Kia harici yeni araç ariyorum! Lütfen yardim!!

leonine25

Active member
Katılım
9 Ağu 2013
Mesajlar
313
Tepkime puanı
40
Puanları
28
Yaş
43
Konum
PENDİK
valla sabit şekilde bahçeşehir-kavacık erbek otoya bakıma otoban 2.kopru yolundan giderken 80-100 arası sadece 2-3 dakikalık durkalk trafige kaldım ve 4.1 litre gosteriyordu .dönüşte trafikte 5.5 oldu.hiç bir zamanda bunun altına inemedim inememde heralde.

geçen ankara gidişimde sıfırladım 120-140arası gittim ortalama hızım 100-110 falandır yol bilgisyarına göre 5.5 litre yaktı.

hem boş hem hafif sekilde dönüşümde bitane dizel a3'e dadanınca 7.2 litre yaktım. ortalama hızım 130-140 falandı. 200'e sabitleyip usul usul bir 5 dakika gitmişimdir sonrasındada 150 160 altına nadir düştüm buna ragmen bence hala insaflı yakıyor
Bu paylaştığın verileri ben yakalıyorum. Örneğin hiç trafiksiz 3,4 ortalamasını 60 km ortalama hız ile defalarca test ettim ve videosuda var. (Kadıköy Pendik arası) Aynı güzergahı daha hızlı ve dikkat etmeden gelerek 5 lt ilede tamamladım. Pendikten Bağcılara gidiş gelişte 5,3 lt. ortlamasınıda tutturdum. Giderkende gelirkende boğaz tarafiğini yedim. Mazdaya gelince test etmeni öneririm ama birkaç km. test ederek anlaman imkansız. Test güzergahının yolları ve kullandığın km. çok önemli. Onun haricinde testlerini okuyabilir, forumlardan okuyabilirsin. Hatta mazdanın bu konuyla alakalı mini bir belgeseli var izlemenide tavsiye ederim.
Benim düşündüğüm normal kullanım sizinki gibi değil. Benim hiç işim olmayacak keyf için araca bineceğim sağı solu seyretek arkadaki araçların küfürlerine göze alarak geleceğim ancak o zaman sizi kriterlere uyarım heralde. Bende sizinle aynı yerde oturuyorum. Kavacık esenyalı arasını vites uyarılarına harfiyen uyarak tamaladığımda 5-5,2lt yakıyorum. Ama işte istanbul trafiği buna herzaman müsade etmiyor.

Bu aracımla hız sabitleyici(yolun %60-70'ini) ile istanbul izmir arasını 100-120km hızla giderken tek başıma 5,2lt dönüşte hanım birde 7 aylık çocuk ve valizler 5,8lt ile geldim. Şimdi şununda farkındayım.artık fluence aynı değerleri yakıyor.ford,citroen ve jetta 0,5-1lt az yakıyor. Artık euro 4 motorlardaki ekonomi bitti. Megane 2 privelege vardı bende şehir içi bile ne yaparsan yap 5,2lt geçmezdi. Ama ceed ceratomda euro 4 motordu yine şehir içi 6-6,5lt civarında geziyordu. yani euro4 veya euro5 olsun hep bir tık fazla yakıyoruz. Ha ben 2015 passatta bile aracımdaki konforu,oturma ve görüş pozisyonunu bulamayan bir adamım :) Ceed'imi çok seviyorum. Ve Allah nasip ederse parayı bulursam alacağım tek araç konfor,iç hacim donanım açaısından 2016 super b dir.. :)

SUPER B 2016 tıklayın
 

leonine25

Active member
Katılım
9 Ağu 2013
Mesajlar
313
Tepkime puanı
40
Puanları
28
Yaş
43
Konum
PENDİK
İthal Megane HB'lere de bak derim. 1.5 dizel 105 hp.. :) 2009 model az km de bir araç bulabilirsin. Yerli üretimlerde güzel ama ithallerin kalitesi bir kaç tık daha önde...
Megane o saçma sapan kavisli ön konsolu torpidoyu koyduktan sonra araclarına bitmiştir. Bukadar aptalca düşünülmüş araç içinde kör alan oluşturacak bir tasarım olamaz. ön yolcu koltuğunda otururken sağ ayağınız rahatken sol dizinizi torpiyo kesmeye zorluyor.bu nedir ya...

