Astra - Focus - Jetta - Civic Karşılaştırması - 23/09/2012

ERGIN

New member
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
209
Tepkime puanı
76
Puanları
0
Opel Astra J 1.4 Turbo Active Select - Ford Focus Sedan 1.6 Düz - VW Jetta 1.4 TSI DSG - Honda Civic 1.6 Otomatik Karşılaştırma - 23/09/2012

Opel Astra Sport 1.4 Turbo Active Select + Stil paketi:

+'ları:
- İç mekan kalitesi ve işçiliği oldukça yüksek. Çoğu yerde yumuşak plastik kullanmışlar ve işçilik olarakta hatalı bir bölüm göremedim.
- Dizaynı. Özelliklede siyah olanı bana çok yakışıklı geliyor.
- Şanzımanın tam otomatik olması. 6 ileri vitesli olması.
- Kumaş döşeme olmasına rağmen bana göre döşemelerinin çok kaliteli durması. Test ettiğim versiyon Sport donanımlı paketiydi ve bu paketteki spor koltuklar hem çok şık hem de yanal desteklerinin çok başarılı olması.
- Klima soğutma performansı.
- Kokpitin saran yapısı.
- İç kırmızı ambiyans ışıkları çok şık. Gece iç mekan şıklığı diğer 3 rakipten açık ara önde.

-'leri:
- 1.4 Turbo motor 140 beygir olmasına karşılık açıkçası bana standart 1.6 atmosferik motorlardan zerre kadar farklı gelmedi çekişi. Ne ilk hızlanma nede ara hızlanmalar olarak iddalı bir motor değil bence. Ancak yinede ormal kullanıcılar için oldukça tatmin edici.
-Direksiyon yüksek süratlerde yeteri kadar sertleşmiyor.
- Yakıt tüketimi yüksek. Özellikle şehir içi trafiğinde coşuyor. Şehir içi-açık yol ortalaması 10 - 10,5 litre.
- İç mekan her ne kadar yumuşak plastikle döşenmiş olsa da bozuk yolda bazı yerlerinden tıkırtılar geliyordu.
- Şanzıman tam otomatik ancak birinci vitese düşerken aracı sarsıyor. Durduğunuzda bir süre sonra araç ekonomi için otomatik olarak şanzımanı boşa alıyor ve gaza dokunduğunuzda anında vitese geri dönüyor ancak bu işlemde sarsıntısız diyemem.
- Görüş açıları, özelliklede arka görüş çok kısıtlı.
- Bakım fiyatları. Arkadaşımda 1.6 Turbo Active Select versiyonu var ve ilk bakımda yetkili servis 570 TL fiyat biçmiş. Abartmışlar.

Şahsi notum: 8/10


Ford Focus Sedan 1.6 125 Bg Düz vites

+'ları:
- HB modelinin özellikle arkası bana göre acınası bir arka tasarıma sahipken, sedanın arkası güzel olmuş. Beğendim.
- İç mekan bol oyuncak severler için çok iyi. Gerçi karmaşa var ancak yinede araç bu sayede dolu hissettiriyor.
- Sürüş konforu özellikle sessizlik konusunda bu 4 model içinde en çok Focus etkiledi beni. Ne yürüyen aksam ne motor ne de rüzgar sesi kolay kolay huzurunuzu bozamıyor araç içinde.
- Bluetooth sistemi çok başarılı. Telefonda karşı tarafta sizi çok net duyuyor, sizde karşı tarafı.
- Yol tutuşu öyle aman aman çok iyi gelmedi bana, arkadan kolay kopuyor (belki test aracında bir amortisör sorunu falan olabilir) ancak direksiyon çok başarılı. Asfalt üzerindeki en ufak değişikliği bile hissederken virajlarda verdiğiniz komutlara milimetrik uyması muhteşem.
- Kullanılan malzemeler her ne kadar idare eder kıvamda olsa da işçilik başarılı.
- Vites yolları son derece net, debriyaj oldukça yumuşak.

