4 İleri Otomatik Oranları

Gökhan Turunç

New member
Katılım
20 Haz 2014
Mesajlar
194
Tepkime puanı
12
Puanları
0
Yaş
32
Konum
İstanbul
Arkadaşlar merhaba,
Bu sabah Çavuşbaşı - Kavacık yolunda yokuş aşağı inerken, viteste inebilmek adına ( malum şanzıman hemen kendini boşa atıyor ) vitesi 1'e çektim. 50-60 km hızla gidiyordum ancak devir göstergesi 2000 devirdeydi. Bu duruma anlam veremedim. 1.viteste araç o devir bandında daha düşük hızlarda olması gerekiyordu ya da aracın yüksek devirlere çıkması gerekiyor. Acaba duruma göre vites oranı mı değişiyor? Yoksa araç hızlı bir şekilde kendini 2.vitese mi geçirdi? Daha önce bu şekilde tecrübesi olan var mı?

Bu arada bu duruma sorun olarak bakmıyorum :)
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
38
sanzıman kendini korur yanlıs hızda olmayacak bir vitese giripte sanzımanı falan dagıtma kırma bozma diye. sen köküne kadar ufaltmak için kücültme calıssanda ekranda yazabilir ama kücültmez bir süre sonra ekranda düzelir zaten. cogu otomatik/triptronic/dsg (adına ne dersen) aracta olur bu.
 

Gökhan Turunç

New member
Katılım
20 Haz 2014
Mesajlar
194
Tepkime puanı
12
Puanları
0
Yaş
32
Konum
İstanbul
Evet gayet mantıklı :)
Mühendislikte bunu gerektiriyor aslında. Ürünü, kullanıcı hatalarından korumak adına akılcı bir davranış. Acaba yeni kasa 6 ileri ZF otomatiklerde de yokuş aşağı "boşa atma" durumu söz konusu mu?

Klasik 4 ileride galiba şanzımanın amacı aracı olabildiğince hızlandırmak. Zira devirde tutup motor freni ile o yokuşu inebilirdim.
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
38
senin vitesi n ye atmanla aynı olay değil yaptıgı ama karakterinde olan bişey
 
Üst