Aynı aptallığı yeni kasa focuslar yaptı. Ne oldu eskisi kadar satış yakalayamadı.
 

leonine25

Active member
Katılım
9 Ağu 2013
Mesajlar
313
Tepkime puanı
40
Puanları
28
Yaş
43
Konum
PENDİK
sonra şu geliyor insanın aklına.. acaba bütün araçlar, bütün markalar belirli bir fiyat aralıklarına göre aynı kalitede mi? örneğin c segmenti focus, ceed,i30, auris, 308, c4, golf, a3, megane hatta merso a serisi,BMW serisi bunların motor, şanzıman, alt takım kaliteleri aynı da(aradaki fiyat farkları marka değerinden olduğunu var sayıyorum) iş kullanıcıda mı bitiyor? doğruluğu tartışılır tabi ki. sadece bir var sayım. çünkü bir değil iki değil.. aynı model araçtan kimisi feci memnun.. kimisi aman uzak dur diyor..
BMW,audi,volvo ve mercedes gibi lüks araç firmaları. Daha doğrusu eskiden ya zenginlerde yada almanyadan kiralayıp gelenlerde gözebildiğimiz araçları artık orta gelirdeki insanlarda alabiliyor. Sebebi nedir derseniz. Gördüğünüz citroen logosu. Çünkü sadece zenginlere değilde daha alt gelirlilerede hitap etmek için hazır test edilmiş motorları anlaşma ile alıp araçlarına koyuyorlar.. Bu sony televinyonun içinden samsung devreler çıkması gibi birşey. Çünkü her teknolojiyi tek çatı altında toplamak maliyetli bir iş.
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
değişen dünya sartlarında zenginler dısındaki daha alt tabakalara inmezlerse marka karı gelecegi icin sıkıntı bu zamanda, rakip çok rekabet çok buyuzden maliyet düsürme cabalarında.haliyle a-b-c sınıflarını kaliteyi indirip fiyatı kendine göre düsürüp para kazanma peşindeler. mesela mercedes onden cekere dönmesi,a serisindede cls dede aynı dış aynalar hatta radyo tusları olması nebilim koca porschenin en cok satan modeli panamera-cayenne olması, bmwnin otomobil harici birşey üretmezsen suvlara kayması yada zamanında asla taksi olarak goremeyecegimiz bmwlerin taksi yapılması, audideki tuşun lamborghinide görebilmek diye cogaltılır dahada.

bu arada.

psa yanlızca peugeot-citreon degil kafada bmw var birde. prince engine diyede bilinir tam adıyla

https://en.wikipedia.org/wiki/Prince_engine
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
2009 yılında abim almıştı. 1.4 tsi . Bir sene kullandık ve ihtiyaçtan satmıştı. 2010 yılında sattığı rakam 35 000₺ :D Şuanda bakıyorum 45- 50bin arası satılıyor. Şu videoda çok güzel anlatmış. https://www.youtube.com/watch?v=3qi-FZ9JRjo#t=1204
Benim düşündüğüm normal kullanım sizinki gibi değil. Benim hiç işim olmayacak keyf için araca bineceğim sağı solu seyretek arkadaki araçların küfürlerine göze alarak geleceğim ancak o zaman sizi kriterlere uyarım heralde. Bende sizinle aynı yerde oturuyorum. Kavacık esenyalı arasını vites uyarılarına harfiyen uyarak tamaladığımda 5-5,2lt yakıyorum. Ama işte istanbul trafiği buna herzaman müsade etmiyor.

