Renault Clio IV 0.9 Turbo Icon - 16/10/2012

ERGIN

New member
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
209
Tepkime puanı
76
Puanları
0
Uzun zamandır otomobil forumlarından aktif olarak faydalanan bir kullanıcı olarak bugüne kadar test etmiş olduğum araçlar hakkındaki subjektif izlenimlerimi, araç satın alma veya bilgi sahibi olma açısından ihtiyacı olan diğer forumdaşların faydalanabilmesi için tek başlık altında toplamak istedim. Amacım ne kimsenin aracını övmek ne de kötülemektir, sadece 15 senelik bir sürücü ve 20 senelik bir otomobil sever olarak tekrar belirtiyorum subjektif olarak paylaşımda bulunmaktır. Otomobil sever değilde marka fanatiği olan, ömrü hayatı boyunca 2 model kullanıp en iyi araçları bunlar sanan, iyi sürücülüğü ergen kalmış çocuklar gibi "geçen TEM'de elemanın birine 3 boy fark attım, deli makas çaktım" sanan tiplerin okumamasını önemle rica ederim. Şu an eski yazılarımı bir başlıkta toplamanın yanı sıra katılacağım yeni test sürüşlerini de zamanla ekleyeceğim.



Renault Clio IV Icon 0.9 Turbo - 16/10/2012


Arkadaşlar sonunda bu hafta sonu yeni Clio'yu test etme imkanı buldum. Fikir vermek amaçlı tamamen kendi izlenimlerimi paylaşmak isterim. Başlamadan önce araç sorumlusu Yücel Bey'e bu kadar uzun bir test talebini (Mecidiyeköy-Çağlayan-Kasımpaşa-Taksim-Kabataş-Beşiktaş-Zincirlikuyu-Mecidiyeköy) kırmayıp kabul ettikleri teşekkür ederim. Araç 0.9 Lt Icon donanım paket düz vites Clio 4'tü.

+'ları:

- Tasarım. Normal koşullarda her zaman tasarım beğenisi her zevke göre değişir derim, halen aynı düşüncedeyim; yani şık veya çirkin yorumunda bulunamam, bulunmam ancak araç hakkında su götürmez bir gerçek, inanılmaz dikkat çekici olduğu. Bu çekicilik eminim bu aracı satın alacak sahiplerini oldukça mutlu edecektir. Hele o kırmızısı yok mu...
- Kalite. İç mekanda seçilen malzemeler yer yer çok kaliteli yer yer ucuz plastik seçilerek harmanlanmış ancak işçilik başarılıydı. Parça aralıkları homojenliği, ses yapmaması vs...
- Çekiş hissi. Aracın motorunu 2500 devirin üstünde tuttuğunuz sürece çekiş çok iyi, alt devirlerden gelen torkun etkisiyle çoğu 1.4 'ten seri hissettirirken sübjektif olarak 1.6'lara bile kafa tutabilirmişsiniz hissi veriyor. 120'den sonra nefesi kesilmeye başlayıp hızlanma yavaşlasa da son sürate ulaşma isteği yeterli.
- Kişiselleştirme seçenekleri. Aracın iç mekanını, jantlarının tasarım ve rengini, araç üzeri çıkartmaları, direksiyon kaplamasının rengini, kapılardaki yan çıta kaplaması tip ve rengini ve daha bir çok sunduğu seçenek ile kullancısına has, özel bir otomobil kullanma hissini yaşatabilmesi açısından çok başarılı.
- Tüketim. Aracın tüketimi beklendiği kadar düşük değil ancak özellikle Opel'lerde karşılaşılan model bazında muadillerine göre turbolu versiyonlarının aşırı tüketmesi durumu bu motorda yok. Ne çok az tüketiyor nede bir 1.6'dan fazla tüketiyor. Test güzergahında ciddi trafik olan bölümler olmasına karşılık ortalama 7,5 Lt/100 km'de kaldı.
- Şanzıman. Geçen aya kadar eski bir Megane II 1.5 DCi Privilege kullanıcısı olarak şanzımanın geçişleri, vites yollarının kısalmasını ve oranları olarak çok başarılı buldum.
- Direksiyon sistemi. Bu sınıf araçların ağırlıklı olarak şehiriçi trafiğinde kullanılacağı düşünülürse direksiyonun düşük hızlardaki yumuşaklığı çok başarılı. Tepkileri eski kasaya göre bariz iyileştirilmiş. Renault direksiyon konusunda sonunda eski hatalarından ders çıkarmış. Ancak yüksek süratte yeteri kadar sertleşiyor diyemem.
- İç mekan genişliği. Aracın iç mekanı "sınıfına" göre çok rahat. Ön koltukları kendime göre ayarladığımda kardeşim arkada sıkışmadan oturabiliyordu. Bununla beraber omuz genişlik mesafeside sınıfına göre yeterliydi.
- Donanım. Aracın donanımı kendi sınıfını aşıp neredeyse bir üst sınıfa kafa tutar hale gelmiş. (Navigasyon, gündüz farları, piano boyası kaplamalar, yokuş kalkış desteği, start&stop sistemi, tam otomatik klima vb...)
- Klima çok başarılı soğutuyor. Bu hafta sonu hava sıcaklığı 27-28'lere vurmasına ve araç güneşte beklemiş olmasına rağmen klima 2 dakika içinde zehir gibi soğuk üflemeyi başardı.