-'leri:
- Bagajı bir sedan için oldukça dar .
- İç mekan genişliği konusunda iddia ediyorum sınıfında sonuncu olur. Özellikle ben (1.79 boy) kendime göre koltuğu ayarladığımda arkadaşım arkada dizleri sıkışık oturabildi. Diz mesafesinin haricinde bacaklarınızı yanada fazla açamıyorsunuz. Misal Astra'nında kokpiti öndekileri sarıyor ancak yanal genişlik Focus'tan çok önde.
- Motor isteksiz. Nasıl denir bilmiyorum böyle nazlana nazlana "bana dokunma" diyerek hızlanıyor gibi geldi bana. Ateşli devirlenmelere uzak bir motor. Hele 4 kişi binince iyice mızmızlanıyor.
- Arka koltuklar fazla dik ve bindikten 5 dakika sonra şahsen ben rahatsız oldum.
- Fiyatı abartılı. Ben Koç grubu çalışanı olmama rağmen yüzde 4'lük indirimimle bile fiyatı yüksek kalıyor. (Ki sunroof, xenon falan opsiyonel)

Şahsi notum: 7/10


VW Jetta 1.4 TSi (122 Bg) DSG (arkadaşımın aracı)

+'ları:
- Bu dört araç içerisinde iç mekanı açık ara geniş ferah olan model. Gerek diz mesafesi gerek yanal genişlik bir üst sınıfa kafa tutar.
- İç mekan tasarımı sade ancak herşey sanki yıllardır aracı kullanıyormuşunuz gibi elinizin altında (Focus faciaydı bu konuda).
- Motor istekli. Kolay devirleniyor, nazlanmıyor.
- Ön koltuklar çok rahat, yan destekleri başarılı.
- Yakıt tüketimi Focus ve Astra'dan düşük, Honda Civic ile kafa kafaya, ancak daha düşük değil.
- Bagaj geniş, bagaj ağzı dar değil ve kullanışlı.
- Direksiyon net, yönlendirmeleri keskin ancak çok hisli değil.

-'leri:
- DSG denilen saçmasalak şanzıman. Vites büyürken sıkıntısız sarsıntısız ancak vites düşerken bariz hissettiriyor. Örneğin 3. viteste giderken ikinci debriyaj 4. vitese hazırlık için dişlisine kilitleniyor ancak siz yavaşlamak istediğinizde 2. vites hazır olmadığı için geçişleri vites düşürürken hissettiriyor. Hadi bu sorunu geçtim, şanzıman ara ara saçmalıyor. Örneğin 70 km/s gibi bir hızla sollamaya çıktım, araç vites düşürmek için 2 saniyeye yakın bekleyince ve ben küfrederek sollamayı tamamlayamadan şeridime geri dönmek zorunda kaldım; ya şeridime dönebilecek an ve pozisyon olmasaydı?! Bununla da bitmiyor, arkadaşım en çok şehir içi trafiğinde (ki biz İstanbul'lular her daim şehir içi trafikteyiz) özellikle 1 ve 2. vitesler arasında sık sık kararsız kaldığını belirtti, cidden canını sıkıyormuş; bu sorun ve bir kez de kendini kilitlemiş olması sorunu neticesinde aracını satmayı düşünüyor. Özellikle garanti bittikten sonra bu şanzımanın ocak söndüreceğinden korkuyor. Açıkçası yemişim çakma otomatiklerin yarım saniye daha hızlı 100 km/s hıza erken ulaşmasını, yemişim 100 km mesafede yarım litre az yakmasını. Atalar doğru söylemiş, taklitler asıllarını yaşatır diye. Çakma otomatikler sayesinde gerçek otomatiklerin değerini anladık. (Sonunda arkadaşım sattı, şu an BMW 116 kullanıyor.)
- Araç henüz 44.000 km'de ve birçok yerinden tıkırtılar geliyor. Aslında bu, aracın Meksika üretimi ve ağırlıklı olarak iç mekanda sert plastik kullanılması ile açıklanabilir ancak her ne olursa olsun VW'e yakışmadı.
- Rüzgar sesini özellikle 110-120 km/s hızdan sonra iç mekana ciidi biçimde alıyor. Almandır konforludur sanarak aldanmayın, test edin ne demek istediğimi göreceksiniz.
- Fiyatı rakiplerine ve sunduğu donanıma karşılık çok yüksek.
- Klima çok başarılı değil, bu dörtlü içinde Astra ve Civic ne kadar başarılı ve kısa sürede iç mekanı soğutuyorsa Jetta ve Focus'ta bana okadar başarısız geldi.