Bu aracımla hız sabitleyici(yolun %60-70'ini) ile istanbul izmir arasını 100-120km hızla giderken tek başıma 5,2lt dönüşte hanım birde 7 aylık çocuk ve valizler 5,8lt ile geldim. Şimdi şununda farkındayım.artık fluence aynı değerleri yakıyor.ford,citroen ve jetta 0,5-1lt az yakıyor. Artık euro 4 motorlardaki ekonomi bitti. Megane 2 privelege vardı bende şehir içi bile ne yaparsan yap 5,2lt geçmezdi. Ama ceed ceratomda euro 4 motordu yine şehir içi 6-6,5lt civarında geziyordu. yani euro4 veya euro5 olsun hep bir tık fazla yakıyoruz. Ha ben 2015 passatta bile aracımdaki konforu,oturma ve görüş pozisyonunu bulamayan bir adamım :) Ceed'imi çok seviyorum. Ve Allah nasip ederse parayı bulursam alacağım tek araç konfor,iç hacim donanım açaısından 2016 super b dir.. :)

SUPER B 2016 tıklayın
 

Tsunami Dream

New member
Katılım
18 Ağu 2011
Mesajlar
111
Tepkime puanı
2
Puanları
0
güzel araç(superb)
ama ben biraz faklı düşünüyorum arabalar hakkında.. bence otomobil..nasıl anlatsam?.. biraz kullanım amaçlı olmalı.. çok karmaşık olmamalı.. yani ben otomobile teknik manada bakıyorum..türüne göre beni ve bir çok kişiyi, aynı anda, bir yerden bir yere rahat ve güvenli bir şekilde, enerjiyi verimli kullanarak götürebilmeli.. ben yeni otomobillerdeki konfor anlayışına pek fazla katılmıyorum.. örnek vermek gerekirse; adamın arabanın orta konsıluna 12 inçlik bir ekran koyup oradan mp3-mp4 formatlarını çalması yada navigasyon yada geri görüş kamerası sağlaması beni etkilemiyor.. dokunmatik olması.. el freninin tuşlu olması.. araçtaki farların otomatik olması v.s.

beni etkileyen şeyler.. aracın hatlardaki ve ana malzemesindeki kaliteler.. bu manada amerikan otomobillerine daha çok yaklaşıyorum(gerçi onlarda anlayışnı değiştiriyorlr yavaş yavaş).. adam arabasına analog klima koyuyor.. araçta otomatik cam bile yok.. ama koltuğuna oturduğunuzda aşırı bir rahatlık, yumuşaklık ve kalite seziyorsunuz.. rahat ediyorsunuz.. geniş geniş..sessiz..hiç bakmadan elinizi atıp fanı çeviriveriyorsunuz..klima çalışıyor..arabayı sonrada bir takım elektronik aksamlarla ya da airbag lerle güvenli hale getirmelerinden yana, araçların zaten iskelet olarak, yapısal olarak(yer hakimiyeti, sarsılmazlık gibi..) baştan güvenli olduğunu hissediyorsunuz..
işte ben günümüzde de bu mantığa sadık kalan arabaları seviyorum :D bırak ekstra ekranları onları bunları.. herhangi bir klima, 3 satırlık dijital bilgi ekranlı teyp, abs, airbag, hidrolik direksiyon yeter şöför adama.. yeterki araç sorunsuz problemsiz doğuştan rahat oturaklı ve kaliteli olsun.. yani ben öyle düşünüyorum.. yanılıyor da olabilirim..
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
İşte senin gibi düşünen arkadaşlar yukarıdaki aracın en boşunu alacak. Onda ekran, dijital klima, anhatarsız giriş, kendi kendine paarketme gibi seni etkileyemeyen donanımlar yok. Güvenlik aşaması standart. Dediğin rahatlıkta var zaten ;);););)
 

leonine25

Active member
Katılım
9 Ağu 2013
Mesajlar
313
Tepkime puanı
40
Puanları
28
Yaş
43
Konum
PENDİK
güzel araç(superb)
ama ben biraz faklı düşünüyorum arabalar hakkında.. bence otomobil..nasıl anlatsam?.. biraz kullanım amaçlı olmalı.. çok karmaşık olmamalı.. yani ben otomobile teknik manada bakıyorum..türüne göre beni ve bir çok kişiyi, aynı anda, bir yerden bir yere rahat ve güvenli bir şekilde, enerjiyi verimli kullanarak götürebilmeli.. ben yeni otomobillerdeki konfor anlayışına pek fazla katılmıyorum.. örnek vermek gerekirse; adamın arabanın orta konsıluna 12 inçlik bir ekran koyup oradan mp3-mp4 formatlarını çalması yada navigasyon yada geri görüş kamerası sağlaması beni etkilemiyor.. dokunmatik olması.. el freninin tuşlu olması.. araçtaki farların otomatik olması v.s.