-'leri:

- Kol dayama. Ya vites kutusu çok aşağıda tasarlanmış ya da kol dayama çok yukarıda çünkü kol dayama açıkken vitesi ancak bileğinizi kırarak değiştirebiliyorsunuz. Bu bir süre sonra rahatsızlık vermeye başlıyor. (Yükselik ayarı olduğunu sonradan öğrendim)
- Motor titreşimi. Motor her ne kadar başarılı çekiş sunsa ve her nekadar denge mili kullanılmış olsa da 3 silindir titreşimlerini bariz hissettiriyor. Konfor açısından rahatsızlık vermesini bir kenara bıraktığımızda da aracın ilerleyen zamanlarda bu kadar titreşimle motor üst ve motor alt kulaklarını normal bir araca göre çok hızlı aşındıracağı ve periyodik masrafa neden olabileceği korkusu akıllarda soru işareti bırakıyor. (İnşallah DSG balonu gibi patlamaz bu 3 silindir furyası...)
- Motor sesi. Alt ve orta devirlerde tatlı bir homurtuya sahip motor üst devirlerde daha önce hiçbir araçta duymadığım ve şahsen benim içimi gıcıklayan bir ses çıkarıyor. Açıkçası bu araçta en çok bu rahatsız etti beni.
- Start&Stop sistemi. Oldukça faydalı bir özellik olmasına karşılık motoru yeniden çalıştırırken ciddi titreşime neden oluyor. (Belki 3 silindir yüzündendir.)
- Yokuşta kalkış desteği. Bu da çok başarılı bir özellik olmasına karşılık kendi aracımdaki sisteme göre çok geç tepki vermesi yüzünden 2 sefer sıkıntı yaşattı. Siz gaz verip debriyajdan ayağınızı çektiğinizde araç öne atılıyor ancak frenler tepki vermekte yarım saniye geç kalıyor. Bunun ilerleyen zamanlarda yazılımla düzeltilmesini umuyorum.
- Arka camlar. Bunca donanıma ve sınıf atlatan özelliklere rağmen arka camların manuel olması koskoca Renault'ya yakışmadı. (2013 Ocak ayı sonrası Icon donanımda arka camları elektrikli hale getirdiler)

Özetle bir iki ufak kusur dışında ben aracı çok başarılı buldum. Kendime alır mıyım? HAYIR. Çünkü bu motor hem ileride motor kulakları ve turbo açısından çıkarabileceği masraflar hem de üst devirlerdeki motor sesinin kulak tırmalaması nedeniyle aracı tercih etmemi engeller. Ancak 1.6 atmosferik veya gelecek olan 4 silindirli 1.2 turbo modeli olursa düşünmeden alırım. Motor dışında araca şahsen bayıldım. (Bu yazımdan 3 ay sonra 1.2 Icon modelini kardeşime aldık :)

Şahsi notum: 7/10

 

dellobaltino

New member
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
361
Tepkime puanı
52
Puanları
0
Yaş
44
güzel paylaşım farklı modeller hakkında yorumları da okumak keyif verici
 

leonine25

Active member
Katılım
9 Ağu 2013
Mesajlar
313
Tepkime puanı
40
Puanları
28
Yaş
43
Konum
PENDİK
1,5 dci 100hp ve 1,6dci turbo 130hp harici hiçbir motorunu önermiyorum reno ailesinin.. 1,6dci sessizliği ve performansına söyleyecek hiçbir şey yok.. C Sınıfına göre güzel bir motor...
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Selam;
Kullandınızmı bilmiyorum ama 1.2 tce (turbo) edc hakkında ne düşünüyorsunuz. Yakıt olarak 0.9 dan az yakar herhalde. Bahsettiğiniz motor titreşimininde olacağını sanmam.
Bu konuda bir yorumunuz varmı?


