Hyundai i20 Style 1.4 CRDi (Yeni kasa) - 18/11/2014

ERGIN

New member
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
209
Tepkime puanı
76
Puanları
0
Hyundai i20 Style 1.4 CRDi (Yeni Kasa) - 18/11/2014

Hyundai'nin B segmentindeki i20 modelinin yeni kasasını dün test etme şansım oldu.

+'ları:

- Aracın iç mekanı sınıfındaki bir çok modele göre daha hacimli hissettiriyor. Ne ön ne de arka tarafta "sıkışıklık" hissetmiyorsunuz; diz ve özellikle baş mesafeleri konusunda sınıfına göre oldukça bonkör.
Otomobiller ile yakından ilgili olmayanların iç mekan genişliğini C segmenti araçlarla kıyaslaması mümkün.
- İç mekanda işçilik kalitesi yine sınıfına göre oldukça yüksek. Hatalı veya homojen aralıklı olmayan bir bölüm bile yok.
- Aracın 1.4 litrelik turbo beslemeli dizel motorunun çekişi bu kasaya oldukça yeterli. Alt devirlerde yaşanan kısa bir boşluğun ardından homojen olarak gelen güç, 3 kişi ve klima açık şekilde bile tatmin ediciydi.
Ayrıca düşük devir-yüksek vites zorlamalarımda bile motor stop etme eğilimine girmeyerek toleransının ne kadar yüksek olduğunu kanıtladı (VW'nin bu CRDi motorlardan ders çıkarması gerekir).
- Konu motordan açılmışken, motorun sessizliği çok başarılı, özellikle DCi ünitelere göre fark çok bariz. Kırmızı ışıkta yanımda duran Fluence'ın zamanı için modern ancak artık dinozor sayılabilecek motorunun sesi açıkçası i20'nin yanında traktör gibiydi.
Ayrıca yol ve rüzgar yalıtımıda sınıfına göre oldukça başarılı.
- Aracın üzerinde standart olarak Michelin Energy lastikler geliyor ve yol sesinin düşük olmasında bu lastiklerin payı büyük. Hyundai'yi, diğer modellerindeki gibi milliyetçilik yapmayıp Hankook ve Nexen markarlarında inat etmemesinden dolayı tebrik etmek lazım.
- B segmenti araçların nerdeyse hiçbirinde bulunmayan öndeki sabit kol dayama i20'de mevcut. Açıkçası B segmentinde sonrdan takılmış gibi eğreti duran sürücü koltuğuna monte edilmiş kol dayama yerine orta konsolla bütünleşen sabit kol dayama hem daha geniş ve rahat kullanım sunuyor hemde tasarım olarak C segmenti gibi hissettiriyor.
- Debriyaj ve vites geçişleri tam kıvamında. Tek parmakla bile vites zorlanmadan geçiyor hatta kendi yerini buluyor. (Geçen hafta Polo 1.0 kullanmıştım, resmen geçmeye direnç gösteren kemikli yapısı rezaletti.).
- Diğer Hyundai modellerinde olduğu gibi i20'de 5 sene garanti kapsamında satışa sunuluyor. Bu garantinin tam kapsam olması ayrıca içinizi rahatlatıyor.
- Donanımı, bir donanım haricinde sınıfında açık ara liderliğe oynar. Kesenin ağzını açarsanız tam boy panaromik ve açılır tavan, elektrikli katlanır aynalar, gerçek viraj farları (sis farı çakması değil), ESP, 7" ekranlı ve konsolla bütünleşik orjinal navigasyon sistemi gibi donanımlarla aracı gırtlak dolu hale getirebilirsiniz.

-'leri:

- İşçiliğin çok başarılı olduğunu belirtmiştim ancak malzeme kalitesi için aynı olumlu düşünceleri sürdürmem zor. Çünkü ön göğsün üst kısmı haricinde aracın iç mekanı tamamen sert plastkle döşenmiş. Buna sürücü kapısının üst kısmıda dahil ve açıkçası maliyet kaygısıyla bu kadar sert plastik kullanılması beni şaşırttı.
- Aynı şekilde bu aracı tasarlayan mühendisleri ne kadar başarılı bir çıkarmışsa koltuk döşemelerini seçen mühendiste bir o kadar başarısız seçimler yapmış. İstifa etse yeridir. Arkadaş gerek görsel olarak gerekse de dokunma hissi olarak bu kadar ucuz ve dandik koltuk döşemelerini çok mu aradın? Rezalet.
- Aracın Jump, Style ve Elite donanım paketleri buunuyor. Ancak en üst paket olan Elite'te bile klimanın manuel olması Hyundai'ye hiç ama hiç yakışmamış. Dahası opsiyonel olarak bile elektronik klima alamıyorsunuz.
- Aracın yürüyen aksamı benim gibi sportif tat arayanları tatmin edecek şekilde sert ayarlanmış (Michelin lastiklere rağmen sert) ancak bu sertlik herkesin hoşuna gitmeyebilir. Bir kademe gergin hissettiriyor, özellikle tümsek geçişlerinde.

