akenatons
New member
- Katılım
- 14 May 2012
- Mesajlar
- 364
- Tepkime puanı
- 57
- Puanları
- 0
- Yaş
- 44
Arkadaşlar hepimiz Kia nın otomobil üreticisi olarak geldiği noktayı konuşsakta bu firma 1944 yılında Kore'nin el yapımı bisiklet üreticisi olarak faaliyetlerine başlamıştı. Yani Kia'nın mazisinde otomobil bisikletten sonra geliyor 
Peki son yılların en rekabetçi otomobil üreticisinin fabrikasının ilk halini görmek ister misiniz? İşte size 1944 deki Kia bisiklet fabrikasından bir görünüm
Firma bu tarihten sonra artan talebi karşılamakta sorun yaşadığı için bugün de Kore'nin sanayi alanındaki en önemli şehirlerinden olan Busan'daki yeni tesislerine 1957 yılında taşınmıştır. Alttaki resim bu tesislerden bir görüntü.
Bu resimde de fabrikadan yeni çıkan ve dağıtım için kamyona yüklenen bisikletleri görmeniz mümkün.
Alttaki resim Kia Super Cycle 3000 model bisiklete ait. Yapım yılı 1951.
Burada da 1970 model Kia High Riser görülüyor. Bu bisiklet 3 vitesli.
Sonra firma işleri daha da büyüterek Korenin ilk motorlu Scooter projesine de imza attı ve 1957 de B100'ü; 1961'de de Kore yapımı ilk motosiklet olan B180 i üretti.
Bisiklet işi ne oldu derseniz Kia bisiklet üretimine son verdi. Şu anda ekte linkini verdiğim ve bisiklet üretimine başlamanın 70. yılını onurlandırmak amacıyla Kia'nın baş tasarımcısı Peter Schreyer tarafından dizayn edilen ve sadece Kore'de satışa çıkarılan K-Velo isimli modeli çıkardılar. Modele önden bakıldığında Kia'nın yeni tasarım anlayışı olan "kaplan burun" anlayışına bariz bir atıf görüyoruz.
Bugünün bu büyük otomobil üreticisinin temellerinin 1944 deki o küçücük tuğla binada birkaç işçinin el yapımı bisikletler üretmesine dayanması gerçekten de ilginç bir hikaye.
Peki son yılların en rekabetçi otomobil üreticisinin fabrikasının ilk halini görmek ister misiniz? İşte size 1944 deki Kia bisiklet fabrikasından bir görünüm

Firma bu tarihten sonra artan talebi karşılamakta sorun yaşadığı için bugün de Kore'nin sanayi alanındaki en önemli şehirlerinden olan Busan'daki yeni tesislerine 1957 yılında taşınmıştır. Alttaki resim bu tesislerden bir görüntü.

Bu resimde de fabrikadan yeni çıkan ve dağıtım için kamyona yüklenen bisikletleri görmeniz mümkün.

Alttaki resim Kia Super Cycle 3000 model bisiklete ait. Yapım yılı 1951.

Burada da 1970 model Kia High Riser görülüyor. Bu bisiklet 3 vitesli.

Sonra firma işleri daha da büyüterek Korenin ilk motorlu Scooter projesine de imza attı ve 1957 de B100'ü; 1961'de de Kore yapımı ilk motosiklet olan B180 i üretti.
Bisiklet işi ne oldu derseniz Kia bisiklet üretimine son verdi. Şu anda ekte linkini verdiğim ve bisiklet üretimine başlamanın 70. yılını onurlandırmak amacıyla Kia'nın baş tasarımcısı Peter Schreyer tarafından dizayn edilen ve sadece Kore'de satışa çıkarılan K-Velo isimli modeli çıkardılar. Modele önden bakıldığında Kia'nın yeni tasarım anlayışı olan "kaplan burun" anlayışına bariz bir atıf görüyoruz.

Bugünün bu büyük otomobil üreticisinin temellerinin 1944 deki o küçücük tuğla binada birkaç işçinin el yapımı bisikletler üretmesine dayanması gerçekten de ilginç bir hikaye.