Uzun zamandır otomobil forumlarından aktif olarak faydalanan bir kullanıcı olarak bugüne kadar test etmiş olduğum araçlar hakkındaki subjektif izlenimlerimi, araç satın alma veya bilgi sahibi olma açısından ihtiyacı olan diğer forumdaşların faydalanabilmesi için tek başlık altında toplamak istedim. Amacım ne kimsenin aracını övmek ne de kötülemektir, sadece 15 senelik bir sürücü ve 20 senelik bir otomobil sever olarak tekrar belirtiyorum subjektif olarak paylaşımda bulunmaktır. Otomobil sever değilde marka fanatiği olan, ömrü hayatı boyunca 2 model kullanıp en iyi araçları bunlar sanan, iyi sürücülüğü ergen kalmış çocuklar gibi "geçen TEM'de elemanın birine 3 boy fark attım, deli makas çaktım" sanan tiplerin okumamasını önemle rica ederim. Şu an eski yazılarımı bir başlıkta toplamanın yanı sıra katılacağım yeni test sürüşlerini de zamanla ekleyeceğim.





Renault Clio IV Icon 0.9 Turbo - 16/10/2012


Arkadaşlar sonunda bu hafta sonu yeni Clio'yu test etme imkanı buldum. Fikir vermek amaçlı tamamen kendi izlenimlerimi paylaşmak isterim. Başlamadan önce araç sorumlusu Yücel Bey'e bu kadar uzun bir test talebini (Mecidiyeköy-Çağlayan-Kasımpaşa-Taksim-Kabataş-Beşiktaş-Zincirlikuyu-Mecidiyeköy) kırmayıp kabul ettikleri teşekkür ederim. Araç 0.9 Lt Icon donanım paket düz vites Clio 4'tü.

+'ları:

- Tasarım. Normal koşullarda her zaman tasarım beğenisi her zevke göre değişir derim, halen aynı düşüncedeyim; yani şık veya çirkin yorumunda bulunamam, bulunmam ancak araç hakkında su götürmez bir gerçek, inanılmaz dikkat çekici olduğu. Bu çekicilik eminim bu aracı satın alacak sahiplerini oldukça mutlu edecektir. Hele o kırmızısı yok mu...
- Kalite. İç mekanda seçilen malzemeler yer yer çok kaliteli yer yer ucuz plastik seçilerek harmanlanmış ancak işçilik başarılıydı. Parça aralıkları homojenliği, ses yapmaması vs...
- Çekiş hissi. Aracın motorunu 2500 devirin üstünde tuttuğunuz sürece çekiş çok iyi, alt devirlerden gelen torkun etkisiyle çoğu 1.4 'ten seri hissettirirken sübjektif olarak 1.6'lara bile kafa tutabilirmişsiniz hissi veriyor. 120'den sonra nefesi kesilmeye başlayıp hızlanma yavaşlasa da son sürate ulaşma isteği yeterli.
- Kişiselleştirme seçenekleri. Aracın iç mekanını, jantlarının tasarım ve rengini, araç üzeri çıkartmaları, direksiyon kaplamasının rengini, kapılardaki yan çıta kaplaması tip ve rengini ve daha bir çok sunduğu seçenek ile kullancısına has, özel bir otomobil kullanma hissini yaşatabilmesi açısından çok başarılı.
- Tüketim. Aracın tüketimi beklendiği kadar düşük değil ancak özellikle Opel'lerde karşılaşılan model bazında muadillerine göre turbolu versiyonlarının aşırı tüketmesi durumu bu motorda yok. Ne çok az tüketiyor nede bir 1.6'dan fazla tüketiyor. Test güzergahında ciddi trafik olan bölümler olmasına karşılık ortalama 7,5 Lt/100 km'de kaldı.
- Şanzıman. Geçen aya kadar eski bir Megane II 1.5 DCi Privilege kullanıcısı olarak şanzımanın geçişleri, vites yollarının kısalmasını ve oranları olarak çok başarılı buldum.
- Direksiyon sistemi. Bu sınıf araçların ağırlıklı olarak şehiriçi trafiğinde kullanılacağı düşünülürse direksiyonun düşük hızlardaki yumuşaklığı çok başarılı. Tepkileri eski kasaya göre bariz iyileştirilmiş. Renault direksiyon konusunda sonunda eski hatalarından ders çıkarmış. Ancak yüksek süratte yeteri kadar sertleşiyor diyemem.
- İç mekan genişliği. Aracın iç mekanı "sınıfına" göre çok rahat. Ön koltukları kendime göre ayarladığımda kardeşim arkada sıkışmadan oturabiliyordu. Bununla beraber omuz genişlik mesafeside sınıfına göre yeterliydi.
- Donanım. Aracın donanımı kendi sınıfını aşıp neredeyse bir üst sınıfa kafa tutar hale gelmiş. (Navigasyon, gündüz farları, piano boyası kaplamalar, yokuş kalkış desteği, start&stop sistemi, tam otomatik klima vb...)
- Klima çok başarılı soğutuyor. Bu hafta sonu hava sıcaklığı 27-28'lere vurmasına ve araç güneşte beklemiş olmasına rağmen klima 2 dakika içinde zehir gibi soğuk üflemeyi başardı.