beni etkileyen şeyler.. aracın hatlardaki ve ana malzemesindeki kaliteler.. bu manada amerikan otomobillerine daha çok yaklaşıyorum(gerçi onlarda anlayışnı değiştiriyorlr yavaş yavaş).. adam arabasına analog klima koyuyor.. araçta otomatik cam bile yok.. ama koltuğuna oturduğunuzda aşırı bir rahatlık, yumuşaklık ve kalite seziyorsunuz.. rahat ediyorsunuz.. geniş geniş..sessiz..hiç bakmadan elinizi atıp fanı çeviriveriyorsunuz..klima çalışıyor..arabayı sonrada bir takım elektronik aksamlarla ya da airbag lerle güvenli hale getirmelerinden yana, araçların zaten iskelet olarak, yapısal olarak(yer hakimiyeti, sarsılmazlık gibi..) baştan güvenli olduğunu hissediyorsunuz..
işte ben günümüzde de bu mantığa sadık kalan arabaları seviyorum :D bırak ekstra ekranları onları bunları.. herhangi bir klima, 3 satırlık dijital bilgi ekranlı teyp, abs, airbag, hidrolik direksiyon yeter şöför adama.. yeterki araç sorunsuz problemsiz doğuştan rahat oturaklı ve kaliteli olsun.. yani ben öyle düşünüyorum.. yanılıyor da olabilirim..
Salih hocam cevabını vermiş :)

Benim söyle bir sorum olacak.
Siz bu istemediğiniz özellikleri içeren aracı bir süre kullandınız mı yoksa kullanmadan mı bu düşünceye vardınız?


Koltuk direksiyon ısıtma,otomatik park, elektrikli koltuklar vb olsa fena olmaz ama illede olacak diye bir kaide olmayan özellikler için aynı fikirde olabilirim. Ancak diğer birçok özelliğin kullanım aşamasında faydasını göreceksiniz.
 

Tsunami Dream

New member
Katılım
18 Ağu 2011
Mesajlar
111
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Salih hocam cevabını vermiş :)

Benim söyle bir sorum olacak.
Siz bu istemediğiniz özellikleri içeren aracı bir süre kullandınız mı yoksa kullanmadan mı bu düşünceye vardınız?


Koltuk direksiyon ısıtma,otomatik park, elektrikli koltuklar vb olsa fena olmaz ama illede olacak diye bir kaide olmayan özellikler için aynı fikirde olabilirim. Ancak diğer birçok özelliğin kullanım aşamasında faydasını göreceksiniz.
Bizde Chevy Cruze LS Plus paket vardı.. Ek donanımlar ekletmiştik.. Donanım olarak doluydu araç.. inanın bir müddet sonra hiç birini önemsemiyorsunuz bile.. olsa da olurmuş, olmasa da diyor insan (en azından biz öyle hissettik) Ama o motor ve yürüyen aksamı varya.. :D bitirdi bizi.. araç alındığı hafta servise gönderildi ve baskı balata yanmış dendi.. değiştirildi.. 20000 km de bi daha baskı balata değişti.. gitmiyordu araba.. yokuşta çekmiyordu istop ediyordu.. 60 krş a yakın yakıyordu.. kısacası o motor o arabanın motoru değildi.. onun haricinde araç muhteşem konforluydu..yol tutuş..sessizlik v.s... almış olduk bir kere işte.. 2010 da 41.000 tl ye aldık.. 2012 de 26.000 TL ye nasıl satacağımızı bilemedik.. Aslında bu Chevy markasının da hatası değildi bence.. çünkü Amerika daki Cruze lar hep 2.0 motor diye biliyorum.. bu tamamen TR deki satış politikasının yanlışı..

