akenatons
New member
- Katılım
- 14 May 2012
- Mesajlar
- 364
- Tepkime puanı
- 57
- Puanları
- 0
- Yaş
- 44
Araç satışı için internete ilan verirken bunlara dikkat ederseniz satış şansını ciddi anlamda arttırırsınız (Tecrübeyle sabittir
) Altta yazdığım maddeler tamamen kişisel düşüncelerimdir, alıntı v.s. değildir. Sizlerde eklemeler yaparsanız, forum kullanıcılarına ciddi katkılar sağlayabiliriz.
1- Asla plakayı kapatmayın. İnternette çoğu kullanıcı plakayı neden kapattığını bile bilmeden bu işlemi yapıyor. Sizi arayacak kişilere telefonda sorgusuz sualsiz vermek zorunda olduğunuz bir bilgiyi gizlemek son derece anlamsız. Plakayı kapatarak aracı sorgulama işleminden kaçırma niyetiniz olduğu düşüncesi yaratabilirsiniz. Dürüst bir satıcı gibi davranın ve plakayı gizlemeyin. Sırf plakanın gizlenmesi yüzünden potansiyel alıcıların önemli bir kısmını en baştan kaybedersiniz.
2- Dürüst olun. Aracı pertten çıkma olupta, "sıfırdan farksız" gibi cümleler hem alıcıların gereksiz yere vakit kaybetmesine, hem de sonradan doğabilecek hukuki yaptırımlarla karşılaşılmasına sebep olabilir. Araçtaki çizilmeler, değişenler, hasarlarla ilgili bilgileri detaylı bir şekilde anlatmaktan çekinmeyin.
3- Araçla ilgili her açıdan çekilmiş fotoğrafları koyun. Çoğu insan sadece resimlerine bakarak bir aracı satın alma kararını verir ve ilandaki bilgilerin çoğu yanıltıcı değilse aracı alır. Bu sebeple daha fazla resim satış şansını yükseltir. Bir de aracı yıkamadan yeni çıkarmış olabilirsiniz. Ama en azından paspaslar üzerindeki reklamlı kese kağıtlarını çıkarın
4- Aracınıza mantıklı fiyatlar biçin. Piyasa rayiç bedeli 40.000 TL olan araç için, "43.500 TL yazayım arayan olursa pazarlıkla 40.000 TL ye düşerim" gibi bir mantığı tercih etmek yine potansiyel alıcıları en baştan kaybetmenize sebep olur. Aklınızdaki fiyatı yazıp, rakamı hiç düşmemeniz bile daha doğru bir tercih olacaktır. Çünkü alıcıların önemli bir kısmının algısal olarak ilanınıza yönelmesinde en önemli etken, genelde "fiyat" olacaktır.
5- İlanda kaba ifadeler kullanmaktan kaçının. "Telefonda gereksiz konuşmayın kalbinizi kırarım, parası olan gelir aracı alır" gibi ifadelerin yazıldığı bir ilanı aklı başında kimse ciddiye alıpta aramaz. Unutmayın otomobilin yatırım aracı olduğu günler geride kaldı. Sizinkinden daha temiz ve ucuz bir araç her zaman bulunur.
6- Abartılı ifadelerden kaçının. Bu tarz ilanları insanlar sadece internette birbirlerine mail atıp gülmek için kullanırlar. "Türkiye'de eşi benzeri yok, emsalleri mezarda bu ayakta..." gibi cümleler asla satış şansınızı arttırmaz.
7- Aracın bakımlarının yetkili servislerde yapılması genelde tercih sebebidir. Çünkü herşey kayıt altındadır. Ancak maliyetler sebebiyle yetkili servis dışındaki yerlerde yaptığınız periyodik bakımların evraklarını muhafaza etmeye gayret edin. Aracın bakım evraklarının, yedek anahtarının, kullanım belgelerinin saklanması, alıcı nezdinde satıcının titiz birisi olduğu izlenimi yaratır. Bu durum her zaman satış şansını arttırır.