Şahsi notum: Düz viteste 7/10, otomatikte 6/10


Honda Civic FD7 1.6 Elegance A/T

+'ları:
- Aracın sessizliği muhteşem. Motoru bağırtmadıkça varlığından haberiniz yok. Bu, belki bu şekilde yazınca bir anlam ifade etmeyebilir ancak biz İstanbul'da yaşayanların çoğunun hayatının dur kalk trafiğinde bekleyerek geçtiğini düşünürsek, aracın sessizliği trafikte kafa dinlendirme açısından gerçekten alkışı hakediyor.
- Otomatik şanzımanlı ve atmosferik olmasına rağmen aracın çekişi oldukça iyiydi. Her ne kadar rampalarda yavaş yavaş devirden düşse de aracın gaz tepkileri, motorun şanzımanla uyumu sonucu anlık hızlanma tepkileri falan çok iyiydi. (Bu 3 modelden sonra anladım ki otomatik şanzıman Honda ve BMW'nin işiymiş, keza ikiside tork konvertörlü otomatik kullanıyor.)
- Ön koltukların genişliği, diz mesafeleri, görüş alanı çok iyiydi. Bir Audi A3'teki gibi kapı hizası yüksekliğinden boğulup sıkışıp kalmıyorsunuz.
- Japonların lastik sesinden hep şikayet edilir ve açıkçası bir önceki kasada düşük uğultu şeklinde lastik sesi iç mekana yansıyordu. Ancak bu sefer Honda bu hastalığın önüne geçmeyi başarmış. Pütürlü asfalt haricinde lastiğin sesi zerre kadar içeri girmiyordu. Pütürlü asfaltta ise yine ses var.
- Malzeme kalitesi ortalama, ne çok iyi ne de kötü ancak işçilik çok iyi. Birleşim noktalarının homojenliği, ses yapmaması (Alındığı gün tıkırtı yapmaya başlayan Astra'ları gördükten sonra...), dokunma hissi sağlam parçalar vs..
- Fiyatına göre donanımı çok iyi.
- 6 yıl tam kapsamlı garanti. Açıkçası bunun nesnel olarak bir artısı ilk zamanlar hissedilmese de günümüzde araçların elektronik ve limitleri üst sınıra dayanmış mekanik parçalardan oluştuğu düşünülürse ilerleyen zamanlarda araç sahibinin psikolojisi açısından önemi büyük.
- En önemli artıyı sona bıraktım. Gerçek tam otomatik şanzıman. Tek kelime ile mükemmel. Geçişler pamuk çeker gibi, 1-2 vitesler arası geçişlerde kasılma gecikme yok.