Sonuç: Hyundai gerçekten bu sefer çok başarılı bir model piyasaya sürmüş. İç mekandaki koltuk döşemelerini ve manuel klimayı dert etmezseniz karşınızda hem yakışıklı hem de oldukça donanımlı şehir faresi duruyor.
Üstelik konfor özellikleri tartışmasız bir numara olan tork konvertörlü otomatik şanzıman seçeneğinide 1.4 benzinli modelde sunuyor. 8/10
 

43YD620

New member
Katılım
21 Eki 2013
Mesajlar
607
Tepkime puanı
61
Puanları
0
Yaş
44
Paylaşım için teşekkürler
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
çok dikkat çekici oldu bence busefer özellikle lansman rengi bence gayet başarılı ve c sutunun siyah kaplı olması orayı birlesik gibi gostermeside bence ince ve hos detay
 

aLi

Yönetim Ekibi
Katılım
13 May 2011
Mesajlar
2,947
Tepkime puanı
233
Puanları
63
Yaş
41
Konum
İstanbul
En full versiyonuna 53k verilir mi?
 

inimicus

New member
Katılım
1 Haz 2011
Mesajlar
875
Tepkime puanı
142
Puanları
0
Yaş
49
Konum
Ankara
53k verecek olsam ilk alacağım araç [MENTION=164]can[/MENTION]'daki Renault olur temizinden.
 

aLi

Yönetim Ekibi
Katılım
13 May 2011
Mesajlar
2,947
Tepkime puanı
233
Puanları
63
Yaş
41
Konum
İstanbul
Abi simdi valide ve kiz kardesim icin kafamda canlandi. Gerci valide C segmentinden yana..

En fullu olanı düz vites uzun zamandir Rio da otomatik vites kullandi, rahatligina alisti ama cok yakiyodu benzinli oto. O yüzden sordum. Gercekten güzel yapmislar.

Ergin'in incelemesinden sonra tekrar girip baktim, begendim acikcasi. (incelemeden dolayida tesekkurler gayet aciklayici olmus)
 

omurkadir

New member
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
2,360
Tepkime puanı
147
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
ist.
güzel araç da sıfır km i20 alacağıma yeni kasa ceed concept alırdım ikinci el.
 

pepe

Active member
Katılım
28 Nis 2014
Mesajlar
511
Tepkime puanı
57
Puanları
28
Yaş
38
Konsoluna baktım da bana Ceed i hatırlattı nedense...:)

Edit:

Şimdi ön farlara da baktım neden bu kadar benzetme gereği duymuşlar anlamadım...:mad:
 

dellobaltino

New member
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
361
Tepkime puanı
52
Puanları
0
Yaş
44
okuduğum bir yazıda yeni i20 için ses yalıtımı konusunda özel bir çalışma yapılmış olduğunu yazıyordu. valla öyleyse c segmentine taş çıkartır özellikle ceedin kötü yalıtımını düşününce
 

pepe

Active member
Katılım
28 Nis 2014
Mesajlar
511
Tepkime puanı
57
Puanları
28
Yaş
38
okuduğum bir yazıda yeni i20 için ses yalıtımı konusunda özel bir çalışma yapılmış olduğunu yazıyordu. valla öyleyse c segmentine taş çıkartır özellikle ceedin kötü yalıtımını düşününce
Ceed'in yalıtımına kötü deme abi lütfen...fransız megane ve c4 e göre bence çok iyi...cam tavan olduğu için sadece çok rüzgarlı zamanlarda rüzgar sesi alıyor 120'den sonra...onun dışında motor yalıtımı 10 numara...yol sesi ise lastikle daha da güzelleşebiliyor...
 

BerkayKRC

Moderator
Katılım
1 Şub 2012
Mesajlar
1,967
Tepkime puanı
49
Puanları
0
Yaş
35
Konum
istanbul
Dün 1.4 MPI Elite Otomatik Cam tavan benzinli olanına 44900 gibi bir fiyat aldım, 7000TL indirimle. Plaka vs. herşey içinde belirttiğim fiyatın bu kadar cazip olmasına rağmen ben pek beğenmedim çok fazla ses alıyor bütün çekik gözler gibi :cool: Hoş hatuna alacaktık o beğendi ama olsun, fiyat avantajı ile bile alacağım kriterde değil görünüyor şimdilik...
 

