Serkan OĞUZ
New member
- Katılım
- 28 Eki 2013
- Mesajlar
- 1,127
- Tepkime puanı
- 280
- Puanları
- 0
- Yaş
- 45
Çünkü her aracın tabii ki üretim amaçları olsun,tüketici beklentilerini karşılamak olsun farklı olabiliyor.Bugün bir Caddy dediğin zaman akla hemen ticari olarak kullanan kişiler geliyor.Yük taşımak istenen araçlar kalkış esnasında o yükü hareket ettirmek için çok erken devirlerde maksimum tork üretmek ve kendini kısa sürede kaldırmak zorunda olduğu için yapısal olarak bu şekilde tasarlanmış olabilir,amaç süratten ziyade kısa süre içerisinde güç çıkartıp çok bayılmadan ve bekleme yapmadan üst devirlerde yürüyebileceği kısma geçmek için bu şekilde üretiliyordur herhalde.Kimisi geç girip geç çıkıyor,kimisi erken girip erken çıkıyor.
Bu arada Salih dediğin testi uyguladım araç 1500 devir civarında 6. viteste tam 80km hıza denk geldi,düz bir yoldaydım araç otomatik konumdaydı ve gaza çok sert basmadan çok rahat şekilde vites küçültmeden ivmelenme sorunsuz devam etti.Ancak yine aynı hızlara düşüp sert gaz verdiğimde ise hiç beklemeden 5.vitese geçti ama bu tork gücünün bu vitesi kaldıramadığından değil,beyin muhtemelen ani bir durum diye algılıyor veya solladığını düşünüyor vs vs direk beklemeden vitesi küçültüyor.Daha sonra yine aynı hızlara düşüp 80km hızda 6.viteste ve yine 1500 devirde manuel olarak kullandığım zaman ise gazı sert verdiğimde araç yine kendini kaldırıyor ama bu sefer esneklik azalıyor,ivmelenme süresi uzuyor ve turbonun kendini tam güç doldurduğu maksimum aralığa biraz geç ulaşıyorsun.Böyle ağırlıkta bir araç için bence çok iyi.Ancak bu devirlerde yüksek viteste gitmek sorun değil ancak vites düşürmeden gitsin diye gazlayıp sıkıştırmakta hiç doğru değil.Vitesi küçültmeden gitsin diye biraz gaza yüklendiğim anda anlık yakıt tüketimi zaten oldukça artıyor,gerek motora gerekse turboya çok yük bindiğini hissediyorsun.Beşinci vitese düştüğünde ise anlık tüketimde dahil herşey stabil hale geliyor.Buna şöyle bir benzetme yapılabilir,bisiklet kullanırken düşük hızda yüksek viteste hızlanmaya çalıştığında pedalları rahat çevirmediğin için gereğinden fazla güç sarfedip hatta ayağa kalkıp daha sert şekilde pedallara basmaya ihtiyaç duyup aşırı efor sarfediyorsun ancak vites küçülttüğünde daha rahat şekilde hızlanıp aşırı efor sarfetmiyorsun gibide örneklendirilebilir.Unutmadan son olarak ben 225/40/18 kullanıyorum ve Jantlar orjinalleri göre biraz daha ağır bununda etkisi muhakkak negatif yönde oluyordur,yani Orjinaller ile bu memnuniyet dahada artabilir.Biraz uzun yazdım kusura bakmayın.
Bu arada Salih dediğin testi uyguladım araç 1500 devir civarında 6. viteste tam 80km hıza denk geldi,düz bir yoldaydım araç otomatik konumdaydı ve gaza çok sert basmadan çok rahat şekilde vites küçültmeden ivmelenme sorunsuz devam etti.Ancak yine aynı hızlara düşüp sert gaz verdiğimde ise hiç beklemeden 5.vitese geçti ama bu tork gücünün bu vitesi kaldıramadığından değil,beyin muhtemelen ani bir durum diye algılıyor veya solladığını düşünüyor vs vs direk beklemeden vitesi küçültüyor.Daha sonra yine aynı hızlara düşüp 80km hızda 6.viteste ve yine 1500 devirde manuel olarak kullandığım zaman ise gazı sert verdiğimde araç yine kendini kaldırıyor ama bu sefer esneklik azalıyor,ivmelenme süresi uzuyor ve turbonun kendini tam güç doldurduğu maksimum aralığa biraz geç ulaşıyorsun.Böyle ağırlıkta bir araç için bence çok iyi.Ancak bu devirlerde yüksek viteste gitmek sorun değil ancak vites düşürmeden gitsin diye gazlayıp sıkıştırmakta hiç doğru değil.Vitesi küçültmeden gitsin diye biraz gaza yüklendiğim anda anlık yakıt tüketimi zaten oldukça artıyor,gerek motora gerekse turboya çok yük bindiğini hissediyorsun.Beşinci vitese düştüğünde ise anlık tüketimde dahil herşey stabil hale geliyor.Buna şöyle bir benzetme yapılabilir,bisiklet kullanırken düşük hızda yüksek viteste hızlanmaya çalıştığında pedalları rahat çevirmediğin için gereğinden fazla güç sarfedip hatta ayağa kalkıp daha sert şekilde pedallara basmaya ihtiyaç duyup aşırı efor sarfediyorsun ancak vites küçülttüğünde daha rahat şekilde hızlanıp aşırı efor sarfetmiyorsun gibide örneklendirilebilir.Unutmadan son olarak ben 225/40/18 kullanıyorum ve Jantlar orjinalleri göre biraz daha ağır bununda etkisi muhakkak negatif yönde oluyordur,yani Orjinaller ile bu memnuniyet dahada artabilir.Biraz uzun yazdım kusura bakmayın.