kısacası sizinde belirttiğiniz gibi bu kişiye göre değişen bir tercih.. ben araçta şasi sağlamlığına, oturaklılık ve sessizliğe..boya kalitesine.. koltuk rahatlığına..genişliğine..az enerji ile daha çok güç üretmesine..aracın turuna.. konsoldaki düğmelerin yerleşim planına(gözümü yoldan ayırmadan elimi attığımda ayarlayabileceğim) dikkat ediyorum.. bi de ABS - H.direksiyon - Airbag oldumu tadından yenmez ahahah :D .. neticede çok aşırı lüks olup.. her yerinde ekranlar olan.. değişik değişik elektronik yazılımlarla herşeyini kendisi halleden bir araç alıp.. sürekli arıza riskini arttırmak istemem.. çünkü araba bu ya araba.. dışarda kullanıyorsun.. her türlü yola giriyorsun.. sürekli bir titreşim, sürtünme, zıplama.. ağırlık taşıyor.. hızlanıyor ve duruyor..sürekli.. arızalanma riski zaten yüksek.. bi de bunlar eklenince.. bilemiyorum işte.. :D
 
Son düzenleme:

Tsunami Dream

New member
Katılım
18 Ağu 2011
Mesajlar
111
Tepkime puanı
2
Puanları
0
İşte senin gibi düşünen arkadaşlar yukarıdaki aracın en boşunu alacak. Onda ekran, dijital klima, anhatarsız giriş, kendi kendine paarketme gibi seni etkileyemeyen donanımlar yok. Güvenlik aşaması standart. Dediğin rahatlıkta var zaten ;);););)
vallahi doğru söylüyorsunuz :D .. satmam her halde bi daha.. hele bi de genişse of off.. :D ama boşu bile pahalıdır gibime geliyor
 

leonine25

Active member
Katılım
9 Ağu 2013
Mesajlar
313
Tepkime puanı
40
Puanları
28
Yaş
43
Konum
PENDİK
Bizde Chevy Cruze LS Plus paket vardı.. Ek donanımlar ekletmiştik.. Donanım olarak doluydu araç.. inanın bir müddet sonra hiç birini önemsemiyorsunuz bile.. olsa da olurmuş, olmasa da diyor insan (en azından biz öyle hissettik) Ama o motor ve yürüyen aksamı varya.. :D bitirdi bizi.. araç alındığı hafta servise gönderildi ve baskı balata yanmış dendi.. değiştirildi.. 20000 km de bi daha baskı balata değişti.. gitmiyordu araba.. yokuşta çekmiyordu istop ediyordu.. 60 krş a yakın yakıyordu.. kısacası o motor o arabanın motoru değildi.. onun haricinde araç muhteşem konforluydu..yol tutuş..sessizlik v.s... almış olduk bir kere işte.. 2010 da 41.000 tl ye aldık.. 2012 de 26.000 TL ye nasıl satacağımızı bilemedik.. Aslında bu Chevy markasının da hatası değildi bence.. çünkü Amerika daki Cruze lar hep 2.0 motor diye biliyorum.. bu tamamen TR deki satış politikasının yanlışı..