BerkayKRC

Moderator
Katılım
1 Şub 2012
Mesajlar
1,967
Tepkime puanı
49
Puanları
0
Yaş
35
Konum
istanbul
Ceed'in yalıtımına kötü deme abi lütfen...fransız megane ve c4 e göre bence çok iyi...cam tavan olduğu için sadece çok rüzgarlı zamanlarda rüzgar sesi alıyor 120'den sonra...onun dışında motor yalıtımı 10 numara...yol sesi ise lastikle daha da güzelleşebiliyor...
yanlış olmasın çünkü yeni c4 e her bindiğimde benim araçtan sessiz geldiği için arabanın sağına soluna tekme atasım geliyor iki araçta da aynı lastikler mevcut ama yok c4 daha sessiz :S psikolojik mi bilmiyorum ama nedense bizim aracın her yerinden ayrı ses geliyor çare Müziği yüksek sesle dinlemekte :D
 

pepe

Active member
Katılım
28 Nis 2014
Mesajlar
511
Tepkime puanı
57
Puanları
28
Yaş
38
yanlış olmasın çünkü yeni c4 e her bindiğimde benim araçtan sessiz geldiği için arabanın sağına soluna tekme atasım geliyor iki araçta da aynı lastikler mevcut ama yok c4 daha sessiz :S psikolojik mi bilmiyorum ama nedense bizim aracın her yerinden ayrı ses geliyor çare Müziği yüksek sesle dinlemekte :D
yanlış olmasın ben trim seslerinden bahsetmiyorum :) o konuda haklı olabilirsiniz daha 2 senesi dolmamış bir araçta çıkan bu gibi trim sesleri hiç de hoş değil...benim kastettiğim başta kabindeki motor sesi, rüzgar sesi ve yol sesi...Motor sesinde çok çok iyi diyorum ve bu konuda da iddialıyım...rüzgar sesi dediğim gibi cam tavan kaynaklı bazı durumlarda artabiliyor Concept model ile kıyaslamak lazım...yol sesi ise hankook la var michelin le 10 numara:cool:
 

BerkayKRC

Moderator
Katılım
1 Şub 2012
Mesajlar
1,967
Tepkime puanı
49
Puanları
0
Yaş
35
Konum
istanbul
yanlış olmasın ben trim seslerinden bahsetmiyorum :) o konuda haklı olabilirsiniz daha 2 senesi dolmamış bir araçta çıkan bu gibi trim sesleri hiç de hoş değil...benim kastettiğim başta kabindeki motor sesi, rüzgar sesi ve yol sesi...Motor sesinde çok çok iyi diyorum ve bu konuda da iddialıyım...rüzgar sesi dediğim gibi cam tavan kaynaklı bazı durumlarda artabiliyor Concept model ile kıyaslamak lazım...yol sesi ise hankook la var michelin le 10 numara:cool:
bende concept olduğu için hep onunla kıyaslıyorum :cool: sizde fark ettiniz mi kaldırıma vs bir yere çıkarken tek teker inince özellikle ön taraftaki trim gıcırtılar rahatsız edici :D sanki bildiğin araba komple esniyor :cool: arabada tek değilsem bu gibi durumlarda müziğim açık yoksa millet ulan aldın kiayı ortadan ayrılacak şimdi diye dalgaya vurabilir
 

mtn1905

New member
Katılım
3 Şub 2014
Mesajlar
122
Tepkime puanı
9
Puanları
0
Yaş
37
Biraz hava atayım bu aracın aynaları ni biz yapıyoruz :)
 

rayen

Super Moderator
Katılım
5 Eki 2011
Mesajlar
3,749
Tepkime puanı
832
Puanları
113
Ynt: Hyundai i20 Style 1.4 CRDi (Yeni kasa) - 18/11/2014

Az da olsa birbirine benzemeyen Araç kaldı mı? artık. Tasarımcılar tükenmişlik sendromu yaşıyorlar herhalde. :D
 

omurkadir

New member
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
2,360
Tepkime puanı
147
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
ist.
Cevap: Ynt: Hyundai i20 Style 1.4 CRDi (Yeni kasa) - 18/11/2014

Az da olsa birbirine benzemeyen Araç kaldı mı? artık. Tasarımcılar tükenmişlik sendromu yaşıyorlar herhalde. :D
aynen öyle trend neyse onu takip ediyorlar çok benzer araçlar var.
yeni moda da bir markanın tüm segment araçlarının önden birbirini andırması örnek seat,audi
 
Üst