-'leri:

- Kol dayama. Ya vites kutusu çok aşağıda tasarlanmış ya da kol dayama çok yukarıda çünkü kol dayama açıkken vitesi ancak bileğinizi kırarak değiştirebiliyorsunuz. Bu bir süre sonra rahatsızlık vermeye başlıyor. (Yükselik ayarı olduğunu sonradan öğrendim)
- Motor titreşimi. Motor her ne kadar başarılı çekiş sunsa ve her nekadar denge mili kullanılmış olsa da 3 silindir titreşimlerini bariz hissettiriyor. Konfor açısından rahatsızlık vermesini bir kenara bıraktığımızda da aracın ilerleyen zamanlarda bu kadar titreşimle motor üst ve motor alt kulaklarını normal bir araca göre çok hızlı aşındıracağı ve periyodik masrafa neden olabileceği korkusu akıllarda soru işareti bırakıyor. (İnşallah DSG balonu gibi patlamaz bu 3 silindir furyası...)
- Motor sesi. Alt ve orta devirlerde tatlı bir homurtuya sahip motor üst devirlerde daha önce hiçbir araçta duymadığım ve şahsen benim içimi gıcıklayan bir ses çıkarıyor. Açıkçası bu araçta en çok bu rahatsız etti beni.
- Start&Stop sistemi. Oldukça faydalı bir özellik olmasına karşılık motoru yeniden çalıştırırken ciddi titreşime neden oluyor. (Belki 3 silindir yüzündendir.)
- Yokuşta kalkış desteği. Bu da çok başarılı bir özellik olmasına karşılık kendi aracımdaki sisteme göre çok geç tepki vermesi yüzünden 2 sefer sıkıntı yaşattı. Siz gaz verip debriyajdan ayağınızı çektiğinizde araç öne atılıyor ancak frenler tepki vermekte yarım saniye geç kalıyor. Bunun ilerleyen zamanlarda yazılımla düzeltilmesini umuyorum.
- Arka camlar. Bunca donanıma ve sınıf atlatan özelliklere rağmen arka camların manuel olması koskoca Renault'ya yakışmadı. (2013 Ocak ayı sonrası Icon donanımda arka camları elektrikli hale getirdiler)

Özetle bir iki ufak kusur dışında ben aracı çok başarılı buldum. Kendime alır mıyım? HAYIR. Çünkü bu motor hem ileride motor kulakları ve turbo açısından çıkarabileceği masraflar hem de üst devirlerdeki motor sesinin kulak tırmalaması nedeniyle aracı tercih etmemi engeller. Ancak 1.6 atmosferik veya gelecek olan 4 silindirli 1.2 turbo modeli olursa düşünmeden alırım. Motor dışında araca şahsen bayıldım. (Bu yazımdan 3 ay sonra 1.2 Icon modelini kardeşime aldık :)