(DSG, MMT, Easytronic, EDC BDC BBC ZOTRIKSCCCC vs. şanzımanlara istediğiniz kadar hill holder, çift kavrama zart zort falan koyun sonuç değişmiyor)
Honda'nın tam otomatik şanzımanda neden direttiği zaman içinde ortaya çıktı çünkü yanlış hatırlamıyorsam Auto Show dergisinde 6-7 sene önce Opel'in Ceo'su ile yapılan bir röportajda neden (o zaman için) Easytronic'le yollarına devam ettiklerini soruklarında adamın cevabı şu olmuştu: "Easytronic şanzıman yani otomatikleştirilmiş düz şanzıman kullanma nedenlerimizin başında maliyet geliyor, maliyet olarak yarı yarıya farklar var" gibisinden bir laf etmişti ki şu anda PAŞA PAŞA Active Select denilen tam otomatik şanzımana döndüler Astra'da.
Bu arada dikkatinizi çekmek isterim; sorunsuzluk abidesi Mazda'da bu şanzımanlara hala yanaşmıyor. Keza Toyota bile güncel Corolla 1.6'yı baştan MMT denilen çakma otomatik opsiyonuyla pazara sürmüştü ancak sonunda onlarda sonradan PAŞA PAŞA 1.6 litrelik motorda MMT'nin yanında gerçek otomatik şanzıman seçeneğinide koydular. Bu senenin TÜV Almanya tarafından açıklanan sorunsuzluk listesinde zirvedeki Hyundai Grubu'nunda (kaynak geçen ayki Auto Show) bu şanzımanlara uzak durduğunu biliyorsunuzdur.
Uzun lafın kısası şahsen 100 kilometrede yarım litre fazla harcıyor diye (topu topu 100 km de 2 hadi bilemedin 3TL farkediyor) ve topu topu yarım saniye daha hızlı 100km/s hıza ulaşıyor diye ne tam otomatik şanzımanın yağ gibi geçişlerinden vazgeçerim nede bu çakma otomatiklerin yokuşta kaydırma, kararsızlık veya kilitlenme veya özellikle 1 ve 2 viteslerdeki büyütme veya küçütme anlarındaki sarsıntıyla uğraşırım. Ayrıca Honda'da spor modu ve direksiyon arkası kulakçıklardan vites değişimi ile sürücüyü yeterince şımartmış.
- Yakıt tüketimi. 4 kişi klima açık, ara ara sakin, ara ara gazlayarak 8,1 LT ortalamada yaktı, çok başarılı. (Ayrıca mayıs ayında İstanbul-İzmir arası 3 kişi, bagaj dolu, klima sürekli açık, 100-110 km/s ortalama hız ile 6,2 yakması ile dahada gözüme girdi.)

