| YAZILIMDAN ÖNCE | YAZILIMDAN SONRA | AÇIKLAMA |
Güç | 115 hp - 255 Nm | 140 hp - 305 Nm.
+25 Hp ve 60 Nm. Tork | Yazılımın hemen sonrası eve kadar dur kalk geldik deneme yapamadım. Birkaç gün içindede eski halini unuttum gitti ama, sonrasında öyle aman aman bir fark hissedemedim.
Demekki stok halide oldukça seriydi.
Yada beklentim oldukça yüksekti.
Yazılımsız bir araç ilede karşılaştıramadım. Aradaki farkı anlayabilmek adına internetten ulaştığım 0-180 km. hız verileriyle, benim aracımı kıyaslamaya çalıştım.
Demem oki biner binmez vavvv . Aracım nasıl olmuş gibi bir yorumum olmadı ama teknik verilerle karşılaştırdığımdada farkı gördüm. |
0-60 | 4,4 sn. | 4 sn. | Düz yolda araç boş. 2. vites |
60-100 | 6,1 sn | 4 sn. | Düz yolda araç boş. 3. vites |
0-90 | 8,7 sn | 7 sn. | Düz yolda araç boş. 3. vites |
0-100 | 10,8 sn. | 8 sn. | Düz yolda araç boş. 3. vites |
0-120 | 15,6 sn. | 11,5 sn. | Düz yolda iki kişi 4. vites |
0-160 | 31,2 sn. | 20 sn. | Düz yolda iki kişi 5. vites |
0-180 | 51,4 sn. | 27 sn. | Düz yolda iki kişi 6. vites |
100-150 | 15,1 sn | 10 sn. | Düz yolda iki kişi 5. vites |
100-180 | 40,6 sn. | 19 sn | Düz yolda iki kişi 6. vites |
0-400 mt. | 17,4 sn. | 14,5 sn. | 110 mt fark var |
| | | |
Yakıt tüketimi
Ev-iş arası
gidiş dönüş 25 km. | 4,8 lt /100 | 4,8 lt /100 | Pendik kavakpınar mh. - E-5 çayırova arasında, İlk 2 km. ve son iki km. ilk 3 vites ve araara dur kalk, sonrası trafiksiz. ortalama hız 45 km |
Yakıt tüketimi
E-5 göztepe köprüsü - ev
gidiş | 3,6 lt /100 | 3,4 lt /100 | Göztepe bostancı arası ilk iki vites, sonrası max. Hız 90, ortalama hız 55 km. Menzil. 23 km. Son bir km. ilk üç vites |
Yakıt tüketimi
Tokat - İstanbul | 5,5 lt /100 | 5,5 lt /100 | Ortalama hızım her ikisindede 100 km. idi. Yazılımlı haliyle izmitte 15 dk. dur kalk trafiği yediğim için ortalama hızım bir miktar düştü aslında oraya gelene kadar 108 km idi. Yani bir miktar daha hızlı gelmişim. Kalan yakıtımda ikisindede 150 km civarıydı.
Toplam menzil 800 km civarıydı.
Aslında Testin birebir aynı olması imkansız. Yazılımsız haliyle klimada çalıştırdığım olmuştu. Yazılımlı haliyle klima açmadım ama hava yağışlıydı. Yazılımsız haliyle 50-100 kg. fazla yüküm vadı. Yazılımlı çocuklar yoktu ve bagaj daha azdı. Sonuç olarak ikisindede aynı ölçüde yakıt tüketimi oldu. |
Yağ eksiltme | yok | var | Yazılımdan sonra 5-6 defa 0-100 ve max. Hız denemeleri yaptım. 4000-4500 rpm çevirdim.
Bir ay 800 km. sonra yaptığım ölçümde 0,8 cm. yağ eksiltmişti.
Yazılımsız haliyle bu şekilde yüklenmemiştim. Belki aynı oranda yağ eksiltebilir. |
Egsoz sistemi | Duman yok. | Duman yok. | İki durum arasında herhangi bir fark hissetmedim. |
Motor sesi | Hissedilebilen bir fark yok | Hissedilebilen bir fark yok | |
Bakım maliyeti | Senede veya 15.000 km dolduğunda | 10 ay veya 10 000 km. | Önerilenin dışına çıkmak istemedim. Aklımda kalmaması adına 9000 km de 10. ayda yağ bakımını yaptırdım.
Geçtiğimiz hafta ön takım salıncak burçlarının çatlak olduğunu farkettik ve değiştirdim. 180 ₺ tuttu. ZAmanımı geldi yazılımmı etkiledi bilemiyorum  |
Kullanım farklılıkları | 1750 rpm lerde gazı sabit tutuğunuzda ve sakin kullandığınızda çok daha az yakıyor. | 1900 rpm lerde sakin kullandığınızda max yakıt tüketimi elde ediliyor.
Düşük devirleri sevmiyor. | |
İvmelenme | Bknz . hızlanma verileri | Bknz . hızlanma verileri | |
Karşılaştırma yeni kasa | Yazılımlı yeni kasa ile 500 metre yarıştığımızda sadece 1 boy fark yedim.
Yeni kasa hem yazılımlı hemde 128 Bg. Gücünde olmasına rağmen | Ceed araçlarla kıyaslama yapamadım ama otobanda diğer markalarla eğlenceli dakikalar yaşıyorum  | |
Karşılaştırma eski kasa | Yok | İleride yapılacak | |
Dyno | Yok | İleride yapılacak | |