Şahsi notum: 7/10
 

ERGIN

New member
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
209
Tepkime puanı
76
Puanları
0
Selam;
Kullandınızmı bilmiyorum ama 1.2 tce (turbo) edc hakkında ne düşünüyorsunuz. Yakıt olarak 0.9 dan az yakar herhalde. Bahsettiğiniz motor titreşimininde olacağını sanmam.
Bu konuda bir yorumunuz varmı?
Bu motoru Captur'da deneme şansım oldu. İlk lansman döneminde Altunizade bayisinde vardı test aracı, halen var mıdır bilmiyorum. Test aracı Captur 1.2 Turbo EDC idi. Şanzımanı ne kadar beğenmediysem motoru da o kadar beğendim. Özellikle homojen dağıtılmış güç sayesinde her devirde istekli olması, sessiz ve devirlemeye istekli yapısı oldukça başarılıydı. Kıyas gerekirse 1.6 atmosferik motorlardan daha doyurucu geldi bana. Ancak tüketimi göreceli; Altunizade-Kısıklı-Libadiye-E5 Uzun Çayır-Altunizade güzergahında kullandığım aracın sıfırladığım ortlama tüketimi 9,8 gibi bir değer gösteriyordu, ki çok fazla zorlamadım aracı. Sakin kullanılırsa tüketim açısından da tatmin edeceğini düşünüyorum.
Hayırdır, ufukta bir Clio 1.2 T EDC mi göründü? :)
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
valla yakıyor gazı ayarlarlı kullanmazsan iki arkadasımın eşinde var ikiside 7-8lerde sürtüyor tam net degeri sorarım yine
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Bu motoru Captur'da deneme şansım oldu. İlk lansman döneminde Altunizade bayisinde vardı test aracı, halen var mıdır bilmiyorum. Test aracı Captur 1.2 Turbo EDC idi. Şanzımanı ne kadar beğenmediysem motoru da o kadar beğendim. Özellikle homojen dağıtılmış güç sayesinde her devirde istekli olması, sessiz ve devirlemeye istekli yapısı oldukça başarılıydı. Kıyas gerekirse 1.6 atmosferik motorlardan daha doyurucu geldi bana. Ancak tüketimi göreceli; Altunizade-Kısıklı-Libadiye-E5 Uzun Çayır-Altunizade güzergahında kullandığım aracın sıfırladığım ortlama tüketimi 9,8 gibi bir değer gösteriyordu, ki çok fazla zorlamadım aracı. Sakin kullanılırsa tüketim açısından da tatmin edeceğini düşünüyorum.
Hayırdır, ufukta bir Clio 1.2 T EDC mi göründü? :)
Şuan için ceedde devam. 2015 sonu veya duruma göre 2016 sömestir tatiline kadar otomatik bir araba alacağım.
Aslında ceed almadan önce az kalsın sıfır km. 1.2 tsi dsg leon alacaktım. Hem sürüş hem yakıt durumunu test etmiştim. Ama kısmet olmamıştı. Ceed almam tamamen tesadüf oldu.
Clio 1.2 tce motorunda testlerde çok başarılı olduğunu söylüyorlar. Renaultun motorlarına olan güvenim ve tecrübelerim bu motora sempati duymamı sağladı. Neden olmasın belki olur. Ayrıca EDC şanzumanlı araçlara sahip arkadaşlarımda çok memnunlar. Siz neden sevmediniz. O kadarmı kötü?
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
gaza ayarlı basmadıgın takdirde yakıyor(özellikle bayan kullanması) iki arkadasım eşlerine aldı ikiside 8-9litrelerde geziyor 1.2 turbo edc ile
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Sasırmadım desem yeridir. Benim kafamda kurduğum değerler 6,5 - 7 lt karma tüketimiydi. Onların oturduğu yer neresi. Belki yogun trafiğe giriyorlardır. Birde bayan kullanınca :D

(Eşimle benim kullanmam arasında 2lt. oynuyor )

gaza ayarlı basmadıgın takdirde yakıyor(özellikle bayan kullanması) iki arkadasım eşlerine aldı ikiside 8-9litrelerde geziyor 1.2 turbo edc ile
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Birde bu yakıt sarfiyatı çok göreceli bir durum. Benim ceed pendik - çayırova arası 5-5,5 lt ortalama yakıyor. Ben satın aldığımda 8 lt ortalaması vardı. Yani kullanıcıdan kullanıcıdan kullanıcıya değişiyor.
Leon içinde 7,5- 8 lt yakar dediler. Ben araca yabancı olduğum halde 6,5 lt. ile testi tamamlamıştım.

gaza ayarlı basmadıgın takdirde yakıyor(özellikle bayan kullanması) iki arkadasım eşlerine aldı ikiside 8-9litrelerde geziyor 1.2 turbo edc ile
 