-'leri:
- Minivan bozması ön kelebek camlarını ve mickey mouse misali kepçe kulak aynalara hala gözüm alışamadı. Ayrıca Megane'dan sonra çok büyük geldi yan aynaları.
- Göstergeler güzel ancak orta konsol bir şekilde boş geldi bana.
- Opsiyonel donanımın olmaması. Misal açılır tavan seçeneği sadece elegance'ta var ancak premiumda opsiyon olarak bile yok. Belki üretimin yoğunluğundan fabrikada ayrı bant açamıyorlardır deyip geçiyorum bunu.
- Yürüyen aksam her ne kadar yol tutuşa büyük katkısı olan sert ayarlı seçilmiş olsa da biraz daha konforlu olabilirdi.
- Bagaj benim Megane II 'den sonra baya ufak geldi.
- Kaporta aksamı yani sacı çok ince, en ufak bir darbede bile eğilip göçebiliyor. Her ne kadar yüksek güvenlik için yumuşak kabuk sert çekirdek felsefesi benimsenmiş olsa da bu kadar ince kaporta kalınlığı 2-3 sene sonra yanınıza parkedip kapı açmayı bilmez yurdum öküzleri yüzünden bir çok ufak göçüğe neden olacaktır.

Şahsi notum: 8/10
 

leonine25

Active member
Katılım
9 Ağu 2013
Mesajlar
313
Tepkime puanı
40
Puanları
28
Yaş
43
Konum
PENDİK
Opel Astra J 1.4 Turbo Active Select - Ford Focus Sedan 1.6 Düz - VW Jetta 1.4 TSI DSG - Honda Civic 1.6 Otomatik Karşılaştırma - 23/09/2012
Hocam güzel detaylı ve faydalı bir paylaşım olmuş. Şimdi bir ceed kullanıcısı olarak araçların yanına ceed'i ekleyip 5 araçlık bir yorum yapabilirmisin ?
 

ERGIN

New member
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
209
Tepkime puanı
76
Puanları
0
Cee'd için ayrıntılı test yazısını başka bir başlık ile akşam paylaşacağım (diğer siteden aktarırken imla hataları, şekil düzenlemeleri vs. zaman alıyor.)

Ancak özet olarak 5 aracı karşılaştırırsak Cee'd bu alternatifler içinde en çok üretim kalitesi ile ve yürüyen aksam ayarlaları ile öne çıkıyor.
Gerek iç mekan malzemeleri gerekse de bu malzemeler kullanılırken ortaya çıkan işçilik çok ama çok başarılı ve bu kaliteyi size her an hissettiriyor.
Yürüyen aksamı ise keyif açısından Focus'a göre bir tık geride ancak çok stabil ve rafine bir yapısı var. Rakipleri 120-130 gibi hızlarda kafadan gezinmeye başlarken Cee'd 180 km/s hızda bile son derece rahat ve düz çizgisini bozmuyor, yola oturuyor. Ayrıca tamamen bağımsız arka süspansiyon sistemi sayesinde virajlarda yola yapıştığını hissettiriyor.

Cee'd'in otomatik şanzımanı ise Jetta'nın DSG'sinden kararlılık ve konfor açısından fersah fersah önde ve başarılıyken Astra ile neredeyse aynı yapıda. Ancak bu 5 'lide en başarılı şanzıman hangisi derseniz, ne yazık ki Honda Civic'in şanzımanı Cee'd'den daha başarılı.
Cee'd'in şanzımanı tam olması gerekeni olması gerektiği şekliyle yerine getiriyor, geçişler son derece hızlı, konforlu ve kararlı ancak Civic'te tüm bunları size sunarken ayrıca bir şekilde şanzıman sizin istediklerinizi önceden algılayıp harekete geçiyor, sizinle bütünleşiyor gibi bir izlenim bırakıyor. Örneğin yavaşlarken bir veya iki vites bile düşürüp kompresyon freni yapıyor, eğimlerde araç kontrolsüz hızlanmasın diye devri sabit tutuyor veya yine kompresyon yapıyor, gaz pedalına şanzıman çok daha hassas tepkiler veriyor, tork konvertörü motor ve mili çok daha erken kilitliyor vs.. Ayrıca manuel modda Civic'in vites geçişleri daha hızlı.
 

leonine25

Active member
Katılım
9 Ağu 2013
Mesajlar
313
Tepkime puanı
40
Puanları
28
Yaş
43
Konum
PENDİK
Otomatikde hondanın üstüne şanzıman tanımam zaten...
 

ERGIN

New member
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
209
Tepkime puanı
76
Puanları
0
Otomatikde hondanın üstüne şanzıman tanımam zaten...
Kesinlikle katılıyorum. Bugüne kadar kullandığım en başarılı otomatik şanzıman BMW 320D 'de kullanılan 8 ileri ZF (tork konvertörlü) ve Honda'nın Civic ve Accord'da kullandığı 5 ileri otomatiktir.
 

dellobaltino

New member
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
361
Tepkime puanı
52
Puanları
0
Yaş
44
bugün bir mavi renkte Volvo v40 rdsign gördüm. açıkçası itiraf etmek lazım ki bana ceedi unutturdu. Gerçekten çok güzel bir araba. Belki bi ara da onunla ilgili bir yazını okuruz.
 

