak aynı devir aralıklarındamı tork artışı yapmam daha mı iyi olur.
Bu iki seçenekten hangisi daha iyi daha faydalı olur.