8- Aracın üzerindeki modifiyelerin maliyetleri genelde satışa eşit ölçüde yansımaz. Bunu göz önünde bulundurmakta fayda var. Satış yaparken modifiyeli araçların daha küçük bir kitleye hitap ettiğini göz önünde bulundurun. Bilindik sitelerin yanında, her zaman ilgili markanın forum sitelerine de ilan verin.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Eklemek istedikleriniz varsa lütfen devam edin.
1- Asla plakayı kapatmayın. İnternette çoğu kullanıcı plakayı neden kapattığını bile bilmeden bu işlemi yapıyor. Sizi arayacak kişilere telefonda sorgusuz sualsiz vermek zorunda olduğunuz bir bilgiyi gizlemek son derece anlamsız. Plakayı kapatarak aracı sorgulama işleminden kaçırma niyetiniz olduğu düşüncesi yaratabilirsiniz. Dürüst bir satıcı gibi davranın ve plakayı gizlemeyin. Sırf plakanın gizlenmesi yüzünden potansiyel alıcıların önemli bir kısmını en baştan kaybedersiniz.
2- Dürüst olun. Aracı pertten çıkma olupta, "sıfırdan farksız" gibi cümleler hem alıcıların gereksiz yere vakit kaybetmesine, hem de sonradan doğabilecek hukuki yaptırımlarla karşılaşılmasına sebep olabilir. Araçtaki çizilmeler, değişenler, hasarlarla ilgili bilgileri detaylı bir şekilde anlatmaktan çekinmeyin.
3- Araçla ilgili her açıdan çekilmiş fotoğrafları koyun. Çoğu insan sadece resimlerine bakarak bir aracı satın alma kararını verir ve ilandaki bilgilerin çoğu yanıltıcı değilse aracı alır. Bu sebeple daha fazla resim satış şansını yükseltir. Bir de aracı yıkamadan yeni çıkarmış olabilirsiniz. Ama en azından paspaslar üzerindeki reklamlı kese kağıtlarını çıkarın
4- Aracınıza mantıklı fiyatlar biçin. Piyasa rayiç bedeli 40.000 TL olan araç için, "43.500 TL yazayım arayan olursa pazarlıkla 40.000 TL ye düşerim" gibi bir mantığı tercih etmek yine potansiyel alıcıları en baştan kaybetmenize sebep olur. Aklınızdaki fiyatı yazıp, rakamı hiç düşmemeniz bile daha doğru bir tercih olacaktır. Çünkü alıcıların önemli bir kısmının algısal olarak ilanınıza yönelmesinde en önemli etken, genelde "fiyat" olacaktır.
5- İlanda kaba ifadeler kullanmaktan kaçının. "Telefonda gereksiz konuşmayın kalbinizi kırarım, parası olan gelir aracı alır" gibi ifadelerin yazıldığı bir ilanı aklı başında kimse ciddiye alıpta aramaz. Unutmayın otomobilin yatırım aracı olduğu günler geride kaldı. Sizinkinden daha temiz ve ucuz bir araç her zaman bulunur.
6- Abartılı ifadelerden kaçının. Bu tarz ilanları insanlar sadece internette birbirlerine mail atıp gülmek için kullanırlar. "Türkiye'de eşi benzeri yok, emsalleri mezarda bu ayakta..." gibi cümleler asla satış şansınızı arttırmaz.
7- Aracın bakımlarının yetkili servislerde yapılması genelde tercih sebebidir. Çünkü herşey kayıt altındadır. Ancak maliyetler sebebiyle yetkili servis dışındaki yerlerde yaptığınız periyodik bakımların evraklarını muhafaza etmeye gayret edin. Aracın bakım evraklarının, yedek anahtarının, kullanım belgelerinin saklanması, alıcı nezdinde satıcının titiz birisi olduğu izlenimi yaratır. Bu durum her zaman satış şansını arttırır.
8- Aracın üzerindeki modifiyelerin maliyetleri genelde satışa eşit ölçüde yansımaz. Bunu göz önünde bulundurmakta fayda var. Satış yaparken modifiyeli araçların daha küçük bir kitleye hitap ettiğini göz önünde bulundurun. Bilindik sitelerin yanında, her zaman ilgili markanın forum sitelerine de ilan verin.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Eklemek istedikleriniz varsa lütfen devam edin.