ERGIN

New member
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
209
Tepkime puanı
76
Puanları
0
Şuan için ceedde devam. 2015 sonu veya duruma göre 2016 sömestir tatiline kadar otomatik bir araba alacağım.
Aslında ceed almadan önce az kalsın sıfır km. 1.2 tsi dsg leon alacaktım. Hem sürüş hem yakıt durumunu test etmiştim. Ama kısmet olmamıştı. Ceed almam tamamen tesadüf oldu.
Clio 1.2 tce motorunda testlerde çok başarılı olduğunu söylüyorlar. Renaultun motorlarına olan güvenim ve tecrübelerim bu motora sempati duymamı sağladı. Neden olmasın belki olur. Ayrıca EDC şanzumanlı araçlara sahip arkadaşlarımda çok memnunlar. Siz neden sevmediniz. O kadarmı kötü?
Sıkışık trafikte veya düşük tempolu kullanımlarda çift kavramalıların hepsi özellikle 1 ve 2. vites geçişlerinde bocalıyor, kararsızlık yaşayabiliyor.
Ayrıca debriyaj bırakma efekti, dar yerlere parkederken veya dur kalk trafikte fazla gaz verip akabinde ani fren yapmanıza neden olabiliyor. Üstelik belirli kullanım ömrü sonrası çıkardığı çift debriyaj baskı balata masrafı ve sıkışık trafikte debriyajdan yememesi için sık sık boşa alma zorunluluğuda eklenince bu şanzıman tiplerine soğumama yetiyor.
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Kadıköy
Cift kavramalarda sikisik trafikte veya uzin sureli durmalarda bos almaya gerek yok... Zaten sanziman kendini bu durumlarda bosa aliyor...

Su an 3. Cift kavramali aracimi kullaniyorum.. Ilki dsg idi, son ikisi edc... Hem dsg hem de ilk edc de sikisik trafikte 1 den 2 ye gecislerde sarsinti ve kararsizlik oluyordu... Ancak simdiki aracimda bu olay yasanmiyor kadar az diyebilirim...

Masraflari buyuk olsa da hem kullanim keyfi hem de sunduklari ekonomi ile bir adim ondeler... Ozellikle edc benim icin dsg den de onde... Dsg yi cok begenmedim, calisma karakteristigi cok iyi degil.. Yuksek vites dusuk devirli calisma prebsibi ile kendini cok zorluyor ve zamanla ariza cikartiyor...
 

ERGIN

New member
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
209
Tepkime puanı
76
Puanları
0
Cift kavramalarda sikisik trafikte veya uzin sureli durmalarda bos almaya gerek yok... Zaten sanziman kendini bu durumlarda bosa aliyor...

Su an 3. Cift kavramali aracimi kullaniyorum.. Ilki dsg idi, son ikisi edc... Hem dsg hem de ilk edc de sikisik trafikte 1 den 2 ye gecislerde sarsinti ve kararsizlik oluyordu... Ancak simdiki aracimda bu olay yasanmiyor kadar az diyebilirim...

Masraflari buyuk olsa da hem kullanim keyfi hem de sunduklari ekonomi ile bir adim ondeler... Ozellikle edc benim icin dsg den de onde... Dsg yi cok begenmedim, calisma karakteristigi cok iyi degil.. Yuksek vites dusuk devirli calisma prebsibi ile kendini cok zorluyor ve zamanla ariza cikartiyor...
Ben özellikle 7 ileri kuru kavramalı DSG'lerde bu zorlanmayla karşılaştım, hangi hızda olursa olsun şanzıman hep üst vitesleri zorlayıp aracı 1500 devir bandında tutmaya çalışıyordu.
EDC benim içinde bir adım önde çünkü şu ana kadar DSG'lerde kronikleşen mekatronik veya kılıç kalkan ekibi sesleri gibi sorunları bulunmuyor.
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Bilgiler için saolun. Almasam bile araştırmayı bilgi edinmeyi çok sevdiğimden bana çok katkısı oldu.
Hem dsg hemde edc şanzumanı, kısa süreliğine bir defa kullandım.
Bundan sonraki kullanımda bu dediklerinizi deneyerek kullanacağım.
VW aracına her nedense güvenmediğimden almak istemem. Renault markası ise her zaman güven duyduğum ve beni hiçbir zaman üzmeyen bir marka olmuştur. Sakın alma dedikleri otomatik scenic aracımı bile, hem zevkle kullanmış hemde satılığa çıkarttığım gibi satmıştım. Renault, kia kadar sevdiğim bir marka.
 
Üst