geç çalışma ve egzosdan beyaz duman atma sorunu

teacher34

New member
Katılım
16 Ara 2013
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
merhabalar.yaklaşık 3 aydır aracım sabahları 2.marşta çalışıyordu ve sonrasında yoğun bir beyaz duman atıyordu.yetkili servise gittim enjektörlerlerdir dediler sökülüp bakılması lazımmış.aracım 54.000kmde .
ben de iyi bir usta bulup enjektörleri söktürdüm hiçbir problem çıkmadı.yalnız kızdırma bujilerinin 4ü de patlamış onları değiştirdim bakımını yaptırıp mazot filtresinide değiştirdim.sorunum hala çözülmedi.2 gündür araba 7 marşta falan alıyor.sonrasında yoğun bi beyaz duman atıyor.gün içerisinde çalıştırmada hiçbir problem yaşamıyorum.bugün tekrar servise gittiğimde kızdırma bujileri tekrar yanmış.Sizce sebep ne olabilir?
 

Kadir KURT

New member
Katılım
14 Nis 2013
Mesajlar
239
Tepkime puanı
47
Puanları
0
Yaş
48
Konum
Kocaeli
Aracinizin garantisi yokmu
Garantisi varsa neden garantiye vermediniz
 

burak_sefa

New member
Katılım
4 Eki 2011
Mesajlar
122
Tepkime puanı
13
Puanları
0
Yaş
34
Konum
Sarıyer
benimde ara ara 4,5 marşta çalıştığı oluyordu 30.000 bakımında dile getirdim bakımı yapan arkadaş mazot filtresinin oradaki mazot ısıtıcısının soketinin takılı olmadığını söyledi(fabrikadan öyle çıkmış olabilir) soketi taktı tekrar yaparsa bujilere bakarız dedi kış diye aracı kullanacağım zaman kontağı 2,3 kere açıp kapatıp öyle çalıştırıyorum sorunsuz çalışıyor
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
38
çok büyük ihtimalle bundan dolayı altta önemli kısmı alıntı yapıyorm linkide inceleyin

Akü almadan önce okuyunuz - TechTurkey Forum


Maxi;' Alıntı:
neden şarj dinamosunu - alternatörü sorguluyorsunuz anlamadım?


Akü dediğin kapalı kutu.
Kavun değil ki koklayıp alasın.i..

Peki, akü nasıl alınır? Domates gibi kiloyla da satılmıyor, di mi..

Akü milletinin en birinci, mühim ve hayati görevi, motoru çalıştırmaktır. Marş yani. Ciuvciuvciuv sesi.
Akü alırken, bu görevin önemi UNUTULMAMALIDIR.
Motor çalıştıktan sonra, alternatör devreye girer.
Bujileri, müzik sistemini, farları, yolcu fırlatma koltuğunu (elektrikli ise) hep alternatör çalıştırır. Bir yandan da aküyü şarj eder.

Burada durup ŞARZ diyenleri kınayalım bir süre.

Şimdii..
Akünün iş tanımı bu kadar belli iken, neden alakasız bir güç birimi ile sınıflandırılır bu meret?

Cevap:
Cehalet.

60 Amperlik akü demek, o aküden bir saat boyunca 60 Amper elde edilebilir demektir. Çünkü, bu Amper birimi, aslında "Amperbölüsaat"dir. Yaa.
72 Amperlik akü... anladınız siz artık.

Pekii, ben bu aküyü tavan lambası yakmak için mi alıyorum? Yoo, motoru çalıştırsın diye.
Pekii, ne zaman, hangi koşullarda bu aküden bir saat boyunca 60 Amper tüketmeyi planlar insan?
Hiç bir zaman.

O halde, akü alırken nasıl bir birim ile tanımlamak lazım?

Her akünün üzerinde CA ve CCA türünden değerler bulunur.
AKÜNÜN ASIL DEĞERİ BU BİRİMLERDİR.

CA, cranking amps, yani, marş basabilmek için elde mevcut amper (güç) demektir.
Ortalama bir 4 silindirli motor, nereden baksanız 110 - 130 amper gerektirir. (60 amper ile afedersiniz, nah çalışır yani)
Bu, akünün CA değerini ilgilendirir.

Ama ası önemlisi, CCA değeridir. Cold Cranking Amps. Yani, hava/motor soğukken marş basabilmek için elde mevcut amper (güç).

Hava soğuduğunda akü milleti kimyasal yapıları itibarı ile daha az güç üretirler. Dolayısı ile, CCA değeri hep CA değerinden düşük olur.
Motor ise, soğukken, içindeki yağ daha kalın olduğu için daha zor döner, yani daha fazla güç gerektirir.

En iyimser hesapla, 420 - 450 CCA değerinde bir akü anlamına gelir bu.

Ancak, gerçek hayatta alarm sistemleri, açık unutulan ışıklar, durkalk trafikte ya da kısa mesafelerde adam gibi şarj olma fırsatı bulamayan aküler de var.
(Burada yine şarz diyenlere sitem yolluyorum)

Ama, fabrikalar, hem ağırlık olmasın, hem de üç kuruştan yırtalım diye 380 CCA değerinde akü bile takabiliyorlar.

Ben minimum 750CCA kullanıyorum. Soğuk bir diyarda yaşadığım yıllarda direk 1100 (binyüz) amper kulanırdım.
Çünkü, sabahın köründe arabaya küfür edip tekrar inmek için binmiyoruz. O 10 saniye çok önemli.

Diyeceğim şu:
Bilinçli tüketici olun.
Akü alırken satıcının sizi gargaraya getirmesine izin vermeyin.
Akünün CCA değerine mutlaka bakın.


Lütfen cahil satıcıların bilinçsizliğine kanmayın.
 

teacher34

New member
Katılım
16 Ara 2013
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
aracın garantisi var ancak yetkili servisin söylediği şu:aracınız 2 yıl yada 60.000km garantili olup 3 yıl ek garantiniz vardır,bu garantiyede turbo,enjeksiyon ve çok önemli birçok arıza girmemektedir.Buyrun garanti dedikleri buymuş.bugüne kadar hep yetkili servise gittim ama madem ki garanti konusunda hakkımız yokmuş bundan sonra gitmeye gerek yok.
 

Kadir KURT

New member
Katılım
14 Nis 2013
Mesajlar
239
Tepkime puanı
47
Puanları
0
Yaş
48
Konum
Kocaeli
Hikaye garanti satarken 5 yil 150bin diyorlar bide

--- | ceedclubtr.com Ozel Android Beta V1.01 programindan gönderilmistir. | ---
 

Kadir KURT

New member
Katılım
14 Nis 2013
Mesajlar
239
Tepkime puanı
47
Puanları
0
Yaş
48
Konum
Kocaeli
? programi test ediyorum az kaldi yakinda googleplay da olur insallah umarim beğenirsiniz

--- | ceedclubtr.com Ozel Android Beta V1.01 programindan gönderilmistir. | ---
 
Üst