ERGIN

New member
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
209
Tepkime puanı
76
Puanları
0
bugün bir mavi renkte Volvo v40 rdsign gördüm. açıkçası itiraf etmek lazım ki bana ceedi unutturdu. Gerçekten çok güzel bir araba. Belki bi ara da onunla ilgili bir yazını okuruz.
Ne yazıkki Volvo araçlar içerisinde sadece S60 1.6D Powershift'i test etme şanzım oldu. Volvo V40'ı bende tasarım olarak çok beğeniyorum, en kısa zamanda test sürüşü ayarlamaya çalışacağım.
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
43
Benim çok önemsediğim alt takım olsun yürüyen aksam sessizliği olsun Ceed bu konuda çok başarılı.Bozuk yollarda dahi çatır çutur olmadık yerlerden olmadık sesleri duymadığım iç konsolundan dahi garip garip seslere hiç rastlamadığım kendi sınıfındaki birçok araçtan iyi bir yapısı var.Şuna adım kadar eminim ya kullandığım Volvo 50.000km'de diye mi bilmiyorum yada hor mu kullanılmış anlamadım bu kadar zevksiz iç malzemesi olan yürüyen Aksamı kütük gibi olan hiçbirşeyinden zerre zevk alamadığım çekiciliği olmayan bir araç.Bu aracı büyük hayaller ile alan bir abimiz çok kötü hiç memnun kalmadım diyerek geçen hafta ilk gelen müşteriye aracını sattı.Tork konvertörlü şanzıman ile ilgili yaptığınız fersah fersah önde yorumunuza çok katılıyorum.Bunu bu şanzumanı kullanan kişilere söylediğimde gülüyorlar ama ne yazık ki sorun çıktığında en son ben gülüyorum:) Viraj hakimiyeti normal bir kullanıcı için çok çok fazlasıyla yeterli.Honda otomatiğini çok kısa mesafe kullandım sizin kadar deneme şansım olmadı ama anlattığınıza göre oldukça iddialı ve iyi bir şanzıman.Merak ettim doğrusu, çünkü en önemli hususlardan birisi.
 

ERGIN

New member
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
209
Tepkime puanı
76
Puanları
0
Benim çok önemsediğim alt takım olsun yürüyen aksam sessizliği olsun Ceed bu konuda çok başarılı.Bozuk yollarda dahi çatır çutur olmadık yerlerden olmadık sesleri duymadığım iç konsolundan dahi garip garip seslere hiç rastlamadığım kendi sınıfındaki birçok araçtan iyi bir yapısı var.Şuna adım kadar eminim ya kullandığım Volvo 50.000km'de diye mi bilmiyorum yada hor mu kullanılmış anlamadım bu kadar zevksiz iç malzemesi olan yürüyen Aksamı kütük gibi olan hiçbirşeyinden zerre zevk alamadığım çekiciliği olmayan bir araç.Bu aracı büyük hayaller ile alan bir abimiz çok kötü hiç memnun kalmadım diyerek geçen hafta ilk gelen müşteriye aracını sattı.Tork konvertörlü şanzıman ile ilgili yaptığınız fersah fersah önde yorumunuza çok katılıyorum.Bunu bu şanzumanı kullanan kişilere söylediğimde gülüyorlar ama ne yazık ki sorun çıktığında en son ben gülüyorum:) Viraj hakimiyeti normal bir kullanıcı için çok çok fazlasıyla yeterli.Honda otomatiğini çok kısa mesafe kullandım sizin kadar deneme şansım olmadı ama anlattığınıza göre oldukça iddialı ve iyi bir şanzıman.Merak ettim doğrusu, çünkü en önemli hususlardan birisi.
Hepsine katılıyorum. Tabi yanlış anlaşılmasın, Cee'd'inde şanzımanı çok başarılı, gerek kararlı geçişleri olsun gerek konforlu geçişleri olsun gerekse de sorunsuz yapısı olsun. Ancak işte Honda'nınki sürücüyle bütünleşme açısından bir tık önce.
 
Üst