kısacası sizinde belirttiğiniz gibi bu kişiye göre değişen bir tercih.. ben araçta şasi sağlamlığına, oturaklılık ve sessizliğe..boya kalitesine.. koltuk rahatlığına..genişliğine..az enerji ile daha çok güç üretmesine..aracın turuna.. konsoldaki düğmelerin yerleşim planına(gözümü yoldan ayırmadan elimi attığımda ayarlayabileceğim) dikkat ediyorum.. bi de ABS - H.direksiyon - Airbag oldumu tadından yenmez ahahah :D .. neticede çok aşırı lüks olup.. her yerinde ekranlar olan.. değişik değişik elektronik yazılımlarla herşeyini kendisi halleden bir araç alıp.. sürekli arıza riskini arttırmak istemem.. çünkü araba bu ya araba.. dışarda kullanıyorsun.. her türlü yola giriyorsun.. sürekli bir titreşim, sürtünme, zıplama.. ağırlık taşıyor.. hızlanıyor ve duruyor..sürekli.. arızalanma riski zaten yüksek.. bi de bunlar eklenince.. bilemiyorum işte.. :D
cruze türkiyeye ilk igeldiğinde bayiye gittim hayran kaldım tasarıma. Birde body kid araçlar vardı on numara... İçi dışı şıkır şıkır.. Param çıkışmadı yoksa bende alırdım heralde :) ben paza biriktirene kadar kullanıcı yorumları gelmeye başladı. Daha sonra test etme imkanım oldu ve eksi otu verdim. Kia Cerato aldım 1.6 dizel. kia bu arabayla aşık etti beni kendine... Hala bazen arar gözlerim ceratamı :)

Cerato
2009 senesinin en dolusu idi. Hani full derlerya öyle :)
yıl 2015 ceed için full diyoruz. o zaman cerato neydi :) Ceratoyu 2012 ocak 15 de aldım . iş için şehir dışına çıkınca 2012 aralık 27 de sattım.Aracı 31.000 el aldım 33.000' e sattım

Ceed consept plus 2013
2014 temmuzda 55.000tl nin üzerinde bir fiyata aldım...

Aradaki fark bir araba parası :) Cerato sizin belirttiğiniz gibi yoğun donanıma sahip değil gerekli olanları koymuş adamlar. Bir hız sabitleyicisi birde esp si eksikti aracın. Onlarda olsa idi bizim ceedlere gözüm bile kaymazdı.Yenisi gelsede arabaya binsek :D
 

Tsunami Dream

New member
Katılım
18 Ağu 2011
Mesajlar
111
Tepkime puanı
2
Puanları
0
cruze türkiyeye ilk igeldiğinde bayiye gittim hayran kaldım tasarıma. Birde body kid araçlar vardı on numara... İçi dışı şıkır şıkır.. Param çıkışmadı yoksa bende alırdım heralde :) ben paza biriktirene kadar kullanıcı yorumları gelmeye başladı. Daha sonra test etme imkanım oldu ve eksi otu verdim. Kia Cerato aldım 1.6 dizel. kia bu arabayla aşık etti beni kendine... Hala bazen arar gözlerim ceratamı :)

Cerato
2009 senesinin en dolusu idi. Hani full derlerya öyle :)
yıl 2015 ceed için full diyoruz. o zaman cerato neydi :) Ceratoyu 2012 ocak 15 de aldım . iş için şehir dışına çıkınca 2012 aralık 27 de sattım.Aracı 31.000 el aldım 33.000' e sattım

Ceed consept plus 2013
2014 temmuzda 55.000tl nin üzerinde bir fiyata aldım...

Aradaki fark bir araba parası :) Cerato sizin belirttiğiniz gibi yoğun donanıma sahip değil gerekli olanları koymuş adamlar. Bir hız sabitleyicisi birde esp si eksikti aracın. Onlarda olsa idi bizim ceedlere gözüm bile kaymazdı.Yenisi gelsede arabaya binsek :D
yenisi mi gelecek? yeni kasa? oooovv.. merak etmeye başladım..

bu arada 1.4 d-4d toyota corolla-auris- yaris kullanan var mı hiç? yada fikri olan.. auris in bi önceki kasasına taktım kafayı.. o iç dizayn yok mu.. vites yukarıda duruyor.. orta konsol müthiş geliyor bana.. sizle ne dersiniz? bu motora bu araçlara hatta toyota ya?
 

leonine25

Active member
Katılım
9 Ağu 2013
Mesajlar
313
Tepkime puanı
40
Puanları
28
Yaş
43
Konum
PENDİK
yenisi bir gelse demek istedim :)

Toyota güzel araçtır.. Düşünebilirsin bence.. Keşke fiyatlarıda makul olsada sıfırına binebilsek...
 
Üst